Gå till innehåll

Jinti91 - PLO


Jinti91

Recommended Posts

Halloj!

 

Nu jävlar kör jag igång med dagboksförsök #2! Den andra fick lov att gå i graven då jag kände att jag var helt ute och cyklade med den.

Så nu är jag back in business och riktigt pepp inför min nya dagbok!

 

Lite om mig:

 

Jag är en microgrinder som har spelat på tok för länge för att ligga på den låga nivå jag spelar för tillfället, backade precis tillbaka från nl$10 till nl$5 då jag hamnade i en snuskig svacka.

Jag spelar mest CG, men lirar MTT's lite då och då, skulle klassa mig själv som bättre MTT-spelare än CG-spelare, men har lite svårt för svackorna (BR-nit).

 

Jag är riktigt motiverad till att utveckla mitt spel, och tror själv att jag har det som krävs för att bli en relativ duktig spelare, problemet har bara legat i det att jag inte vet hur jag skall gå tillväga för att utvecklas.

 

Så just därför har jag vänt mig hit! :D

 

Tanken med dagboken är att jag ska skita ur mig tankar och händer efter mina sessions som jag ska dela med mig utav och förhoppningsvis kunna få feedback på!

 

När jag inte lirar poker så jobbar jag som skateboardinstruktör, har skatat i ca 8 år och har förmodligen världens skönaste jobb.

Jag spelar även gitarr, i stort sett bara klassisk och har gjort det till och från i x-antal år. Har dumt nog även börjat lira starcraft, men siktar på att inte hamna i samma degenerativa beteende som jag vanligtvis gör under vinterhalvåret och gräver ner mig i ett spel utan någon större mening, siktar istället på att grinda järnet denna vinter 8-)

 

Undrar ni något om mig så är det bara att fråga :)

 

PS.

Jag är ingen mupp, så var inte rädda för att skriva om annat än poker i min DB :D

 

Ska bli skitkul att lära känna lite folk här, och hoppas att ni kan hjälpa mig med att styra upp mitt spel! :)

 

////

Jinti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 527
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

glgl låter bra det här!:-D

 

Tackar tackar! :)

 

Min dryga förkylning höll mig hemma från jobbet idag med, så jag ska försöka få in några timmars lir, samt maraton-läsa the theory of poker, får se hur långt jag kommer.

Ska posta några händer från gårdagens session som jag gått och grubblat lite över som ni gärna får kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glgl, jobbiga tider med förkylningar osv. Kör hårt!

 

Tack ska du ha! :) Och detsamma får jag väll säga också ;) Kommer nog att titta förbi eran dagbok lite då och då!

 

jajjebulla, svindrygt =/

 

Här kommer min första postade hand!

 

Kände mig inte riktigt säker alls i läget, och ifrågasätter mig själv ifall jag skulle ha stackat av eller ej.

FI spelar 26/23 med 3b på 7.7%, 3beten levererar han blixtsnabbt, därav var jag lite tveksam till mitt spel.

 

 

***** Hand History for Game 25642483339 ***** (Full Tilt)

$5.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, November 17, 06:48:46 ET 2010

Table Pope (6 max) (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: pyllyf ( $12.07 USD )

Seat 2: shaunb1724 ( $11.56 USD )

Seat 3: lynyrdlips ( $4.81 USD )

Seat 4: pocket_cows3 ( $8.25 USD )

Seat 5: Jinti91 ( $5.21 USD )

Seat 6: Rasula ( $5.00 USD )

Rasula posts small blind [$0.02 USD].

pyllyf posts big blind [$0.05 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Jinti91 [ Jd Jh ]

shaunb1724 folds

lynyrdlips folds

Jinti91 raises [$0.17 USD]

Rasula raises [$0.48 USD]

pyllyf folds

Jinti91 calls [$0.33 USD]

** Dealing Flop ** [ 2d, 4d, 3s ]

Rasula bets [$0.75 USD]

Jinti91 raises [$2.75 USD]

Rasula raises [$3.75 USD]

Jinti91 calls [$1.75 USD]

.....................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in 2 stycken AK-händer också, en hand jag stött på mkt problem med på senaste.

 

1.

 

Jag ser FI som en synstation, hade inte många händer på honom vid tillfället, men han spelade 38/0 över 22 händer, så hade väll nån liten fördom mot honom.

