Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi spelar 32/18 över 117 händer. Han har en postflop agg.f. på 1.9 så han är förmodligen inte allt för aggressiv. Fold to c-bet 43% (13 samplehänder). Han defendar BB vs SB rätt ofta (fold BB to SB steal 54% över 13 samplehänder).

Pre är väl standard att stjäla med Q8s.

Flopp, jag c-bettar här ofta då brädan missar hans range rätt ofta.

Ska jag fortsätta betta på turn? Varför? Är det för att få värde av Jx, FDs? Ganska enkel fold när han raisar förmodar jag.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($402)

BB ($1,190)

UTG ($1,110)

CO ($60)

BTN ($822)

Dealt to Hero 8:spade: Q:spade:

fold, fold, fold, Hero raises to $16, BB calls $12

FLOP ($32) J:club: T:diamond: T:club:

Hero bets $19, BB calls $19

TURN ($70) J:club: T:diamond: T:club: Q:diamond:

Hero bets $35, BB raises to $95, Hero folds

Postad

Preflop är klart standard, och jag gillar cbeten på floppen. Tycker det är kallt att betfolda turn, så föredrar att isåfall checka tillbaka turn och hellre ta värde på river och samtidigt fånga lite bluffar. Fördelen med att beta är dock att du blir mer balanserad då du ju får ett ypperligt barrellkort för dina lufthänder...

Postad
Preflop är klart standard, och jag gillar cbeten på floppen. Tycker det är kallt att betfolda turn, så föredrar att isåfall checka tillbaka turn och hellre ta värde på river och samtidigt fånga lite bluffar. Fördelen med att beta är dock att du blir mer balanserad då du ju får ett ypperligt barrellkort för dina lufthänder...

Om vi väljer betta turn måste vi väl folda till hans raise då hans range förmodligen dödar oss väl?

Hmm checka turn och syna/beta låter rimligt, vad tycker ni andra om det?

Postad
Om vi väljer betta turn måste vi väl folda till hans raise då hans range förmodligen dödar oss väl?

Hmm checka turn och syna/beta låter rimligt, vad tycker ni andra om det?

Nej vi kan inte syna turn.. har ju inget vi ligger bra mot i princip. Andra linjen funkar bra men föredrar bet-fold mot dåliga spelare som bara kommer raisa bättre händer och syna sämre.