Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur tänkte du när du gick all in med K2o preflop???

 

Det är faktiskt standardspel. Om jag minns rätt så hade Sansrom 1100 kvar och en BB på 100 inne. Mörkarna ger lottospel. Han måste lägga så oerhört många händer i det läget (han kan ju inte direkt fisksyna med 96o etc). Med så höga mörkar och så grunda stackar så blir det väldigt mycket lotto över spelet. På den nivån så är det bara att köra aggro och bomba just på grund av att man måste folda så mycket händer.

 

Mogge: Tack för stödet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

G99

5-4 (50e)

 

Tillbaks på plus igen, enkel match.

 

Dala123

5-5 (50e)

 

Urk, spelade rätt kasst. Gjorde en liten miss när min T4 sprang in i A8 på 883T-bordet, han re-raisade ur pos pre så jag tog en syn, slog om flop, han synar – sedan när tian kommer har jag för lite kvar för att inte ställa, dessutom kan jag ha köpt ut en del av hans händer som han slasksynar flop på. Men det var inget bra spel av mig i denna match, tyvärr.

 

Matti118

6-5 (50e)

 

Fem händer tror jag det tog.

 

Sansrom

7-5 (50e)

 

Här hade vi första forummänniskan som vågade sig på att klonka hånrättigheter mot mig, nu så blev det så att jag klonkade mot honom istället. Börjar med att betala av TPTK med mittenpar-toppkicker, men jobbar tillbaka, sen vinner han lite igen. Sjukt att spela mot någon som faktiskt försöker och verkar kunna spela, känns så jävla ovant. Klonkade rätt fint mot honom, bl.a. mot hans set när jag hade toppar+hålstegdrag och synade på floppen, tyvärr inget betalt. Längsta matchen hittills, tog slut när lottomörkarna på 50/100 började. Fick klonka en gång i livet också, ställer in med K2o på knappen, han steksynar med 55 (du hade 11BB kvar och en inne, det är autosyn i det läget förresten – mot en rimlig HD för preflopställ där ligger du bra till), båda vi får fyrfärg men min är som tur var bättre.

 

Ifk10

8-5 (50e)

 

När jag slår om till 200 preflop ur position och ställer in på en minireraise på floppen så är ett hett tips att jag oftast slår Q8 på 865-floppen, tänk på det nästa gång. Min JJ fick stå och i typ femte handen var det över.

 

Matti118

9-5 (50e)

 

Rikard84

10-5 (50e)

 

Master36

11-5 (50e)

 

Fint att hitta lillrushen – sex raka segrar. Men alltså ärligt, hur dåliga får folk bli?

 

Nu blir det en paus. Är typ halvsjuk, vart krasslig hela veckan, hemma från jobbet idag och imorrn, så dags att bege sig ut första gången idag. Ska nog handla lite nötmiddag från woken för att fira att jag inte är gul ännu, samt lite läsk och cigg på bensinmacken, sen blir det lite kvälls-grind!

 

I eurosar räknat är jag +260. Sjukt vad rejken tar hårt. Liggat får fan bjuda på mer än en bira :D

 

Hyfsad timlön iaf, spelat kanske 2.5h totalt. Hoppas det går bra även i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick klonka en gång i livet också, ställer in med K2o på knappen, han steksynar med 55 (du hade 11BB kvar och en inne, det är autosyn i det läget förresten – mot en rimlig HD för preflopställ där ligger du bra till), båda vi får fyrfärg men min är som tur var bättre.

Jag vet, men det tog några sekunder att fatta. Så jävla tråkigt att behöva syna med låga pockets, man vet ju att man åker dit... ;) Hade du höjt till typ 300 hade jag naturligtvis autoställt, och då hade du behövt ta ett jobbigt beslut. Bra att ställa direkt där.

 

Fin rush, hoppas det håller i sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt Parre, tilta inte bort det bara en gång i livet när det blir motvind ;)

 

So far, so good... :D

 

Mazariner

11-6 (75e)

 

Kall match, gjorde en miss i början och tappade nästan halva stacken, kalla kort, får vika lite, sen floppar jag Jxx med KJ, tyvärr kommer turn och river 55 och jag orkar inte passa rivern med 400/1100 inne när han slår om – ska nog inte göra det heller då alla drag missar. Trist start på ny nivå men ingen fara.

 

Dala123

11-7 (75e)

 

Återigen en kall match som tar slut när han floppar stege mot min JJ på 975-bordet och degen åker in på turn. Andra torsken mot Dala på lika många matcher, urk. Aja, ner till 50E-matcher igen då.

 

Avsaknad

12-7 (50e)

 

Lol, Svitens största tomte ska leka kaxig, han blev så sjukt förnedrad, utspelad och krossad. Vad ska han ha? Finns egentligen inte så mycket att säga förutom att det är värde på den människan!

