Gå till innehåll

obvspeltorsk; SERIETIPS!

obvspeltorsk

Recommended Posts

Löningfisken är fortfarande kvar, spelat över 8h. Upp 103 svenska riksdaler. Vidrig pokerdag har haft mellan 1-2,5k hål att ta igen varenda session (spelade 3 st)

Påverkade även mitt spel en hel del vilket är en väldigt stor brist. Men ibland lönar sig idioti som sagt. Denna pärla gjorde mig BE, fråga mig inte vad fan jag håller på med. Vet jag knapp själv :oops:

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (kr289.26)

Hero (MP) (kr789.64)

Button (kr972.07)

SB (kr221.53)

UTG (kr433.71)

Preflop: Hero is MP with 8spade.gif, Aspade.gif

1 fold, Hero bets kr8, Button raises to kr33, 2 folds, Hero raises to kr72, Button calls kr72

Flop: (kr147) Jheart.gif, Adiamond.gif, 3diamond.gif(2 players)

Hero bets kr89, Button raises to kr222, Hero calls kr222

Turn: (kr591) 8diamond.gif(2 players)

Hero raises to kr495.64 (All-In), Button calls kr495.64

River: (kr1582.28) Kheart.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: kr1582.28 | Rake: kr15

Results:

Button didn't show

Hero had 8spade.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and eights).

Outcome: Hero won kr1567.28

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) (kr739.59)

SB (kr133.36)

UTG (kr191.83)

BB (kr443.45)

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, 7heart.gif

1 fold, Hero bets kr6, SB calls kr6, BB calls kr6

Flop: (kr18) 8club.gif, 5diamond.gif, 6spade.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets kr12, 1 fold, BB calls kr12

Turn: (kr42) 4diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets kr27, BB raises to kr123, Hero raises to kr721.59 (All-In), BB calls kr302.45 (All-In)

River: (kr892.90) Kspade.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: kr892.90 | Rake: kr15

Results:

Hero had Kheart.gif, 7heart.gif (straight, eight high).

BB didn't show

Outcome: Hero won kr877.90

Fosterställning och bryta ihop, otur blandat med dåligt spel. Ny dag imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"tur" du inte tömde fisken idag då, hoppas jag är tillräckligt pigg för att komma in å krama ur den sista fiskromen imorgon ;)

Vad kör du för BR-krav innan du går upp i nivå?

Klart du ska vara uppe och grinda med mig imorgon =)

30 fulla inköp. Men pga att det vankas bilköp och andra härligheter väljer jag att avvakta ett tag, är dock överullad för 1/2 atm.

Länk till kommentar

Äntligen fått alla nävar samlade från förra månadens löningshelgen på svs. Nöjd med volymen och 99% av mitt spel också. Dippen i slutet är en "donation till en vän" då jag ska stejjka en polare, så ser inte riktigt det som back utan snarare en investering på några tusen.

Iaf nästan 50 lakan upp, och svs slutar aldrig leverera. Blir inte i närheten av denna volym i mars iaf, blir dra iväg mot fjälls någonstans och köra skoter antar jag. Sen kluddrar jag över nicket, vissa vet vem jag nickar andra inte. Kan gärna förbli så.

Kom igen mars, leverera nu =)

edit:meckat som fan med olika sidor och fick inte grafen mindre, imageshack buggade sönder för mig :S

grafinho.png

Länk till kommentar

Äntligen fått alla nävar samlade från förra månadens löningshelgen på svs. Nöjd med volymen och 99% av mitt spel också. Dippen i slutet är en "donation till en vän" då jag ska stejjka en polare, så ser inte riktigt det som back utan snarare en investering på några tusen.

Iaf nästan 50 lakan upp, och svs slutar aldrig leverera. Blir inte i närheten av denna volym i mars iaf, blir dra iväg mot fjälls någonstans och köra skoter antar jag. Sen kluddrar jag över nicket, vissa vet vem jag nickar andra inte. Kan gärna förbli så.

Kom igen mars, leverera nu =)

edit:meckat som fan med olika sidor och fick inte grafen mindre, imageshack buggade sönder för mig :S

grafinho.png

Gratulerar! Hur lyckas du få upp den röda linjen så högt? CB:ar du t.ex inte så mycket på floppen om läget känns hopplöst? Finns ju faktiskt bra spelare som nästan alltid CB:ar mot t.ex. en enskild motståndare på floppen. Fast kanske inte på den nivå du spelar på.

Seriöst så skulle det vara kul att höra om vilken strategi du använder för att hålla upp den röda linjen =)

Och kör lagom hårt med skotran! 8-)

Länk till kommentar

Var det skotertrippen du menade med semestern? Vet inte om du såg så önskar dig trevlig resa än en gång och den där grafen, mums.

Mjo en skotertripp =) Ingen solsemester, kanske formulerade mig lite konstigt =)

Tack så hemskt mkt för lovorden, du verkar väldigt stabil du också.

