Gå till innehåll

--


oscar4122

Recommended Posts

Jag har inga erfarenheter alls av det här så kanske skall hålla mig borta från att svara i tråden.

 

Vet egentligen inte om jag är för någon slags livslång karantän men att jag har full förståelse för om en pokersajt, vilken som helst men allra helst den stora sajten, väljer att göra allt för att spelare som någon gång blivit ertappad med att fuska aldrig mer kan spela på sajten.

 

Som spelare är åtminstone jag väldigt glad för att det är nolltolerans mot fusk och om jag hade drivit en pokersajt skulle jag aldrig tänka två gånger om något som kan riskera sajtens trovärdighet. Det handlar om spelarnas trygghet och sakjtens trovärdighet.Spelarna är fundamentet och finns det tveksamheter om sajtens inställning till fusk kommer spelare att välja andra ställen att spela på.

 

Vet att du säger att du ångrar dig och allt det där, det här inlägget är inte riktat till dig personligen. Men någonstans hoppas jag att du, och andra som fuskat, aldrig kommer att kunna regga nytt konto på Stars.

 

Just my point of view.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var annat än Ipoker det....där blir man avstäng två veckor om man colludar....

 

Rapporterade två irländare(?) på ipoker som lirade en 10+1 sitNgo och samtidigt satt på ett 1$ turre headsup och berättade korten åt varandra, supporten meddelade säkerhetsavdelningen som placerade dem på sitout efter ca 30 min, men efter två veckor var dom tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var annat än Ipoker det....där blir man avstäng två veckor om man colludar....

 

Rapporterade två irländare(?) på ipoker som lirade en 10+1 sitNgo och samtidigt satt på ett 1$ turre headsup och berättade korten åt varandra, supporten meddelade säkerhetsavdelningen som placerade dem på sitout efter ca 30 min, men efter två veckor var dom tillbaka.

 

Med tanke på deras förmodade intelligensnivå grundat på ovanstående uppgifter så kanske det ändå inte är en förlust att spela mot dessa motståndare, deras regelbrott till trots.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar då varför en sån som Sorel Mizzi bara blev avstängd i 3 månader i slutet av 2008..

 

Men det är väl som vanligt har man ett stort namn kan man komma undan med mycket...

 

Tycker att de är rätt att man inte ska få starta konto på sajten igen om man bryter mot användarvillkoren, men det bör ju gälla alla kan man ju tycka..

 

hade gött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite ledsamt att läsa hur en så ung kille redan uppträder som en så förslagen lögnare och manipulatör.

 

Du har en del att fundera på grabben. Livet har tack och lov en tendens att slå tillbaka mot personer som försöker fuska och bedra sig fram i tillvaron på andras bekostnad.

 

Att pokersajter livstidsspärrar folk som fuskat på ett sätt som skaffar dem fördel vid pokerborden mot andra är en självklarhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har du en gång blivit avstängd från att ha bryta mot de användarvillkor som finns på det sätt du beskriver är du inte välkommen tillbaks till PokerStars.

 

Vänligen välj någon annan sajt att spela på.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Varför gällde inte detta även för ZeeJustin som spelade samma turneringar med ett dussin konton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Precis, det är lika för alla. Som ni kanske noterade så skrev jag:

 

"Har du en gång blivit avstängd från att ha bryta mot de användarvillkor som finns på det sätt du beskriver"

 

Mig veterligen har ingen av de personer som ni nämner brytit mot användarvillkoren på det sätt som personen ovan beskriver. Men då personen ovan inte nämnt sitt användarnamn är det endast spekulation.

 

Det finns olika typer av påföljd när man bryter mot användarvillkoren och de beror inte på vem man är utan vad man gjort.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar då varför en sån som Sorel Mizzi bara blev avstängd i 3 månader i slutet av 2008..

 

Men det är väl som vanligt har man ett stort namn kan man komma undan med mycket...

