Trillske Postad 20 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2010 du kan teoretiskt gula med hur stor rulle som helst Du menar att man teoretiskt skulle kunna gula en oändligt stor rulle? Du kan ju inte leta gränsvärde på ena kriteriet och försaka det andra. Men om du kan visa siffror på att den oändliga "variansen" vinner över den oändliga rullen så för all del, jag gillar icke-intuitiv matte. Citera
AccessGranted Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 Hej Trilske! Heja Trilske! Stå på dig, böj dig inte för någon och låt dem aldrig trampa ner dig i skorna! Du menar att man teoretiskt skulle kunna gula en oändligt stor rulle? Du kan ju inte leta gränsvärde på ena kriteriet och försaka det andra. Men om du kan visa siffror på att den oändliga "variansen" vinner över den oändliga rullen så för all del, jag gillar icke-intuitiv matte. Ska man skratta eller gråta? Ett "suck" passar rätt bra här tror jag. Citera
Earthnut2 Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 Du menar att man teoretiskt skulle kunna gula en oändligt stor rulle? Du kan ju inte leta gränsvärde på ena kriteriet och försaka det andra. Men om du kan visa siffror på att den oändliga "variansen" vinner över den oändliga rullen så för all del, jag gillar icke-intuitiv matte. antyder du att du kan ha oändligt stor rulle? Citera
Starfitter Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 antyder du att du kan ha oändligt stor rulle? om jag också har det, kan någon av oss då gula? om inte, kan gud gula oss ? om inte, hur kan han då vara allsmäktig? shit de bara snurrar Citera
Trillske Postad 20 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2010 antyder du att du kan ha oändligt stor rulle?Om du antyder att man kan springa dåligt oändligt länge. AccessGranted, Blev du levlad mycket i skolan? Citera
Teh_MoUsE Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 om jag också har det, kan någon av oss då gula? om inte, kan gud gula oss ? om inte, hur kan han då vara allsmäktig? shit de bara snurrar gud har superacc och gular er båda väldigt snabbt, hehehe , Om universum skapades av big bang, vem skapade big bang?! och vem skapade det som skapade big bang?! osv osv. Vad händer när man dör?! Citera
Trillske Postad 20 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2010 om jag också har det, kan någon av oss då gula? om inte, kan gud gula oss ? om inte, hur kan han då vara allsmäktig? shit de bara snurrarOm ni båda har oändlig rulle bör man tolka det som att världens ekonomiska resurser tilldelas er och att ni trycker mer pengar varje gång någon får slut på pengar (jordnöt, eftersom han springer oändligt dåligt). Ni kommer antagligen kunna lösa situationen genom att införa ett rent digitalt ekonomiskt system när materialet börjar tryta. Vi kommer inte att kunna genomföra experimentet, eftersom de flesta människorna kommer att dö av svält, epidemier och krig och de som inte gjort det har fullt upp med sitt så att säga. Vi saknar alltså opartisk observatör. Det är därför vi håller diskussionen teoretisk och letar gränsvärden. Hoppas du förstår nu, AccessGranted. Citera
Earthnut2 Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 Om du antyder att man kan springa dåligt oändligt länge. AccessGranted, Blev du levlad mycket i skolan? man behöver inte springa dåligt oändligt länge för att gula en ändlig rulle. men här har vi det ju, vi får helt enkelt vänta tills du har oändlig rulle innan du spelar någon HU. Citera
Starfitter Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 oändlighet-oändlighet=oändlig tid.. sas mao tar oändlig tid iom oändlighet-oändlighet=oändlighet Citera
Trillske Postad 20 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2010 man behöver inte springa dåligt oändligt länge för att gula en ändlig rulle. men här har vi det ju, vi får helt enkelt vänta tills du har oändlig rulle innan du spelar någon HU. Jag kan dock spela mot dig om du vill. Du spelar ju också /10. Citera
Starfitter Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 gud har superacc och gular er båda väldigt snabbt, hehehe , Om universum skapades av big bang, vem skapade big bang?! och vem skapade det som skapade big bang?! osv osv. Vad händer när man dör?! skapa och skapa, det är lite som när man spelar pokerz. saker bara händer liksom iom våra 4 dimensioner inte existerade är det som att försöka förstå alla slumpgeneratorer som drivs av ren och skär omnipotent illvilja (hört att arne weise kan vara inblandad) de bah gå inte! edit; där vi finns, finns inte döden och där döden finns, finns inte vi så det är inget man behöver tänka på nu Citera
Earthnut2 Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 Jag kan dock spela mot dig om du vill. Du spelar ju också /10. visste att det där skulle komma till skillnad från andra här spelar jag hellre mot 60 vpipfiskar än hyfsade regs, och så kan jag inte HU. Citera
Teh_MoUsE Postad 20 Oktober , 2010 Rapport Postad 20 Oktober , 2010 edit; där vi finns, finns inte döden och där döden finns, finns inte vi så det är inget man behöver tänka på nu Hur kan du veta det?! Kanske finns själar som vandrar omkring, Stu Ungar sitter står och kollar på under varje WSOP final table?!!? fejkedit: Saker händer bara inte, finns alltid en anledning till varför och hur. Citera
