Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Kul att det går bra :).

 

Tänkte fråga dig eftersom jag fått för mig du är en hajare på hm2 :).

Frågade i hm2 delen här på forumet men fick inget gehör.

 

Vet du om det finns en enkel stat för "reraise" i hm2 ?.

Finns ju tonvis med stats typ checkraise/bet-reraise/turn/reraise etc men jag skulle vilja ha en overall/reraise som jag har för mig det fanns i hm1.

 

Sen undrar jag om du vet vad statsen betyder i reraise rutan om det står tex 8(20) har han reraisat 8% av 20 möjliga gånger eller ?.

 

Sorry om jag hijackar din tråd för detta o gl med fl spelet.!

 

Tja. Får såna här frågor hela tiden nu tyvärr och ursäkta om jag låter dryg men jag tycker inte är så kul att agera support längre (gjorde det med placemint, HM1 och massa annat) så får hänvisa till hm2-forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej people. Spelat både NL och FL idag, lät det nog inte påverka mitt spel men blev ruggigt tiltad av två sköna händer på NL idag. Kanske varit mitt livs största NL-pott och självklart blir man gött utdragen imba-deep. Btw, även jag förstår att man inte borde syna en 3bet pre med QTo särskilt ofta men trodde jag kunde få värde vid träff och så rätt så.

 

 

Seat #6 is the button

Seat 1: Mongo (€559.46 in chips)

Seat 2: Fiskig (€830.07 in chips)

Seat 3: ElHelado (€874.38 in chips)

Seat 6: Lös passiv fisk (€112.66 in chips)

Mongo: posts small blind €1.00

Fiskig : posts big blind €2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ElHelado Queen of Diamonds10 of Clubs

El Helado: raises €3.00 to €5.00

Lös passiv fisk: folds

Mongo: raises €10.00 to €15.00

Fiskig: folds

El Helado: calls €10.00

 

*** FLOP *** Queen of Hearts7 of Diamonds10 of Hearts

Mongo: bets €20.00

El Helado: raises €39.00 to €59.00

Mongo: raises €56.00 to €115.00

El Helado: raises €216.00 to €331.00

Mongo: raises €213.46 to €544.46

El Helado: calls €213.46

*** TURN *** Queen of Hearts7 of Diamonds 10 of HeartsAce of Hearts

*** RIVER *** Queen of Hearts7 of Diamonds10 of Hearts Ace of HeartsKing of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

Mongo: shows Jack of Hearts2 of Hearts (Flush (Hearts) with Ace high)

El Helado: shows Queen of Diamonds10 of Clubs (Two pair, Queen's and Ten's with a Ace for a kicker)

Mongo collected €30.40 from pot

Mongo collected €1,087.52 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot €1,120.92 | Rake €3.00

Board Queen of Hearts7 of Diamonds10 of HeartsAce of HeartsKing of Diamonds

 

Sen bustar jag hela skiten med denna hand strax därefter

 

Dealt to El Helado Queen of ClubsQueen of Hearts

Mongo: folds, Idiot: folds

ElHelado: raises €5.00 to €7.00

Tajt reg: folds

Superidiot: raises €11.00 to €18.00

Fisk: folds

El Helado: raises €49.00 to €67.00

Superidiot: raises €27.60 to €94.60

El Helado: calls €27.60

*** FLOP *** King of Spades5 of Spades10 of Spades

*** TURN *** King of Spades5 of Spades 10 of SpadesAce of Spades

*** RIVER *** King of Spades5 of Spades10 of Spades Ace of SpadesJack of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Superidiot: shows 10 of ClubsQueen of Spades (Flush (Spades) with Ace high)

El Helado: shows Queen of ClubsQueen of Hearts (A straight, Ace high)

Superidiot collected €188.20 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot €191.20 | Rake €3.00

Board King of Spades5 of Spades10 of SpadesAce of SpadesJack of Hearts

 

