DallasTower Postad 11 Juni , 2005 Rapport Share Postad 11 Juni , 2005 Är inne i en riktig svacka just nu, alltid bra med lite HH-analys då... Har backat 550 BB på två dagar, inte roligt alls. Till handen... Har spelat 50 händer eller så vid bordet, mest fått skitkort och de hyffsade händerna har inte träffat floppen. Känner inte igen någon av spelarna sedan förut, verkar hyfsat tight iallafall. Game #488539704: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/06/11 - 14:46:25 (GMT) Table "Temple" Seat 6 is the button. Seat 1: tm_monkey (US$103 in chips) Seat 2: Fran19076 (US$239 in chips) Seat 3: aja-ajo (US$154 in chips) Seat 4: Torerik (US$214 in chips) Seat 5: Wazzaa001 (US$108.25 in chips) Seat 6: Dallna (US$191.75 in chips) tm_monkey: posts small blind US$1 Fran19076: posts big blind US$2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Dallna [J J ] aja-ajo: folds Torerik: raises to US$4 Wazzaa001: folds Dallna: calls US$4 tm_monkey: folds Fran19076: calls US$2 Pot: 13$ Får en trevlig hand på knappen. Jättedumt att inte höja här? Hur mycket bör jag höjja isf? ----- FLOP ----- [5 K J ] Fran19076: checks Torerik: checks Dallna: bets US$12 Fran19076: calls US$12 Torerik: calls US$12 Pot: 49$ Floppar mellanset med färgdrag och möjligt stegdrag på bordet. Bettar ~pot och får två syn. Ska jag överbetta potten här eller räcker det med potbet? ----- TURN ----- [5 K J ][7 ] Fran19076: checks Torerik: checks Dallna: bets US$20 Fran19076: calls US$20 Torerik: folds Pot: 89$ Det är väl här det blir problem. Tredje spadern och jag har två killar med mig... Känns inte helt otroligt om iallafall en dragit till färgen. Mitt bet på 20$ känns ganska tveksamt här, för inte inte säga värdelöst. Ska jag dra till med pot och folda mot omslag? ----- RIVER ----- [5 K J 7 ][9 ] Fran19076: checks Dallna: checks Rivern är inte roligare den... ----- SHOW DOWN ----- Fran19076: shows [Qs Td] (A Flush, King high) Dallna: shows [Jc Jh] (Three of a kind, Jacks, King high) Fran19076 collected US$86 from Main pot FI floppade stegdraget och sätter både den och färgen på river. Antar att jag gör ett antal fel i denhär handen. Ge mig lite konstruktiv kritik tack! Känns som jag spelar denhär handen kasst , mycket på grund av att det har gått så jävla dåligt på slutet... Vågar inte spela som jag borde... Hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 11 Juni , 2005 Rapport Share Postad 11 Juni , 2005 Tycker helt klart du skall re-raisea hans mesbet pre-flop. Flop är ju helt rätt lirat. Om du inte tror att du skulle kunna check-raisea pre-flop raisearen. Turn är helt klart ett jobbigt läge. Dom verkar ju vara på drag eller tveksamma händer. Utan read är det väl svårt att veta vad dom har. Du måste ju skydda mot drag så 2/3 pott kanske skulle vara rätt här. Om du får omslag är det väl att se om det är värt att dra mot kåk som gäller. Om han bara synar och du inte fyller kåk, så kanske det är dags att ta det lungt. River är inte kul allas, checka efter känns självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 11 Juni , 2005 Rapport Share Postad 11 Juni , 2005 Håller i stort med Alve. Kanske checka på floppen och göra en mycker kraftig reraise alt all in för att ta hem det där. Att folk jagar färg är ju inget ovanligt. Fi hade ju inte ens nötfärgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 11 Juni , 2005 Rapport Share Postad 11 Juni , 2005 Håller i stort med Alve. Kanske checka på floppen och göra en mycker kraftig reraise alt all in för att ta hem det där. Att folk jagar färg är ju inget ovanligt. Fi hade ju inte ens nötfärgen. Svårt att checka-reisa på floppen då han sitter på knappen och de andra har redan checkat. Jag hade åtminstone höjt pre-flop, ganska rejält, för att kasta bort skithänder från annat folk. Hade då folk synat och sett den floppen är du endast körd mot en enda hand, KK. Att din motspelare då har AK, AA, KK eller eventuellt QQ är rätt så troligt, vilket gör att du har ett ypperligt tillfälle