Jag cbetar i stort sett alla floppar, och lägger mina c-bets runt halvpott när jag inte träffat eftersom att jag bara behöver vinna med den beten ca 1/3 för att vara B/E.

Hur som haver så synar ju muppen mitt cbet och jag lyckas träffa mitt A på turn, och väljer då att fortsätta beta då jag tror att FI kan syna ner med någon vek J, värsta fall AJ, eller eventuellt något mellanpar. Så jag känner mig relativt säker med mitt toppartopkicker och väljer att stacka. Rätt/fel i detta läge?

 

***** Hand History for Game 25641796119 ***** (Full Tilt)

$5.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, November 17, 06:23:12 ET 2010

Table Warhawk (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: TerranUser ( $9.46 USD )

Seat 2: ThechronicLS ( $1.78 USD )

Seat 3: poppa donn ( $3.63 USD )

Seat 4: masterfly4 ( $8.56 USD )

Seat 5: Jinti91 ( $5.00 USD )

Seat 6: Oachkoatzl ( $8.51 USD )

poppa donn posts small blind [$0.02 USD].

masterfly4 posts big blind [$0.05 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Jinti91 [ Ks As ]

Jinti91 raises [$0.17 USD]

Oachkoatzl folds

TerranUser folds

ThechronicLS folds

poppa donn calls [$0.15 USD]

masterfly4 calls [$0.12 USD]

** Dealing Flop ** [ 7c, Jd, 4s ]

poppa donn checks

masterfly4 checks

Jinti91 bets [$0.30 USD]

poppa donn calls [$0.30 USD]

masterfly4 folds

** Dealing Turn ** [ Ad ]

poppa donn checks

Jinti91 bets [$0.80 USD]

poppa donn calls [$0.80 USD]

** Dealing River ** [ 9s ]

poppa donn checks

Jinti91 bets [$2.40 USD]

poppa donn calls [$2.36 USD]

Jinti91 wins $0.04 USD

Jinti91 shows [Ks, As ]

poppa donn shows [Jc, Jh ]

poppa donn wins $6.94 USD from main pot

 

 

2.

 

Jag tycker att jag stöter på denna situation väldigt ofta nu för tiden, och märkt att det kostar mig en hel del pengar när detta händer. AKo/s i sb mot raise-syn, jag 3b, syn, jag cbet på missad flop, och vid syn så brukar jag bara ge upp, och då tar ju oftast FI initiativ och betar bort mig från potten.

Vet inte om detta bara låter som whine, för jag vill ju helst 3beta pf för att isolera och få in mer pengar i potten pf.

Kan jag hitta synen pf? I denna situation så mötte jag 2 pers med identiska stats, 67/14, så jag ville ju helst få in så mkt cash som möjligt, och helst träffa floppen dårå. Så vill jag bygga pot PF, eller vill jag syna och träffa, och sen hoppas på att få betalt? Syn i tanke på min poss och mina lösa motståndare.

 

***** Hand History for Game 25629161471 ***** (Full Tilt)

$5.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, November 17, 09:25:38 ET 2010

Table Brassier (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: sarvare75 ( $5.19 USD )

Seat 2: DRDVS ( $9.73 USD )

Seat 3: psyhea ( $13.87 USD )

Seat 4: wiiiinerrrrrrrr ( $4.82 USD )

Seat 5: Jinti91 ( $6.04 USD )

Seat 6: LuckySlevin92 ( $11.00 USD )

Jinti91 posts small blind [$0.02 USD].

LuckySlevin92 posts big blind [$0.05 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Jinti91 [ Kh Ac ]

sarvare75 calls [$0.05 USD]

DRDVS folds

psyhea raises [$0.20 USD]

wiiiinerrrrrrrr calls [$0.20 USD]

Jinti91 raises [$0.88 USD]

LuckySlevin92 folds

sarvare75 calls [$0.85 USD]

psyhea folds

wiiiinerrrrrrrr calls [$0.70 USD]

** Dealing Flop ** [ 7d, Js, 2s ]

Jinti91 bets [$1.45 USD]

sarvare75 raises [$4.29 USD]

wiiiinerrrrrrrr folds

Jinti91 folds

sarvare75 wins $2.84 USD

sarvare75 wins $5.46 USD from main pot

 

Väldigt tacksam för input på dessa! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK mot JJ där skulle jag spelat likadant, när han checkar river så måste man ju bara valuebetta känns det som, cooler att han sitter på trissen.