DOCK är jag ändå rätt nöjd, jag vann nämligen 700$ på FL. Det värsta var att jag var upp 2300$ som bäst, rätt sick men tyvärr fick jag rätt otur i ett vilt game och sen kanske jag spelade lite för långt pass och inte fokuserade tillräckligt. Hursomhelst, gjort en liten återhämtning nu iaf och funderar lite vad jag ska ha för mål för att gå upp på 10/20$ igen. Vi säger $2000 mer vinst från och med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BLääää, låg plus 500$ idag men har förlorat 1300$ på typ 30 minuter. Spelat sådär ärligt talat sista timman men förtjänar inte riktigt det resultatet. Backat en del nu senaste dagarna, får hålla i hatten lite och fokusera upp litegranna.

 

Går väldigt mycket till SD nu, lite osäker på om jag blivit lite slaskigare och mer SD-bound eller om jag hittat min balans här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej. Idag borde jag nog inte spelat men jag gjorde det ändå. Och det gick bra! Låg plus 1600$ som bäst efter att ha kört HU emot ett supermongo och lite andra goa games, sen drippade jag som fan när några få regs fick imba-klonk i rätt sköna potter. Min favorit var nog AA vs A3o på JJ2 när en snubbe RAISAR ur position 4vägs på floppen och drar såklart 4 och 5 vilket känns stabilt.

 

Hursomhelst, slutar jag +800$ vilket man ju helt klart får vara nöjd med. Rätt sicka beats faktiskt idag på mina 1900 händer vilket gör att jag är ännu mer nöjd över mitt resultat. Iaf ett 20tal riktigt vidriga i större potter. Skitsamma liksom, spelar ingen roll nu. $600 av vinsten var btw HU. Funderar som sagt på att bara köra HU och se lite hur det går, får se hur det blir. Nu tar vi dock paus från pokern tills februari. Avslutar med spelplus för månaden, 12 200 händer och tacksamt plus för en heltidsstudent!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Januari-sammanfattning

Avslutade januari som sagt med dryga 12k händer spelade och winraten fluktuerade en del under dessa händer (såklart) men hamnade på +0.34 BB/100 med spel mestadels på 5/10$ och 3/6$. Inget att skryta med känns ändå rätt stabilt, kände att jag spelade 3-4 timmar rätt pissigt och kanske 1-2 timmar där jag körde lite många bord. Rejken går ju på 3,1 BB/100 på 5/10 ungefär och ca 4,1 på 3/6$. Sjukt det där.

 

Vann 6.16 BB/100 på 2k händer HU, upp 6.36 BB/100 på 6handed på 2,5k men förlorade 3-5handed. Löjligt hög wtsd på 46% och vann 47,5% av SDs. Det får bli min rapport.

 

Peace out tills februari.

 

PS: Jag försöker skicka ut invites på dropbox förresten så om någon funderar på att skaffa ett konto så säg till för man får 250 mb extra utrymme till referal och 2 gb är rätt lite att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena gubbar! Gud va jag älskar google, de är helt fantastiska. Har tidigare gjort lite forms och grejer men gjorde en nu och de förbättrar verkligen allting konstant. Gmail är väl bästa exemplet som ju alla vet om redan men gud va mycket bättre än allt annat det är.

 

Vad jag precis har gjort nämligen är en pokerapport-grej som jag tänkte börja fylla i varje månad. Jag hämtade nämligen massa hhs och importerade ifrån 2011 och jag vet inte om det är något fel men jag hittar ban-i-mej inte så många händer som jag rapporterade just då. Det gör iofs inte supermycket men som ni kanske vet här så gillar jag att ha min DB i sync med alla händer osv osv osv.

