Gå till innehåll

The HU-project


magico

Recommended Posts

Hand 1:

Som animalplanet nämnde lär han ju skjuta alla scarecards så det blir fan svårt att vika mot nästan vilket kort som kommer känns det som. Känner mig inte hundra i denna potten måste jag säga så säger inte mycket mer:D

 

hand 2:

Låter som en bra linje att ta. Hade nog själv betat ut ca halvpott flopp men vet inte vad jag gjort mot en raise så antar den linjen du tog är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 236
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

varför ens 3betta en hand som 89s? och att betta där känns ju självmord, va gör du om han ställer? hur ska du spela turn? hur mkt sämre händer får du syn av? blir bara problem

 

3bettar ni aldrig 89s-typhänder? Jag gör det mest för att annars blir det ju bara att jag 3bettar typ 99+/AJ+ eller något, och visst jag sa tidigare att jag inte bryr mig så mkt om balans med t.ex 4betsrange mot mindre bra FI's, men 3bet är något som ju förekommer mycket oftare och då vill jag vara lite mer balanserad! Om 89s inte ska ingå i 3betsrangen, vilka händer vill ni då ha där?

Ang handen så checkade jag floppen och den checken är väl egentligen rätt självklar! Gillar ni inte linjen jag sa heller? Att checka flop och b/c turn och utvärdera river, och t.ex c/c alla blanka rivers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bettar ni aldrig 89s-typhänder? Jag gör det mest för att annars blir det ju bara att jag 3bettar typ 99+/AJ+ eller något, och visst jag sa tidigare att jag inte bryr mig så mkt om balans med t.ex 4betsrange mot mindre bra FI's, men 3bet är något som ju förekommer mycket oftare och då vill jag vara lite mer balanserad! Om 89s inte ska ingå i 3betsrangen, vilka händer vill ni då ha där?

Ang handen så checkade jag floppen och den checken är väl egentligen rätt självklar! Gillar ni inte linjen jag sa heller? Att checka flop och b/c turn och utvärdera river, och t.ex c/c alla blanka rivers.

Känns som din synrange ur BB blir rätt obalanserad mtp på rangerna du anger. Det är imo viktigt att vara åtminstonde någorlunda balanserad på de flesta linjer man tar. Sen om man väljer att försöka spela mer explo mot vissa så fine.

 

Aldrig tänkt att de faktiskt går 3betta 85s eller 86s istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl inte helt fel att spela en pot mot sämre händer i position heller? Funkar att kontra genom att syna 3bets mer light/öppna tightare?

 

Initiativ är en nyckel i poker, framförallt i HU, och verkligen ingenting du vill ge upp. Med händer som t.ex. AK så kommer du bara floppa ett par runt 33% av gångerna. Sedan att tappa värde med dina premium händer och att inte kunna tvinga bort sämre händer är inte bra heller. Dessutom så tillåter en 4betsrange aggressivare motståndare att göra dåliga syner OOP och 5bet bluffa dig. När du har en jävligt fin hand så måste dina tankar gå mot att få maximalt värde av situationen imo. Kort sagt så är det oftast ett misstag att ge upp chanser att få mer marker i potten och därmed högre bb/100.

 

Sedan beror ju det här också på vilken nivå man spelar på, på säg nl100 och nedåt så är folk inte lika bra på att läsa händer och att ha en balanserad 4betsrange är inte lika viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som din synrange ur BB blir rätt obalanserad mtp på rangerna du anger. Det är imo viktigt att vara åtminstonde någorlunda balanserad på de flesta linjer man tar. Sen om man väljer att försöka spela mer explo mot vissa så fine.

 

Aldrig tänkt att de faktiskt går 3betta 85s eller 86s istället?

 

Jaha du menade så! Trodde du menade att man skulle låta bli att 3betta sc's. Jag 3bettar hellre 85s/86s å liknande sc's som är svagare än 89s. Mina argument som jag skrev var alltså för alla dessa sc-händer, 76s/86s/85s/75s/78s osv. Tycker också 89s är på gränsen till för stark, flattar ofta med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väldigt goda spelteoretiska grunder till att extrahera värde ur sina starkaste händer. (Semi)bluffar existerar endast för att möjliggöra equity ur värdebetsen. Det är för sig självt tillräckligt starkt argument för att inkorporera en 4-betsstrategi.

 

Imo är det omvänd bevisbörda här, vill man plocka bort det EXTRA VÄRDE man får ur 4-betsen, tycker jag man får kvantifiera det värde som balans och annat metagamejox som man nu kan tänkas koka ihop för att täcka förlusten innebär. Antingen via lagrangevandring eller att ställa upp tensorfältet och lösa för nabla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väldigt goda spelteoretiska grunder till att extrahera värde ur sina starkaste händer. (Semi)bluffar existerar endast för att möjliggöra equity ur värdebetsen. Det är för sig självt tillräckligt starkt argument för att inkorporera en 4-betsstrategi.

