Gå till innehåll

SvS 5/10 - JJ oop emot fisk


Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför inte beta flop?

Förstår din linje, vill höra (GTO) beslutet att check flop. Vilken del av vår range betar vi i så fall på den brädan?

 

Cbettar du flop, så anser väl jag att handen fortf. är för stark att check/folda på turn om du beskriver spelaren som limp-fisk.

 

Därav kan du lika gärna check/syna flop, och check/utvärdera turn beroende på timingtells, etc.

Men överlag borde de inte vara annat än fold.

 

Jag skulle väl beta KJ+, holkar, OESD, färgdrag, set. typ. Samt en och annan hand som totalbommat och inte kan förbättras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cbettar du flop, så anser väl jag att handen fortf. är för stark att check/folda på turn om du beskriver spelaren som limp-fisk.

 

Därav kan du lika gärna check/syna flop, och check/utvärdera turn beroende på timingtells, etc.

Men överlag borde de inte vara annat än fold.

 

Jag skulle väl beta KJ+, holkar, OESD, färgdrag, set. typ. Samt en och annan hand som totalbommat och inte kan förbättras

 

Men du checkar 77-QQ samt andra och tredjepar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du checkar 77-QQ samt andra och tredjepar?

 

Skrev väl rätt hastigt, och njae det gör jag väl inte. Men typ 77-99 elelr nått sånt kan du väl gå typ Bet, och c/f.

 

Mtp på hur handen utspela sig pre, så bör jag väl rätt sällan ha andra och tredjepar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena nl25 ?

 

Eeeeek the cat.

 

 

Vad tror du om att tillföra nånting istället för dina häftiga one-liners?

 

Inte direkt nån onliner. Men du förstår väl själv att cbeta 100% på K-hög inte är std . Kanske för nån som spelar nl25 däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Random folk på låga nivåer ger bort en jävla winrate i timingtells, men vill man dissa det fenomenet är det ju inte värre än att ge bort pengar till någon man antagligen inte gillar.

 

Skulle du då vilja beskriva hur du utnyttjar deras timingtells på bästa sätt?

Själv tror jag att den stora timingtellskaran tänker ungefär såhär: "ÖÖÖÖÖÖÖÖH HAN TOG 13 SEKUNDER PÅ SIG!! SYYYYYN FÖR HELVETE!! WOW!! SÅG DU VILKEN MONSTERREAD JAG GJORDE, BENGAN?!?!?"

 

Inte personligt, Trillske, utan mer en observation av den stora massan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte på vilket sätt du anser att din oneliner "tjena NL25" tillförde topic något, men med tanke på att jag själv av misstag råkade skriva något om timingtells ska jag kanske inte kasta sten i glashus när det gäller produktiva inlägg. Men var snäll och sluta med dryga oneliners, det är reserverat för oss riktiga pokerspelare.

 

Har aldrig och kommer aldrig dra onliners. E för snäll för att håna någon sen anser jag mig inte som världens bästa pokerspelare som alla andra gör. Men om du anser dig så mkt bättre än mig så kan vi väl spela mot varandra. 5/10€+, any day. Har inte nekat någon hittills och lär inte neka dig även om jag inte vet vem du är men det spelar ingen större roll. PMa info om du är sugen kmr lära mig ngt om inte annat. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du då vilja beskriva hur du utnyttjar deras timingtells på bästa sätt?

Själv tror jag att den stora timingtellskaran tänker ungefär såhär: "ÖÖÖÖÖÖÖÖH HAN TOG 13 SEKUNDER PÅ SIG!! SYYYYYN FÖR HELVETE!! WOW!! SÅG DU VILKEN MONSTERREAD JAG GJORDE, BENGAN?!?!?"

 

Inte personligt, Trillske, utan mer en observation av den stora massan.

Alltså, jag beskrev ju precis att den stora massan på låga nivåer ger bort ohyggligt mycket med sina timingtells, så det faller sig rätt logiskt att den stora massa inte kan utnyttja dem också.

 

Nybörjare/dålig spelare ger ifrån sig vansinnigt med tells både vad gäller timing och betsize.

 

En riktig klassiker (vet dock inte hur applicerbar den är nu) är snapcheck/snapcall OOP med typ tp/kass kicker (som bäst) av en fisk. Själva agerandet är totalt jävla retarderat, för vad det säger är ungefär "du har bufflat tillräkligt, jag viker inte", vilket förståss är en korkad sak att säga när man bluffcatchar. Men själva agerandets ursprung är lätt att härleda, för det handlar om en spelare som känner sig överkörd och en snabb syn är bland annat lite mer "näven i bordet" än en långsam.

 

Vad säger en tell som ovan mer? Jo, exempelvis att Fi valt hela sin linje redan på floppen. Vilket, när man möter en nybörjare/fisk, säger ganska mycket.

 

Bara ett exempel, men försöker mest ilustrera att timingtells har en logisk bakgrund och även om det ibland kan vara att snubben spillde en kopp kaffe så blir det ju en avvägning av sannolikhet precis som allt annat i poker. Hur relevant det är att haka upp sig på timing kommer ju dock förstås bero en del på hur bra spelaren är. Desto sämre han är, ju mer kommer han impulsivt agera på ett sätt som du kan dra en logisk slutsats av, antingen genom öppet analyserande eller s.k. "känsla" (som ett knepigt mönster på ett IQ-test).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...