bernersjo Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 augusti 2010 21:01:10 David 14 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: pokermasse (992.50) Plats 2: Norea (265.53) Plats 3: Cougar_55 (831.79) Plats 4: david59 (338.23) Plats 5: Mikey666 (1050.94) Plats 6: 0806JJ (457.64) Plats 7: bernersjo (455.17) Plats 8: Ice age (127.13) Plats 9: jbxxxx (87.37) Plats 10: TheMurphys (335.00) Norea lägg LM 2.50 Cougar_55 lägg SM 5.00 ** Giv ** pokermasse [N/A, N/A] Norea [N/A, N/A] Cougar_55 [N/A, N/A] david59 [N/A, N/A] Mikey666 [N/A, N/A] 0806JJ [N/A, N/A] bernersjo [8s, 8k] Ice age [N/A, N/A] jbxxxx [N/A, N/A] TheMurphys [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** david59 Lägg Mikey666 Lägg 0806JJ Lägg bernersjo Höj till 20.00 Ice age Syna 20.00 jbxxxx Lägg TheMurphys Syna 20.00 pokermasse Lägg Norea Syna 20.00 Cougar_55 Syna 20.00 *** Flop(Board): *** : [7h, Dh, 8h] *** Bet Runda 2 *** Norea Passa Cougar_55 Passa bernersjo Satsa 80.00 Ice age Lägg TheMurphys Lägg Norea Lägg Cougar_55 Syna 80.00 *** Turn(Board): *** : [7h, Dh, 8h, 3s] *** Bet Runda 3 *** Cougar_55 All-in 731.79 bernersjo All-in 355.17 *** River(Board): *** : [7h, Dh, 8h, 3s, 10h] *** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 950.34 pokermasse Lägger mig Vinst: 0.00 Norea Lägger mig Vinst: 0.00 Cougar_55 [7k, 7r] Triss i sjuor Vinst: 0.00 david59 Lägger mig Vinst: 0.00 Mikey666 Lägger mig Vinst: 0.00 0806JJ Lägger mig Vinst: 0.00 bernersjo [8s, 8k] Triss i åttor Vinst: 950.34 Ice age Lägger mig Vinst: 0.00 jbxxxx Lägger mig Vinst: 0.00 TheMurphys Lägger mig Vinst: 0.00 Gick in med 500kr på bordet, spelat hyfsat tight innan så i princip blindat bort 45kr på några varv... Fick en hyfsad hand och raisade upp 4bb efter några foldat innan mig. Var inte helt nöjd med 4 calls efter mig dock. Sätter iaf mitt sett på flopp, tyvärr också tre hjärter på flopp. Tänker att en eller två utav dom 4 andra lär sitta på en hög hjärter, men vill samtidigt inte checka ner min triss och låta dom få in färgen. Blindsen checkar och jag betar in 80kr i den 100kr stora potten (borde kanske bettat mer?). Hoppas få hem handen redan här, alternativt att bordet skall para sig så jag får kåken. Enda som synar är big blind (skönt med position åtminstone). Han funderar ett tag och går sen allin. I det här läget har jag bara runt 350kr kvar (potten på 260kr innan hans allin). Tanken går att cougar kan ha floppat färgen i och med att han var i tidig position på floppen och kanske checkade och hoppades på en bet. Alternativt så inser han att jag inte har så mkt pengar kvar och vill sätta press på mig med hjärter Ess, dvs Semibluffa sig till potten. Det var så jag läste honom, jag trodde att han trodde att jag skulle gått Allin om han checkat (vilket jag troligen hade gjort då inget hjärter kom på turn). Efter lite snabb huvudräkning tänker jag att jag vinner om bordet parar sig eller om sista 8an dyker upp. Ca 10outs (drygt 23%?) till (i och med att jag inte visste att han då satt på två utav mina outs), men förmodligen vinner jag bara det inte kommer en hjärter, även det ca 10outs för honom. Frågan är den, spelade jag verkligen handen bra? Jag vann ju och fick ut så mkt som bara möjligt ur handen så ur den synvinkeln, visst.. Men jag var inte direkt stolt över handen. Läste honom fel och funderar på om det var en fiskig och rent av dålig syn av mig? Hur kunde jag spelat handen bättre? Gillar inte när man floppar mellantrissen och floppen landar med tre i samma färg... Tacksam för kommentarer! Långt inlägg men alltid bra att analysera så man förhoppningsvis spelar bättre nästa gång... Edit: Såg nu att denna tråd förmodligen skulle passa bättre här: http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/ Första inlägget o allt, pinsamt... Har någon moderator lust att flytta tråden kanske? Ber om ursäkt för felpost! Citera
Sideshow Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 Har slängt ihop en range för motståndaren och fick då följande: Text results appended to pokerstove.txt 20,790 games 0.094 secs 221,170 games/sec Board: Qh 7h 8h Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 55.904% 55.45% 00.45% 11528 94.50 { 8c8s } Hand 1: 44.096% 43.64% 00.45% 9073 94.50 { 77, AhJh, AhTh, Ah9h, Ah8h, Ah7h, Ah6h, Ah5h, Ah4h, Ah3h, Ah2h, KhJh, Th9h, 87s, 6h5h, AhQc, AhQd, AhQs, KhQc, KhQd, KhQs } Med andra ord finns det en rimlig chans att han semibluffar/townar sämre så är det bara att syna utan att tänka tre gånger. Citera
Joeduck Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 Det var ju bara ett drygt pottbet. Enkel syn på turn eller om man är short. Finns massa låga färger men kanske tiltar nån om man får in kåken också. Citera
Vin-Niclas Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 du spelar den bra rakt igenom imo. Citera