att beta rejält och tjäna stora summor med ditt set. Och med tanken på att K ligger ute kan du nästan utesluta hans möjlighet till färg. med t.ex AKs. Den hand som kan tänkas vara största motståndet är AQs () för hans del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jompa1 Postad 11 Juni , 2005 Rapport Share Postad 11 Juni , 2005 Har en fråga som väl egentligen inte har så mycket med denna hand att göra. När man räknar BB i NL, tittar man då på Big Blind eller ngt annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DallasTower Postad 11 Juni , 2005 Författare Rapport Share Postad 11 Juni , 2005 Håller i stort med Alve. Kanske checka på floppen och göra en mycker kraftig reraise alt all in för att ta hem det där. Att folk jagar färg är ju inget ovanligt. Fi hade ju inte ens nötfärgen. Svårt att checka-reisa på floppen då han sitter på knappen och de andra har redan checkat. Jag hade åtminstone höjt pre-flop, ganska rejält, för att kasta bort skithänder från annat folk. Hade då folk synat och sett den floppen är du endast körd mot en enda hand, KK. Att din motspelare då har AK, AA, KK eller eventuellt QQ är rätt så troligt, vilket gör att du har ett ypperligt tillfälle att beta rejält och tjäna stora summor med ditt set. Och med tanken på att K ligger ute kan du nästan utesluta hans möjlighet till färg. med t.ex AKs. Den hand som kan tänkas vara största motståndet är AQs () för hans del. Ja det var riktigt kasst av mig att inte raisa pre-flop, vekt så det räcker och blir över. Som du säger är jag bara slagen av KK på floppen. Jag trasslar ju till det iom att jag inte raisar preflop, mitt potbet på 12 $ synar man ju med glädje med både steg å färgdrag i NL. Sen kanske det hade blivit svårt att bli av med FI då turn även ger han ett starkt färgdrag. Å andra sidan hade potten legat på runt 100$ om jag raisat 4 BB, fått syn av båda å sedan fått syn på potbet på floppen. Knivigt... men jag spelade handen dåligt iallafall... Har en fråga som väl egentligen inte har så mycket med denna hand att göra. När man räknar BB i NL, tittar man då på Big Blind eller ngt annat? Man räknar på Big Blind när det talas om BB i NL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 11 Juni , 2005 Rapport Share Postad 11 Juni , 2005 Hade du reraisat honom preflop och sen pottbetat/överpottbetat på flopp så kan jag sätta min vänstra skinka på att du inte hade fått 2 synar där Turnbettet ser jag nästan som onödigt. Du får inte ett färgdrag att lägga sig, du ger färgen en bra chans att checkraisa dig. Antingen rejält eller checka och se om brädan parar sig. Dock vet jag hur det är när det går dåligt och man inte riktigt vågar betta på så mkt som man vet man ska! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 12 Juni , 2005 Rapport Share Postad 12 Juni , 2005 Håller i stort med Alve. Kanske checka på floppen och göra en mycker kraftig reraise alt all in för att ta hem det där. Att folk jagar färg är ju inget ovanligt. Fi hade ju inte ens nötfärgen. Svårt att checka-reisa på floppen då han sitter på knappen och de andra har redan checkat. Jag hade åtminstone höjt pre-flop, ganska rejält, för att kasta bort skithänder från annat folk. Hade då folk synat och sett den floppen är du endast körd mot en enda hand, KK. Att din motspelare då har AK, AA, KK eller eventuellt QQ är rätt så troligt, vilket gör att du har ett ypperligt tillfälle att beta rejält och tjäna stora summor med ditt set. Och med tanken på att K ligger ute kan du nästan utesluta hans möjlighet till färg. med t.ex AKs. Den hand som kan tänkas vara största motståndet är AQs () för hans del. Du har ju rätt i att det blir svårt att check-raisea på knappen när alla checkat. Så inte att det var så. Jag tycker det var helt rätt spel av dig på flop då. Sen är det ju självklart att du kan smalna av fi:s HD om han synar din re-raise pre-flop. Men jag kommenterade mest gatorna för sig som dom var just i denna hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts