Gå till innehåll

El Helado's med mest FLSH: Dating fat chicks to balance my range


El Helado Patata

Recommended Posts

Hej igen! Var tvungen att testa lite HM2 och skit och smekte hem ytterligare lite cash så är +750$ för dagen. HM2 har fått ett ansiktslyft och damn vilken trevlig HUD man kan få nu. Bestämma storlek på fontsen i popups etc och sätta linjer och olika sorters färger för olika stats och massa sånt gött. Får se hur mycket tid jag får men ska nog testa HM2 nu igen efter deras stora förändringar sen sist jag testade och hoppas på att de där prestandaförbättringarna de snackar om i jämförelse med HM1 faktiskt stämmer. Förut har det bara krånglat för mig med superlångsamma laddningstider efter jag importerat mina händer och extra lagg när jag sätter på HUDen, något som aldrig händer med HM1.

 

Hursomhelst, riktigt fet månad och satte förresten lite ny pokerhistorik idag för mig själv. Inget att skryta med utan bör redan varit uppnått men skönt ändå att saker börjar arta sig igen och vem vet, pokeråret 2011 kanske mest pågått i moll men börjar möjligen vandra sin långa väg emot ett dur :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 926
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

för att få tag på nyckeln så var man tydliugen tvungen att sätta upp sig i kölista. känns ovärt att slanta upp om det ändå är gratis för tidigare HM1 användare.

 

så hur funkar det overall nu då? är notecaddy en hit?

 

Håller på att ställa in allt. Kan skriva lite mer sen! Har iofs 1/4 så mycket tid för poker nu så blir mest att spela när jag får tid över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo! Tuffade på bra idag först men tror jag ligger back litegranna, tror dock jag är rätt nära breakeven för dagen, no biggie. Här spelar jag lite halvmysko, får in det gött men han sätter såklart monsterdrawen på river i en fet pott men klart han måste höja i raise/3bet turn för en fetare pott liksom.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

 

Hero ($836)

BB ($692)

UTG ($528)

UTG+1 ($983)

CO ($849)

BTN ($780)

 

Dealt to Hero T:heart: T:diamond:

 

UTG raises to $20, fold, fold, fold, Hero raises to $30, fold, UTG calls $10

 

FLOP ($70) 2:heart: 7:heart: K:club:

 

Hero bets $10, UTG raises to $20, Hero calls $10

 

TURN ($110) 2:heart: 7:heart: K:club: T:spade:

 

Hero bets $20, UTG raises to $40, Hero raises to $60, UTG calls $20

 

RIVER ($230) 2:heart: 7:heart: K:club: T:spade: Q:diamond:

 

Hero bets $20, UTG raises to $40, Hero calls $20

 

Hero shows T:heart: T:diamond:

(Pre 68%, Flop 56.2%, Turn 70.5%)

 

UTG shows 9:heart: J:heart:

(Pre 32%, Flop 43.8%, Turn 29.5%)

 

UTG wins $307

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visade sig att jag låg +270$ ändå efter en liten comeback på ett bord. Hursomhelst så såg jag ett löjligt juicy 20/40$ bord med en supertorsk som körde 60/10/0.7 och kände att jag kunde ta ett skott men skulle sticka om jag torskade för mycket. Det var också vad som hände, spelade 12 händer och torskade 650$ i uppenbarligen rätt feta potter och missade fullkomligt allt samtidigt som jag inte fick någon fold. Bästa träffen var K8s när jag raisade upp openlimpade torsken och båda blindsen synade. Flopp 876 med 2 ruter och torsken donkade och jag höjde. Samma sak turn J och river typ Q och minns inte om jag värdebettade eller checkade bakom. Hursomhelst hade han A8o och vann precis. Hade även igång ett annat bord och blev skönt utdragen där med på 200$ ytterligare på lika många händer så lyckades gå från +270$ till -540$ på 12 händer. Värt!!!

