Gå till innehåll

NL2000 - AA i svårt riverbeslut?


Recommended Posts

Vad är optimalt spel här? Vet att jag borde Cbetat floppen.

Ruggigt farlig river med en redan farlig bräda. En raise finns inte men inte heller en fold? Är syn det enda alternativet?

 

Har endast 100 händer på FI med statsen 22/18/2. Han foldar 3B 86%.

 

$10/20 No Limit Hold'em Cash Games, 8 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $7,286.77

UTG: $2,192

UTG+1: $2,729

MP1: $2,060

MP2: $2,030

CO: $2,676

Button: $4,726.50

SB: $2,948.50

 

Dealt to BB A:diamond: A:club:

 

Pre-flop:

(2 folds), MP1 raises to $60, (4 folds), BB raises to $180, MP1 calls $140

 

Flop: ($410) Q:spade: Q:club: T:spade: (2 Players)

BB checks, MP1 checks

 

Turn: ($410) 8:club: (2 Players)

BB bets $300, MP1 calls $300

 

River: ($1,010) 5:spade: (2 Players)

BB checks, MP1 bets $720, BB???????

 

Edit: raise ska det vara och inte reraise. Skyller på 02:48..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din 3bet size är lite för liten imo. Jag gör det hellre lite större än 3x när jag är ur position för att sänka stack-to-pot ratio så att dina händer blir mer lättspelade. Jag hade gjort det till 200$ istället.

 

Jag tycker check på flopp kan vara okej i det här läget. Vi har svårt att få ut 3 gator värde ur speciellt många händer som vi har slagna. När han synar turn tror jag att han kan sitta med flera olika drag, varav de flesta missade river. Jag tror inte att han har spaderfärgen här allt för ofta då det är mycket troligt att han skulle ha semibluffat detta drag på floppen redan.

 

Drag som missat river är bland annat AJ, KJ och alla klöverdrag, vilket borde kunna vara en tillräckligt stor del av hans range för att väga upp för de värdehänder han kan tänkas ha (Qx och slowspelat set).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din 3bet size är lite för liten imo. Jag gör det hellre lite större än 3x när jag är ur position för att sänka stack-to-pot ratio så att dina händer blir mer lättspelade. Jag hade gjort det till 200$ istället.

 

Jag tycker check på flopp kan vara okej i det här läget. Vi har svårt att få ut 3 gator värde ur speciellt många händer som vi har slagna. När han synar turn tror jag att han kan sitta med flera olika drag, varav de flesta missade river. Jag tror inte att han har spaderfärgen här allt för ofta då det är mycket troligt att han skulle ha semibluffat detta drag på floppen redan.

 

Drag som missat river är bland annat AJ, KJ och alla klöverdrag, vilket borde kunna vara en tillräckligt stor del av hans range för att väga upp för de värdehänder han kan tänkas ha (Qx och slowspelat set).

 

 

Edit: ää

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar väl roll om det är dollars eller kronor? Lönehelg +om det är skott.

 

Hade knappast foldat river även om det ser ut som ett värdebet. Bettar hellre själv men då får man syna omslag ibland, inte lika kul kanske.

 

Då får man folda mot omslag... du slår ju bara en bluff om han slår om vilket han sällan gör på detta bräde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får man folda mot omslag... du slår ju bara en bluff om han slår om vilket han sällan gör på detta bräde.
Bluffläge för Fi alltså. Ok att det inte är standardspel ens för mig men hade hittat synen oftare som spelad då speciellt om det är lönehelg på SvS. Med bluff räknar jag alla xT/55+ som han tror är värdehöjningar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffläge för Fi alltså. Ok att det inte är standardspel ens för mig men hade hittat synen oftare som spelad då speciellt om det är lönehelg på SvS. Med bluff räknar jag alla xT/55+ som han tror är värdehöjningar.

 

Bara för att klargöra. Handen är uppenbarligen inte från SvS? Det finns vissa subtila tecken på att den inte är det iaf (8 spelare, 100bb verkar vara standard, inget pekar på att den är från SvS osv.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jettesyn, det är närmare raise än fold men syn är bäst.

 

Bara för att klargöra. Handen är uppenbarligen inte från SvS? Det finns vissa subtila tecken på att den inte är det iaf (8 spelare, 100bb verkar vara standard, inget pekar på att den är från SvS osv.)

är fullringsborden fulla oftare på svs än på andra sidor eller varför är 8 spelare relevant?

 

sen är nog inte 10/20 fullring igång särskilt ofta på nån sajt, på svs är det ändå då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel syn...

 

Vad tror vi om att värdebeta river själva? Känns som att han checkar tillbaks en hel jävla del Tx-liknande händer annars. O vi borde kunna levla honom till att syna (eftersom ur vår synpunkt bör detta vara en bra spot att bluffa, då han inte bör ha många Qx eftersom han checkade floppen, samma gäller för färgen). Vilken som helst reg som lirar 2knl bör tänka i dom banorna.

 

Är detta verkligen 2knl$ förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel syn...

 

Vad tror vi om att värdebeta river själva? Känns som att han checkar tillbaks en hel jävla del Tx-liknande händer annars. O vi borde kunna levla honom till att syna (eftersom ur vår synpunkt bör detta vara en bra spot att bluffa, då han inte bör ha många Qx eftersom han checkade floppen, samma gäller för färgen). Vilken som helst reg som lirar 2knl bör tänka i dom banorna.

 

Är detta verkligen 2knl$ förresten?

 

Det är inte en bra spot för oss att bluffa river.

Men jag betar river hur som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...