KungKroon Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Postad 21 Oktober , 2010 Känns som att detta är ett bra läge att länka till denna gamla godingen: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=429255902550&set=a.120875442550.109386.642247550&comments&alert&ref=notif¬if_t=photo_comment_tagged#!/pages/The-best-answer-to-an-exam-question-ever-dont-have-to-become-a-fan-to-see/418777278975?v=info Helt fantastiskt!!! Citera
AccessGranted Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Postad 21 Oktober , 2010 Hej Trilske! Du lyckades levla sönder dig själv och misstolka Earthnut2's inlägg rätt brutalt när du drog in oändlighet i diskussionen. Visst, vill du hålla det på den nivån - kör på det - men det är helt meningslöst. Lite hjälp på traven så det inte blir några onödiga missförstånd. "Hur stor rulle som helst" behöver inte tolkas ordagrant som "oändlig rulle". Citera
Trillske Postad 21 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2010 Men ditt fanskap, jordnöt gjorde en grej av att dra mitt inlägg ordagrant - lite påhejad av att jag våldtog ordet "teoretiskt" kan jag misstänka - trots att innebörden helt uppenbarligen inte skall tolkas ordagrant , jag tackade och leverade samma sak tillbaka. Är förvånad om det är någon här förutom du som inte fattade det. Skaplig moodkiller när man måste dra in en narrator i en flummig diskussion i en flummig tråd på pf. Citera
mr-flow Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Postad 21 Oktober , 2010 Att den här tråden ens lever :S:S Citera
AccessGranted Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Postad 21 Oktober , 2010 Man skulle också kunna tolka det han skrev som att "ditt påstående är ganska ointressant eftersom det är en truism, det är bara mer eller mindre sannolikt att det sker". Att sen dra in oändlighet är bara att göra pannkaka av alltihop men du kanske åtminstone har roligt när du gör det och får "ge igen" lite. High five! Citera
Starfitter Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Postad 21 Oktober , 2010 Att den här tråden ens lever :S:S lever ju på att folk fortfarande försöker få någon sorts seriositet att överleva Citera
Trillske Postad 21 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2010 AccessGranted suger dock livslusten ur den sakta med säkert. Första gången på 15 sidor jag har rent ut sagt tråkigt. Din jävla gråsten? 15 sidor är, å andra sidan, inte fy skam. Citera
AccessGranted Postad 21 Oktober , 2010 Rapport Postad 21 Oktober , 2010 Vi börjar om då: har du fått någon HU-action än? Citera
Trillske Postad 22 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2010 Den lilla filtan filter är på mig som ett as, så även fiskhopparN, jag nekar strongt. Ärligt talat är jag sjukt full, eller börjar bli bakfull, började dagen med hu men det bara snurrade. 5max funkade dock bra. Men så får väl ändra mig då, angående det där om att jag aldrig bangar. Jag bangar sällan, men jag antar att det händer. Idag har jag till och med splittat bord. ***** Hand 1407401188 ***** 5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 oktober 2010 12:45:30 Eva 61 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Trillske (2635.28) Plats 2: fredda88 (1970.00) Plats 3: Mc-dermott (571.89) Plats 4: alba21 (1940.52) Plats 5: bobbyfjr (1863.44) bobbyfjr lägg LM 5.00 Trillske lägg SM 10.00 ** Giv ** Trillske [10k, 10h] fredda88 [N/A, N/A] Mc-dermott [N/A, N/A] alba21 [N/A, N/A] bobbyfjr [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** fredda88 Lägg Mc-dermott Höj till 35.00 alba21 Höj till 77.50 bobbyfjr Lägg Trillske Syna 77.50 Mc-dermott Syna 77.50 *** Flop(Board): *** : [3k, 8h, 7h] *** Bet Runda 2 *** Trillske Passa Mc-dermott Passa alba21 Passa *** Turn(Board): *** : [3k, 8h, 7h, Eh] *** Bet Runda 3 *** Trillske Satsa 140.00 Mc-dermott Lägg alba21 Höj till 280.00 Trillske Höj till 1580.00 Iaf tur att man springer bra. Citera
Starfitter Postad 22 Oktober , 2010 Rapport Postad 22 Oktober , 2010 jag tycker personligen set på en torr river med missade drag är en bra hand att bluffcatcha med. mvh trillske edit; har en bra tell nu om trillske, allt han gör eller säger är en level.. underhållande imo Citera
Trillske Postad 22 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2010 70/30 och jag mixar upp det. Väldigt balanserad. Citera
Trillske Postad 22 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2010 Vem vill möta trillske HU? ***** Hand 1407443496 ***** 10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 oktober 2010 14:35:52 Gwen Turbo 3 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: sonkklonk (5599.54) Plats 2: Trillske (6453.28) Plats 3: Firehoppir (8401.51) Plats 4: Jaz (6137.60) Plats 5: NickLeeson (4555.42) Jaz lägg LM 10.00 NickLeeson lägg SM 20.00 ** Giv ** sonkklonk [N/A, N/A] Trillske [Kk, Knk] Firehoppir [N/A, N/A] Jaz [N/A, N/A] NickLeeson [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** sonkklonk Lägg Trillske Höj till 60.00 Firehoppir Lägg Jaz Syna 60.00 NickLeeson Lägg *** Flop(Board): *** : [Kns, 3k, 8k] *** Bet Runda 2 *** Jaz Passa Trillske Satsa 100.00 Jaz Höj till 280.00 Trillske Syna 280.00 *** Turn(Board): *** : [Kns, 3k, 8k, 8h] *** Bet Runda 3 *** Jaz Satsa 420.00 Trillske Lägg Är bara ett enda move som är missklick så ni får välja själva. Citera
Recommended Posts