Gå till innehåll

Neteller - skurkföretaget


edison

Recommended Posts

Jag har samma problem med enskilda banken. Först visar det sig att man måste ha legitimation för att ta ut MINA pengar. Sedan visar det sig att jag måste ha giltig legitimation. Kunde de inte sagt det från början? Men det visar sig att det går bra med en person som bekräftar min identitet. Men det var inte en jvl som sa att den personen också var tvungen att ha en giltig legitimation. Sedan visar det sig att jag också måste vara där för att personen ska identifiera mig. Och så har de bara öppet 5 timmar om dagen och om jag någon gång lyckas så finns det begränsningar på hur mycket pengar jag får ta ut per gång. Tror fan att de försöker ta mina pengar.

 

Den verkar dålig din enskilda bank, skulle jag vara du skulle jag hitta andra sätt att förvara mina tillgångar... Själv är jag stolt över att inte äga någon legitimation sedan 3 år tillbaka och varken min bank eller polisen brukar jävlas med mig för det :) Däremot så brukar jag få bråka med mitt postombud varje gång jag ska hämta paket, brukar sluta med att han ger mig mitt paket och säger åt mig att skaffa leg och jag mumlar något ohörbart. Däremot har min bank nästan lika dåliga öppettider som din men det är inte så ofta jag behöver vara in dit. Hur mycket cash jag kan ta ut vet jag faktiskt inte har aldrig behövt ut mer än ca 50k, men skulle de börja bråka någon gång om det så byter jag nog bank omedelbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem med enskilda banken. Först visar det sig att man måste ha legitimation för att ta ut MINA pengar. Sedan visar det sig att jag måste ha giltig legitimation. Kunde de inte sagt det från början? Men det visar sig att det går bra med en person som bekräftar min identitet. Men det var inte en jvl som sa att den personen också var tvungen att ha en giltig legitimation. Sedan visar det sig att jag också måste vara där för att personen ska identifiera mig. Och så har de bara öppet 5 timmar om dagen och om jag någon gång lyckas så finns det begränsningar på hur mycket pengar jag får ta ut per gång. Tror fan att de försöker ta mina pengar.

 

Vad konstigt att inte vem som helst kan gå in på banken och ta ut dina pengar.........eller det kanske är bra?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omfattas Neteller av någon slags bankgaranti vid kk? Hade för mig skyddet för kundernas tillgångar blev bättre när de flyttade till UK men enda infon jag direkt kunde se på deras webbplats var följande:

We are required by the Financial Services Authority (FSA) to hold 100% of member account balances in segregated trust accounts, but we also hold an additional margin. These funds are kept separate to ensure they remain available to members.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena oake12. Fan va cool du e, ingen legitimation och hotar med att lämna banker o grejer, svincoolt!

 

Kände du dig träffad av min komentar om nördar? Inget fel i att vara nörd så länge man är en ödmjuk nörd! Klart som fan man ska vara beredd på att byta tjänsteföretag om man inte är nöjd, vilka tjänster det än handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade o problem med att verifiera mig när jag försökte logga in utomlands,

 

Störde mig på detta en del då jag reser en del i jobbet och vill kunna fixa sånt även när jag är utomlands utan att behöva meddela neteller så fort jag reser till Norge. Löste det genom att sätta upp en VPN hemma som jag kan logga in på. Funkar kanon och gör även att jag kan kolla på SVTplay utan begränsningar när jag är ute och reser.

 

Cheers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hade faktiskt gett upp hoppet om att nånsin se de $2K jag hade hos netelller, men gjorde idag ett sista försök och se på faaaan, jag lyckades uppgradera mitt konto efter en timmes tjat på telefon om vad min mormor heter i mellannamn osv. Jävla tur att jag hann göra detta nu INNAN jag flyttar och byter adress, då hade de nog festat upp mina pengar. Ärligt talat tror jag bara att jag hade tur med supporten jag pratade med sista gången. Kändes som att vinna main event ungefär, måste ha varit extremt run good.

 

Känns riktigt gött att ha förflyttat pengarna från den där sidan iallafall. Tog mig nog mindre än 30 sekunder från det att kontot blev upplåst. Hit n run.

 

 

angående växlingskursen... de gav mig 6.71 när dollarn stod i 6.89 på detta la de en uttagsavgift på $10.

Finns det nån rakebacksite med netellerkod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...