 

Hursomhelst, frågorna jag har på denna är typ bara hur många händer jag spelade, hur mycket jag torskade på PLO, hur mycket jag vann på FLHE, hur många timmar jag spelade samt vilka datorer jag spelade på (mest för HH-grejen). Många av dessa grejer finns i HM osv men jag gillar det ändå. Just det, det handlar om att hitta nicks också. T ex nu har jag ju alla nick registrerade korrekt i HM2 men jag minns inte direkt vilka nicks jag spelade för ett år sen. Hursomhelst, google har gjort ett bra jobb med formsen och nice med att kunna ha flera sidor, lägga till kommentarer och massa sånt.

 

Ska börja grinden imorgon igen hade jag väl tänkt. Avslutar som sagt januari med ett skönt plus men vore kul att få till en monstermånad snart så jag känner att jag tjänat tillräckligt för att resa skiten ur mitt löjligt långa sommarlov sen. Vore helt magiskt att dra en cashgame-tour i USA i en månad eller något och ha råd att gå in i lite lösa $40/80-games och ha en dålig dag utan att sura över att man torskat halva årsvinsten eller whatever.

 

Blev 61h spelade och 12500 händer som sagt plus blygsamma +0.33 BB/100. Akta er för mig imorgon!

 

EDIT: Spanade in mina stats för 2011 nu och körde 26k händer HU som annars gått väldigt bra och hade sköna torskstats där. WTSD 43,3% och won at sd 45,6% på sånt sample är rätt sinnes! Men men!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra start på februari!

Invigde idag pokerfebruari och fick sån löjlig klonk direkt och vann 2200$ direkt på typ 2h. Satte löjligt många guthots och fick löjligt betalt där samtidigt som jag blev rätt utdragen. Självklart hade man flyt på det hela där men ändå, goaste handen var när jag hade JJ vs A7o, cappar pre, flopp JT5 och vi cappar 3way på flopp. TUrn kom 8 och jag tror 3bets går in var och sen river 9 och det var liksom ingen skön KQs eller whatever utan supertorsken som alla satt ner för hade A7o! A7o!!!! 600$ var den potten på och handen efter drar han en skön hand på 400$. Sen några till! Men totalt bra såklart!

 

Sen spelade jag en andra session och torskade typ 500$ och sista sessionen tappade jag tyvärr 800$ till så slutade +900$ men ändå en superbra dag såklart. Riktigt sköna händer sista sessionen och whatever, bla bla bla.

 

Spelade lite högre idag men ska nog ändå grinda ut 5/10 och lägre ett tag och få en skön foundation i 2012 och vänta att gå upp lite. Skönt med en bra start iaf! Kommer börja en ny termin nästa vecka nu så har ganska smooth ride nu tills på måndag och kanske även nästa vecka, hoppas få in en bra halva på februari här och kanske tom ta "ledigt" andra halvan? Nää det klarar vi inte, hehe, godnatt på er.

 

EDIT: Hade visst på ett filter för FLSH och dundrade bort 400$ på FL08 med störd otur. Kände dock att jag nog inte hade edge på det där bordet, är ju en sak att slå torsken som var där men de 4 andra där var nog rätt skarpa även om det givetvis hjälper att 3betta mina A236 på A2T7 och sen rivra en 5a vs 34xx för att vinna. Aja 500$+ duger också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey yo. Tänkte att jag skulle försöka optimera mig lite med HM2 och fixa popups igen. La ju ner rätt mycket tid på HM1-popups, går väl sådär att exportera tyvärr men gjorde en ny och de är ju rätt ncie där. Du kan jobba med bold/italic, olika storlekar, linjer och skit och de har fixat GUIn så du kan editera mycket smidigare och lättare. Då kom denna sköna hand och det är ju rätt tydligt 88 eller KK och är inget superspel direkt men är ändå rätt glad att jag hade disciplin nog att folda river och inte hållt på och lipat över att jag blev rivrad. Skulle förresten foldat emot 1 bet också. Också rätt stor risk att jag skulle köra något crying call här om jag multitablat trots att mitt monster uppenbarligen blivit rivrat.

