Gå till innehåll

NLT - Trn, borde jag sansat mig?


TotalFarsa

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

Spelar Expekts 4k Guaranteed NL TH 3$+0,50 Rebuy+addon. 789 startande. Var ett tag sen jag lirade en trn men spelet flyter på bra och jag träffar fint på ett flertal floppar (och rivrar en och annan gång såklart :lol:) Det här blir handen som skickar ut mig på en tolfteplats och ger mig "ynka" 55$. Det är också den mest "aggressiva" hand jag spelar vilket fick mig att tänka att jag kanske skulle tagit det lite lugnare. Men man ska ju spela för att vinna, eller hur?

Bordsstämning

Skön stämning. Lite trevligt snack i chatten. Få floppar, mycket blindsteals. Men blindsen ligger ju på 10k/20k så vad ska man annars förvänta sig. Ingen utmärker sig i stealandet...

Spelet

Seat: 2 haDbra (360k)

Seat: 4 heidipower (Dealer) (140k)

Seat: 5 champ5000 (300k)

Seat: 6 TotalFarker (180k)

Seat: 7 Longway (100k)

Seat: 8 Hjort (550k) <---- Hehe, Hjort...

OpeningBetRound

Dealt to TF: A7o

Dealt to champ5000: QQ

------------------

champ5000 : Posts small blind 10000.00

TotalFarker : Posts big blind 20000.00

Longway : Folds

Hjort : Folds

haDbra : Folds

heidipower : Folds

champ5000 : Raises for 30000.00 <--- ja, det här var ju inte första gången han försökt stjäla min BB. Här tycker jag att jag har en hand som är värd att syna med.

TotalFarker : Calls for 20000.00

------------------

 

Flop

 

Dealing Flop: [8 3 7 rainbow ]

(Pot =80k )

------------------

champ5000 : Bets 60000.00

TotalFarker : Went all-in 140339.88<--- jag träffar och hoppas, ja hoppas, på två överkort (tyvärr var det ju två överkort av samma valör :)).

champ5000 : Calls for 80339.88

------------------

Turn

 

Dealing Turn: [ 8 3 7 9]

(Pot =360K )

 

River

 

Dealing River: [8 3 7 9 3 ]

(Pot =360k )

 

Showdown

------------------

champ5000 [ QC, QH, 3D, 3C, 9S - Two Pair ]

TotalFarker [ 7H, 7C, 3D, 3C, AD - Two Pair ]

 

------------------

Avslutning

------------------

champ5000 Showed Cards (Winning) 360679.76

TotalFarker Showed Cards

Longway Mucked Cards

Hjort Mucked Cards

haDbra Mucked Cards

heidipower Mucked Cards

 

------------------

Community Cards

------------------

[ 8C, 3D, 7H, 9S, 3C ]

 

------------------

Players Cards

------------------

champ5000 [ QC, QH ]

TotalFarker [ AD, 7C ]

 

Vad säger ni? Jag åkte på 12e plats. Skulle jag lagt mig för hans flop-bet eller kanske bara synat? Jag resonerade som så, att vill jag placera mig högt måste jag slå hårt på mina träffar, därav min allin. Hade jag lagt mig hade jag säkerligen klättrat en 3-4 placeringar på rent slöspel men min inställning var ju att placera mig högre än så... Kommentarer?

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentaren, Bein...

 

74 visningar, 1 kommentar... Är det som så att jag spelade så uppenbart rätt att ingen mer vill kommentera handen eller spelade jag den så sjukt dåligt att jag inte förtjänar mer? ;)

 

Grubblade mycket över handen efteråt. Det blir ju lite coinflip över hela situationen och frågan är ju om man ska riskera sin investerade tid i en sådan här hand. Skulle jag kanske nöjt mig med en reraise? Då hade jag iofs pot-commitat mig så jag antar att svaret är nej, lika bra att låta lede fi fatta tuffa beslut. Skulle jag lagt mig efter hans flop-bet? Kan inte tänka mig att det är rätt spel då jag trots allt träffat mp och det finns inga scarecards ute...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klart att folk som blindstealar mycket hittar sin beskärda del av riktiga händer också, det finns liksom inte så mycket att göra åt det.

 

När du bara synar så tappar du ju mycket initiativ i handen, hade du lagt dig om du hade missat floppen eller gjort samma sak? Om du istället höjer preflop så ökar chansen att ta potten om båda missar men med erat stackdjup lär det ju inte bli så mycket flopspel direkt.

Han miniraisar först in från sb. Potten är på 50k, du har 160k efter du blindat. Ponera att du går all in istället (raise blir som du säger för potcommittande och du vill sätta maxpress på fi). Som bluff måste fi folda 75% för att vara det ska vara lönsamt. Fi synar nog inte med ett sämre ess men förmodligen inte med lägre än AA-99, AKs-ATs, KQs, AKo-ATo, KQo (du kanske har en bättre uppfattning om vilka händer fi synar din förmodade all in med?). Mot den HD:n har du 30%. Jag pallar inte att räkna ut hur ofta fi har den HD:n samt ditt förväntade resultat när han väl synar (jag jobbar och har rast nu) men jag tror i alla fall att jag skulle resteala och trycka preflop.

 

Det som talar emot det är ju att du har position på fi och mycket väl plockar potten på det sätt du gör nu när fi missar så det är nog inte helt fel det heller. :)

 

Aja, mycket pladder! Mer diskussion nu! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du gör fel som synar iaf. Allin eller lägga i det skedet av turneringen med en sådan svag hand. Minraise ur tidiga positioner vill ofta ha action med stora händer men finns ju folk som raisar så som steals också för det behövs inte mer.

 

Men distributionen du kan sätta honom på är ju i stort sett alla 221 händerna om han har raisat på samma vis innan.

 

Dock så känns det mkt bättre att vara den som raisar med A7 än att syna med, så jag hade nog lagt o väntat på ett bättre läge.

 

Typ ställa in några gånger för att sno oavsett kort (utg o utg+1) så har du skrapat ihop 60k.

 

Jag är dock ingen turneringsspelare av rang så rätta mig gärna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du gör fel som synar iaf. Allin eller lägga i det skedet av turneringen med en sådan svag hand. Minraise ur tidiga positioner vill ofta ha action med stora händer men finns ju folk som raisar så som steals också för det behövs inte mer.

 

Men distributionen du kan sätta honom på är ju i stort sett alla 221 händerna om han har raisat på samma vis innan.

 

Jo, det var ju inte första gången som han dubblade BB i stealförsök, därav min syn. Ville också göra klart för honom att man inte stjäl min BB hursomhelst, hehe... Miniraise ur tidig position hade jag förmodligen foldat för eftersom det tenderar att ske med händer som söker syn. Men i det här fallet var det min gode vän i SB så jag var inte så orolig för höga par, tyvärr...

 

Dock så känns det mkt bättre att vara den som raisar med A7 än att syna med, så jag hade nog lagt o väntat på ett bättre läge.

Tyvärr är jag ju sist att snacka och jag var inte sugen på att höja med min hand... Är väl en brist hos mig fortfarande antar jag...

 

Typ ställa in några gånger för att sno oavsett kort (utg o utg+1) så har du skrapat ihop 60k.

Väl medveten om det.

 

Jag är dock ingen turneringsspelare av rang så rätta mig gärna ;)

Äsch, kom igen, var inte blygsam :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...