Crappy Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 Alltså, nu får du ta av dig kjolen och spotta i nävarna. Alternativt ber du Crappy komma hem och sätta upp dom åt dig. Vilket jag betvivlar att han gör då hans spelhåla i källaren är sämre belyst än [insert namnkunnigt Pink Floyd-album här]. Hoho! Hmmm Spelhålor ska vara dunkla!!! Pink Floyd är husgudar!! Dessutom har jag dragit det mesta av elen i det här huset, Hmftt! Vad det gäller din dragning av el, Dev. är det lite känsligt. All form av "fast" installation måste ske av behörig installatör. Så nu var de sagt (Du visste nog det redan ) Själv lånade jag min behörighet av Alfons kompis "Molgan", han har säkert fler att låna ut. Men kan du komma upp med en liten mer utförlig beskrivning på vad du ska göra, kan vi säkert komma på vad du skulle ha gjort om du hade haft en behörighet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 Då kan man ha blivit lurad igen. Lätt tveksam till mitt val här. Jag står som vanligt en fredag och studerar vinhyllorna på vårt statliga monopol. Funderar, inser att jag blivit lite tråkig som fastnat i samma spår. Detta inser jag varje vecka, så jag börjar tjuvkika på vad andra plockar till sig. En medelålders dam, ja äldre än mig, verkar bestämd. Stegar fram och plockar på sig fyra flaskor och säger nöjt. -Vill du ha något gott att dricka måste du prova det här. Det är en nyhet som är det godaste jag smakat. Hon ser ut att kunna sin sak. (Det kan tolkas som man vill) Jag plockar på mig ett par flaskor av det hon rekommenderade http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=22562&Butik=0&SokStrangar=R%u00d6DA+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a Lurad? Vågar jag servera det imorgon? Btw så blir det till mögelostgratinerad fläskfile, på svampbädd, den är dock testad tidigare så den brukar duga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
byling Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 Allt beror lite på, kan jag väl börja med att säga. Olika lampor har olika upphängninganordningar (duh). Somliga måste du borra upp hål för. Det behöver knappast förklaras närmre. Andra hänger du upp i den lilla kroken som oftast sitter i taket i armaturen för elkontakten, alternativt sitter elkontakten på väggen i takhöjd och då flänger du bara upp en krok i taket och tightar åt med skruvar på lampans undersida, Vad gäller hur du ska dra kabeln i taket så det blir snyggt rekar jag kabelrännor. Vita, öppningsbara kanaler som fäster i taket med lim (bortdragningsbar skyddstejp, tänk plåster). Finns i välsorterade byggvaruhus. Kan väl lägga till att du tjänar på att lägga eget lim på ,då det som sitter i tak har en förmåga att släppa till slut. Känner väl att det bara var tredje stycket här som var relevant... Lägg en sträng extralim på,tejpen släpper ofta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 ...http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=22562&Butik=0&SokStrangar=R%u00d6DA+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a Lurad? Vågar jag servera det imorgon? Btw så blir det till mögelostgratinerad fläskfile, på svampbädd, den är dock testad tidigare så den brukar duga Mögelostgratinerat..., då passar nog ett vin på 15,5% som bedövar både smaklökar och gäster. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 29 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 Vad det gäller din dragning av el, Dev. är det lite känsligt.All form av "fast" installation måste ske av behörig installatör. Så nu var de sagt (Du visste nog det redan ) Haha, jag ska inte dra elledningar, bara sätta upp några lampor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 Jag gillar vinet faktiskt, trevlig doft typisk zinfandel, fyllighet som bär upp den höga alkoholhalten, mörk frukt och en trevlig kryddighet i smaken. Mvh Bengt Frithiofsson89 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 29 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 Mina åsikter om zinfandel har nog redan avhandlats nog på det här forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 Har vi en militant zinfandelmotståndare på forumet tro? *SÖKER* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 Mina åsikter om zinfandel har nog redan avhandlats nog på det här forumet. Ahhh Jag har problem mao. Det dev hittills rekommenderat har jag "älskat" Hur gör jag nu? Ett snabbesök imorgon