Gå till innehåll

Jinti91 - PLO


Jinti91

Recommended Posts

Kör stenhård kompis!

 

Började själv med 16$ och grind på Nl2 borden för några år sedan. Försök att inte vara så resultatfixerad, spela bra och kötta mycket så fixar det sig :)

 

"the psychology of poker" har jag nog blädrat igenom och ser den som klart läsvärd!

 

Go man go!

 

Började med 15$ då det var typ 100kr förra januari, så det går ju att bygga upp sig även om det tagit tid :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 527
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kör stenhård kompis!

 

Började själv med 16$ och grind på Nl2 borden för några år sedan. Försök att inte vara så resultatfixerad, spela bra och kötta mycket så fixar det sig :)

 

"the psychology of poker" har jag nog blädrat igenom och ser den som klart läsvärd!

 

Go man go!

 

Tack man :)

 

Hehe, bra jobbat där! Själv började jag med en $50 startbonus, så har egentligen spenderat mindre pengar på poker än dig ;) men du har ju kommit en aning längre än mig, så du drar det längsta strået :)

 

Jo, jag försöker med att inte tänka för mkt på resultatet, men det blir ju att man alltid sitter å klickar på session-resultatet medans man spelar ändå.

Men försöker alltid intala mig att jag spelar för att fatta rätt beslut, och inte bara för att vinna mest pengar hela tiden.

Haha, stängde för övrigt ner PF-fönstet en snabbis för att spela en hand och instatryckte på session-resultatet omedvetet.

En ovana att jobba på där då ^^

 

Jo men jag tror att den boken är jäkligt givande, tror i stort sett alla pokerspelare har något att hämta från den boken!

 

Hur rullar pokern för dig då sorkpas? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började med 15$ då det var typ 100kr förra januari, så det går ju att bygga upp sig även om det tagit tid :D

 

Grymt!

Hur många händer ungefär spelar du per månad? Har fått bilden av dig som en ganska hårt grindande spelare :)

Riktigt bra jobbat att ta sig från $15 till nl50 på ett år IMO :)

Siktar själv på att spela NL50 om högst ett år, kanske inte går att bestämma riktigt, men den som sliter för nått gott sliter aldrig för länge :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 2

 

Slutade min session ikväll lite tidigare då jag ska till jobbet 2h innan jag börjar och filma lite imorn :)

Men sessionen slutade iaf riktigt jäkla gött :D

Känns som att det var väldigt länge sedan som jag hade en session som slutade mer än 2BI upp, så jag är ultranöjd!

 

Volym:

 

693 händer

 

Resultat:

 

+€26.59

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag försöker med att inte tänka för mkt på resultatet, men det blir ju att man alltid sitter å klickar på session-resultatet medans man spelar ändå.

 

Känner igen mig som fan där. Det blir ju att man gör så hela tiden dessvärre :shock: Det bästa hade varit om man var en robot och bara satt och spela perfekt utan att tänka hur man ligger. Men det är man ju inte...

 

Pokejn gårr braaa den vettu. Mycket upp och ned i Omahas magiska värld, men mest uppåt

 

Pengarna rullar in som dom skall, skall det går bra nu.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött å höra hörru! :)

 

Hur är motståndet generellt i omaha mot hold 'em?

Finns det mkt färre kunniga inom omaha dvs.

Just nu är ju inte motståndet i hold 'em något problem alls då jag spelar micro, men kanske att man konverterar till omaha någon gång i framtiden när man har klättrat lite :)

 

Shit, måste verkligen sluta att vara inne på pf medans jag lirar, skulle trycka på något här och råkade av någon anledning hålla in musen då ett bord poppar upp och frågar mig om jag är villig att syna en openshove mot en 50BBsnubbe med QTo, och det var med hårsmån som jag inte gick med på att syna. close call där sas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är motståndet generellt i omaha mot hold 'em?

Finns det mkt färre kunniga inom omaha dvs.

Just nu är ju inte motståndet i hold 'em något problem alls då jag spelar micro, men kanske att man konverterar till omaha någon gång i framtiden när man har klättrat lite

 

Omaha är nöten rätt och slett. Jag tycker att typ 90% av spelare upp till PLO200 är kassa. Skillnanden mellan Holdem och Omaha är fortfarande enorm standardsmässigt, även om folk blir bättre hela tiden i omahan. På micronivåerna garanterar jag att det julafton om du bara har lite koll på vad du sysslar med och spelar enkelt.