 

 

IPoker, $5/$10 Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Preflop: Hero is MP with Jclub4.gif Tdiamond4.gif

UTG folds, Hero raises, CO calls, 2 folds, BB 3-bets, Hero calls, CO calls

 

Flop: (9.5 SB) 8club4.gif 7club4.gif 9spade4.gif (3 players)

BB bets, Hero raises, CO calls, BB calls

 

Turn: (7.8 BB) Kheart4.gif (3 players)

BB checks, Hero bets, CO calls, BB raises, Hero 3-bets, CO calls, BB caps, Hero calls, CO calls

 

River: (19.8 BB) 7spade4.gif (3 players)

BB bets, Hero calls, CO raises, BB 3-bets, Hero folds, CO calls

 

Results: 26.8 BB pot (0.3 BB rake)

Final Board: 8club4.gif 7club4.gif 9spade4.gif Kheart4.gif 7spade4.gif

Hero mucked Jclub4.gif Tdiamond4.gif and lost (-7.5 BB net)

CO showed 7heart4.gif 6spade4.gif and lost (-9.5 BB net)

BB showed Kclub4.gif Kspade4.gif and won 26.5 BB (17 BB net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg dag!

Idag har jag tyvärr torskat en del. Spelat på lite olika datorer idag och sen torskade jag lite på NL men fanns verkligen inget jag kunde göra här, fick 3 st set över set som faktiskt fyllde upp och sen fick jag in det vs med 65s vs QQ på q56 med flushdraw ute i NL vs en snubbe som kör rätt hårt vs mig.

 

Spelat lite vs mr Fistel/mfalle senaste dagarna och herregud va killen träffar, jag tror jag inte sett en enda halvtaskig reg som träffar som en gris. Jag tror jag har typ 25k händer på honom och han är running typ 45/60% och idag gjorde han några rätt sköna 3outare med. Iofs rätt standard händer just idag med något undantag men suger ändå att se någon dra ut hand efter hand och bli belönad för det. Nu känner jag att jag fokuserar lite mycket energi på helt fel saker men vafan, det här är min blogg och jag skriver vad jag tänker på, på gott och ont.

 

Skulle gissa på back 700-800$ spelmässigt på FL och 150€ på nl så det drar ner februari för spelminus är jag rädd. No biggie, hoppas på spel i helgen om jag inte reser bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whatsaaaaap? Haft några riktigt sunkiga dagar nu med rätt lite spelat, igår torskade jag 1000$ på typ 300 händer och idag torskade jag lite till på rätt låga nivåer men båda dagarna känner jag att alla stora potter så kunde jag inte göra sådär supermycket. Eller igår så gjorde jag en rätt lös peel ärligt talat med lågt pp och turnade set vs ett högre set och sen fyllde vi upp (den kanske kunde sparat mig 70$ eller nåt) men allt annat är jag helt ok med.

 

Idag blev jag cappad pre med mina TT, flopp 375 och snubben 5bettade floppen och allt kom rätt bra med typ J turn och 8 river och såg till min förskräckning 87o. Typ såna grejer och mer sånt. Har tyvärr gått ifrån +2200$ spelmässigt för månaden till back en dryg 800$ing men sånt händer ibland på kanske 4k händer eller något. Har förresten formaterat om datorn och omkonfigurerat placemitn och sånt skit nu, känner mig riktigt nöjd över min setup. Kör keypoker med som ändå funkar rätt nice nu, tyckte det laggade lite nu men flyter bättre på nu när massa skit är borta.