 

Tycker att de är rätt att man inte ska få starta konto på sajten igen om man bryter mot användarvillkoren, men det bör ju gälla alla kan man ju tycka..

 

hade gött

 

Mizzis brott var ju otroligt mycket mildare än OP:s (även om det var fel) så jag tycker det är helt rimligt att stars agerar annorlunda i det fallet.

 

Till OP vill jag bara säga att hoppas du gular och bryter benen, oavsett hur gammal du var/är (nu kanske jag bryter mot forumreglerna men det må vara hänt). Trodde du allvarligt att du skulle kunna få någon sympati eller hjälp här? Skrämmande i sådana fall. Tyvärr så är det andra sajter som mer än gärna välkomnar dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Intressant.

 

Jag spelade på pokerstars för ca 1,5 år sen, oftast på 0,5/1 eller lägre.. Några tusen händer avverkades är mest en fisk som ville se floppar.

 

Hade en kompis som vill låna mitt account, då hans 2000$ gräns var nådd (han spelade 100$ double or nothing) och det funkade bra för han. Min polare spelade väl upp sig till 5-6 tusen dollar bara på några veckor, men som sagt en dag gick det sämre.

 

Han frågade då om han fick låna mitt account, för att kunna spela liksom. Han skulle låna accountet i 2 dagar. Jag gav ut mina kontaktuppgifter, det var ju min vän, han skulle väl inte blåsa mig?

 

Efter ett par dagar får jag ett mail vad jag har för kontakt med "********" på pokerstars, då han tydligen spelat på samma bord som mitt förra account. Jag svarar då att man borde spärra det så länge, tills jag hunnit byta lösenord och fått ta mig ett prat med "*********" eftersom jag säger att jag känner han.

 

Pokerstars visade också olika händer och frågade hur jag tänkte då jag spelade de. Ex hade min kompis "Erik" foldat en hel del AA KK och QQ preflop för att chipdumpa.

 

För er som inte förstått hur fusket har gått till ska jag försöka förklara lite snabbt.

 

Min kompis har ett trådlöst nätverk (endast skaffat för fusk) och sitt vanliga bredband. Han kan göra 2 account till nästan varje sida, tro mig i efterhand har jag sett han fuskat på 10tals sidor, och det är inte lite pengar det handlar om.

 

För att vinna behöver han komma top 5, och lyckas han komma top 5 med båda accounten vinner han pengar, annars behöver han bara vinna med 1 för att gå ca +-0, han förlorar lite på det.

 

Så när jag sa att det borde stängas av vart jag omedelbart bannad. Nu ca 1,5 år sen efter avstängningen får min ´polare "erik" tillbaka sitt account. Jag blir såklart förbannad, det var ju han som fuskade? IRL berättar han att han skyllt allt på mig för att inte åka dit själv. Min polare sätter alltså dit mig.

 

Jag skriver ett långt mail till pokerstars och förklarar situationen och undrar om jag också kommer få tillbaka mitt account då det inte var jag som fuskade. Jag får dock nej, men Erik med sin (minns inte vad det hette, men bland det högsta statusen man kan vara på pokerstars) verkar kanske trovärdigare.

 

Vet att jag gjorde fel, men kundsupport ringde upp mig och frågade lite frågor om pokerstars (reklam eller dylikt) och jag förklarade situationen i telefon. Hon i supporten var glad och fnittrig (hehe) och sa att jag inte gjort fel och skulle få tillbaka mitt account. Glad vart jag , men kommer inte få tillbaka accountet.

 

är det rätt av pokerstars att göra så... jag menar, shit det var ju inte så att jag vann något på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant.

 

Jag spelade på pokerstars för ca 1,5 år sen, oftast på 0,5/1 eller lägre.. Några tusen händer avverkades är mest en fisk som ville se floppar.