 

Jag kan bara varmt rekomendera att byta till omaha i cg form. Viktigt att du klarar av att det svänger lite bara. Bra om du är "kall" och svårtiltad.

 

Så här ser dagens session ut för mig. 4 raka timmar,lyckas nästan hitta 0an8-) hej_o.jpg

 

Det är inte ovanligt att du kan torska 15-20 buyins i stäck utan att du gjort något direkt misstag.

 

Så som sagt, viktig att du har goda krigar egenskaper 8-)

 

Forsätt att köra hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt!

Hur många händer ungefär spelar du per månad? Har fått bilden av dig som en ganska hårt grindande spelare :)

Riktigt bra jobbat att ta sig från $15 till nl50 på ett år IMO :)

Siktar själv på att spela NL50 om högst ett år, kanske inte går att bestämma riktigt, men den som sliter för nått gott sliter aldrig för länge :)

 

Alltså, förra året var jag arbetslös i 3 månader, då jag började lira, lira först 0,10 sng på pokerstars, vann några och börja lira nl2, sen nl5, sen när jag var i 100$ bytte jag till titanpoker och börja spela nl5, tills 300$ sen bytte jag sida till fulltiltpoker och torskade allt till 50$ efter sjuuuuuuka utdragningar osv, satte in 500 kr på svs och grinda på semester nl50 och vann till 3000kr, satte in på ********* och de låste kontot osv efter allt så jag spelade i princip ingeting i 3-4 månader. Sen nu i januari började jag igen på bet24 med 350$ och har 1536$ nu :) Läste mycket förra året osv så har lärt mig mycket och det känns som att spelet äntligen börjar bli bättre :) Ska gå upp till nl50$ nu har jag tänkt och hoppas att inte motriggen slår in :) Jag har en dröm att kunna tjäna 10-20000kr extra i månaden men det lär bli svårt då jag kommer få in cirka 20-30k händer nu när jag börjar jobba 7-4 jobb igen, men inget är omöjligt om man har en dröm! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drabbades av en skitjobbig känsla nu när jag spelade.

Har gått sjukt bra ikväll och är riktigt nöjd med såväl mitt spel som mitt resultat.

Men nu när jag spelade så fick jag typ en plötslig ångest och ville typ lägga ner pga att jag var rädd att tappa plusset (??).

Brukar inte riktigt känna såhär, men det vred sig typ i magen när jag spelade och jag spelade väldigt försiktigt.

Så jag kom fram till att jag skulle ta mig en rast och bara göra nått annat en stund och se om jag ens vill spela mer sen.

Det är sjukt värde ikväll och ser egentligen ingen anledning till att strunta i att spela då det är nu som jag "vinner som mest" gentemot ifall jag spelar på vardagskvällar.

Men men, jag ska ta styra några köttbullemackor och göra nått annat en stund och bara försöka komma tillbaka till samma vanliga mindset. Får se om de känns bättre snart, annars får jag väll helt enkelt bara nöja mig för ikväll.

 

Kan skryta med resultatet so far iaf:

 

Volym:

 

1532 händer

 

Resultat:

 

+€44,26

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några särskilda böcker som du har läst som du kan rekommendera? =)

Har själv läst alla harringtonböckerna samt lite på small stakes holdem och theory of poker och psychology of poker just nu.

Jo, den extrainkomsten utöver lönen vore ju verkligen att leva i vardagslyx :)

Min dröm är att grinda ihop lite irlpengar och dra ner till barcelona och leva billigt där och grinda på pokern för att ha det som inkomst/fallskärm när jag e där och pengarna börjat sina.

Typ lägga irlpengarna på hyra och så och typ pokern för att leva =)

Målet är att ha typ 30-40k "riktiga" pengar och grinda typ nl500 på svs =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omaha är nöten rätt och slett. Jag tycker att typ 90% av spelare upp till PLO200 är kassa. Skillnanden mellan Holdem och Omaha är fortfarande enorm standardsmässigt, även om folk blir bättre hela tiden i omahan. På micronivåerna garanterar jag att det julafton om du bara har lite koll på vad du sysslar med och spelar enkelt.

 

Jag kan bara varmt rekomendera att byta till omaha i cg form. Viktigt att du klarar av att det svänger lite bara. Bra om du är "kall" och svårtiltad.

 

Forsätt att köra hårt!

