Gå till innehåll

Vem är donken?


slyngryta

Recommended Posts

Ja, om du kan använda samma argument för att motivera två rakt motsatta ageranden, är det en indikation på att minst ett av resonemangen är fel.

 

Hint: Det första är INTE rätt.

 

Om du som pokerspelare inte kan använda samma argument för att motivera två rakt motsatta antaganden tycker jag bara det visar att du tänker ett steg för kort. Man kan göra A för att uppnå B, men man kan även göra A för att försöka få motståndaren att tro att man vill uppnå B, när det i själva verket är C man är ute efter.

 

Slår jag om finns alltså risken att jag blir fyrbettad och då måste släppa (konstaterade tidigare att jag inte synar/pushar ai pre med AK på level 1), trots att han mkt väl kan ha AK eller sämre i sin fyrbet. Då tappar jag onödigt mkt av stacken och har ändå inte bra info.

 

Synar jag bara kan jag träffa fint eller vika på flop och ändå inte ha investerat tokmycket av stacken, vilket jag fortfarande tycker känns som det överlägsna alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hint: "Det kommer bättre lägen" är ALDRIG ett bra eller ens användbart argument.

 

Varför inte? Ditt mål kan ju aldrig vara högre än att få alla marker i spel.

 

Exempel: Ni sitter HU 600000 BB djupa. Din moståndare öppningsställer varje hand, han har gjort det 25 händer i rad nu. Du har Q8o. Synar du, eller väntar du på bättre läge?

 

Sorry för det extremt orealistiska exemplet, men principen är väl densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du som pokerspelare inte kan använda samma argument för att motivera två rakt motsatta antaganden tycker jag bara det visar att du tänker ett steg för kort. Man kan göra A för att uppnå B, men man kan även göra A för att försöka få motståndaren att tro att man vill uppnå B, när det i själva verket är C man är ute efter.

 

Slår jag om finns alltså risken att jag blir fyrbettad och då måste släppa (konstaterade tidigare att jag inte synar/pushar ai pre med AK på level 1), trots att han mkt väl kan ha AK eller sämre i sin fyrbet. Då tappar jag onödigt mkt av stacken och har ändå inte bra info.

 

Då spelar vi med olika mål du och jag. Mitt mål är att få så mycket pengar som möjligt. Ditt är att få så mycket info som möjligt. Vi kanske kunde spela mot varandra du och jag? Du får info. Jag får pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då spelar vi med olika mål du och jag. Mitt mål är att få så mycket pengar som möjligt. Ditt är att få så mycket info som möjligt. Vi kanske kunde spela mot varandra du och jag? Du får info. Jag får pengar.

 

Tja, jag är inte omöjlig. NL$400 hu är mitt game, spelar på everest men lovar du reloada några ggr kan jag öppna konto där du spelar. PM:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker hur rädd fransmannen måste vara för att göra det här spelet med AA.

"Hmm AA bäst att 12xa pre för att ta hem dom här 75 chipsen och börja bygga stack."

Jag tycker ofta folk som inte har kanske ngn "sofistikerad" plan med sina AA-KK oftast gör megarejsen med JJ-QQ och AK pga rädsla. Iallafall aldrig med 44 el 88.

 

Flopp A84 rainbow

 

Weee triss i ess! Bäst att beta 1.4x pott så att 76 eller 65 inte får stegen (som ni synade 12x med preflop).

 

till 96.5% blir det split med AK, 2.5% slår du AQ 0.5% slår du AJ, 0.5% torskar du stacken vs AAA IM(sjukt detaljerade)O

 

Jag synar flopp och synar hans troliga allin turn (pott på turn om BB foldar 7825 och franshattens stack 6400).

 

Nu vill jag höra om din floppsyn och turnen som var Q eller J och vad som hände efter det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker hur rädd fransmannen måste vara för att göra det här spelet med AA.

"Hmm AA bäst att 12xa pre för att ta hem dom här 75 chipsen och börja bygga stack."

Jag tycker ofta folk som inte har kanske ngn "sofistikerad" plan med sina AA-KK oftast gör megarejsen med JJ-QQ och AK pga rädsla. Iallafall aldrig med 44 el 88.

 

Flopp A84 rainbow

 

Weee triss i ess! Bäst att beta 1.4x pott så att 76 eller 65 inte får stegen (som ni synade 12x med preflop).

 

till 96.5% blir det split med AK, 2.5% slår du AQ 0.5% slår du AJ imo, 0.5% torskar du stacken vs AAA

 

Jag synar flopp och synar hans troliga allin turn (pott på turn om BB foldar 7825 och franshattens stack 6400).

