Gå till innehåll

Jinti91 - PLO


Jinti91

Recommended Posts

Vet inte riktigt hur jag ska tänka om denna handen, vi är ju ganska djupa, så vill få valuta ifall jag träffar färgen, och kan vidbehålla press i poss.

Är viket på flopp lite vekt? Stovade lite händer, och det jag kom fram till var att jag hade några % i min favör mot potoddsen, men vet inte hur marginell jag vill vara när vi är så pass djupa, båda ca 140BB djupa.

Vet inte hur mkt jag är ute å cyklar med mina tankegångar här, just därför jag letar hjälp.

 

Entraction $10.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1266745

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $10.12

BB: $14.48

UTG: $22.47

CO: $10.20

Hero (BTN): $15.01

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BTN with A :club: 6 :club:

2 folds, Hero raises to $0.30, 1 fold, BB calls $0.20

 

Flop: ($0.65) J :club: Q :club: 9 :diamond:(2 players)

BB bets $0.48, Hero raises to $1.86, BB raises to $14.18, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 527
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha, kul kväll.

Satt å grindade och hittade back på 2,5BI och vart rätt putt över det, så jag tog en paus.

Snackade med min vän som spelar nästan enbart omaha, och jag vart sugen på att testa eftersom holdem ändå bara sket sig ^^

Så plussade ikapp nästan hela backet, men tappade en del mot slutet, så jag tror jag landar dagen på ca 1BI back (€10).

Omaha var riktigt kul iaf, hade vart kul att bli bättre på det någon gång i framtiden, blir så sjukt mkt eckchön så trött blir man inte, trots att jag agerade rädd nit större delen av sessionen.

 

annars så blir det kanske lite lir på dagen imorn, och sen på kalajj hos kusinen som fyller 20 på kvällen imorn. pepp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Hur du lyckades +a på PLO är fan den största gåtan sen Tjelvar fick Gotland att sjunka.

 

Komentarer som "Palla att jag blockar mig själv hela tiden" och "måste man använda 2 kort på hand?????" tyder på en väldigt sofistikerat PLO tänk. wp wp...

 

Äh, reglerna är väll inte så viktiga när man har en sån enorm känsla för spelet ^^ ehm.... haha, nä men de va kul, men får erkänna att jag är lite förvånad över att jag plussade. Såna sjuka händer det blir alltså, fick ju quads inom 5 mins spel.

Redigerad av Jinti91
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör ju mest street va, så rullar just nu på en 7,75a, vet inte vilket märke dock, fick den begagnad eftersom att jag knäckte min för några dar sen. Sen är det nå svinsmala thundertruckar jag kör på, sen 51mm bellowshjul :) så där e min setup :)

Du rullar också? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem fan kör ramp? :P bara gamlingar som gör det ju. Min bräda står i gaderoben har inte skejtat på 2 år :( Saknar det som fan, så får nog inviga den snart och börja köra lite igen. Så sjukt skoj, rensade min källare idag och hittade skate tidningar från 2000 :D Då var man riktig pro då när man var typ 10 år,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem fan kör ramp? :P bara gamlingar som gör det ju. Min bräda står i gaderoben har inte skejtat på 2 år :( Saknar det som fan, så får nog inviga den snart och börja köra lite igen. Så sjukt skoj, rensade min källare idag och hittade skate tidningar från 2000 :D Då var man riktig pro då när man var typ 10 år,

 

Haha! Ramp är ju kul det med, men det ligger lite sanning i det du säger, i ramphallen på jobbet är ju snittåldern typ 30, och är man 30+ inom skate klassas man som gubbe imo ^^

Haha, classic med tidningarna. Man var ju verkligen helt såld på skateboard när man började, allting cirkulerade kring det.

Såg säkert min första skatefilm på vhs typ 40-50 ggr.

Men ut å rulla med dig snart! Vädret börjar ju bli så ruggigt nice :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lite semi-comeback idag då jag spelade min första session på över 500 händer på 10 dagar, börjar hitta pepp igen! Upp 2BI också, så känner lite power nu :)

Har vart så stört nice väder på senaste så har vigt min tid mest åt att skejta, vilket har vart så jävla kul.

Har gått med i ett kompisteam lite för skojs skull och vi har jävligt kul å gör lite plojjfilmer, till skillnad mot de flesta teams nu för tiden som oftast är ack så ultraseriösa.