 

Låter ju jäkligt grymt!

 

Har ännu inte fått några jättesmällar av variansen ännu, så vet inte hur pass bra jag är på att hantera den när den väl kommer (hoppas ju att den inte kommer).

Men jag skulle kunna tänka mig å typ spela plo10/plo20 medans jag spelar typ nlhe50 för att lära mig det och kanske byta över så småningom. EV typ bara sätta in några dollars på FT och slaska lite plo2 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några särskilda böcker som du har läst som du kan rekommendera? =)

Har själv läst alla harringtonböckerna samt lite på small stakes holdem och theory of poker och psychology of poker just nu.

Jo, den extrainkomsten utöver lönen vore ju verkligen att leva i vardagslyx :)

Min dröm är att grinda ihop lite irlpengar och dra ner till barcelona och leva billigt där och grinda på pokern för att ha det som inkomst/fallskärm när jag e där och pengarna börjat sina.

Typ lägga irlpengarna på hyra och så och typ pokern för att leva =)

Målet är att ha typ 30-40k "riktiga" pengar och grinda typ nl500 på svs =)

 

Har läst mer på internet, forum osv försökt lärt mig därifrån men läst harringtonbok, theory of poker tror jag den heter ;) sen en svensk bok, nätpoker eller vad den nu heter. Ska försöka ta mig på math of poker men fyfan vad den är jobbig :D Det sjuka är att jag vill faktiskt tjäna extra cash på poker för kunna leva bättre, t.ex lägga in i hus man ska köpa sen osv, så man slipper ha lån som fan :) Men den som lever får se. Rullen går uppåt iallfall och det är det viktigaste just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen jättespännande session igår, men tänkte posta resultatet innan jag kickar igång kvällens session iaf.

 

Volym:

 

1047 händer

 

Resultat:

 

-€4.08

 

Sjukt lugnt dag idag, riktigt skönt.

Drog ut till morsan tidigt i vaxholm å fick mat lagad åt mig, sjukt skönt. Så har varit där idag, och det är ju lång restid dit från centrala sthlm så jag har passat på att läsa ca 2h i boken idag, och efter varje lässession så får man sig några riktiga funderare =)

Nu ska det grindas :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, blir nog att lägga ner den här 10-dagarssatsningen.

Rent tekniskt är det inte svårt alls att spela 1k händer om dagen, men just när det kommer till det här schemalagda spelandet så blir det trisst. Vill inte känna något tvång till att spela trots att jag spelar ofta.

Känner lite samma känsla som att jag jobbar med min största hobby men att det har blivit ett jobb och jag gör det schemalagt 5 dar i veckan, 6 timmar om dan.

Samma sak kändes det med pokern just nu med denna 10-dagarsgrej.

Men jag har tagit 2 dagar av från pokern nu och börjar redan känna stort pepp på att börja grinda igen :)

 

Har börjar snacka med en släkting nu när jag lirar också, han har lirat rätt höga nivåer på svs och spelar väldigt annorlunda mot mig, och vi har mycket att lära oss av varandra, så det är skitkul! Hade tänkt dra ner till gotland snart å köra en analyssession med honom på en massa HeM-händer.

Kan bli riktigt lärorikt eftersom att jag bara går igenom mina händer och tänker att "det där är väll standard", så att få input från en annans ögon lär ju vara kanon! Han spelar LAG medans jag själv är en nit så det känns ju rätt nöt! Jag ska lära honom att han f*n får lära sig hur man spelar med BRM också, och inte skotta bort rullen hela tiden ^^

 

Lite sjuk atm, hade feber igår men den har lugnat ner sig så nu är jag bara förkyld. Ska läsa lite idag tänkte jag och kanske kör en session ikväll, börjar bli riktigt sugen på att lira igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjar snacka med en släkting nu när jag lirar också, han har lirat rätt höga nivåer på svs och spelar väldigt annorlunda mot mig, och vi har mycket att lära oss av varandra, så det är skitkul! Hade tänkt dra ner till gotland snart å köra en analyssession med honom på en massa HeM-händer.

 

Då gotland är jäkligt litet och den allmäna pokerkompitensen begränsad skulle det vara kul att få veta vem din kusin är, känns inte omöjligt att jag känner till vederbörande och kanske till och med vet om han är haj eller fisk 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog mig en lugn session ikväll med snitt 4 bord å skypesnack, riktigt skön session.

