MikeTime Postad 14 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2010 Innan alla springer till systemet och köper en platta/flak bananöl så tycker jag att den är mycket god första 5 klunkarna sen blir det lite för mycket för min smak. Första ölen är på totalen nice, men som sagt ingen öl jag skulle dricka mer än en. Inte min blogg men tänkte ändå flika in en liten annan åsikt Du har en poäng där! Jag delade en halvliter med en polare kanske ska tilläggas. Hade kanske haft en annan åsikt om den om jag suttit vid ett homegame och svept en tre-fyra stycken. Iofs gäller detta de flesta öl i testet; har bara provat enstaka flaskor.
MikeTime Postad 14 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2010 Lol! Jag lirar en 135-mannaturre på FTP. När vi är två kvar föreslår chippien att vi gör en deal. Han har c:a 220K och jag 45K. Mitt ursprungliga förslag är 55/45. Han tackar nej till det och föreslår istället 50/50 vilket jag blixtnappar på! Made my day.
Slasktratt Postad 14 Juli , 2010 Rapport Postad 14 Juli , 2010 Lol! Jag lirar en 135-mannaturre på FTP. När vi är två kvar föreslår chippien att vi gör en deal. Han har c:a 220K och jag 45K. Mitt ursprungliga förslag är 55/45. Han tackar nej till det och föreslår istället 50/50 vilket jag blixtnappar på!Made my day. Ingen dålig komplimang!
Soni Postad 14 Juli , 2010 Rapport Postad 14 Juli , 2010 Lol! Jag lirar en 135-mannaturre på FTP. När vi är två kvar föreslår chippien att vi gör en deal. Han har c:a 220K och jag 45K. Mitt ursprungliga förslag är 55/45. Han tackar nej till det och föreslår istället 50/50 vilket jag blixtnappar på!Made my day. Haha! Och på tal om åskan, shit värsta skiten jag varit med om, under de 5 minuterna där det blåste som mest, kändes det fan som att byggnaden var mitt i en jävla tromb av något slag, man såg hur det blåste runt runt runt i cirklar överallt på bägge sidorna av byggnaden, scared the shit ur mig. Var det likadant 5 mil bort??
MikeTime Postad 14 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2010 Haha! Och på tal om åskan, shit värsta skiten jag varit med om, under de 5 minuterna där det blåste som mest, kändes det fan som att byggnaden var mitt i en jävla tromb av något slag, man såg hur det blåste runt runt runt i cirklar överallt på bägge sidorna av byggnaden, scared the shit ur mig. Var det likadant 5 mil bort?? Ja, det var nåt liknande här. Dock: wtf, vadå 5 mil bort? Vilket Höganäs bor du i?
XeroxFin Postad 14 Juli , 2010 Rapport Postad 14 Juli , 2010 Ingen dålig komplimang! Alternativt "ska inte gula fisken ännu, måste hålla kvar honom och låta drömmen leva så jag får plocka honom på mer senare" eller "den här stackaren behöver varje dollar han kan få, får bli dagens goda gärning".
jacob1983 Postad 14 Juli , 2010 Rapport Postad 14 Juli , 2010 Lol! Jag lirar en 135-mannaturre på FTP. När vi är två kvar föreslår chippien att vi gör en deal. Han har c:a 220K och jag 45K. Mitt ursprungliga förslag är 55/45. Han tackar nej till det och föreslår istället 50/50 vilket jag blixtnappar på!Made my day. haha skön kille.. du kanske hade kunnat få ut 60/40... han ville nog göra dig glad
MikeTime Postad 14 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2010 Nåt skumt var det. Han ville göra deal redan när vi fortfarande var åtta pers kvar på ft. Han var stor chippie redan då. Nåja, ikväll har jag druckit en Cobra. Recension kommer imorgon. Kan redan nu avslöja att det inte blir så värst många till det blasket...