 

Imo är det omvänd bevisbörda här, vill man plocka bort det EXTRA VÄRDE man får ur 4-betsen, tycker jag man får kvantifiera det värde som balans och annat metagamejox som man nu kan tänkas koka ihop för att täcka förlusten innebär. Antingen via lagrangevandring eller att ställa upp tensorfältet och lösa för nabla.

 

:shock: :shock: :shock: :shock: wat u say?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Greppar inte heller varför vi ska ha en 4betrange, speciellt 92BB eff. i poss. Utveckla gärna ni som vill ha det!
Kan någon ge bra argument för att ha en 4bet-range överhuvudtaget i HU?

jag gillar inte att ta bort linjer som inte är helt dominerade av andra linjer, visst är det lättare att balansera men det är så helvetes svårt att spela balanserat ändå.

 

ska i sammanhanget säga att det ändå finns flera situationer där jag begränsar bort linjer, främst för att jag är lat och okunnig. jag hatar mig själv för det sas.

Initiativ är en nyckel i poker, framförallt i HU, och verkligen ingenting du vill ge upp.

är ju inte jättesvårt att ta över "initiativet" om man nu vill ha det.

Det finns väldigt goda spelteoretiska grunder till att extrahera värde ur sina starkaste händer. (Semi)bluffar existerar endast för att möjliggöra equity ur värdebetsen. Det är för sig självt tillräckligt starkt argument för att inkorporera en 4-betsstrategi.

 

Imo är det omvänd bevisbörda här, vill man plocka bort det EXTRA VÄRDE man får ur 4-betsen, tycker jag man får kvantifiera det värde som balans och annat metagamejox som man nu kan tänkas koka ihop för att täcka förlusten innebär. Antingen via lagrangevandring eller att ställa upp tensorfältet och lösa för nabla.

skriv mer imo, även om jag inte fatta allt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Initiativ är en nyckel i poker, framförallt i HU, och verkligen ingenting du vill ge upp. Med händer som t.ex. AK så kommer du bara floppa ett par runt 33% av gångerna. Sedan att tappa värde med dina premium händer och att inte kunna tvinga bort sämre händer är inte bra heller. Dessutom så tillåter en 4betsrange aggressivare motståndare att göra dåliga syner OOP och 5bet bluffa dig. När du har en jävligt fin hand så måste dina tankar gå mot att få maximalt värde av situationen imo. Kort sagt så är det oftast ett misstag att ge upp chanser att få mer marker i potten och därmed högre bb/100.

 

Sedan beror ju det här också på vilken nivå man spelar på, på säg nl100 och nedåt så är folk inte lika bra på att läsa händer och att ha en balanserad 4betsrange är inte lika viktigt.

 

Även om man bara floppar par 33% av gångerna så betyder det inte att man behöver folda varje gång man missar. Folk gör faktiskt bort sig väldigt mycket i 3bettade potter, särskilt oop.

 

Sen att man förlorar värde med sina bra händer vet jag inte om det är riktigt sant. Du kommer få MER värde av FI's bluffar och svaga händer när dom cbettar/floppar sämre. Sen att man förlorar värde mot händer som t.ex JJ på vissa floppar är en annan femma. (t.ex. AA vs JJ på KQx)

 

Det är dessutom väldigt svårt att balansera 4betranger, särskilt i 6max där folk spelar med olika 3bet-ranges. Hur går ni tillväga egentligen? Samma 4bet-range mot alla eller anpassat mot varje reg? Nu snackar jag om oss som lirar 6-10 bord på ganska regtäta rb-sidor som t.ex. Prima.

 

Opinions?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väldigt goda spelteoretiska grunder till att extrahera värde ur sina starkaste händer. (Semi)bluffar existerar endast för att möjliggöra equity ur värdebetsen. Det är för sig självt tillräckligt starkt argument för att inkorporera en 4-betsstrategi.

 

Imo är det omvänd bevisbörda här, vill man plocka bort det EXTRA VÄRDE man får ur 4-betsen, tycker jag man får kvantifiera det värde som balans och annat metagamejox som man nu kan tänkas koka ihop för att täcka förlusten innebär. Antingen via lagrangevandring eller att ställa upp tensorfältet och lösa för nabla.

 

 

Vi diskuterar inte rymdforskning här. :shock::-D

 

Men jag förstår din poäng. Vore kul om du kunde utveckla din sista mening dock.

