Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag satt och tittade när Parre lirade 10€/sng just. Den första klonkade han stort. Upp i ledning snabbt, tills alla fattade att Sprutfisken verkligen var en fisk. Dom andra käkade upp Parre ganska snabbt.

 

Jag övertalade Parre att lira en till 10€/sng med mig. Svårövertalad var han inte, trots att han påstod att han skulle sova inom 20 min...

 

Den här gången var inte klonken med Parre. Redan efter andra handen ställer Parre in med 85o och får mothugg av ATo och KK:

 

Game # 336168776 - Texas Hold'em No Limit 15/25 - Table "Turbo Sit & Go 1811436 1"

Players(max 10):

Zvezda (290.00 in seat 1)

Klonken2 (1,000.00 in seat 2)

GreenAce86 (1,000.00 in seat 3)

FLUZ81 (1,000.00 in seat 4)

arnt_jona (975.00 in seat 5)

bagginsboy (2,010.00 in seat 6)

sprutfisk (875.00 in seat 7)

marley_jr (875.00 in seat 8)

MacLight (975.00 in seat 9)

numseosten (1,000.00 in seat 10)

Dealer: marley_jr

Small Blind: MacLight (15.00)

Big Blind: numseosten (25.00)

MacLight was dealt: :9h: - :Qh:

Zvezda Call (25.00)

Klonken2 Fold

GreenAce86 Raise (90.00)

FLUZ81 Fold

arnt_jona Raise (185.00)

bagginsboy Fold

sprutfisk Call (185.00)

marley_jr Fold

MacLight Fold

numseosten Fold

Zvezda Fold

GreenAce86 All-In (910.00)

arnt_jona All-In (790.00)

sprutfisk All-In (690.00)

GreenAce86 Payback (25.00)

River :4c: - :2h: - :6d: - :9s: - :6s:

GreenAce86 shows: :Kd: - :Kh: (two pairs, kings and sixes)

arnt_jona shows: :Tc: - :As: (a pair of sixes)

GreenAce86 wins: 200.00 side pot (with two pairs, kings and sixes)

sprutfisk shows: :5h: - :8s: (a pair of sixes)

GreenAce86 wins: 2,690.00 main pot (with two pairs, kings and sixes)

Game ended 2006-05-23 17:45:38 GMT+01:00

 

Gissa vem som vann hela skiten? Japp, MacLight sopade banan med dom andra :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch, snacka om att sparka på den som ligger.

 

Vadå? Han skrev själv att han inte ens mår dåligt att han gulade för de stejkade pengarna på High stakes.

 

 

I mitt tycke är det samma sak som att du får en summa pengar av någon du står nära för att investera i fonder. Istället för det sätter du in allt på Betonmarkets.com och satsar allt på att Ericsson ska sluta minst 5% plus vid börsens stängning idag. Torskar givetvis, gnäller lite "varför kan jag aldrig klonka" men intalar dig själv att du inte bryr dig.

 

 

Om folk då tycker du är dum i huvudet för att du gjorde som du gjorde tycker jag de har mer rätt än att de ska tycka synd om dig då du själv bara rycker på axlarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stake:ar man Parre är man nog beredd på att det oftast slutar så här.

Tror inte heller att man ska vara så snabb med att döma ut honom.

Han spelade nog inte vårdslöst på grund av att han saknar respekt för Shahin (eller vad han heter), antagligen tvärtom.

 

Och tilt är visserligen något man väljer, men inte alls så medvetet som de flesta verkar tro. Jag kan själv tilta bort ett par tusen dollar (vilket brukar vara lika med min bankroll) på en timme eller två och tankeverksamheten under denna tid är nära noll.

 

Man för inte något tankeresonemang i stil med "skit samma, ska förlora allt nu" utan man registrerar att man förlorar, förbannar sig själv för hur dåligt man spelade, och vill vinna tillbaka det direkt för att slippa konfronteras med sitt dåliga samvete. Nästa gång en vettig tanke dyker upp i huvudet är när meddelandet dyker upp som berättar att pengarna på Neteller/kontot/whatever är slut.

 

Men naturligtvis. Parre kan undvika tilt. Men i så fall genom att sluta spela poker helt och hållet. Inget annat tror jag är möjligt, med tanke på hur obalanserad han verkar vara. Att han verkar "rycka på axlarna" är inget att fästa sig vid direkt. Det tyder ju inte på respektlöshet eller något sådant, utan bara på att han verkligen har problem med sitt spelande och har blivit nästintill fullkomligt avtrubbad på grund av det.

 

Så tolkar iaf jag det, utifrån vad P skrivit tidigare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bla, bla, bla.. Låt grabben gula om han vill. Alla gular väl? En gång i livet? Puss Parre!

 

med nån annans pengar? Stejk är iofs speciellt men folk behöver inte bete sig som om det är synd om en kille som fått pengar gratis som han sedan spelat bort på alldeles för höga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bla, bla, bla.. Låt grabben gula om han vill. Alla gular väl? En gång i livet? Puss Parre!

 

med nån annans pengar? Stejk är iofs speciellt men folk behöver inte bete sig som om det är synd om en kille som fått pengar gratis som han sedan spelat bort på alldeles för höga nivåer.

 

Tycker inte synd om en jävel här..? När sa jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, ni kan dra åt helvete - de flesta av er. Jag orkar inte med det här, jag har fortfarande varit för öppen med mitt liv och mig själv. Ni har inget med mig, mitt liv eller vad fan jag gör att göra, så ni kan hålla käften och självdö i en hop av urin vad mig anbehagar.

 

Denna dagbok är väl nu officiellt stängd, folk jag umgås med vet var de ska hitta mina texter ifall de är intresserade (eller kan fråga), men den här skiten med alla självutnämnda idioter som bara söker misärporr att runka till kan bara gå och dö.

 

Hejdå och tack för mig.

 

Till er jag faktiskt gillar, kram and take care!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre är ju superstar hela vägen, trisst bara att vissa personer ska hålla på som dom gör, en av Pokerforums mest läsvärda dagbok tillsammans med bl.a. Othellos går i graven...hoppas ni är nöjda nu

 

Congrats till Parre idag för svitenklonken, en gång i livet baltluder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacksamt värre. Jag hoppas å alla stejkares vägnar att snubben aldrig mer blir stejkad. Att sedan skylla det på tilt gör det bara ännu pinsammare.

 

wp gg

 

parre stejkar man any time of the week liksom av flera orsaker

 

1 han kan plusa live

2 man får höra en svordom över att dom har tur

3 han går allin med alla pengarna preflop med komentaren "vad kan han ha"

4 man gör det för man tycker om/älskar parre :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...