 

Nemas problemas dock. Gör inte direkt supermycket att torska 540$ (lol) men kanske stillar mitt pokersug då ju det mest varit framgång senaste tiden och annat i livet har fått lida lite. Inte i form av tid (jag har tid att spela poker) men i form av fokus.

 

Dags att sova, gnatt på er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite plus idag men den här är go!

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($40.50)

BB ($161)

Hero ($316)

UTG+1 ($415)

CO ($354)

BTN ($839)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:heart:

 

Hero raises to $10, fold, CO calls $10, fold, SB raises to $15, fold, Hero raises to $20, CO calls $10, SB calls $5

 

FLOP ($65) 8:club: 7:diamond: Q:spade:

 

SB bets $5, Hero raises to $10, CO calls $10, SB raises to $15, Hero raises to $20, CO calls $10, SB calls $5

 

TURN ($125) 8:club: 7:diamond: Q:spade: T:spade:

 

SB bets $0.50 (AI), Hero bets $10, CO raises to $20, Hero raises to $30, CO raises to $40, Hero raises to $50, CO raises to $60, Hero calls $10

 

RIVER ($245) 8:club: 7:diamond: Q:spade: T:spade: A:club:

 

Hero checks, CO bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows Q:diamond: Q:heart:

(Pre 86%, Flop 84.6%, Turn 22.7%)

 

CO shows J:club: 9:heart:

(Pre 14%, Flop 15.4%, Turn 77.3%)

 

CO wins $262

 

sen DIREKT samma spelare direkt handen efter

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($156)

Hero ($206)

UTG ($415)

CO ($506)

BTN ($839)

 

Dealt to Hero 6:heart: 8:club:

 

fold, CO calls $5, BTN raises to $10, fold, Hero calls $5, CO raises to $15, BTN raises to $20, Hero calls $10, CO calls $5

 

FLOP ($62.50) 6:club: 9:heart: 5:heart:

 

Hero bets $5, CO calls $5, BTN calls $5

 

TURN ($77.50) 6:club: 9:heart: 5:heart: 7:club:

 

Hero bets $10, CO raises to $20, BTN folds, Hero raises to $30, CO calls $10

 

RIVER ($137) 6:club: 9:heart: 5:heart: 7:club: 8:spade:

 

Hero checks, CO checks

 

Hero shows 6:heart: 8:club:

(Pre 47%, Flop 90.8%, Turn 96.6%)

 

CO shows 4:spade: 4:diamond:

(Pre 53%, Flop 9.2%, Turn 3.4%)

 

Hero wins $67.25

CO wins $67.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig fel med lite skön 2outtning

 

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB)

SB ($211)

BB ($136)

UTG ($380)

UTG+1 ($369)

Hero ($143)

BTN ($93.53)

 

Dealt to Hero T:heart: 5:heart: K:diamond: K:club:

 

fold, fold, Hero raises to $5.33, BTN calls $5.33, SB raises to $23.32, fold, Hero calls $17.99, BTN calls $17.99

 

FLOP ($71.96) K:spade: 4:diamond: Q:heart:

 

SB bets $71.96, Hero raises to $120 (AI), BTN folds, SB calls $48.48

 

TURN ($312) K:spade: 4:diamond: Q:heart: A:club:

 

RIVER ($312) K:spade: 4:diamond: Q:heart: A:club: 4:heart:

 

Hero shows T:heart: 5:heart: K:diamond: K:club:

(Pre 28%, Flop 83.0%, Turn 12.5%)

 

SB shows 3:heart: A:diamond: 5:spade: A:spade:

(Pre 72%, Flop 17.0%, Turn 87.5%)

 

