dinmammasdotter Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Vad är optimalt spel här? Vet att jag borde Cbetat floppen. Ruggigt farlig river med en redan farlig bräda. En raise finns inte men inte heller en fold? Är syn det enda alternativet? Har endast 100 händer på FI med statsen 22/18/2. Han foldar 3B 86%. $10/20 No Limit Hold'em Cash Games, 8 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: BB: $7,286.77 UTG: $2,192 UTG+1: $2,729 MP1: $2,060 MP2: $2,030 CO: $2,676 Button: $4,726.50 SB: $2,948.50 Dealt to BB A:diamond: A:club: Pre-flop: (2 folds), MP1 raises to $60, (4 folds), BB raises to $180, MP1 calls $140 Flop: ($410) Q:spade: Q:club: T:spade: (2 Players) BB checks, MP1 checks Turn: ($410) 8:club: (2 Players) BB bets $300, MP1 calls $300 River: ($1,010) 5:spade: (2 Players) BB checks, MP1 bets $720, BB??????? Edit: raise ska det vara och inte reraise. Skyller på 02:48.. Citera
Starfitter Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 jag snappar, men jag cbetar florren från början. Citera
Poddna Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Din 3bet size är lite för liten imo. Jag gör det hellre lite större än 3x när jag är ur position för att sänka stack-to-pot ratio så att dina händer blir mer lättspelade. Jag hade gjort det till 200$ istället. Jag tycker check på flopp kan vara okej i det här läget. Vi har svårt att få ut 3 gator värde ur speciellt många händer som vi har slagna. När han synar turn tror jag att han kan sitta med flera olika drag, varav de flesta missade river. Jag tror inte att han har spaderfärgen här allt för ofta då det är mycket troligt att han skulle ha semibluffat detta drag på floppen redan. Drag som missat river är bland annat AJ, KJ och alla klöverdrag, vilket borde kunna vara en tillräckligt stor del av hans range för att väga upp för de värdehänder han kan tänkas ha (Qx och slowspelat set). Citera
hampulito Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Din 3bet size är lite för liten imo. Jag gör det hellre lite större än 3x när jag är ur position för att sänka stack-to-pot ratio så att dina händer blir mer lättspelade. Jag hade gjort det till 200$ istället. Jag tycker check på flopp kan vara okej i det här läget. Vi har svårt att få ut 3 gator värde ur speciellt många händer som vi har slagna. När han synar turn tror jag att han kan sitta med flera olika drag, varav de flesta missade river. Jag tror inte att han har spaderfärgen här allt för ofta då det är mycket troligt att han skulle ha semibluffat detta drag på floppen redan. Drag som missat river är bland annat AJ, KJ och alla klöverdrag, vilket borde kunna vara en tillräckligt stor del av hans range för att väga upp för de värdehänder han kan tänkas ha (Qx och slowspelat set). Edit: ää Citera
YassirArafat Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Är detta en typ av så kallad "not so hidden brag"? Hursomhelst, kul med ett skott som lyckas. GG Citera
Joof Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Fantastiskt starkt att lyckas nå NL2000 utan att någonstans på vägen ha snappat upp skillnaden mellan en raise och reraise. Citera
Trillske Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Han skrev ju att reraise inte finns. Citera
Joof Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Han skrev ju att reraise inte finns. Faller ju lite på att fold inte heller skulle finnas. Citera
Sideshow Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Han kommer ju satsa med en hel del sämre för värde så inte fan foldar jag Citera
loliano Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 jag foldar som spelat... men tycker du ska beta river, folda för omslag. Citera
Namlleh Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Gillar att ha med AA i checksynrangen på floppen, blir som sagt svårt att få 3 gators värde mot annat än KK o möjligtvis JJ. Som spelat betfoldar jag hellre river. Citera