 

Tanken är nog att köra 2/4 och 3/6$ månaden ut och jag hoppas att jag lyckas hålla mig från att gå upp nu. Är som sagt helt ok att vinna 5k SEK/månad nu som student, haha sjukt hur ens pengauppfattning kan förändras så snabbt. 5/10$ var utfyllnadsnivå för två år sedan. Nåväl, ska inte tjata för mycket om "glory days" utan får fokusera på framtiden. Jag tycker jag spelar rätt bra nu men känns som att jag inte är riktigt lika inne i gamet längre med några få undantag. Videos gott folk, det får bli lite camtasia-videos! Nu måste jag sova, gnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo, gjorde en liten minicomeback idag. Vann feta 75$ och kände inte direkt ett spelsug alls faktiskt. Jag tror det nog blir minst spel på 4-5 år denna februari, bättre att komma tillbaka när man har lite mer sug, iaf om man inte förlitar sig på denna inkomst.

 

Kan ha med att livet gjort mycket ovanligt busy senaste veckan, dock sjukt kul. Arkitektstudier på hög nivå. Ha det gött på er. Tjing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ey yo! Spelade en hel del idag, gått ner sjukt låg och körde bara 2/4 och 3/6$ idag och torskade först 40 BBs och sen tillslut så tog jag rodret på skutan och styrde om på rätt kurs! Vad tycker ni om båtliknelsen? Slutade +126 BBs iaf och 620 daaallarz. Vann nog en av de största potterna i form av BBs på länge med 50 BBs, katjing!!

 

 

Merge, $3/$6 Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Preflop: Hero is BTN with Qheart4.gif Qclub4.gif

UTG raises, MP calls, CO calls, Hero 3-bets, SB folds, BB calls, UTG caps, MP calls, CO calls, Hero calls, BB calls

 

Flop: (20.5 SB) Aspade4.gif Kheart4.gif Jheart4.gif (5 players)

BB checks, UTG bets, MP raises, CO calls, Hero calls, BB calls, UTG 3-bets, MP caps, CO calls, Hero calls, BB calls, UTG calls

 

Turn: (20.3 BB) Qdiamond4.gif (5 players)

BB checks, UTG bets, MP calls, CO raises, Hero calls, BB folds, UTG 3-bets, MP calls, CO caps, Hero calls, UTG calls, MP calls

 

River: (36.3 BB) Jclub4.gif (4 players)

UTG bets, MP raises, CO calls, Hero 3-bets, UTG calls, MP caps, CO folds, Hero calls, UTG calls

 

Results: 50.3 BB pot (0.5 BB rake)

Final Board: Aspade4.gif Kheart4.gif Jheart4.gif Qdiamond4.gif Jclub4.gif

CO mucked and lost (-10 BB net)

Hero showed Qheart4.gif Qclub4.gif and won 49.8 BB (37.8 BB net)

UTG showed Qspade4.gif Tspade4.gif and lost (-12 BB net)

MP showed Jspade4.gif Kdiamond4.gif and lost (-12 BB net)

 

Gött att dra in lite cash på lördagskvällen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köra en plugg/HU-dag framför datorn och drog igång 8-9 olika nätverk på runt 3/6-5/10 och väntade. Fick action konstant och det fick mig att fundera egentligen hur mycket dötid man kan vänta sig om man spelar på de flesta nätverken som FLHU-snubbe. Märkte nämligen att jag drog 2,5timmar utan några pauser innan jag fick dåligt samvete för plugget. Vann dock goa 300$ till så dragit in 1k$ spelmässigt denna helgen så nu stänger jag ner borden och pluggar lite tänkte jag.

 

Riktigt sköna lirare det finns HU förresten. Något som aldrig hänt innan som hände 2-3 ggr idag var folk som kom och bara spelade BTN och sen drog. Det är riktigt jäkla shady ärligt talat, fattar inte hur man kan bete sig så. Att aktivt bara leta efter folk som sitter på fel sida knappen på ett HU-bord, usch och blää för dom. Samtidigt tappar man ju inte löjligt mycket i form av dallarz men det är ändå rätt störande. Tycker det är märkligt btw att pokersajterna inte bara "dödar" matchen så fort någon drar och så att det alltid är första spelaren som sätter sig som får starta på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köra en plugg/HU-dag framför datorn och drog igång 8-9 olika nätverk på runt 3/6-5/10 och väntade. Fick action konstant och det fick mig att fundera egentligen hur mycket dötid man kan vänta sig om man spelar på de flesta nätverken som FLHU-snubbe. Märkte nämligen att jag drog 2,5timmar utan några pauser innan jag fick dåligt samvete för plugget. Vann dock goa 300$ till så dragit in 1k$ spelmässigt denna helgen så nu stänger jag ner borden och pluggar lite tänkte jag.