 

Gjorde en riktig nobrainer denna session och försökte verkligen att printa in handen i minnet efteråt för att få mig att inte göra om den. Kan posta den bara för att hänga ut mig själv lite, har en del disciplingrejer att jobba på, men känns som ett steg iaf att visa upp dom istället för att försöka mörka dom och låtsas att dom aldrig hänt.

 

Sessionen slutade såhär iaf:

 

Volym:

 

1063 Händer

 

Resultat:

 

+€7.18

 

Mitt snabba resonemang i huvudet var att jag kan bara pressa honom lite ifall han har ett färgdrag och kanske ta ner potten billigt på flop, men nu ger jag ju honom dessutom bra odds för att antingen syna flop eller shova över. Killen spelar 16/10 över 330 händer så förstår inte hur jag hamnade i sitsen jag satte mig i. Gör om gör rätt imo..

 

 

Handen:

 

Entraction $4.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1235668

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $5.02

BB: $6.31

UTG: $4.05

MP: $4.00

Hero (CO): $4.00

BTN: $3.91

 

Pre Flop: ($0.06) Hero is CO with J :diamond: T :diamond:

1 fold, MP raises to $0.14, Hero calls $0.14, 1 fold, SB calls $0.12, 1 fold

 

Flop: ($0.46) 2 :spade: 8 :spade: J :spade:(3 players)

SB checks, MP bets $0.35, Hero raises to $1.14, SB folds, MP raises to $3.77, Hero raises to $3.86, MP calls $0.09

 

Turn: ($8.18) 3 :heart:(2 players)

 

River: ($8.18) 7 :diamond:(2 players)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade idag årets bästa session med en riiiktigt jäkla sjuk rush, ett gott bevis på hur snabbt det kan svänga i poker.

Låg under början av sessionen på -2BI och under loppet av 5 minuter så var det vänt till +3BI, och till slut efter några timmars slit så slutade det på nära +7BI, så en vändning på €90 denna session alltså, känns ju sanslöst skönt! =)

 

Volym:

 

1002 händer

 

Resultat:

 

+€68.63

 

Nu kan jag verkligen sova gott inatt! Jävligt pepp på poker alltså :D Barnkalas imorn och sen lir på kvällen tippar jag på! =) Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssession på bara nån timme ikväll, hann med att sova 5h inatt så vart ganska trött. Hittade iaf ett plus på +€10.39 så det va ju gött iaf =)

Sjukt avundsjuk på polare som drar till barca i 2 månader nu.. En dag kanske man har möjligheten och friheten att också bara dra dit som man vill =) Skippar gärna vinterhalvåret här alltså. Men snart fan är det grönt här med, det är ju riktigt pepp åtminstone :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Halloj!

 

Dött med uppdateringar på sistone, inte blitt av helt enkelt.

En liten recap på pokern är att jag inte spelat så supermkt, sprungit lite kallt, 15BI under ev, men det är inte hela världen så de e fan bara å slita på.

 

Har kommit över ett DC-konto, så jag har nött en hel del filmer vilket är riktigt go' food for the thought. Har numera som standard (har kollat några avsnitt från serien tolerance om ni känner igen) att ha en presession-session-postsession.

Innan varje session försöker jag sätta upp några utgångspunkter inför min session, saker som jag känner att jag måste tänka på och bättra under min kommande session, ex. att jag ofta gör väldigt marginella och ogenomtänkta syner på river mot folk som det borde vara lätt att lägga emot.

Sen skriver man det i pannan på sig själv så att man försöker tänka på det under sessionen.

Sen under postsession (har inte kommit dit ännu någon gång pga tilt/trötthet/lathet) ska man kolla igenom händer som man kände sig osäker på samt utvärdera hur man lyckades med att följa sina presessionplaner.

 

Ska försöka hitta mer rungood framöver var det tänkt, så ska spela mer =)

 

Skaten har vart jävligt kul på senaste också, kanske därför det ibland blivit svårt att hitta ork till att lira.

Folk börjar hitta ut för att skata nu, så det är helt dött i skateparken.

Har även blivit semi-sponsrad av quicksilver för skor, vilket känns jävligt kul! :-)8-)

Garbage day att jag knäckte brädan idag dock, och att jag har 1500 kvar att leva för denna månad. Blir väll att fälla ett träd å göra en egen helt enkelt.

