Gå till innehåll

Moddagbok


devalanteriel

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skönt att komma igång lite med turneringarna igen efter flytt och avsaknad av internet. Etta i superturbo för 1k i förrgår och trea i 50+5 12.5k gtd för drygt 1.8k i dag. Surt som satan när jag ledde nästan hela turren och förlorade två flippar på raken, men skit samma. Killen som vann fyroutade mig på river för en avg-stack (när jag hade 4x avg iofs) med 26 pers kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland missar man vilket bord som är NLT MTT och vilket som är FLT CG

 

 

Full Tilt Poker Game #24171294069: $18K Super Stack (Early Antes) (186799294), Table 85 - 25/50 Ante 5 - No Limit Hold'em - 17:10:21 ET - 2010/09/24

Seat 1: Saint_Bjorn (4,470)

Seat 2: RMAC71 (4,825), is sitting out

Seat 3: stackos (4,875)

Seat 4: Bayernfreak89 (4,575)

Seat 5: nypitbull24 (5,095)

Seat 6: pokermaniac21 (4,965)

Seat 7: wulfgarrr86 (5,645)

Seat 8: jack130502 (4,380)

Seat 9: EvilH0ly (6,170)

Saint_Bjorn antes 5

RMAC71 antes 5

stackos antes 5

Bayernfreak89 antes 5

nypitbull24 antes 5

pokermaniac21 antes 5

wulfgarrr86 antes 5

jack130502 antes 5

EvilH0ly antes 5

RMAC71 posts the small blind of 25

stackos posts the big blind of 50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Saint_Bjorn 10 of HeartsAce of Diamonds

Bayernfreak89 folds

nypitbull24 raises to 100

pokermaniac21 folds

wulfgarrr86 folds

jack130502 folds

EvilH0ly folds

Saint_Bjorn raises to 150

RMAC71 folds

stackos folds

nypitbull24 has 15 seconds left to act

nypitbull24 calls 50

*** FLOP *** Ace of Hearts4 of Clubs10 of Clubs

nypitbull24 checks

Saint_Bjorn bets 50

nypitbull24 calls 50

*** TURN *** Ace of Hearts4 of Clubs10 of Clubs5 of Clubs

nypitbull24 checks

Saint_Bjorn bets 50

nypitbull24 calls 50

*** RIVER *** Ace of Hearts4 of Clubs10 of Clubs5 of Clubs6 of Diamonds

nypitbull24 checks

Saint_Bjorn bets 50

nypitbull24 calls 50

*** SHOW DOWN ***

Saint_Bjorn shows 10 of HeartsAce of Diamonds two pair, Aces and Tens

nypitbull24 mucks

Saint_Bjorn wins the pot (720) with two pair, Aces and Tens

*** SUMMARY ***

Total pot 720 | Rake 0

Board: Ace of Hearts4 of Clubs10 of Clubs5 of Clubs6 of Diamonds

Seat 1: Saint_Bjorn (button) showed 10 of HeartsAce of Diamonds and won (720) with two pair, Aces and Tens

Seat 2: RMAC71 (small blind) folded before the Flop

Seat 3: stackos (big blind) folded before the Flop

Seat 4: Bayernfreak89 folded before the Flop

Seat 5: nypitbull24 mucked King of HeartsKing of Clubs - a pair of Kings

Seat 6: pokermaniac21 folded before the Flop

Seat 7: wulfgarrr86 folded before the Flop

Seat 8: jack130502 folded before the Flop

Seat 9: EvilH0ly folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj

Jag kommer svika klubb Mike i pokerallsvenskan ikväll. Trist eftersom jag blev tvåa av gänget sist. Då var jag iofs sitout hela turren, så det säger nog mer om mina medspelare än mig :shock:

 

Nu spelar jag antagligen bättre sitout än spelandes för närvarande. :cry:

Mitt spel har totalhavererat eller det som jag kallade spel, ST med flera anser nog inte att det ska kallas spel :evil:

Nåja så uselt som det är nu, tror jag aldrig det varit, jag vinner inte en pott inte en session är jag plus.

Hur fan reder man upp det när man hamnar i totalmörker? Jag är inte bara vilse, jag är totalt loost!

Någon som, förutom min eviga tacksamhet kan tänka sig coacha mot en rimlig ekonomisk ersättning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen till festen men nu är jag här.

 

Heter Fredrik i vanliga fall, 31 år och bor i Göteborg sen en vecka tillbaka. Tidigare bodde jag två år på Cypern där jag jobbade för företaget som äger poker.se/pokerforum.nu. Ska ha semester en månad sen får vi se vad det blir.

 

 

Tjena!

 

Även jag är sen till festen. Heter Johan, 27 år, bor på Cypern och arbetar med poker.se/pokerforum.nu. Före detta balkongsupare med slyngryta och Juggler. Spelar usel poker så ofta jag kan, vilket blir 1-2 gånger i veckan.

 

Övrig tid tillbringas balkongsupandes, numer utan Juggler och slyngryta.

 

Tjoflöjt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Även jag är sen till festen. Heter Johan, 27 år, bor på Cypern och arbetar med poker.se/pokerforum.nu. Före detta balkongsupare med slyngryta och Juggler. Spelar usel poker så ofta jag kan, vilket blir 1-2 gånger i veckan.

 

Övrig tid tillbringas balkongsupandes, numer utan Juggler och slyngryta.

 

Tjoflöjt!