 

Den andra skulle jag också 3bettat mot 2 såpass lösa firrar, tror inte jag cbettar tom dock mot dom två, men som spelat så gör du en bra fold sen antagligen osv :-) Vill helst träffa mot sådana innan ja får in degen, skulle eventuellt kunna trycka med AK pre mot sånna när det är 100bb spel men det har jag ingen erfarenhet av så ska inte säga nåt :-P

 

gl med liret, ska följas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren, skönt med lite positiv feedback :) kickar igång en session nu! kanske postar lite fler händer senare!

 

Kul att se att några droppar lite kommentarer i DB'en, riktigt peppande :D

 

Ska testa att lira en session med både CG och MTSNG's.

Ska nog lira iaf 2 st $3.3 90-manna KO SNG's :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde standardbusten i MTSNG'n och åkte ur precis innan finalbord, flippade och torskade ganska identiskt med gårdagens turre.

 

Valde att inte fega mig till finalbordet med 15 pers kvar, och shovade med A8o mot chipleaderns minimumhöjning, och han synade glatt med 33 som stod ofc.

Känner att det inte finns någon vits med att ta sig till finalbord som megashort, kör hellre mot förstaplatsen isf.

 

Bättre lycka nästa gång :)

 

Cashgamet gick som en bergochdalbana, torskade ett buyin och vann tillbaka ett på handen efter osv osv, men sessionen slutar iaf BE, då turneringsavgiften inräknad.

 

Det känns så sjukt mycket mer motiverande att lira nu när man kan skriva av sig efter sina sessions, känns mycket mer givande nu! Kanske lägger upp nån hand om ett tag! :)

Om inte så blir det godnatt och uppdatering imorn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är fredagsgrindet igång för fullt!

Siktar på att lira ca 6-8 MTSNG's och klonka minst 1 ;D

 

Btw, finns det någon som har någon chyst grindplaylist på spotify?

Spelar i stort sett ingen roll vilken genre det är, har väldigt bred musiksmak, och har lyssnar ihjäl min grindlista jag har nu.

Så länka länka :D

 

Pottarna verkar väldigt attraherade av mig i turrarna so far, och jag har sprungit riktigt gött! Hoppas de håller i sig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj som fan.. bust i 2 stycken samtidigt, tappade fokus i en hand och fick in AKo på 242 bräda mot QQ, dumt dumt..

Fick in min korta stack med OESD mot 2 andra, den satt inte.

Tappade min massiva chiplead med AA mot 84s, något han verkade vääldigt glad över att snapsyna PF mot min 3bet. idiot. Aja, vinner den oftare än vad jag torskar den.

Coolersuget i magen börjar redan försvinna, det hjälper att skriva av sig.

 

Bara att börja om med 2 nya! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack ska du ha! :)

 

Jafan, är jag inte kry imorn så blir det till att jaga fredagsfisken, vilket bruka visa sig lönsamt ;)

 

Hur går det själv? vad lirar du för stakes? CG/MTT/SNG? :)

 

 

Ja fredagsfisken är fin, ska lira lite homegame cg nu med några polare förhoppningsvis får dom gå under namnet fredagsfisk, om inte blir det nog lite online spel senare! =)

 

Jodå, denna veckan har gått bra, hittade 5k pluset i måndags, sen har det stått ganska still, lite till plus. Jag spelade mestadels plo 1/2 men även fixed limit upp till 30/60, på svs och redbet. Sen backar man ju givetvis lite i någon/några turrar varje dag =D:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja fredagsfisken är fin, ska lira lite homegame cg nu med några polare förhoppningsvis får dom gå under namnet fredagsfisk, om inte blir det nog lite online spel senare! =)

 

Jodå, denna veckan har gått bra, hittade 5k pluset i måndags, sen har det stått ganska still, lite till plus. Jag spelade mestadels plo 1/2 men även fixed limit upp till 30/60, på svs och redbet. Sen backar man ju givetvis lite i någon/några turrar varje dag =D:-D

 

Nice! ;D Är det med några polare för skojsummor eller är det mer än typ 100 spänn på spel? :)

Jäklar, grymt jobbat hörru :D Ska väll jobba mig uppåt för att kunna ha sånna dar jag med snart ^^

Har du haft några fina placeringar i några turneringar i dina dar som du kan braga med? :)

 

Turrarna idag gick helt åt skogen alltså, kan stolt säga att jag i stort sett aldrig tiltar, men idag blev jag tyvärr riktigt sne, i typ 5 minuter, sen var det helt släppt. Segt att gång på gång bli utköpt av fisk som är ute och cyklar, men som har mutat fru fortuna och lyckas alltid träffa :P Men men, that's poker!