Gratulerar! Hur lyckas du få upp den röda linjen så högt? CB:ar du t.ex inte så mycket på floppen om läget känns hopplöst? Finns ju faktiskt bra spelare som nästan alltid CB:ar mot t.ex. en enskild motståndare på floppen. Fast kanske inte på den nivå du spelar på.

Seriöst så skulle det vara kul att höra om vilken strategi du använder för att hålla upp den röda linjen =)

Och kör lagom hårt med skotran! 8-)

tackar! Mkt barrels och vara aggresiv tror jag är nyckeln till att få en positiv redline =) ÖVERBETSSHOVE <3

Länk till kommentar

tackar! Mkt barrels och vara aggresiv tror jag är nyckeln till att få en positiv redline =) ÖVERBETSSHOVE <3

överbetsshove vad är det? Tycker iofs inte du är så där extremt aggri men då har jag inte heller så överdrivet många givar på dig.

Men visst. Antingen bettar man floppen och fortsätter betta för att ta hem det eller så lägger man sig på floppen. Tror det kan ge en bra röd linje. Att bluffa för mycket på floppen och sen bara checka turn och river är något ett utmärkt sätt att få en dålig röd linje.

Hur som helst. Tack för dina tankar. Själv försöker jag reda ut mina =)

Länk till kommentar

överbetsshove vad är det? Tycker iofs inte du är så där extremt aggri men då har jag inte heller så överdrivet många givar på dig.

Men visst. Antingen bettar man floppen och fortsätter betta för att ta hem det eller så lägger man sig på floppen. Tror det kan ge en bra röd linje. Att bluffa för mycket på floppen och sen bara checka turn och river är något ett utmärkt sätt att få en dålig röd linje.

Hur som helst. Tack för dina tankar. Själv försöker jag reda ut mina =)

Bet flop, bet turn, överbets push river = fold. Typ så jag fått den ;)

Kan också ha med att göra att jag ofta är "aggresor" i potterna, sitter inte och synar in mig särskilt mkt. Utan ofta är det jag som höjer, 3bettar, 4 bettar osv för att sedan fortsätta skjuta och plocka potten på senare gator.

Länk till kommentar

Kan också ha med att göra att jag ofta är "aggresor" i potterna, sitter inte och synar in mig särskilt mkt. Utan ofta är det jag som höjer, 3bettar, 4 bettar osv för att sedan fortsätta skjuta och plocka potten på senare gator.

This. Helt klart det vanligaste misstaget på 1/2-nivån är att folk synar för mkt.
Länk till kommentar

This. Helt klart det vanligaste misstaget på 1/2-nivån är att folk synar för mkt.

Mm. Jag har definitivt synat för mycket på slutet och även genom åren. Sen tror jag faktiskt det är rätt viktigt att ge upp en del händer på floppen. Det är också ett misstag som jag tycker jag mig ha gjort och därmed fått en dålig röd linje.

Länk till kommentar

Absolut, kryllar av typ 30/10 reggs på nivån. Kan nog inte vara speciellt effektivt i längden.

Mm. Jag har definitivt synat för mycket på slutet och även genom åren. Sen tror jag faktiskt det är rätt viktigt att ge upp en del händer på floppen. Det är också ett misstag som jag tycker jag mig ha gjort och därmed fått en dålig röd linje.

Du kan ju inte folda 100% av gångerna vid miss heller, du måste ju ha en del floats i din range. Då de flesta reggsen cbettar 1 gata sedan check/foldar turnen.

T.ex. Nån hålpipa, överkort + backdoor fd osv. Händer som ändå har en del equity. Annars lär du bli ganska lätt spelad =)

Jag foldar alldeles för lite mot cbets, och det har kostat mig åtskilliga inköp då jag gjort bort mig på senare gator.

50k på uteslutande /2kr? Oavsett wp wp och grattis till en snygg månad

lite 2/4 också men typ 90% 1/2

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

spelat typ 8h i mars, ingen motivation alls och mer eller mindre varit magsjuk i 1,5vecka.

Funderar nästan på att stänga månaden redan nu. Spelade typ 2h idag och backa över 2k, går absolut inte att vinna en enda hand.

Jag är översettad, topp 2 vs set, flush vs flush. blääää

Skönt att få whina av sig. Fett sugen på att bara dra en sista minuten tripp nu

tjojojo

Länk till kommentar

Nä det håller inte, kom igen nu! Sätt ett volymmål och ta en sista minuten om du klarar det. gogogo!

Är chatbannad på svs burning, därför jag har "dissat" dig senaste sessionerna. Kul att se dig vid borden på 2/4 dock, gl osv :D

Upp närmare 2 papp idag på 2/4 trots att jag fick splitta en 2,2k pott som jag lägger upp HH på senare idag.

Länk till kommentar