SB wins $309

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoo my people! Tssup? Avslutar dagen här, +1000€ på NL på ett nytt nätverk där openlimp är standard, det är fan asvärt :). Fick dock helt löjligt med händer och action. Blev iofs utdragen rätt gött med en 2outare all in pre men lyckades själv dra ut nån sån plus att jag drog värsta klonken emot en superfisk, haha fan va äckligt det var. KJ vs AJ all in på flopp J42 med en flushdraw ute och han hade openshovat en massa så kände att min hand var guld när han coldcallade pre och c/r flopp så jag 3bettade för tänkte att jag få in alla J och alla flushdraws och sådär men rivrade behagligt K :D:D:D:. Som ni märker kanske jag inte borde spela NL :). Sen fick jag iofs in det väldigt bra en massa gånger och som tur var höll det också. T ex så hade jag ju rätt tur att få in det rätt djup med AQs (jag 3bettade pre) vs JTs på KQ7 (ca 650€ pott) när båda satt på flushdraw och sen 3-4bettade jag en annan snubbe med KK och han shovade med TT som höll (också ca 650€).

 

Spelade samtidigt lite FL som gick breakeven men torskade den där PLO-potten som ni såg och slutade back 140$ där, ingen fara om man säger så :).

 

Känns skönt att äntligen ha flytet på min sida. Tycker ärligt talat det varit fruktansvärt orättvist att få ha haft flera månader där jag har gått ifrån wtsd 41 och vinna 51% i fl till att gå till sd typ 39 och vinna ca 48%. Nu kanske jag jinxar mig själv helt löjligt men kul att jag nu kanske får lite överdrivet mycket flyt och är över mitt EV för månaden. Nu ska jag inte jinxa mig själv mer, tjing på er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch. Laddade ner och testade PT3 på NL-sajten och fick rätt hårt med pisk direkt. Får ATs vs en torsk som gjorde en rätt torskig bluff emot mig. Min allmäna magkänsla var att han hade ett lägre par men när han c/r mig all in när färgen kom in på rivern kände jag att mitt par inte var bra och att jag inte kunde göra herocalls första varvet utan några som helst reads så jag foldade och han visade mig paret som han gjorde in till en bluff. Fast det var inte grejen. Sen kom den här. Det var samma kille iaf och han körde 41/12 vid det tillfället med ca 50 händer på. Kunde jag göra något annat? Kanske en supertorskig höjning på river?

 

Jag vettefan, snabbt förlorade 400€ igen dock och table average vpip var skittight iaf så jag får se om jag inte cashar ut skiten. Jag har uppenbarligen ingen aning om hur man spelar NL. Eller jag vet itne. Märker ni att jag är förvirrad? Jag är trött. Detta inlägget har spårat ur. Ha det fint, haj!

 

€2 NL (6 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: €201.00

BB: €713.44

Hero (UTG): €220.41

CO: €194.29

BTN: €405.41

 

SB posts SB €1.00, BB posts BB €2.00

 

Pre Flop: (€3.00) Hero has T:diamond: A:diamond:

 

Hero raises to €6.00, fold, fold, fold, BB calls €4.00

 

Flop: (€13.00, 2 players) A:spade: 2:diamond: 3:diamond:

BB checks, Hero bets €8.14, BB calls €8.14

 

Turn: (€29.28, 2 players) 6:club:

BB checks, Hero bets €18.35, BB raises to €42.00, Hero calls €23.65

 

River: (€113.28, 2 players) T:spade:

BB bets €54.14, Hero raises to €164.27 and is all-in, BB calls €110.13

 

BB shows 3:spade: 3:heart: (Three of a Kind, Threes) (Pre 49%, Flop 70%, Turn 82%)

Hero shows T:diamond: A:diamond: (Two Pair, Aces and Tens) (Pre 51%, Flop 30%, Turn 18%)

BB wins €436.82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, uppskattar din dagbok. Den var en av anledningarna till att jag började ta FL mer seriöst än ett fylleslask spel. Har även startat en dagbok här på PF där jag ska skriva om mitt FL spelande.

