Gå till innehåll

SvS 5/10 - JJ oop emot fisk


Recommended Posts

Allvarligt talat... Ni som vill beta flop: Vad består eran prefloprange av, och hur kom ni fram till att JJ var en bra hand att beta?

Folk som vill beta 100% eller utvärdera turn med timingtells, tarotkort och spåkulor behöver inte svara.

 

Är inte för att beta 100%

 

Kan du ställa upp en range från en limpfisk som gör det ej profitabelt att cbeta JJ på K-hög flushdragbräda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte direkt nån onliner. Men du förstår väl själv att cbeta 100% på K-hög inte är std . Kanske för nån som spelar nl25 däremot.

 

Typo? Menar du a) OnLiner eller b) OneLiner med första meningen? Är det a) så har du ju knappt nåt att göra i tråden öht eftersom du knappt spelar poker online, är det b) så tror jag du borde läsa på vad en oneliner är, för isf nekade du någonting du precis själv skrev.

 

Jag har inte en blekaste aning vem du är, men själv är jag en vinnande spelare på NL100$ (min dagbok kan intyga om du av någon anledning inte skulle tro på det) vilket motsvarar ~ungefär 5/10 SEK, så jag tyckte att HHn var intressant eftersom det handlar om min nivå.

 

Jag har läst hundratals poster på 2+2 SSNL där det i flera av dem visar sig att de vinnande regsen Cbettar uppemot 100% på K hög bräda som agressor och även andra specifika Cbet trådar där det förespråkas likadant (kom igår, det är SSNL jag pratar om, jag kan inte bra/dåliga texturer att Cbeta på t.ex HSNL osv).

 

 

Här är en generell Cbet guide från 2+2 t.ex:

 

Factors in favor of a CBET

 

+++ Board is Ace or King high

++ Board is Queen or Jack high

++ Board does not contain a flush draw

++ Board is relatively not connected

++ Heads up pot

+ Checked to

+ Opponent often folds to Cbet

+ You have a hand very unlikely to have showdown value

 

Factors AGAINST a CBET

 

--- Pot is multiway. (The more players, the worse)

-- Flop has a flushdraw

-- Flop contains a Ten and a card somewhat near a ten

-- Flop is monotone

-- Flop is very connected

-- Flop is low

- OOP

- Opponent rarely folds to cbets

- Your hand may have some limited showdown value.

 

Hans syfte med upplägget är att börja på noll och plussa på 1 för varje "+" som stämmer och subtrahera 1 för varje "-" som stämmer in och sen avgöra om man ska genomföra Cbet eller inte.

 

Tycker detta stämmer ganska väl in på texturen i OPs HH. Eller vad tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag tyckte "guiden" var särkilt dålig alls, men vetefan hur bra den där handen passar in. Den verkar ju vara gjord för missade floppar, och jag anser inte riktigt att >andrapar är en missad flopp (vi har ju hög sdw). Poängen med att checka är ju då induce och sånt.

 

Jag cbetar också där men är ju mer värde än fold även om jag inte direkt gråter om han slänger A-high med nån färgrunner. Jag cbetar iof för mycket (svs-skada som vägrar släppa) så menar inte att mitt val har någon vidare auktoritet.

 

EDIT:

Eh, scratch.

 

Tack för guiden btw, jag behöver den som påminnelse på vissa nätverk. Grejen är ju lite att t.ex. cbet multiway är nuts på SvS-low så jag har sjukt sne ryggrad efter 2 år så att säga. Så sitter man där på pkr nl200 (fiskigt på andra sätt) och funderar på varför man slänger pengar i sjön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag helt glömt att glömt kommentera handen. Tycker det är väldigt ostandard och ser bedrövligt ut. Med det menar jag inte att det alltid är dåligt, men med vår info (d.v.s. i princip ingen förutom eventuellt passiv fisk) tycker jag det är väldigt långt ifrån bra. Även om han skulle vara sjukt polariserad känns det som han dyker upp med 55 eller 33 oftare än air.

 

Om du nödvändigtvis vill checksyna floppen skulle jag slänga turn, och vill du nödvändigtvis checksyna turn skulle jag slänga river. Utan annan info och sådär d.v.s.. Skulle inte utgå ifrån att han är kapabel att göra sådär med något du slår särkilt ofta alls. Om han inte sitter och super där vid lunch på en tisdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat... Ni som vill beta flop: Vad består eran prefloprange av, och hur kom ni fram till att JJ var en bra hand att beta?

Folk som vill beta 100% eller utvärdera turn med timingtells, tarotkort och spåkulor behöver inte svara.

 

du verkar ju ha ett svar på frågan, som jag ställde innan, varför vi inte ska betaflop men kringår att svara.

 

Varför inte beta flop?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar ju ha ett svar på frågan, som jag ställde innan, varför vi inte ska betaflop men kringår att svara.

 

Tänker inte bjuda på några långa utläggningar.

Om vi betar JJ så antar jag att vi gör det för värde. Vad hade du tänkt göra om motståndaren likt en överförfriskad Dan Glimne väljer att gå för en återhöjning? Här bör ditt svar vara "inte folda", vilket obv suger.

 

Någon (vet inte om det var du, skrim) skrev dessutom att de tänkte Cbeta KJ+. Samma person ville beta JJ. Förstår du hur vidrigt svag våran checkrange blir då?

 

Nu gjorde jag det igen, fast jag inte skulle :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyrtalet blir ju donkpush.

 

Måste ju förövrigt säga att det känns rätt fed att du inte pushar turn när jag tittar på hhn. Du har inte ens halvpott kvar på river.

 

håller med dig, funderade på turn att ställa men tanken var att eftersom han är fisk så kanske han slänger in det sista ändå och hoppas jag foldar eller kanske bluffar om färgen skulle landat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...