 

Riktigt sköna lirare det finns HU förresten. Något som aldrig hänt innan som hände 2-3 ggr idag var folk som kom och bara spelade BTN och sen drog. Det är riktigt jäkla shady ärligt talat, fattar inte hur man kan bete sig så. Att aktivt bara leta efter folk som sitter på fel sida knappen på ett HU-bord, usch och blää för dom. Samtidigt tappar man ju inte löjligt mycket i form av dallarz men det är ändå rätt störande. Tycker det är märkligt btw att pokersajterna inte bara "dödar" matchen så fort någon drar och så att det alltid är första spelaren som sätter sig som får starta på knappen.

 

Det är ett skämt, absolut. Känns lite typiskt för pokerbranschen att såna buggar finns och inte fixas.

 

Läääängesen jag lirade limit nu. Är väl rätt få som spelar det fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är märkligt btw att pokersajterna inte bara "dödar" matchen så fort någon drar och så att det alltid är första spelaren som sätter sig som får starta på knappen.

 

Ja, det har blivit vanligare att folk går in på knappen och / eller försöker stjäla en blind, även på NL.

 

Din "lösning" hindrar ju inte att man helt sonika sätter sig på nya bord för att få knappen.

 

Bättre är att knappen "slumpas" ut med 50% per spelare vid varje giv istället för att skifta varannan gång. Visst kan man ibland få situationer där man får knappen 2 eller 3 ggr i rad, men på det stora hela jämnar det ut sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det har blivit vanligare att folk går in på knappen och / eller försöker stjäla en blind, även på NL.

 

Din "lösning" hindrar ju inte att man helt sonika sätter sig på nya bord för att få knappen.

 

Bättre är att knappen "slumpas" ut med 50% per spelare vid varje giv istället för att skifta varannan gång. Visst kan man ibland få situationer där man får knappen 2 eller 3 ggr i rad, men på det stora hela jämnar det ut sig.

 

Eller att man MÅSTE spela minst 4 händer om man sätter sig sista på ett HU-bord. Fast jag tycker folk som sätter sånt i system borde få 3 varningar och sen blockas ifrån att joina HU-bord eller nåt i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löjligt dålig tidsplanering är vad man får som pokerspelare. Insåg precis att en uppgift som jag trodde var klar behövde ändras på typ allt tills imorgon så rätt korkat av mig att först börja kolla detta dagen innan.

 

Undra vem som nånsin kommer vilja anställa en riktig grinder sen i arbetslivet :D:D. Nää, ibland är jag faktiskt rätt duktig men kanske inte just nu.

 

Verkar bli till att dygna nu. Bra där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baaah. Idag torskade jag lite igen, kunde inte vinna en enda hand typ så back 60 BBs på typ 400 händer. Seegt! Spelade kanske inte riktigt fenomenalt alltid, eller jag kände inte att jag gjorde många stora misstag men kände mig lite ofokuserad. Var en skön snubbe vid mitt bord som gick till SD 75% och vann 67% för sessionen vilket är imponerande!

 

Spanar in UGL och b lir lite sugen ändå på att byta till NL. Helt fel tid att göra det och jag kommer nog aldrig göra det ändå men vifsst fan är det riktigt lockande att göra som vissa gör,bara multitabla satan och få in 50-100k händer per månad med ett stabilt snortight NL-game så lär man göra minst 30k varje månad, och det typ den värsta månaden. Jag jobbar nämligen för att få en bra livsbalans nu och jag känner att jag är påväg men jag borde lägga ännu mer tid på det. Hörde intervjun med Jason Somerville i 2+2pokercasten och även om jag kraftigt ser ner på "pokerproffs" som är superlata och inte gör något vettigt heller så är det en rätt sjuk tanke för mig att livets mening är bara att vara så lycklig som möjligt, jag tror jag lägger ner för lite tid på det.