 

Ville mest bara rikta min uppskattning till dig.

 

Tack för en bra dagbok! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, uppskattar din dagbok. Den var en av anledningarna till att jag började ta FL mer seriöst än ett fylleslask spel. Har även startat en dagbok här på PF där jag ska skriva om mitt FL spelande.

 

Ville mest bara rikta min uppskattning till dig.

 

Tack för en bra dagbok! :)

 

Tack som fan! Ja det är jätteskumt att FL får så lite uppmärksamhet då det är ett mycket mer actionfyllt och kul game men jag antar att det vid en första tanke borde verka tråkigare.

 

Ska försöka skriva lite mer intressanta händer men är oftast rätt trött när jag skriver och rätt ofta är jag för trött för att tänka poker så jag bara dundrar copy and paste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej people! Idag har jag bara spelat NL på nya sidan. Torskade nästan allt jag vann igår, fick väl inte in det asgött men är klart under all in EV. Rejkat typ 200€ så blir typ +170€ på två dagars spel men tror jag cashar ut och håller mig till sånt jag kan istället just nu. Skönt med helg snart. San Remo är ju imorgon. Kanske ska flyga dit och köra CG :D. Nää, aint gonna happen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Upp 1k idag på rätt få händer. Klonking is guut!! Satt och funderade mycket idag om jag ska köpa en halvnödvändig men väldigt överprisad pryl innan och täntke litegranna att detta passet skulle avgöra saken. Det blir alltså ett inköp!

 

Kanske lite fult att annonsera det här men jag tänkte skänka en liten slant till en vän som är utomlands i Ghana nu och köpa cement och grejer. Skrev ju nån månad att jag skulle skänka 10% av eventuell vinst vilket pokergudarna inte gillade uppenbarligen (det gick piss) men drar iväg en slant nu när det går bra och hoppas att ni också kanske gör det. Har tydligen fått ihop 4k via sin blogg, har man typ 400 vänner på fb och alla skänker 20 pix blir ju det faktiskt en slant (8k haha). Fan va enkelt matte, väldigt självklart men på något sätt har jag alltid tänkt att man antingen skänker mycket eller inget alls. Aja, enough said. Skicka gärna en 20a eller mer på henne blogg här; http://johannaghana.blogg.se/index.html

 

Här är en skön hand jag drog till idag, gillar att han tyckte det var värt 10$ att se min hand med 5 hög.

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** ()

$5.00/$10.00 Limit Texas Hold'em - Friday, October 21, 08:06:22 ET 2011

Table TURBO Courtney (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Player1 ( $139.20 USD )

Seat 3: Player3 ( $174.60 USD )

Seat 5: Player5 ( $458.39 USD )

Seat 6: Hero ( $177.40 USD )

Seat 8: Player8 ( $313.48 USD )

Seat 10: Player10 ( $298.82 USD )

Hero posts small blind [$2.50 USD].

Player8 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 7c 6c ]

Player10 calls [$5.00 USD]

Player3 folds

Player5 folds

Hero calls [$2.50 USD]

Player8 checks

** Dealing Flop ** [ Kh, 9h, 6d ]

Hero bets [$5.00 USD]

Player8 calls [$5.00 USD]

Player10 calls [$5.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Hero bets [$10.00 USD]

Player8 calls [$10.00 USD]

Player10 calls [$10.00 USD]

** Dealing River ** [ Ac ]

Hero checks

Player8 bets [$10.00 USD]

Player10 folds

Hero raises [$20.00 USD]

Player8 calls [$10.00 USD]

Hero wins $97.00 USD from main pot

Player8 shows [5s, 4h ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch, här går det snabbt neråt. Tappade tyvärr 1k$ på en timma och är nu lite back för dagen :(. Finns en jävla douchebag på merge som är så fruktansvärt vidrig, han drog iaf lite sköna 3bets pre med 89s på BB, 6betta flushdraw på flopp och drog ut rätt rejält och kände mig inte pepp på att spela längre även om en fisk slog sig ner.