 

gerard

13-7 (50e)

 

HCSJ_1

14-7 (50e)

 

nang

15-7 (50e)

 

sambam

16-7 (50e)

 

*Tricky*

17-7 (50e)

 

Ritzi

17-8 (50e)

 

Snart kort promenad till macken för inköp av läsk, cigg och godis, sen mer spel. Ska nog slaska lite 75E sen. Nu på kvällen blir motståndet bara sämre och sämre, fattar inte hur folk mår. Lite tiltande att torska sista, men sånt som händer. Sprang in i KK med AJ på lottoblinds och köpte inte ut. Tata!

 

Resultat i evriches just nu: +336

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mazariner

17-9 (75e)

 

Okej – denna gillade jag verkligen inte. Gjorde ett par riktigt bra spel och ett par riktigt tveksamma, eller så var alla mina spel tveksamma men vissa blev bra. Inte fan vet jag, hink på 75 igen.

 

Mazariner

17-10 (75e)

 

Bust första handen. Dåligt spel av mig, men vad ska han ha? :D Svårt att släppa toppar med J-kicker och öppet stegdrag, han turnade tvåparet med KQ och då åkte degen igen, aja. En till 75, hink där så kliver vi ner.

 

momodkQQ

18-10 (75e)

 

Äntligen fick jag vinna en 75a. Fick skit i chatten efter den avgörande handen dock, han har raisat pre och floppen kommer JT9. Jag raisar honom med 8x, han synar. På turn kommer en Q. Han ställer in. Jag steker lite med suckerstegen, men har svårt att sätta honom på en Kx-hand. Typ KJ i sådant fall. Men jag synar i alla fall, han har AQ och jag vinner.

 

momodkQQ

19-10 (75e)

 

Den här människan vill jag möta varje dag. Så ofta som möjligt. Han har en tendens att ställa tom. Stort spel, han höjer pre, jag reraisar med AA, han synar, flop J-hög med två hjärter, jag betar ut, han miniraisar, jag ställer, blixtsynen kommer av K7 med K i hjärter. Turn K, river Q. Essen står, en gång i livet! Och han klagar i chatten som fan… guldkille!

 

Ultras-mo

19-11 (75e)

 

Denna var lite kall. Har AK på en Axx-flop med tre klöver (jag har ingen), pottar, syn, turn en J, han checkar, jag betar, han ställer – vad ska han ha? Orka vika TPTK när han ställer med typ alla ess, par+klöverdrag och liknande. Han hade nu AJ med klöver-J, vilket var lite kallt.

 

Armani

20-11 (75e)

 

En hand, floppar set, orkar inte vika trots fyra till stege på bordet, vaddå ska han ha stegen? Fan heller. Han hade topparet.

 

SHADIR

20-12 (75e)

 

Honom vill jag möta fler gånger. Nu klonkade han, men det är standard.

 

Bulbul

21-12 (75e)

 

Här klonkade jag lite smått. Men det är standard :D

 

Tasso

22-12 (75e)

 

Vfrolunda

23-12 (75e)

 

Vinsten mot vfrolunda var skön, hade två raka förluster mot honom innan.

 

ComToDaddy

24-12 (75e)

 

Så sjukt usel. Vill. Möta. Igen. NU!

 

Crocface

25-12 (75e)

 

sprutfisk wins (2,590) with four of a kind, kings

Vad ska man säga? :D

 

Mr_Bateman

25-13 (75e)

 

Kall match, fick inte ner honom och han vann en avgörande coinflip när han var på fallrepen, sen svängde det fram och tillbaka men han drog längsta strået.

 

Ultras-mo

25-14 (75e)

 

Se ovan.

 

Mazariner

25-15 (75e)

 

Floppar toppar med öppet stegdrag, han har såklart hittat tvåparet, jag har ju jättemycket outs (okej, 11 då) men jag missar.

 

Mazariner

25-16 (75e)

 

Uselt spel av mig. Orkade inte folda, han hade såklart trissen när jag trodde att han var skogstom :/

 

Dala123

25-17 (75e)

 

Också lite tveksamt spel av mig, överspelade topparet lite i en hand och sen klarade jag inte av att komma igen.

 

De där fem raka förlusterna var inte bra någonstans för mitt totalresultat. Ändå upp 200 för dagen, men lite trist att man ska ner så pass mycket. Ska ta en paus nu, sen kanske spela lite 50e-matcher, om jag känner mig laddad och fokuserad. Annars lägger jag ner för dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrar mig, inget mer spel idag. Ska nog ta och sova snart istället, får nöja mig med 200 euro upp och i överlag bra spel, även om det var vissa misstag jag gjorde. Är speciellt missnöjd över mitt spel mot Mazariner i vår sista match. Timlönen har blivit helt okej ändå, har väl spelat i kanske 7h, det blir ju runt 25e/h i timlön.