Trillske Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 SvS kallade ironiskt sina nya 8max-bord för PartyPoker. Jag har glömt säga att jag tycker du har rätt, att syn är enda alternativet, och jag tycker inte du spelade särkilt dumt heller, även om jag förmodligen gillar bet river. Citera
dinmammasdotter Postad 30 December , 2010 Författare Rapport Postad 30 December , 2010 Jag har tagit bort infon om vilken sida det var på. Kan vi inte prata om handen istället för diskutera allt runt i kring? Citera
Joeduck Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Det spelar väl roll om det är dollars eller kronor? Lönehelg +om det är skott. Hade knappast foldat river även om det ser ut som ett värdebet. Bettar hellre själv men då får man syna omslag ibland, inte lika kul kanske. Citera
Chrunch Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Det spelar väl roll om det är dollars eller kronor? Lönehelg +om det är skott. Hade knappast foldat river även om det ser ut som ett värdebet. Bettar hellre själv men då får man syna omslag ibland, inte lika kul kanske. Då får man folda mot omslag... du slår ju bara en bluff om han slår om vilket han sällan gör på detta bräde. Citera
Joeduck Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Då får man folda mot omslag... du slår ju bara en bluff om han slår om vilket han sällan gör på detta bräde.Bluffläge för Fi alltså. Ok att det inte är standardspel ens för mig men hade hittat synen oftare som spelad då speciellt om det är lönehelg på SvS. Med bluff räknar jag alla xT/55+ som han tror är värdehöjningar. Citera
Namlleh Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Varför skulle FI nånsin slå om Tx på river om vi går check bet bet? Citera
Joeduck Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Varför skulle FI nånsin slå om Tx på river om vi går check bet bet?Varför är man idiot? Du ställde en omöjlig fråga för mig att ta reda på. Citera
Slasktratt Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Bluffläge för Fi alltså. Ok att det inte är standardspel ens för mig men hade hittat synen oftare som spelad då speciellt om det är lönehelg på SvS. Med bluff räknar jag alla xT/55+ som han tror är värdehöjningar. Bara för att klargöra. Handen är uppenbarligen inte från SvS? Det finns vissa subtila tecken på att den inte är det iaf (8 spelare, 100bb verkar vara standard, inget pekar på att den är från SvS osv.) Citera
okocha Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 jettesyn, det är närmare raise än fold men syn är bäst. Bara för att klargöra. Handen är uppenbarligen inte från SvS? Det finns vissa subtila tecken på att den inte är det iaf (8 spelare, 100bb verkar vara standard, inget pekar på att den är från SvS osv.) är fullringsborden fulla oftare på svs än på andra sidor eller varför är 8 spelare relevant? sen är nog inte 10/20 fullring igång särskilt ofta på nån sajt, på svs är det ändå då och då. Citera
Imfromsweden Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Enkel syn... Vad tror vi om att värdebeta river själva? Känns som att han checkar tillbaks en hel jävla del Tx-liknande händer annars. O vi borde kunna levla honom till att syna (eftersom ur vår synpunkt bör detta vara en bra spot att bluffa, då han inte bör ha många Qx eftersom han checkade floppen, samma gäller för färgen). Vilken som helst reg som lirar 2knl bör tänka i dom banorna. Är detta verkligen 2knl$ förresten? Citera
hampulito Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Enkel syn... Vad tror vi om att värdebeta river själva? Känns som att han checkar tillbaks en hel jävla del Tx-liknande händer annars. O vi borde kunna levla honom till att syna (eftersom ur vår synpunkt bör detta vara en bra spot att bluffa, då han inte bör ha många Qx eftersom han checkade floppen, samma gäller för färgen). Vilken som helst reg som lirar 2knl bör tänka i dom banorna. Är detta verkligen 2knl$ förresten? Det är inte en bra spot för oss att bluffa river. Men jag betar river hur som. Citera
Imfromsweden Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Det är inte en bra spot för oss att bluffa river.Men jag betar river hur som. Nu får du ta och förklara dig Citera
Recommended Posts