 

Körde också lite mixed games, torskade det mesta på PLO när jag fick in det som 61% fav på flopp och blev utdragen i 600$ pott. Sen var det NL-rundan där jag höjde pre på BTN, BB synade och flopp kom JT8 med mina AJo. Jag hade typ 30 BBs och som jag ser det så känns det som en rätt bra flopp och han höjde från 20$ till 60$ och synade och tänkte pusha typ alla turns och han hade T8s iaf.

 

Vann lite på FL08 dock. Fl08 och FLHE är ju de gamsen jag känner mig mest hemma på. PLO känner jag oftast att jag har edge i men kanske ska köra på liksom på FLHE som sagt. Tror jag drattade ner 500$ eller nåt i mixed gamsen idag.

 

Aja, så kan det gå! Hade varit plus med all in ev iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo!

 

Har en del jobb nu i veckan, känner att jag varit dålig på att genomföra det så skriver för första gången till pokersajter att låsa bort mig i en vecka ungefär. Bör klara av det själv men alltid gött att vara 100% på det och kanske inte ens tänka tanken på att börja spela. Blir så lockad att logga in, sen ser jag ett juicy 10/20-bord igång (t ex just nu på ipoker) och då börjar självövertygelseprocessen att jag kan skjuta på saker i en timma till medans fisken bustar och när dagen är slut så har jag inte fått göra det vill ha gjort. För just nu pluggar jag och har massa saker som ska vara klart. Spelberoende? Ja fast mest nej. Tror t ex det är 98% chans att jag ändå inte skulle spela något på samma tid men skönt att ens slippa tanken plus att 100% alltid är bättre än 98%! Nää, nästan allt har verkligen med fokuset att göra. Skulle lätt kunna spela 10-20 timmar per vecka och ändå göra allt jag skulle men denna veckan blev det extremt tydligt att jag inte är mentalt inne i skolan och bara "oj, just det ja, vi hade ju en uppgift tills på fredag. Vad tusan var det vi skulle göra nu igen?".

 

Aja, hursomhelst, kanske drar igenom lite HM-stuff osv men inget spel förrens fredag då. Det är inte direkt så att jag behöver vinna mer just i oktober, det har ju rullat på bra liksom även om det är långt ifrån mina glansdagar :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28oct.jpg

Tzzzing! Comeback idag. Låg back 1k$ som värst men bara tuffade på och gick upp +1600$ som bäst. Sen fick jag världens känsla att det skulle börja gå piss och det var NÄSTAN första gången jag slutade bara för att jag fick en så dålig känsla. Piss började det också gå därifrån (låg +1300$ vid tillfället) och alla set som jag träffade hela tiden gjorde att folk reversedominatade mig hela tiden. AKs vs A9o på 3879A osv osv osv osv.

 

28oct.jpg

 

Slutar då back $160 men rejkade $600 ungefär så blev en ok timlön ändå. Spelade omaha ungefär en halvtimma och drog lite under all in EV där igen och torskade $300 och plussade alltså på FL trots att jag bara vann 48% av alla SDs, rätt sick! Dock fick jag in typ 9 bets en gång med bästa handen på 10/20 och såna potter gör ju till.

 