 

Med det sagt menar jag bara att om man, som jag, spelat över miljonen händer online så är det riktigt tufft att fortsatt njuta av att spela 10-30 timmar om veckan därfrån och att många som har andra möjligheter i livet bör skala ner ytterligare. Jag vet inte, jag är trött och borde göra annat nu, hörs sen, blir antagligen lite spel i helgen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo. Spelade en kortis idag, lyckades få in 280$ på en dryg timme, funderar på att avsluta pokerfebruari idag när vi ligger på plus. Blir nog oavsett om jag spelar imorgon eller inte, den månad där jag spelade absolut minst. Spelade 7k händer ungefär. Svängigt som vanligt, började starkt, tappade fettmycket och sen tog igen en del, får duga.

 

Funderar btw på att plocka ut 1000€ till en liverulle och besöka lokala casinot här i Madrid och försöka "odla" någon sorts separat liverulle som förhoppningsvis ska bara växa och finansiera lite resor när jag har lov från plugget. Kanske bustar hela skiten direkt så vi får se hur seriöst det där blir. Kul iaf att antagligen avsluta denna månaden med att faktiskt ha plussat 5 månader irad! Blir nog en del HU nästa månad skulle jag tro. Tror jag också kan öka volymen då jag haft löjligt mycket att göra denna månad men inte sådär fruktansvärt.

 

Nåväl, tjing på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo. Idag körde jag lite högt, kom på att ju spelar som en bonus till tillvaron nu och inte är beroende av någon inkomst alls egentligen. Därför tänkte jag att jag kunde göra lite moderata skott! Inget jag kommer göra supermycket, det var fan tiltande. Helt löjligt många utdragningar, fick sjukt bra kortsnitt i form av starthänder men blev en jäkla massa dyra draws, utdragningar osv osv. Blev 4bettad pre rätt tidigt med AA och floppade rätt behagliga K48 turn 4 (flushdraw till moi) och capparen tyckte det var en bra idé att höja min 3bet på UTGs höjning med 88. Sen var det massa annan skit. Spelade ett 10/20$-bord btw emot ett jäkla supermongo som var helt bananas emot mig (vi spelade HU i morses), denna handen var ju rätt go med;

 

 

Blev 9bettad pre på 10/20$ med mina KK vs hans TT och floppade också ett rätt behagligt QT4 vilket blev dyrt och bla bla bla. Totalt sett slutade vi back 138$ bara och blir ju en jäkla massa rejk så slutade plus lite men kändes ändå som en pissdag pga antalet utdragningar.

 

Väntade en hel kväll på HU-action btw och blev lite skrämd här, om jag inte blev nedkopplad utan att det märktes (internet var rätt skumt idag) men på 6 nätverk på 5/10$ fick jag 3 motståndare på typ 5 timmar. Men men, det innebär ju mer pluggtid. Avslutar härmed pokerfebruari med lite plus, 5 månader irad som sagt! Många bäckar små.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett torskigt 20-40$ game nu som jag tänkte ta ett litet skott i. Får verkligen bottom 5% i 4 varv på båda blindsen, sen blir jag utdragen och sen får jag AQs och floppar JT25K och klart som in i helvete att QJs drar en runner runner flush (han hade ju mig såklart på toppen och frammåt men det kostar ju helt klart mer när man klonkar hålpipan på rivern).

 

Running sjukt illa nu på de få skotten jag har gjort på 15/30+ men aja, det får man helt enkelt vänta. Blir 100% HU nu i minst 2 veckor, eller vi säger fram till den 15e och så ser vi hur det känns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...