 

Nya tag imorgon. Förutom nätspel så är städning av min oerhört skabbiga lya inplanerat (om jag orkar) liksom tvättstuga. Annars inga planer alls. Ska bli skönt.

 

Får se om jag börjar på 75E direkt imorgon eller om jag kör på 50, tror nog jag försöker spela upp mig till lite mer plus på 50 innan jag kör 75 igen. Motståndet är ju ungefär lika dåligt, även om det finns några lite bättre spelare på 75E och lite mindre totala idioter, även om det inte direkt är förbryllande bra motstånd på 75E heller.

 

Hmm. Skulle jag snitta 200+/dag så har jag tredubblat stejken på en månad. Det är fan inte illa. Måste ju se på det hela positivt istället för att kolla på den långa raden av förluster som kom precis på slutet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så är städning av min oerhört skabbiga lya inplanerat (om jag orkar) liksom tvättstuga.

 

Samma här!

Skabbigt, stökigt rum med intorkad Disk ståendes lite här var! (Har dock bara ett litet Studentrum men ack så skitigt det är ändå!)

 

Tvättid på Måndag 16-19.

 

 

Kul att se att du hitta plusset ikväll.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla lyckönskningar. Spelat någon timme nu på morgonen, det har gått helt okej - +297 euro hittills idag och 6-2 i matcher. Vågade mig på en 100E-match också, jag låg fint plus och såg en jättedålig spelare som jag tidigare mött på 50E-nivån sitta och vänta på att få ge bort en lax svenska, så jag tog mig an utmaningen. Han var faktiskt inte LIKA dålig som senast, bara nästan, så det blev en promenadseger. Ska inte spela på 100 dock, men om jag ser någon spelare jag har massa notes på och som jag vet är urusel så lär jag jaga lite.

 

Annars så är min förkylning inte direkt bättre, kanske lite. Fick i alla fall sova ut en gång i livet!

 

Inför idag:

Matcher: 25-17

Resultat: +201

 

Dagens spel hittills:

Larsen14

26-17 (50e)

 

Diniz

27-17 (75e)

 

sunlight

27-18 (50e)

 

Diniz

28-18 (75e)

 

Plinga

29-18 (75e)

 

Burroughs

30-18 (75e)

 

Crocface

30-19 (75e)

 

alush78

31-19 (100e)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diniz

31-20 (50e)

 

vfrolunda

31-21 (75e)

 

Crocface

32-21 (75e)

 

vfrolunda

33-21 (75e)

 

Crocface

34-21 (75e)

 

vfrolunda

35-21 (75e)

 

ThaWarrior

36-21 (75e)

 

JonnyE

37-21 (75e)

 

Hittills idag: 12-4 i matcher och ett resultat på +595 eurosar. Totalt har det investerade kapitalet ökat med 796 små euros. Finfint! Haft lite klonk med mig också, men vad ska man göra när nötgrindersana hittar händer mot mig? Crocface är jobbig att möta, han har en tendens att lyckas trappa mig med bäst hand. Som tur var köpte jag ut en eller två gånger. Matchen mot JonnyE var en sådan som jag älskar – får in all hans deg på turn när han har två outs första handen. Skönt som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltitza, nästan bättre än jag är ;)

 

Jag backa 30k igår, du fixar det tills månadsslutet hoppas jag? (=

 

Inga problem tror jag. Idag har jag spelat i ca fyra timmar och plussat ca 850, så det är 220 i timlön, alltså måste jag om jag håller samma snitt bara spela i... eh... nästan 300 timmar på en månad. Hur svårt ska det vara?

 

Annars har jag hittat lilla rushen med tio raka segrar.

 

Coollo82

38-21 (50e)

 

Mazariner

39-21 (75e)

 

Spelade riktigt bra, krossade helt, inga utköp eller något sådant. Skönt som fan då jag har kraftig minusstatistik mot just Mazariner. Det har väl vänt nu hoppas jag!

 

Coollo82

40-21 (75e)

 

sunlight

41-21 (75e)

 

Idag 16-4, +857 euro hittills. Och det är innan fredagsfyllona donerat som de ska senare ikväll/natt.

 

Nu ska jag ta mig ut ur hemmet och knata ner till centrum, ta en sväng förbi apoteket och se om de har nått skönt mot förkylningar (typ morfin), sen förbi pizzerian för att beställa in en galen Riviera, sen medan pizzan tillagas så blir det nog en sväng förbi någon mataffär för diverseinköp. Och sen blir det mer grind så jag lyckas ta igen Shahins 30k-back, hur svårt ska det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...