Nåväl, kul att avbryta pausen, får se dock hur mycket spel det blir imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände ett behov att snygga till siffrorna lite. +900$ ser bättre ut. Nu blir det lite film!! Kanske drar och köper lite snackz. Körde ett pass till, låg plus 1800$ som bäst igen men tappade kanske lite fokus på slutet och slutar +850$ för dagen. Drog nog absolut rejkrekord för året med 1024$ rejkat, sinnessjukt att man ska betala nästan 7000 kr för att att få spela lite 10/20$ när man kan dra en resa till japan för samma pengar. Ska btw bli intressant hur det kommer se ut sen med onlinepoker osv när det gäller rejkstrukturen. Många branschfolk säger ju att nätverken försöker bli av med RB osv osv samtidigt som man kunde få 30-40% RB innan medans man nu kan få 60-70% oavsett vad nätverkens generella policy egentligen gäller. Varför tar jag upp det här? Jo, för det är självklart helt orimligt att rejken är så brutalt hög just nu och det är egentligen lol att det är standard. Jag antar att det är det geniala med att den som vinner potten rejkar. Det dras utan att det egentligen märks. Nu handlar det ju mest om FL-spelare som blir ägda, NL rejkas ju extremt mycket mer på samma nivåer. Gud va långrandig jag blev nu. Nu blir det den där serien jag snackade om. Var bara så svårt att hålla mig borta från de fiskiga borden men nu är jag helt slö i huvudet så det får räcka med dagens spel.

 

Imorgon blir det oerhört lite spel skulle jag tro, om något alls. Ska iväg på kvällen på konsert och lite stuff och måste greja innan. Måste ju gymma också! Det är rätt kul btw hur man kan komma ur form utan att märka det. Framifrån ser jag nog ut som jag gjorde innan men efter att ha mätt mig och kollat i sidled så inser jag att jag inte varit så slim som jag har varit även om jag också byggt en del muskler. Nu snackar vi iofs en pyttebulle max och 2-3 kg övervikt men med tanke på att man varit lite smal på överkroppen tidigare så är det lite ovanligt. Fan va jag snackar skit nu, serie var det ja. Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blää. Ingen kul start på dagen. Spelat 40 händer två feta förluster

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

SB ($1,185)

Hero ($673)

UTG ($692)

CO ($1,119)

BTN ($336)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:heart:

 

UTG calls $10, CO raises to $20, fold, fold, Hero raises to $30, UTG calls $20, CO calls $10

 

FLOP ($95) 4:club: K:diamond: J:diamond:

 

Hero bets $10, UTG calls $10, CO raises to $20, Hero raises to $30, UTG folds, CO raises to $40, Hero calls $10

 

TURN ($185) 4:club: K:diamond: J:diamond: T:spade:

 

Hero checks, CO bets $20, Hero raises to $40, CO raises to $60, Hero calls $20

 

RIVER ($305) 4:club: K:diamond: J:diamond: T:spade: 9:heart:

 

Hero checks, CO bets $20, Hero calls $20

 

CO shows T:diamond: Q:diamond:

(Pre 20%, Flop 46.3%, Turn 34.1%)

 

Hero shows A:diamond: A:heart:

(Pre 80%, Flop 53.7%, Turn 65.9%)

 

CO wins $342

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $15(BB) Replayer

Hero ($390)

BB ($502)

UTG ($1,332)

UTG+1 ($881)

CO ($254)

BTN ($1,549)

 

Dealt to Hero 9:spade: T:spade:

 

UTG raises to $30, fold, CO raises to $45, fold, Hero raises to $60, fold, UTG calls $30, CO calls $15

 

FLOP ($195) 8:club: 2:heart: 7:club:

 

Hero bets $15, UTG calls $15, CO calls $15

 

TURN ($240) 8:club: 2:heart: 7:club: 6:heart:

 

Hero bets $30, UTG raises to $60, CO folds, Hero raises to $90, UTG calls $30

 

RIVER ($420) 8:club: 2:heart: 7:club: 6:heart: 3:heart:

 

Hero bets $30, UTG raises to $60, Hero calls $30

 

Hero shows 9:spade: T:spade:

(Pre 31%, Flop 38.3%, Turn 77.3%)

 

UTG shows Q:heart: T:heart:

(Pre 69%, Flop 61.7%, Turn 22.7%)

 