#LOUDmouth# Postad 14 Juli , 2010 Rapport Postad 14 Juli , 2010 Dagens tips; Mikes grillade burgare 2 personer 4 st 90 grams frysta, ostekta burgare Rökessens, Hickory (finns i grillavdelningen) Olivolja Grillkrydda Salt Inlagd gurka Pepparketchup Hamburgerdressing med texmex-smak 4 st hamburgerbröd XL 1 st rödlök Tänd grillen. Ta upp burgarna och lägg dom i rumstemperatur att tina under tiden grillen får fin glöd. Blanda 4 delar olivolja med 1 del rökessens samt rejält med grillkrydda och lite salt. Släng burgarna på grillen och pensla oljeblandningen på dom då och då under grillningen. Skiva löken tunt. Ställ fram övriga ingredienser och låt var och en montera sin burgare. Njuts med en kall, smakrik öl. Kanske en Samuel Adams Black Lager? Frysta burgare och sunkiga hamburgerbröd vid bjudning med finöl? Skäms karl! Nötfärs Lök (gul eller röd beroende på smak. Röd om du frågar mig) Bacon Oliver (av bra kvalitet, svarta eller rättare sagt bruna som alltid är bäst hos den lokala turken) Johnnys sötstarka senap Mängd på dom andra ingredienserna förutom nötfärsen är svårt eftersom jag alltid höftar men det är bara provsmaka blandningen. Fantastiskt gott även rått! Finhacka lök, oliver och bacon så fint det bara går och blanda i köttfärsen tillsammans med en rejäl klick senap. Salta och peppra efter smak men var försiktig med saltet med tanke på baconet. Grilla som vanligt! Ska testa hickorytjaffset innan jag avfärdar det helt men jag är skeptisk. Varför krångla till det och dölja smaken av en god burgare? Istället för hamburgerbröd rekar jag runda ciabatta. Förmodligen inte helt lätt att få tag på förståss (jag har aldrig testat:-D ) men det kan kvitta när alldeles nybakta ändå blir så mycket godare. I.o.f.s. kan man ju faktiskt forma hamburgarna på längden så att dom passar köpeciabattas men varför fuska? I övrigt är jag med dig! Burgaren avnjutes med en modern klassiker, nämligen Hell från Jämtlands Bryggeri som jag förutsätter att du är bekant med. I övrigt måste jag ge dig :h: :h: :h: :h: :h: / 10 för en sjukt bra dagbok som gett mig inspiration att ta upp min gamla favoritsyssla. I sommar ska det ta mig tusan "testas" öl i en hammock i roslagen. /#LOUDmouth#
bigdwarf Postad 15 Juli , 2010 Rapport Postad 15 Juli , 2010 wow, hittade denna dagbok nu. Sjukt mkt kärlek...
MikeTime Postad 15 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2010 Frysta burgare och sunkiga hamburgerbröd vid bjudning med finöl? Skäms karl! /#LOUDmouth# Till mitt försvar kan jag nämna att jag ibland gör egna burgare också, men då på älgfärs eftersom jag i princip har obegränsad tillgång till sånt. Se mitt tips som en godare snabbmatsersättare... I övrigt måste jag ge dig :h: :h: :h: :h: :h: / 10 för en sjukt bra dagbok som gett mig inspiration att ta upp min gamla favoritsyssla. I sommar ska det ta mig tusan "testas" öl i en hammock i roslagen. /#LOUDmouth# Tyty! wow, hittade denna dagbok nu. Sjukt mkt kärlek... Tackar.
MikeTime Postad 15 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2010 29: Cobra Betyg: av tio möjliga Ta ett glas, fyll det till 3/4 med Pripps Blå lättöl, fyll upp resten av glaset med vatten och en liten skvätt hemkört. Sådär, nu har du gjort din egen Cobra Lager! Nja, riktigt så illa kanske det inte är men inte långt ifrån. En riktigt blaskig öl utan vare sig beska, fyllighet, sötma eller pilsnerkänsla. Doftar väldigt svagt och saknar i princip allt man förknippar med en god öl. Den är dessutom tillverkad av bl.a ris och majs och det säger ju en del. Bolagets enda indiska öl btw. Enda fördelen med den här ölen är att man kan dricka den lika lätt som vatten om man nu är ute efter en snabb ölfylla... Undvik. Eller bjud nån ovän på den. Sort: Ljus lager Land: Indien (licensbryggd i England) Artnr: 1623 Styrka: 5,0% Pris: 13,90:-/33cl (42,12:-/L)
MikeTime Postad 15 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2010 Full Tilt Poker Game #22331060134: $4 + $0.40 Rush Sit & Go (172482539), Table 18 - 15/30 - No Limit Hold'em - 2:42:44 ET - 2010/07/15 Seat 1: Mike (1,820) Seat 2: KENY ROGER (90) Seat 3: thunderkatztige (2,360) Seat 4: Stonecoldnutz27 (2,015) Seat 5: superchan (2,300) Seat 6: carletto60 (2,240) Seat 7: dahalster (1,955) Seat 8: zerobreak (1,715) Seat 9: alexlaak2 (1,820) KENY ROGER posts the small blind of 15 thunderkatztige posts the big blind of 30 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Mike Stonecoldnutz27 folds superchan has 8 seconds left to act superchan raises to 120 carletto60 folds dahalster folds zerobreak folds alexlaak2 calls 120 Mike raises to 