 

Hade en kompis som vill låna mitt account, då hans 2000$ gräns var nådd (han spelade 100$ double or nothing) och det funkade bra för han. Min polare spelade väl upp sig till 5-6 tusen dollar bara på några veckor, men som sagt en dag gick det sämre.

 

Han frågade då om han fick låna mitt account, för att kunna spela liksom. Han skulle låna accountet i 2 dagar. Jag gav ut mina kontaktuppgifter, det var ju min vän, han skulle väl inte blåsa mig?

 

Efter ett par dagar får jag ett mail vad jag har för kontakt med "********" på pokerstars, då han tydligen spelat på samma bord som mitt förra account. Jag svarar då att man borde spärra det så länge, tills jag hunnit byta lösenord och fått ta mig ett prat med "*********" eftersom jag säger att jag känner han.

 

Pokerstars visade också olika händer och frågade hur jag tänkte då jag spelade de. Ex hade min kompis "Erik" foldat en hel del AA KK och QQ preflop för att chipdumpa.

 

För er som inte förstått hur fusket har gått till ska jag försöka förklara lite snabbt.

 

Min kompis har ett trådlöst nätverk (endast skaffat för fusk) och sitt vanliga bredband. Han kan göra 2 account till nästan varje sida, tro mig i efterhand har jag sett han fuskat på 10tals sidor, och det är inte lite pengar det handlar om.

 

För att vinna behöver han komma top 5, och lyckas han komma top 5 med båda accounten vinner han pengar, annars behöver han bara vinna med 1 för att gå ca +-0, han förlorar lite på det.

 

Så när jag sa att det borde stängas av vart jag omedelbart bannad. Nu ca 1,5 år sen efter avstängningen får min ´polare "erik" tillbaka sitt account. Jag blir såklart förbannad, det var ju han som fuskade? IRL berättar han att han skyllt allt på mig för att inte åka dit själv. Min polare sätter alltså dit mig.

 

Jag skriver ett långt mail till pokerstars och förklarar situationen och undrar om jag också kommer få tillbaka mitt account då det inte var jag som fuskade. Jag får dock nej, men Erik med sin (minns inte vad det hette, men bland det högsta statusen man kan vara på pokerstars) verkar kanske trovärdigare.

 

Vet att jag gjorde fel, men kundsupport ringde upp mig och frågade lite frågor om pokerstars (reklam eller dylikt) och jag förklarade situationen i telefon. Hon i supporten var glad och fnittrig (hehe) och sa att jag inte gjort fel och skulle få tillbaka mitt account. Glad vart jag , men kommer inte få tillbaka accountet.

 

är det rätt av pokerstars att göra så... jag menar, shit det var ju inte så att jag vann något på det?

 

 

 

A. Vad nickade du och "Erik" på stars?

 

B. Stars har ingen support via telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de ringde och frågade om betyg på sidan osv osv. Det handlade inte om ärendet i fråga, men det kom upp då hon i supporten/reklamen sa "jag ser här att ditt konto är fryst, får jag fråga varför?"

 

 

Och vad jag och Erik nickade spelar ingen större roll. Han använder det nicket till att fortsätta med sina dubblingar på andra sidor. Jag däremot, som aldrig har fuskat, hjälpt till med att frysa accountet tills det att allt ordnat upp sig och som berättade hela sannningen , för detta är sanningen , jag vinner inget på att ljuga.

 

Känns trist bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte är något jag vill skylta med här på sidan. Men Pokerstars är väl medvetna om hans situation och jag vet inte om pokersidor delar säkerhetsinformation. Han har blivit bannad på flera andra sidor, och jag bad pokerstars kolla upp vem det egentligen är som fuskar, och sa att stars skulle prata med de sidor jag vet han är bannad från. Som sagt , jag vinner inget på att tiga. Förlorar endast.

 

(btw, om jag vill få en sån där ruta som det står vad jag tidigare svarar när jag gör inlägg, visst trycker jag på citera då?) Är ny på forumssidan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...