 

Riktigt kul att se att du följer min db! :) Trots att jag inte lirar ihop 5 lax på en kväll ;P

 

GL med homegamet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl mellan 100-1000 krs vi spelar om, jag lyckades vinna 1300 igår medans dom andra backade, så det var skönt! Nja är nog mest en turrefisk, inte vunnit några större summor 2k som mest tror jag så det är inte mkt att braga om! =D sj då? =)

 

 

Så jäkla svinigt idag, var inne och tippade 2 lången, för hundra kr vardera, ett chans tips och ett "säkert" tips, och sen när jag kom hem och kollade på lapparna såg jag att idioten i affären hade registrerat den "säkra" 2 gånger så jag hade 2 likadana och mitt chanstips uteblev, givetvis satt chanstipset på Tottenham 5,20, blackpool 2,0 stoke 3,30 och bolton 2,0... så hade ett antal fina tusenlappar.................. FYFAN va tiltad jag blev/är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl mellan 100-1000 krs vi spelar om, jag lyckades vinna 1300 igår medans dom andra backade, så det var skönt! Nja är nog mest en turrefisk, inte vunnit några större summor 2k som mest tror jag så det är inte mkt att braga om! =D sj då? =)

 

 

Så jäkla svinigt idag, var inne och tippade 2 lången, för hundra kr vardera, ett chans tips och ett "säkert" tips, och sen när jag kom hem och kollade på lapparna såg jag att idioten i affären hade registrerat den "säkra" 2 gånger så jag hade 2 likadana och mitt chanstips uteblev, givetvis satt chanstipset på Tottenham 5,20, blackpool 2,0 stoke 3,30 och bolton 2,0... så hade ett antal fina tusenlappar.................. FYFAN va tiltad jag blev/är...

 

Fyyyfaaan..... Det är väll lite karma då, busta dina polare på det viset ;)

Skämt såklart, men fyfan vad drygt alltså. Har du vart dit å skällt på honom något? Kanske inte går att göra nått åt det nu i efterhand.. Stört irriterande när någon annan sjabblat till det på en så liten sak som gör sån stor skillnad.

Sorry for your loss..

 

Njaa, jag har väll inga större turneringsvinster i ryggen, men jag har haft några kvällar då jag sprungit så sjukligt bra i mina 90-manna MTSNG's, där jag lyckats plocka en förstaplats och två stycken 2a-platser på en kväll. Min polare fick i mig dumheten att skotta en turre också á $12.5, vilken jag slutade 2a ^^ så de kvällarna gick väll till $175 och $130 eller nått, så de är väll så högt jag nått so far :) Gjorde stor skillnad då dock :)

 

Ikväll blir det nog snävt att få in några händer, ska äta bävertacos med roommate+kompisar.

Hade en sjukt händelserik kväll på krogen för 2 veckor sedan på en torsdag, då vi var på en medeltidskrog på hemlig plats (vill inte outa vart så att jag får en massa riddare efter mig), full som jag var fick jag för mig att svänga in i köket på väg till pissoaren och möttes av ett kylskåp fyllt med kött, och jag tog med mig en påse som visade sig vara bäverkött. Sjukt random.

Är absolut ingen kleptoman eller liknande, hade en karatefylla och blir sällan så full och har inte en vana att stjäla på fyllen, men tyckte de va jävligt kul att hitta påsen i jackfickan på nattbussen hem.

Hur som helst ska det förtäras ikväll, får se hur det smakar.

 

Skriver kanske nån kommentar sen, annars update och lir imorn! :)

 

Ha en go söndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt trött och sjukt nöjd med min session, hittade plus på 3BI (yess!) men fick bara in 709 händer (nesshhh...), men har vart en sjukt tuff dag, så jag har verkligen inte orken att lira mer.

Händer postas imorrn bitti!

Stay tuned, Godnatt!

 

Gratz! Nice på så få händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...