UTG wins $537

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch. Låg breakeven nästan hela dagen men sista 100 händerna tappade jag som tusan och backade 950$ för dagen. Mötte lite irriterande spelare som träffade väldigt väldigt bra. Är förresten helt jäkla sinnessjukt att G DeBoro som är pokerstars online-proffs plussar på spelet. Han har sån fruktansvärt tur att jag blir irriterad. Han vann typ 900$ från mig idag med dåligt spel och han är plus en hel del overall. Har pokerstars mixat med rungooden månne :)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenixen! Hoppas allt är gött. Tänkte dra en liten summering av oktober nu. Började ju asbra och blev helt klart en bra månad (särskilt med tanke på hur året i övrigt sett ut) och gött att få sätta spelplus med stor marginal. Svängde dock lite på slutet, idag tappade jag 720$ till efter en seg session där jag vann 43% av sds.

 

Denna månaden smekte jag iaf upp det mest på ongame där det äntligen har börjat gå bra. Det har nämligen varit helt sinnessjukt runbad där, jag bryr mig väl inte jättemycket om min PTR på olika nicks men just där har det fan gått helt sinnes. Typ 3 BB/100 skillnad än alla andra sajter på ett halvår.

 

Låg ännu mer spelplus halvvägs och tappade lite i slutet men det blir lite så när man spelar en del 10/20$ i rätt lös/aggro-games och inte kunde vinna. Torskat 1-2k$ spelmässigt denna veckan men inte så mycket att göra egentligen.

 

13159 händer i FL SH, 43.9 / 50.7 i wtsd/w$sd vilket känns gött förutom att jag nog faktiskt varit lite mer showdownbound än vad jag kanske borde. Iaf i slutet, om än marginellt.

 

Spelat lite omaha också, dock inte alls mycket. Back 330$, back -20$ i all in EV. 600 händer FL omaha hi/lo där jag plussat hela 28$. Sen en del NL som jag inte har stats på men jag vet att jag backade typ 350€ish med RB.

 

Nästa månad ska jag "börja om" på 5/10 och 3/6 första veckorna hade jag tänkt och casha ut en del. Pluggar nu så all extra inkomst är välkommet och har ingen lust att förlora alltför mycket just nu heller utan stoplossar gärna varje månad om det är så tills resultaten inte är så ojämna som de har varit. Lär dock gå ner till ÄNNU mindre händer att spela så jag kommer nog gå från 40-45k händer/månad (innan jag pluggade) till ca 15k händer i oktober då till kanske 8-10k händer eller nåt i den stilen.

 

Nåväl, kul att man fått upp suget (nej, det går inte ihop för mig varför det skulle heta "sugen") igen efter poker och också kul att man låg på spelplus månaden igenom. Också kul att rullen ökat och om det fortsätter att gå bra i november också så kanske vi blir stammisar på 10/20$ igen, vi får se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska dra ett micro-pass. 11e handen, bra spelat av en jävla pissregg som jag tror är upp 25k$ eller nåt på sidan. Kul!

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

SB ($230)

Hero ($266)

UTG ($186)

CO ($521)

BTN ($313)

 

Dealt to Hero K:club: A:club:

 

fold, fold, BTN raises to $10, fold, Hero raises to $15, BTN raises to $20, Hero raises to $25, BTN calls $5

 

FLOP ($52) A:heart: K:spade: 7:club:

 

Hero bets $5, BTN raises to $10, Hero calls $5

 

TURN ($72) A:heart: K:spade: 7:club: 5:spade:

 

Hero checks, BTN bets $10, Hero raises to $20, BTN calls $10

 

RIVER ($112) A:heart: K:spade: 7:club: 5:spade: 7:spade:

 

Hero bets $10, BTN raises to $20, Hero calls $10

 

BTN shows Q:spade: A:spade:

(Pre 28%, Flop 6.5%, Turn 20.5%)

 

Hero shows K:club: A:club:

(Pre 72%, Flop 93.5%, Turn 79.5%)

 

BTN wins $150

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...