Nick_the_Swede Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 » popniklas missade alla sina försök. » _roppin:s tur. » _roppin missade alla sina försök. » Matchen avslutas automatiskt om inga ord lagts på tre spelvarv. » popniklas:s tur. » popniklas passade. » _roppin:s tur. » _roppin passade. » popniklas:s tur. » popniklas: SE, SURNA (4+10=14). » _roppin:s tur. _roppin: va popniklas: slowplay _roppin: fu popniklas: lol Citera
eurythmech Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Fattar noll. Alfapet. Nästan, scrabble. Men...jag ser inte likheten med slowplay i poker. Citera
Suppe Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Fattar noll. Alfapet. Nästan, scrabble. Men...jag ser inte likheten med slowplay i poker. Nästan, betapet. Citera
eurythmech Postad 7 Juni , 2005 Rapport Postad 7 Juni , 2005 Fattar noll. Alfapet. Nästan, scrabble. Men...jag ser inte likheten med slowplay i poker. Nästan, betapet. eh, scrabble förhåller sig till betapet som poker förhåller sig till pokerstars Citera
Suppe Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Fattar noll. Alfapet. Nästan, scrabble. Men...jag ser inte likheten med slowplay i poker. Nästan, betapet. eh, scrabble förhåller sig till betapet som poker förhåller sig till pokerstars Trodde scrabble var det engelska ordet bara men efter en snabb sökning så såg jag att det numer (el tja, har tydligen gjort det länge nu) heter så på svenska också. Citera
blaenda Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Kul att se att det finns fler scrabblespelare här! Jag utmanar vem som helst på cashgame, live eller online. Cash game Scrabble på krogen är en ädel sport som jag inte haft tillfälle att utöva sedan på salig Kaos tid. (Kaos=Olsson=legend inom både svensk poker och scrabble.) Vi brukade spela med diverse tilläggsregler som att den som "rullade" (la ut alla bokstäver) som straff omedelbart måste inta en snaps. Tant B Citera
eurythmech Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Suppe: Är ganska säker på att scrabble är originalspelet och alfapet den svenska skymfvarianten med en massa konstiga brickor, typ sväng 90 grader och sånt. Citera
Hickmott Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Suppe: Är ganska säker på att scrabble är originalspelet och alfapet den svenska skymfvarianten med en massa konstiga brickor, typ sväng 90 grader och sånt. Fast det där är ju den nya varianten...den gamla (svenska) hade inte de där töntbrickorna. Så jag tror att det från början stämde att Alfapet bara var en svenska översättning av Scrabble, medan det numera är en "skymfvariant". //Hickmott Citera
Papa Kubo Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Synd att de inte har turneringsstöd hos Betapet. Skulle vara roligt med PF Online i scrabble. Citera
devalanteriel Postad 8 Juni , 2005 Rapport Postad 8 Juni , 2005 Synd också att det går att fuska. Citera
Nick_the_Swede Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Synd också att det går att fuska. Va? Hurdå? Kan de inte fixa det på nåt sätt? Citera
Nick_the_Swede Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Eh, varför så lyckat? I read his soul perfectly. Citera
eurythmech Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Synd också att det går att fuska. Va? Hurdå? Kan de inte fixa det på nåt sätt? googla på "frank ordmonstret" Citera
Nick_the_Swede Postad 9 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2005 Att det var "slowplay" var förstås ett skämt. Jag letade bara efter ensamma vokaler och trodde att jag inte kunde få ut mina två sista brickor nånstans (S och G). Han ledde med tre eller fyra poäng. Båda spelarna passar till varandra. Sen inser jag plötsligt att jag kan lägga mitt S framför URNA så att det blir SURNA och går om honom i poäng. Han passar. Jag tänker "synd att jag inte hade ett till S, då hade jag kunnat lägga SÄNG" innan jag inser att GÄNG faktiskt är ett ord det också. Jag spelar ut min sista bricka och vinner matchen. Citera
sevenfeet Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Här finns svaren! Nu vet ni hur webb-sidor såg ut på medeltiden. Jag diggar det skarpt, inget flash-flash utan bara konkret info rakt på sak, underbart! Citera
eurythmech Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 flash-flash Nätsvenskans motsvarighet till bling bling Citera
Recommended Posts