 

Kul session som var väldigt händelserik, lyckades bland annat dra ut min första KK mot AA på extremt länge.

Regen som jag mötte tiltade på det och jag fick värde av det senare när jag rivrade min färg mot hans A3 för toppar... :D

 

liten ordväxling skedde, och han tyckte jag var en riktig clown. fan va skönt det är att tilta folk.

 

Jinti: nh

HornsUp: nh?

Jinti: nice hand

HornsUp: :facepalm:

Jinti: ? (bluff obv)

HornsUp: dunno why such clowns type nh in every hand they play. so lol

HornsUp: he should try it at a real table. could be fun :D

HornsUp: *slam* nice head

 

Nu blir det att kolla igenom HeM lite granna innan jag hittar sängen!

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Halvt ovärd kväll igår, var på min kusins skiva, bernadottegymnasiet, och tyckte de va rätt dåligt drag och oskönt folk.

 

Hamnade på centralen på något vis och satte mig på en bänk och bredvid en 50+ afrikansk tant som hade druckit en del, och hon försökte förklara för mig att jag aldrig skulle kunna vara hennes son. Så jag försökte hålla med om att det skulle vara ganska orimligt, men hon hade prompt bestämt sig för att jag inte förstod henne och fortsatte predika om det ämnet.

Sen när hon skulle börja krama mig och pussade mig i nacken så vart jag skraj och sprang därifrån. Better safe than sorry.

 

På tåget var det några idiotkickers som var sugna på att slåss. Så de valde någon kille som skulle gå förbi dom som inte bad om ursäkt, buss på och slå killen blodig. Är obv helt rätt när han inte bett om ursäkt....

 

Ikväll blir det förhoppningsvis jävligt mkt ös! Blev tyvärr inte uppsala, hade vart askult, men hoppas att sthlm har något att bjuda på också!

Redigerad av Jinti91
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny månad och nya tag!

April var en ruggigt slö månad då jag i princip inte spelade poker. buuu.

 

Men nu inför Maj har jag satt som mål att smälla in 20k händer, på tok för länge sen jag fick in sån volym, så nu får det banne mig vara dags!

Målar sida vid sida med min polare som ska försöka spela ihop min årslön på en vecka, så hoppas han också klonkar!

 

Har även som mål att fylla 20, ska vara möjligt att uppnå, och det lär bli kul!

 

Börjat månaden med att trycka in 1084 händer, och lyckades faktiskt plussa på den sessionen! 1,5BI upp efter mkt sväng.

 

Denna handen visar -EV, så vet inte om den är rätt spelad eller så.

FI med djupa stacken hade jag spelat ca 150 händer med redan, och han hade tryckt in pengarna väldigt konstigt flera gånger, openshovat 100bb djup med K4s, otålig helt enkelt. Så jag stånkade ut en sån jävla lättnads pust när han viker upp JJ. Go början på månaden :)

 

Entraction $10.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1295195

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $10.20

BB: $10.00

UTG: $4.35

CO: $23.84

Hero (BTN): $17.39

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BTN with Q :spade: Q :club:

1 fold, CO raises to $0.20, Hero raises to $0.75, 1 fold, BB raises to $2.40, CO raises to $23.84, Hero calls $16.64 all in, 1 fold

 

Flop: ($37.23) A :diamond: 5 :diamond: 3 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($37.23) 9 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($37.23) 3 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $37.23

CO shows J :club: J :heart:

Hero shows Q :spade: Q :club:

Hero wins $35.37

(Rake: $1.86)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Rätt länge sedan jag postade i DB'n nu (typiskt mig), men tyckte de kändes kul å försöka sig på det igen.

 

Av mina majmål så uppnåddes endast ett, fast det gör inte så mycket.

Istället har jag fokuserat mycket på att lära mig saker om poker utanför bordet, bland annat att bli kvitt min resultatorientering (ett litet exempel är att kolla hur sessionen går på HeM 10 ggr per session), och jag tycker själv att jag har kommit en bra bit på vägen. Utkomsten av olika resultat rör mig i princip inte längre, och det är ju egentligen inget att bli sur över. För det är ju inget jag kan rå åt?

