Gå till innehåll

NLT - En tomtes bekännelse


pepe82

Recommended Posts

Spelet är NL TH och det är microlimit 0,10/0,20. Har suttit länge vid bordet har hyfsat read på de flesta huved fi sitter på BB. Jag sitter sen position.

 

PreFlop

 

Jag Dealt A :spade: K :diamond:

 

Jag raise 0,80

Fi 1 call 0,80

Fi 2 reraise 3,20

 

Jag synar

Fi1 fold

 

Jag höjer 4* BB för att få ut de värsta drag hämderna, men hoppas händer som AQ och AJ ska stanna. När Fi ReRaisar så gissar jag på lägre pockets eller A med hög kicker. Men jag tror inte AA eller KK.

Tyvärr har jag bara fått skit händer hela sessionen så jag kan inte låt bli att syna.

 

Flop 9 :spade: 10 :spade: 2 :spade:

 

Jag check

FI Allin 3,40

Jag synar

 

Han går all in tyder på pocketpair frågan är om han har AA eller KK men tror inte det gissar på lite lägre som QQ-JJ. Jag har flusch drag på 9 outs och två överkort tror jag på 6 outs. Så jag synar.

 

Turn Q :heart:

 

River 8 :club:

 

Fi visar upp QQ och tar hem potten på $15,70

Inga jätte pengar men ämdå tråkigt. Kunde jag gjort något annat dåligt spel eller otur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det 3-handed? Stackdjup?

 

Såvida inte Fi1 sitter med djupare stack än Fi2 så ser jag ingen anledning att syna raisen preflop. All-in eller fold, för det blir svårt att folda på floppen.

 

Varför tror du inte AA/KK? Brukar han slowplaya dem?

 

Mot följande HD har du 55% och ska alltså trycka: QQ-88, AKs-AJs, AKo-AQo

 

Han kommer givetvis trycka in oavsett vad som kommer på floppen efter den reraisen.

 

Huvudproblemet är ju om Fi1 fått för sig att syna din ursprungliga höjning med AA/KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett 10 manna bord, trodde jag fick med allt :cry:

Stacken var djupare på fi1 och jag borde nog ha tryckt in allt på engång.

Hur jag fick fi till QQ-JJ är en bra fråga, jag minns ingen hand där han har AA-KK men känslan sa något annat. Jag vet inte bästa ursäkten men kan vara att han tveka lite innan preflop höjningen :?

 

Tror du träffa rätt så rätt på betydelsen av FI perra :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...