Penils Postad 14 Augusti , 2010 Rapport Postad 14 Augusti , 2010 Inte mycket att tillägga förutom att Fi inte spelade särskilt strålande, men wp av dig. Citera
Starfitter Postad 14 Augusti , 2010 Rapport Postad 14 Augusti , 2010 Du har i mina ögon 3 alternativ; Du snappar av och går vidare i livet Du levlar digsjälv att det är en stor syn och mår lite dåligt när du gör den (kanske t.o.m tar en kaka och gnagger på medans du tänker) Du slowrollar honom och får igen det när han vaknar med nöter also wp Citera
nadir Postad 14 Augusti , 2010 Rapport Postad 14 Augusti , 2010 När jag först såg den här posten iddes jag inte svara. Känslan var vad sjutton undrar han över, posta i nybörjardelen osv. Idag kom jag på varför - du frångår gängse normer när du postar upplösningen efter fi:s donkbet på turn, ska vi spekulera gör vi det "bättre" utan facit. Ditt spel är väl inte så konstigt men hur sjutton spelar fi? passiv checksyn och donkbet på blank turn, känns oerhört stark, slowspelad färg eller precis det han har - set. Jag tänkte faktiskt när jag läste HH:n att fi sitter på 77 och endast 77, men det känns ju löjligt att posta den analysen när facit är givet... Lycka till i fortsättningen, både i spelet o på forumet! Citera
nadir Postad 14 Augusti , 2010 Rapport Postad 14 Augusti , 2010 Du levlar digsjälv att det är en stor syn och mår lite dåligt när du gör den (kanske t.o.m tar en kaka och gnagger på medans du tänker) :-D Stor humor Citera
Danne980 Postad 14 Augusti , 2010 Rapport Postad 14 Augusti , 2010 Inte mycket att tillägga förutom att Fi inte spelade särskilt strålande, men wp av dig. Vad var fi´s största fel? I hans fall hade jag nog varit ganska säker på att jag hade bästa handen när vi bara var 2 kvar. Pre flopp raisaren gör ju bara ett c-bet. Det jag skulle vara mest rädd för är ju QQ eller färgen (AKh,AJh,A10h) men kan man verkligen dra den slutsatsen bara av ett c-bet? Sen kan man ju fråga sig om hans push var rätt. Ett bet på 1/2 pot eller all in gör nog inte så stor skillnad på om Hero kommer syna eller inte (130vs360), snarare att en mindre bet signalerar mer styrka. Varianter är väl att han borde reraisa på floppen eller försöka check raisa turn. Citera
Lobo Postad 14 Augusti , 2010 Rapport Postad 14 Augusti , 2010 Vad var fi´s största fel? Att han inte checkraisar floppen när alla andra har lagt sig är en gåta för mig i alla fall. Citera
henjon Postad 14 Augusti , 2010 Rapport Postad 14 Augusti , 2010 Vika blank turn med mellanset mot en fi finns inte på världskartan. Lika lite att checka floppen. Du har höjt pre, du sitter i position. Ett bet från dig signalerar inte någon överdriven styrka som automatiskt kommer att folda ut händer som AQ, drag till fyrkortsfärg eller kombon som hjärteresset med en 8a eller 7a. Det är klart att trixiga fi kommer att donka här ibland med färg för att försöka provocera fram syner. Men en nötfärg eller en färg med drag till straight flush lär nog oftast ta det lite lugnare. Däremot kan man förvänta sig att flushdrag/flushdrag med par eller rentav ett stegdrag kan försöka semibluffa här. Minns att han fortfarande inte har mycket info om din handstyrka. Du kan mycket väl sitta med en hand som 99-JJ med ett hjärter i t ex och pressas att vika den. Så degen ska in här alla dar i veckan. --- Man kan också tänka ur ett eget rangeperspektiv. Enfärgade floppar är bra bluff-/semiblufflägen. Vi kan inte syna varje gång vi har en hand och någon representerar en färg eller åtminstone ett set. Men vi kan naturligtvis inte vika heller. Låt säga att vi faktiskt hade haft JJ här med ett hjärter. När vi nu får motsvarande donkbet i näsan på turn så måste vi också räkna in möjligheten att vi är uppe mot AQ/KQ + ett set i åttor. Det gör folden enklare att hitta. Men här, i toppen av vår range, finns bara färgen (jag utesluter för enkelhets skull slowspelade damer även om man naturligtvis aldrig kan vara 100% säker) att vara rädd för. Random fi kommer inte att dyka upp här med färg 100% av gångerna och när han gör det kommer vi ändå att ha 23% att sätta kåk/fyrtal på brädan. Ergo: Vi viker aldrig mellanset här mot ensam fi som vi inte har några ultrasäkra reads på (typ han har donkat turn så här 10 ggr i vår HH och varje gång har han visat upp som lägst toppset.) Citera
bernersjo Postad 15 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2010 du frångår gängse normer när du postar upplösningen efter fi:s donkbet på turn, ska vi spekulera gör vi det "bättre" utan facit. Jag tänkte faktiskt när jag läste HH:n att fi sitter på 77 och endast 77, men det känns ju löjligt att posta den analysen när facit är givet... Tackar för alla kommentarer! Och sorry för upplösningen, helt rätt i att det är lättare att analysera handen utan facit (blir ju rätt givet i så fall).. Nästa hand blir bättre, siktar på rätt forumsdel och rätt innehåll i tråden! Hehe.. Ha de gott o lycka till med pokern ikväll! Citera
Recommended Posts