 

Så framöver så kommer DB'n mestadels vigas åt att posta HH's som jag behöver lista ut med lite hjälp. Kanske postar nå läsvärda IRL-pryls med, händer mig rätt random och kul saker då och då.

 

Som nu förra veckan då vi hade en Venezuelansk skidlandslagsman som fick låna vår skrubb som tak över huvudet.

Han blev nog lite besviken över att få bo där, tycktes som att han mycket hellre ville sova bredvid min roommate.

Men vi såg knappt skymten av honom de 3 dar han bodde här, så jag antar att han inte hade allt för svårt att hitta sällskap med andra män i stan.

Hur som helst så tackade han för boendet genom att städa hela våran (före detta) ungkarlslya, så att den istället för en svinstia blev kliniskt ren.

Den satt gott!

 

I övrigt i Juni har jag som mål att träna på att spela längre och fler sessions. Har haft svårt att få in mer än 1-2 timmar per dag ca varannan dag. Så om det så ska krävas att jag bara sätter in en extra kvart lite här och var för att lyckas komma närmre att spela mer så ska det göras!

 

charå dagboken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juni har börjat riktigt gott och nl20 börjar närma sig! Plussar ganska många fler riktiga pengar än sklansky-bucks, men de gör inget :D

Kör med 30BI-gräns och får se hur det går när det väl blir dags att klättra.

 

Imorn bär det av att raila en polare på cc som ska lira ME! Kul om man skulle springa in i några PF'are. Känner i princip bara igen kroon dock :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår vart de som sagt rail på CC, och de vart riktigt kul.

 

Lyckades dels få theodåre till dag 2 och sen så var det riktigt kul å få träffa å se lite ansikten från pf.

Valterego var en riktigt trevlig person minst sagt, tog sig tid till att visa en liten microgrinder runt och introducera mig för lite folk. Stort tack för den! Hade inte alls väntat mig att pokerspelare av lite högre rank skulle vara så pass öppna och trevliga, och Sveriges pokerscen verkar riktigt go!

 

Sätter härmed målet att om 2 år spela ME myself. Ses då, om inte förr! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På senaste har jag vart å kikat en del på omaha, och inser för varje gång jag sätter mig för att spela det vilket sjukt spel det är!

Spelade några sessions i helgen på plo10 samt några händer på 5-card plo20 (var sån störd avg pot så kunde inte hålla mig därifrån).

 

Ena kvällen så satt jag och kollade film och spelade 2 bord plo10, och hittade 4BI+. Världens lättaste spel.

Kvällen därefter så spelade jag 2 plo10, samt ett 5-card plo20 med 50bbs och tappade bort 7BI på ca en halvtimme.

 

Får trösta mig själv med att jag faktiskt inte kan spela spelet för 5 öre.

Jag är dock jävligt sugen på att lära mig det och kommer nog satsa på att en dag konvertera till att bli omahit.

Jag får titt som tätt höra att Hold'em är dött och att jag borde spela plo istället, och börjar förstå varför när jag lirar det. Folket är helt värdelösa, och det finns sjukt bra värde att hämta.

Men tills vidare ska jag sikta på att själv ta mig ur skaran "folket".

 

I övrigt så jobbar jag 4-8 denna vecka och har helt ledigt veckan därpå, så det kommer finnas mkt utrymme för grind! Det är jag sjukt pepp på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valterego var en riktigt trevlig person minst sagt, tog sig tid till att visa en liten microgrinder runt och introducera mig för lite folk. Stort tack för den! Hade inte alls väntat mig att pokerspelare av lite högre rank skulle vara så pass öppna och trevliga, och Sveriges pokerscen verkar riktigt go!

 

Sätter härmed målet att om 2 år spela ME myself. Ses då, om inte förr! :)

 

Det var så lite så :) Jättekul att få ett ansikte på dig. Vi ses på SM om två år, och förhoppningsvis även nån annanstans tidigare än så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter mig själv på ett väldigt vågat grindprogram för de nästkommande 8 dagarna.

Jag ska rakea ihop €150 innan nästa rakeback för att bli klar med en bonus som tagit för evigt nu.

Det krävs på ett ungefär att jag spelar ihop 18.7k händer på dessa dagar, men jag tror att det ska funka utan några större problem, har dessutom rullen för nl20 nu, så kanske blir klart mkt snabbare än så.