 

Välkommen till Pokerforum, Johan :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi på PF vill att vårt community ska vara en mötesplats för pokerspelare på deras egna villkor, där alla kan diskutera och ventilera åsikter och erfarenheter under det namn de själva väljer att synas under. Forumet ska verka i sina medlemmars och i förlängningen också de svenska pokerspelarnas intresse, och där ligger rätten till anonymitet mycket högt upp på vår agenda.

Vi vill värna om integriteten hos såväl våra medlemmar som de svenska pokerspelarna, och inför därför en nolltolerans mot outningar.

 

Detta innebär att det från och med nu kommer att vara totalförbud mot att såväl avslöja som att spekulera i vilka som döljer sig bakom ett forumnick eller svenska spelaralias.

 

Denna policy kommer att gälla från micronivå upp till de högsta nosebleedspelen. Självklart gäller också regeln åt motsatt håll; det är inte tillåtet att avslöja vilka alias eller forumnick en namngiven person använder sig av.

 

Regeln innefattar anonymitet för medlemmar på PF och svenska pokerspelare. Utländska spelare berörs inte av den nya outningspolicyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta innebär då att man ÄNTLIGEN slipper höra alla Isildur spekulationer?

Vad är straffet för en outning?

 

Det stämmer bra det, även Isildur1-diskussioner kommer falla under denna regel. Lika för alla ska gälla. Jag tror att det ofta kan ske oavsiktliga outningar i form av grattis etc när någon klonkar något, eller diskussioner i gråzonen, så enstaka överträdelser kommer inte ge någon varning utan en editering och en påminnelse. Upprepade övertramp lär ge infraction och i förlängningen avstängning. Jag lämnar den biten till moddgänget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta innebär att det från och med nu kommer att vara totalförbud mot att såväl avslöja som att spekulera i vilka som döljer sig bakom ett forumnick eller svenska spelaralias.

 

Det finns massvis som tidigare blivit outade eller outad sig själva. Hur ska ni hantera regeln i dom fallen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massvis som tidigare blivit outade eller outad sig själva. Hur ska ni hantera regeln i dom fallen?

 

"Från och med nu" :-D Att de blivit ofrivilligt outade är inget argument. Spelare som uttryckligen outat sig själva är en annan sak och inget problem, de är inte så många; Sumpas, Mendieta19 och Legato är några exempel. I övrigt tror jag man kommer långt på att använda sig av PF-nick i konversationer här.

 

EDIT: Jag är helt medveten om att det inte är en helt problemfri policy, men vi tror att den är bra, och är beredda att göra ett seriöst försök att genomföra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kommentarer på spelet SB, UTG+1 och HIJACK här. Det är en turnering från pokerallsvenskan på låg nivå.

 

Seat 1: button ( 6455 )

Seat 2: SB ( 2775 )

Seat 3: BB ( 6800 )

Seat 4: UTG ( 1490 )

Seat 5: UTG+1 ( 3830 )

Seat 6: UTG+2 ( 3615 )

Seat 7: MP1 ( 6910 )

Seat 8: MP2 ( 4130 )

Seat 9: hijack ( 4245 )

Seat 10: cutoff ( 3042)

SB posts small blind [50].

BB posts big blind [100].

UTG folds

UTG+1 raises [300]

UTG+2 folds

MP1 folds

MP2 folds

hijack calls [300]

cutoff folds

button folds

SB raises [1050]

BB folds

UTG+1 calls [800]

hijack calls [800]

** Dealing Flop ** [ Jc, 9h, 2s ]

SB bets [1625]

UTG+1 calls [1625]

hijack raises [3145]

UTG+1 calls [1105]

UTG+1 shows [Ah, Qh ]

hijack shows [Ad, Jd ]

SB shows [Kc Kd]

** Dealing Turn ** [ 3c ]

** Dealing River ** [ As ]

hijack wins 2210 from main pot

hijack wins 415 from main pot

hijack wins 8275 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB borde jamma preflop.

Som spelat bör UTG+1 antagligen jamma preflop, men tror inte det är så farligt att vika heller.

HJ bör vika mot squeezen.

 

Postflop som spelat:

wp SB.

UTG+1 ska vika.

wp HJ.

 

Överlag spelar SB handen bäst, HJ näst bäst och UTG+1 sämst. Ska bli spännande att se vem du var :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har det varit dött ett tag. Får knacka några rader i väntan på att frun ska värma klart sitt te så vi kan knäcka 2012 sen.

 

Har sprungit larvigt dåligt i cg trots att jag egentligen är hyggligt nöjd med mitt spel.

 

Har - temporärt? - växlat över och spelar SnG 5-max Extreme turbo på Microgaming med blindshöjning varannan hand. Man skulle kunna tro att det är lotto, men motståndet på låg nivå är så ofattbart dåligt på att spela shortstack så värdet är t o m för undertecknad larvigt bra.

 

Dessutom har spelar jag spelat en del Rush 135-manna-sng på Full Tilt. Variansen var snäll mot mig, och de första 20 gav 2 segrar.

 

Har lagt ut intervjun med Mendieta på Poker.se. Vet inte om jag varit så nöjd med en intervju någon gång, men det beror ofc till stor del på objektet. Tack Mendi!

 

Nästa vecka har jag ännu en riktigt intressant intervju bokad. Jag håller inne ett tag med vem som är offret, men jag tror det kan bli riktigt rolig läsning för alla pf-regs.

 

Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...