 

Annars så sitter jag och räknar dagarna tills jag blir 20, dryga månaden kvar nu. Hade tänkt testa på CC i sthlm dagarna efter födelsedagen å köra nån söndagsturre, grovt överrullat för en irl-lowballer som mig, men de får de va värt ^^

Nån som btw kan berätta nått om värdet i dessa? Har hört att dom brukar vara regtäta. Men hur som helst så ska det bli kul att bli av med liveoskulden iaf =)

 

Nu blir det ett avsnitt heroes och sen sängen, man ar liet oidn sa bli u sive snart! Herrå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart lite smågrind igår som slutade 1,5BI upp, första gröna sessionen på cirkus 6 sessions så det var välkommet!

 

Ska kicka igång kvällens session nu var det tänkt och tänkte passa på att skriva ned mina presession-tankar så att dom blir lättare att komma ihåg, och lite mer press på att hålla fast vid dom när jag outat dom på internetet.

 

Har kollat igenom mitt spel på sistone och har sett att jag ofta hittar mig själv i spots där jag flatat 3bets- i och ur poss- med halvdana händer som ofta blivit kostsamma. Så det är ett av två mål jag har inför denna.

Det andra är helt enkelt att hitta disciplin till att ta en kort paus ifall jag blir tiltad, har blivit sämre och sämre på sistone att hantera tilt. När jag började spela var jag helt iskall och tiltade i princip aldrig, så jag ska jobba på det.

 

Skriver mer vid postsession!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj!

 

Dött med uppdateringar på sistone, inte blitt av helt enkelt.

En liten recap på pokern är att jag inte spelat så supermkt, sprungit lite kallt, 15BI under ev, men det är inte hela världen så de e fan bara å slita på.

 

Har kommit över ett DC-konto, så jag har nött en hel del filmer vilket är riktigt go' food for the thought. Har numera som standard (har kollat några avsnitt från serien tolerance om ni känner igen) att ha en presession-session-postsession.

Innan varje session försöker jag sätta upp några utgångspunkter inför min session, saker som jag känner att jag måste tänka på och bättra under min kommande session, ex. att jag ofta gör väldigt marginella och ogenomtänkta syner på river mot folk som det borde vara lätt att lägga emot.

Sen skriver man det i pannan på sig själv så att man försöker tänka på det under sessionen.

Sen under postsession (har inte kommit dit ännu någon gång pga tilt/trötthet/lathet) ska man kolla igenom händer som man kände sig osäker på samt utvärdera hur man lyckades med att följa sina presessionplaner.

 

Ska försöka hitta mer rungood framöver var det tänkt, så ska spela mer =)

 

Skaten har vart jävligt kul på senaste också, kanske därför det ibland blivit svårt att hitta ork till att lira.

Folk börjar hitta ut för att skata nu, så det är helt dött i skateparken.

Har även blivit semi-sponsrad av quicksilver för skor, vilket känns jävligt kul! :-)8-)

Garbage day att jag knäckte brädan idag dock, och att jag har 1500 kvar att leva för denna månad. Blir väll att fälla ett träd å göra en egen helt enkelt.

 

Annars så sitter jag och räknar dagarna tills jag blir 20, dryga månaden kvar nu. Hade tänkt testa på CC i sthlm dagarna efter födelsedagen å köra nån söndagsturre, grovt överrullat för en irl-lowballer som mig, men de får de va värt ^^

Nån som btw kan berätta nått om värdet i dessa? Har hört att dom brukar vara regtäta. Men hur som helst så ska det bli kul att bli av med liveoskulden iaf =)

 

Nu blir det ett avsnitt heroes och sen sängen, man ar liet oidn sa bli u sive snart! Herrå

 

 

Sätt dig vid ett random 20/20 bord och spela av alla värdelösa turkar massa pengar ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt dig vid ett random 20/20 bord och spela av alla värdelösa turkar massa pengar ;P

 

Haha ^^ kommer man in på ett sånt bord med 25BB då?

Kanske är mer värt att agera shortstackmupp och dubbla upp lätt än att lira turren. Har hört att spelet är ruggigt lätt på lägsta CG-borden =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionen ikväll slutade även den som en grön sådan :)

 

Sköt mig själv i foten med att spewa lite i en 3betad pott när jag var steamad, men jag lämnade datorn i 10 min och vart lugn och pepp på lir igen!

Ska kolla igenom lite händer nu och se om det kanske är någon jag delar med mig av strax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...