 

"Antingen via lagrangevandring eller att ställa upp tensorfältet och lösa för nabla."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp gg! :)

 

Hur många händer har du klämt in och vilken nivå har det varit mest på?

 

Ty! :)

I hm på denna dator har jag 12487 händer, men det är inte alla! Har lirat några K händer på min andra dator också, ingen aning om hur många men antagligen under 5k.

Av händerna på denna dator har jag spelat 6588@nl200, 2699@nl400 och 3200@nl100.

 

Stoppa in lite pengar på en ny site igår, ska bli spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice:D

 

Vad blev det för nätverk? :)

 

Ska själv splitta upp min rulle till en elle två eurositer tänkte jag:)

 

Det är nog en bra idé, man borde göra allt för att dra ner på dötiden när man väntar action :)

 

Ongame degade jag in på! Dock inte spelat så mycket där ännu. Blir utkickad från borden ganska ofta och det har tiltat mig en del :P

Är det någon som vet om det är ngn regel för HU-borden? Vissa verkar sätta sig på 10+ bord/nivå :S

 

 

 

Antar att det bara har med att jag inte är helt van vid nivån än, som gör att jag tvekar inför denna turnbarrel?

Fi är semifisk. Han slår nog alltid om flop med AJ/A4/JJ/44, 6an bör ju inte hjälpa hans range spec mycket, så b/c turn borde väl vara bra?

 

Prima Network $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 963898

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $609.00

BTN/SB: $1006.80

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with K :heart: A :heart:

BTN/SB raises to $12, Hero raises to $40, BTN/SB calls $28

 

Flop: ($80.00) J :club: A :diamond: 4 :club:(2 players)

Hero bets $48.00, BTN/SB calls $48

 

Turn: ($176.00) 6 :heart:(2 players)

 

 

För tunt? Jag kände mig rätt osäker på river här! Tror fi sällan har mig slagen här, men det jag undrar över är om jag verkligen får syn tillräckligt ofta för att täcka de gånger han faktistk har dragit in kåken och degar. Tror aldrig han slår om som bluff eller med sämre hand än min för värde.

 

Prima Network $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 963902

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN/SB): $722.50

BB: $426.50

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN/SB with 4 :club: 6 :club:

Hero raises to $12, BB calls $8

 

Flop: ($24.00) 5 :diamond: 2 :diamond: 3 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $16.00, BB calls $16

 

Turn: ($56.00) T :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $34.00, BB calls $34

 

River: ($124.00) 3 :heart:(2 players)

BB bets $64.00, Hero raises to $184

 

 

Ibland är det svårt....

 

Prima Network $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 963896

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN/SB): $421.00

BB: $440.87

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN/SB with J :club: J :spade:

Hero raises to $12, BB raises to $28, Hero raises to $72, BB calls $44

 

Flop: ($144.00) 4 :club: 7 :spade: 2 :spade:(2 players)

BB bets $72.00, Hero raises to $184, BB calls $112

 

Turn: ($512.00) 7 :heart:(2 players)

BB bets $180.87, Hero calls $165 all in

 

River: ($842.00) 6 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $842.00

Hero shows J :club: J :spade:

BB shows Q :spade: K :heart:

Hero wins $837.00

BB wins $2.00

(Rake: $3.00)

 

 

Och en sista hand där jag hatar mitt spel, men FI spelade fan ännu sämre! Soft att river fick sitta som en liten bonus :D

 

Prima Network $200.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 963907

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $207.40

BTN/SB: $133.57

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with 7 :diamond: 8 :diamond:

BTN/SB raises to $4, Hero raises to $14, BTN/SB calls $10

 

Flop: ($28.00) 6 :heart: Q :heart: 2 :club:(2 players)

Hero bets $22.00, BTN/SB calls $22

 

Turn: ($72.00) 9 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $30.00, Hero raises to $169.40, BTN/SB calls $67.57 all in

 

River: ($267.14) 5 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $267.14

Hero shows 7 :diamond: 8 :diamond:

BTN/SB mucks 7 :club: A :club:

Hero wins $192.31

Hero wins $72.83

(Rake: $2.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK: betsyn turn

46: Raise river

JJ: Svårt med poker :)

78: Pushar turn.

 

Håller med dig i vad du skriver!

Vill gärna ha dina tankar på 46 handen, vilka händer får vi syn av här? Har lite svårt att se att fi peelar 2 gator med 3x, såvida det inte är 3dXd. Dock kanske de gångerna bara räcker för att man ska få betalt tillräckligt ofta.

 

Intressant det du säger med att pusha turn med 78, jag tänker ofta "bara inom boxen", alltså att jag inte ser överbetsshove som ett alternativ. Kan tänka mig att turnshove>>c/f>>>>crai gäller i denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...