1,820, and is all in KENY ROGER calls 75, and is all in thunderkatztige calls 1,790 superchan has 15 seconds left to act superchan raises to 2,300, and is all in alexlaak2 calls 1,700, and is all in thunderkatztige calls 480 superchan shows alexlaak2 shows Mike shows KENY ROGER shows thunderkatztige shows *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** superchan shows a pair of Queens thunderkatztige shows two pair, Queens and Jacks thunderkatztige wins side pot #2 (960) with two pair, Queens and Jacks alexlaak2 shows a pair of Queens Mike shows four of a kind, Queens Mike wins side pot #1 (6,920) with four of a kind, Queens KENY ROGER shows a pair of Queens Mike wins the main pot (450) with four of a kind, Queens *** SUMMARY *** Total pot 8,330 Main pot 450. Side pot 1 6,920. Side pot 2 960. | Rake 0 Board: Seat 1: Mike (button) showed and won (7,370) with four of a kind, Queens Seat 2: KENY ROGER (small blind) showed and lost with a pair of Queens Seat 3: thunderkatztige (big blind) showed and won (960) with two pair, Queens and Jacks Seat 4: Stonecoldnutz27 didn't bet (folded) Seat 5: superchan showed and lost with a pair of Queens Seat 6: carletto60 didn't bet (folded) Seat 7: dahalster didn't bet (folded) Seat 8: zerobreak didn't bet (folded) Seat 9: alexlaak2 showed and lost with a pair of Queens
boman Postad 15 Juli , 2010 Rapport Postad 15 Juli , 2010 tja mike igår drack jag hoegaarden till middagen, det fick mig att glömma bort alla livets bekymmer. mvh
MikeTime Postad 15 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2010 tja mike igår drack jag hoegaarden till middagen, det fick mig att glömma bort alla livets bekymmer. mvh Hur många drack du? Skämt åsido, visst är den god?
Soni Postad 15 Juli , 2010 Rapport Postad 15 Juli , 2010 Ja, det var nåt liknande här. Dock: wtf, vadå 5 mil bort? Vilket Höganäs bor du i? Well, bor i Karlskoga, och det är cirkus 5 mil ifrån dig gissar jag på. Försöker ständigt ändra ort här på PF men det registreras aldrig:-) , Otroligt att det var lättare och smidigare att få sin bostadsadress ändrad än att ändra sin ort här:-D
boman Postad 15 Juli , 2010 Rapport Postad 15 Juli , 2010 jag drack bara en, den är otroligt, otroligt god.
MikeTime Postad 16 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2010 30: Innis & Gunn Oak Aged Beer Betyg: :Ks: av tio möjliga Bolaget beskriver den här som "smakrik". Antingen har den som provat ölet redan provat 23 stycken innan, eller också är det fel på det exemplaret jag provsmakade. DEN SMAKADE NÄMLIGEN INTE ETT JOTA!!!! Eller jo, just när man svalde skiten kunde en vag ton av vanlij samt en liten beska förnimmas. Även en svag alkoholsmak kändes. Plus dock för en ruskigt snygg flaska och en fin färg på ölet i glaset... Kort och gott: undvik! (Med reservation att det var fel på min flaska. Fler som provat denna?) Sort: Ale Land: Skottland Artnr: 11447 Styrka: 6,6% Pris: 19,90:-/33cl (60,30:-/L)
dandelion169 Postad 16 Juli , 2010 Rapport Postad 16 Juli , 2010 Ikväll blir det en o annan öl va mike
MikeTime Postad 16 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2010 Ikväll blir det en o annan öl va mike Nix. Men imorgon.
boman Postad 16 Juli , 2010 Rapport Postad 16 Juli , 2010 2: Halmstad Sommar Lager Betyg: :Ks: :Ks: :Ks: av tio möjliga En lager med viss smak av fläder, kan det verkligen vara något? Ja, faktiskt! Den här var riktigt god. Kanske inget man ställer fram till finmiddagen men som törstsläckare en stekhet sommardag eller som sällskap i bastun funkar den överraskande väl. Vinner på att serveras något kallare än normalt. Sort: Ljus lager Land: Sverige (Krönleins) Artnr: 11410 Styrka: 4,7% Pris: 11,90:- / 33cl (36,06:-/L) atm tycker jag den är riktigt vidrig
MikeTime Postad 16 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2010 atm tycker jag den är riktigt vidrig Ja, du är inte ensam. Var någon mer som provade den och som inte blev frälst. Tur att alla har olika smak, annars skulle utbudet på Bolaget vara rätt tunt - för att inte tala om ICAs sortiment...
Juggler Postad 16 Juli , 2010 Rapport Postad 16 Juli , 2010 Tror det var fel på din flaska Innis & Gunn. Min upplevelse är att det är som att äta furuplank.
JELLJUN Postad 16 Juli , 2010 Rapport Postad 16 Juli , 2010 Tror det var fel på din flaska Innis & Gunn. Min upplevelse är att det är som att äta furuplank. Agree! Prova en flaska till
Mickel Postad 16 Juli , 2010 Rapport Postad 16 Juli , 2010 Tror det var fel på din flaska Innis & Gunn. Min upplevelse är att det är som att äta furuplank. Råspont eller hyvlat?
Recommended Posts