 

Spelade ett pass nu innan jobbet på 874 händer med ett gott plus.

De senaste dagarna har jag sprungit ruggigt bra, och lyckades bland annat dra ut set mot set med lägsta setet idag.

 

Ikväll blir det att testa vattnet på nl20 dårå, vilket känns grovt gott!

Aldrig spelat den nivån, men känner mig rätt lugn, ska väll inte vara så stor skillnad på nl10 och nl20, så jag ska bara hålla mig till mitt vanliga spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutade på 2472 spelade händer och ett bra precis break

even resultat.

Jag spelade rätt tight under kvällen på nl20 för att få ihop

lite stats på regsen osv.

 

Jag märkte en del skillnad på nl10 och nl20, och det främsta var att det var

mycket squeezeplays.

Detta har jag inte vart med om så mycket förut, så det var rätt svårt att bemöta. Det var speciellt en reg som spelade såhär väldigt mycket. Han var väldigt LAG så jag antar att hans squeezerange inte bara bestod av värdehänder.

Jag har hört att man oftast gör dessa spel med t.ex 97s eftersom

en hand som denna inte ofta är dominerad.

Men som sagt så har jag svårt att bemöta detta, och jag hade aldrig en värdehand att 4beta med (vilket inte känns så vesäntligt iofs), så hur ska detta bemötas? Ska jag 4beta litet med en liknande range? Är rätt förvirrad på detta område, så om någon vet mer på det här området så är lite hjälp varmt välkommet :)

 

Har nån hand här som jag klurat lite över, kommentera gärna.

 

Entraction $20.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1335416

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $27.01

Hero (BB): $20.60

UTG: $20.00

MP: $11.78

CO: $6.79

BTN: $20.01

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BB with A :spade: Q :heart:

UTG raises to $0.70, 4 folds, Hero raises to $2, UTG calls $1.30

 

Flop: ($4.10) 2 :heart: 3 :club: 5 :spade:(2 players)

Hero bets $1.80, UTG calls $1.80

 

Turn: ($7.70) 6 :heart:(2 players)

Hero bets $3.60, UTG folds

 

 

 

Killen har fold 3b 89%, så tanken var att plocka ned det pre, men ha en helt okej hand post, vet ej hur bra detta är, men jag har börjat försöka att raisa mer än flata preflop, eftersom att jag själv spelar mest fit or fold postflop när jag flatat. Floppen kommer ultrablank med 235 (turn 6) rainbow, och det jag undrar är om det känns kallt eller okej att 2barrela denna bräda mot en relativt tight kille. För i efterhand så känns det som att jag enbart kan få honom av från typ överkort som AKs-AJs, vilket också

känns rätt brett för hans flatrange pre när han foldat så många 3bets. Tvivlar att jag får honom av några överpar, skulle kunna tippa på att han flatar 88-JJ pre.

 

Så frågan i kort format.

1. Är 3bet med AQo okej ur poss mot denna kille?

2. Cbetar vi ens?

3. Om vi cbetar, kan vi då 2barrela denna bräda eftersom att

den ännu är så pass blank?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har blivit mkt IRL-ande de senaste dagarna, så har inte fått in många sessions. Skate, studentfirande, öl och öl!

Hittills har jag bara lyckats skrapa ihop cirkus 7k händer, men raken blir inte svår att få ihop, vilket är huvudsaken just nu.

Min vistelse på NL20 so far har vart rätt dryg.

Känner att jag inte på långa vägar kan hålla samma tempo som regsen, och de är svåra att undvika när man måste spela mot minst 4 sådana för att kunna spela mot 1 fisk på bordet.

Jag kanske testar ett nytt nätverk när jag blivit klar med mitt mål.

Eller så kanske det bara vore att söka en lätt väg ut, istället för att faktiskt

satsa på att hinna ikapp de andra.

På ett sett så känns det bra att spela med de som känns bättre, man har inget annat val än att anpassa sig och hitta lösningar till det de är bättre på än en själv.

 

Hur som haver så har jag typ feber nu och är allmänt trött å seg, kanske därav whinet.

Imorn kommer en ny dag som troligtvis har alla förutsättningar för att bli en riktigt bra sådan!

Ledig hela nästa vecka, så de e goa tider!

 

God natt, hörs imorn. Tjopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...