 

Nu vill jag höra om din floppsyn och turnen som var Q eller J och vad som hände efter det :)

 

Äntligen! En person som är tänkande, skrivkunnig OCH har läsförståelse, prisa gud, död åt tengil!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag resonerade så att jag inte ville trebeta pga att fi kan vara jättedonk och vill gå hem (och av precis den anledningen kan man ju också motivera att trebeta och försöka få in det istället). Isf kan han pusha med AK/QQ worse och tvinga mig att lägga, eftersom jag personligen tycker det är magiskt kallt att syna sig allin pre på level 1 med något annat än AA om man saknar info på fi.

 

Har pos (+ suit = NUTS) och jag får för mig att hans range känns lite som TT+ i detta läge, så jag bestämmer mig för att ta en flop och lägga mig som en liten flicka om jag inte träffar. Verkar vara liten övervikt för syn vs trebet hittils i tråden, så de flesta av er hade hamnat i följande sits:

 

BB vaknar till och hittar även han en slentriansyn för 600.

 

1850 i potten och floppen landar A84 rainbow. BB checkar, CO betar ut 3000 utan en sekunds betänketid. Your move.

 

När han donkar ut 3000 i pott på 1850 har jag sjukt svårt att tro att jag ligger under, och eftersom det inte finns ett enda drag på brädan fattar jag verkligen inte vad han ska ha för hand här.

 

Jag väljer att syna pga att jag tycker BB:s syn pre luktar lågt pocket och jag kan isf dodga om BB skulle gå för CR/syn på flop. Sedan ser jag heller ingen mening i att raisa flop eftersom det dödar handen om franskas sitter på luft.

 

Jag synar och BB foldar. Turn: 8

 

Brädan: A884, allin från hatten för knappa 7k. Upplys mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han donkar ut 3000 i pott på 1850 har jag sjukt svårt att tro att jag ligger under, och eftersom det inte finns ett enda drag på brädan fattar jag verkligen inte vad han ska ha för hand här.

 

Jag väljer att syna pga att jag tycker BB:s syn pre luktar lågt pocket och jag kan isf dodga om BB skulle gå för CR/syn på flop. Sedan ser jag heller ingen mening i att raisa flop eftersom det dödar handen om franskas sitter på luft.

 

Jag synar och BB foldar. Turn: 8

 

Brädan: A884, allin från hatten för knappa 7k. Upplys mig.

 

Syna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man undrar ju lite varför du la upp handen egentligen. Du verkar ju ha en rätt bestämd uppfattning om hur handen ska spelas ;-).

 

Hehe, det har du nog rätt i hittils :) Det är på turn jag tycker det "riktiga" beslutet kommer, som spelat (övervägde iofs att folda pre, men då hade jag ju aldrig fått till den här fina tråden).

 

Hatten har noll info om min hand men ställer ändå rakt ut. Stacka av i tredje handen i turren med ett par, e det verkligen nuts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker hur rädd fransmannen måste vara för att göra det här spelet med AA.

"Hmm AA bäst att 12xa pre för att ta hem dom här 75 chipsen och börja bygga stack."

Jag tycker ofta folk som inte har kanske ngn "sofistikerad" plan med sina AA-KK oftast gör megarejsen med JJ-QQ och AK pga rädsla. Iallafall aldrig med 44 el 88.

 

Flopp A84 rainbow

 

Weee triss i ess! Bäst att beta 1.4x pott så att 76 eller 65 inte får stegen (som ni synade 12x med preflop).

 

till 96.5% blir det split med AK, 2.5% slår du AQ 0.5% slår du AJ, 0.5% torskar du stacken vs AAA IM(sjukt detaljerade)O

 

Jag synar flopp och synar hans troliga allin turn (pott på turn om BB foldar 7825 och franshattens stack 6400).

 

Nu vill jag höra om din floppsyn och turnen som var Q eller J och vad som hände efter det :)

 

Jag är på detta. Vi är som sagt slagna eftersom du lägger upp handen, så vad hade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte Facit bara komma in och säga hur vi ska spela så vi slipper levla 5 sidor!

 

Förstår inte folk som vill flatta pre, men är ingen turredonk...

 

Känns ganska obv att han hade AA. Men vad han hade spelar väl mindre roll i sammanhanget. Var det Hatten btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det har du nog rätt i hittils :) Det är på turn jag tycker det "riktiga" beslutet kommer, som spelat (övervägde iofs att folda pre, men då hade jag ju aldrig fått till den här fina tråden).

 

Hatten har noll info om min hand men ställer ändå rakt ut. Stacka av i tredje handen i turren med ett par, e det verkligen nuts?

 

det riktiga beslutet? turn blir väl det lättaste beslutet mtp hur du har spelat handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...