för några i reserv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 29 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 Fan vad jag springer bra då. 1 itm på 25 spelade. Heja uttagsrigg. --- Nä, testa på du. Har du tur kanske du gillar det. Annars lär du dig aldrig vad du tycker om och inte tycker om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popquee Postad 29 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2010 AhhhJag har problem mao. Det dev hittills rekommenderat har jag "älskat" Hur gör jag nu? Ett snabbesök imorgon för några i reserv? testa dt du har köpt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Imorgon Crappy... Ska vi sätta en bira i prisklassen 50-100 kr att utbetalas vid nästa tillfälle, typ mike-turren? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Imorgon Crappy... Ska vi sätta en bira i prisklassen 50-100 kr att utbetalas vid nästa tillfälle, typ mike-turren? Kanon! Jag tar gärna udda variant helst ljus Eller tänkte du slå mig? Edit: Vad ska vi spela? HU4rollz? @Popquee: Nope, det blir ikväll. Har du koll på det? Annars kommer det omdöme senare inatt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Eller tänkte du slå mig? Japp. Eller rättare sagt, jag hoppas på de här grabbarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Ahhh du menar den matchen Då tar jag gärna en ljus lager Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Någon mer än jag som tycker det vore en smårolig idé med en forumöl nån natt efter spelavslut i Barcelona? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Någon mer än jag som tycker det vore en smårolig idé med en forumöl nån natt efter spelavslut i Barcelona? Det vore supertrevligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Det vore supertrevligt! Då räknar jag med att se dig där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Någon mer än jag som tycker det vore en smårolig idé med en forumöl nån natt efter spelavslut i Barcelona? Yes! Då är frågan hur jobbar vi in detta? Btw non alcoholic ofc! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Yes!Då är frågan hur jobbar vi in detta? Btw non alcoholic ofc! För mig ja, ni andra får gärna hinka i er med liv och lust Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Har just avslutat tidernas sämsta pokersession. Klockan 16 i eftermiddags såg det ut som jag skulle kunna bokföra ett för undertecknad riktigt trevligt plus. Knappt 70 sng på Full Tilt senare får jag revidera det. Jag har kräksmak i munnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Har just avslutat tidernas sämsta pokersession. Klockan 16 i eftermiddags såg det ut som jag skulle kunna bokföra ett för undertecknad riktigt trevligt plus. Knappt 70 sng på Full Tilt senare får jag revidera det. Jag har kräksmak i munnen. På pluss-sidan dock en hyfsad förväxling med soldat Erik Ohlson fd afganistan på Msn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Dåså en minimal provsmakning av div drycker avklarade. Inte direkt under perfekta omständigheter men ändå. Först: Jag kan inte recensera varken vin eller öl. Men det är iaf mina åsikter och ingen recension! Zinfandel: Tja, ett ok vin. Gott, men inget utöver det vanliga. Något blekt kanske? Jag tyckte också att det var någon konstig bismak/eftersmak jag inte kunde sätta fingret på. Ett som sagt ok vin, men inte värt pengarna. Dock dracks det till mögelost så smaklökarna kanske inte var med på noterna till hundra Red stripe: Hehe jag var grymt misstänksam, men det var riktigt gott. Norrland ljus: Snygg flaska, det var allt iofs tillsammans med ölkorv, men ffs den smakade inte ett enda ngt. Fagerhult: Bättre iaf. Men??? Andersson: Öl i störta allmänhet Spendrups 5,0: Öl i största allmänhet Krusovicen är klart bäst! Crappy: Lätt berusad och oförmögen till vettiga omdömen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 30 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2010 Ditt inlägg signalerar, tja, temporärt dåligt självförtroende och underlägsenhet. Ta några till så ska du se att självförtroendet är på topp! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popquee Postad 31 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2010 @Popquee: Nope, det blir ikväll. Har du koll på det? Annars kommer det omdöme senare inatt vin? hur gammal tror du att jag är egentligen..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts