Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hand 1 så hade parre raisat till 3 bb pre med Q6o f.ö.

och i hand två degade jag in för dubbla potten

 

Och denh är killen stejkar du Shahin? :D

 

Kul match vare iaf!

 

Jag skulle raisat till 4 BB minst... Men Parre är still semiweaktight.

 

Lycka till idag Parre, själv ska man till finalbordet på martins poker festivalen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns svårt att släppa KK för två pottbet också.

 

Känns som tokfel också med tanke på att han ställer med en lång rad händer som jag slår förutom de få som jag inte slår. Dessutom ledde jag rätt kraftigt, om jag minns rätt så hade det stått 2600-1400 till honom om han vunnit den potten, så jag har gott om chans att komma tillbaka, vi var ju bara i första perioden. Då är det lite mer diskutabelt att slå om T9 ur position preflop med en liten stack :D

 

4-2 upp idag på lite slömatcher på morgonen. Ehh, eftermiddagen, men jag vaknade vid halv två-tvåtiden så det är väl morgon egentligen.

 

Nu ska jag iväg till Långbro Värdshus och käka buffe med collusiongänget, första gången jag träffar folk IRL (förutom diverse butiksexpediter) på ett par dagar faktiskt. Sjukt egentligen, men jag lyckades i alla fall hålla mig borta både från krogen och Sviten i helgen och vila riktigt mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helgen är väl inte slut än...

 

Äh, söndagar räknas knappast till helgdagar, söndagar räknas till vila-och-göra-så-lite-som-möjligt-dagar. Nu har ju min helg också varit av typen vila och göra så lite som möjligt, men det ska krävas oerhört jävla mycket för att jag ska gå till Sviten/krogen ikväll. Krogen är nog helt uteslutet, knappt så att det skulle räcka med ett helt lag av cheerleader-tjejer för att locka ut mig, och Sviten blir det defintivt inte.

 

Kommer i fortsättningen hålla resultaten i kortform, tror inte folk är så intresserade av att läsa exakt vem jag möter, inläggen blir så jävla långa och meningslösa då.

 

Fick förresten ett påpekande av Emily idag om att min dagbok är skittråkig nu när jag bara skrivit om poker, så för att ändra på det hela (och eftersom collusiongängets ord är min lag) så får vi väl skriva ett lite mer allmänt inlägg om mitt liv.

 

Vi kan ju börja med att säga att det faktiskt är rätt svårt att skriva något icke-pokerrelaterat, eftersom jag förutom att sova och äta mest har spelat poker i helgen. Finns inte så mycket människor att ironisera över (mig själv i och för sig) och så mycket att skriva om, men vi kan ju i alla fall ge det ett ärligt försök.

 

Vaknar idag runt halv två eller liknande. Rätt så omgående styrs en brunch på Långbro Värdshus på collusiongängets initiativ, vilket känns rätt trevligt eftersom jag inte träffat några människor IRL på hela helgen, och social kontakt är faktiskt rätt så underskattat ibland. Hur som helst, jag börjar promenera mot Långbro och möter då upp Bison och Emily på vägen.

 

Maten var kanongod och man blev faktiskt riktigt mätt. Oerhört skönt med ett ställe som faktiskt har starkt, välsmakande och gott kaffe istället för blaskigt skit. Kycklingvingar, revbensspjäll, lax, sill och en massa annat smått och gott slinker ner. Jag märker att min sociala isolering gjort att jag förlorad den minimala sociala kompetens jag någonsin haft, så jag säger inte så jävla mycket. Okej, tar väl någon minut innan jag börjar snacka skit och babbla om ditten och datten som vanligt.

 

Som vanligt när man träffar ovanstående människor blir man såklart påmind om diverse incidenter från Grebbestad. For fucks sake, när ska folket orka släppa det? Det var ju fan två månader sedan diverse konstiga ambulanschaufförer ställde den smått klassiska frågan "Ska vi ta med honom också" och fick som svar "han är sådan varje helg"... Orka håna mig för det fortfarande!

 

I alla fall, får höra lite skönt skvaller och så vidare. Star Wars-TP verkar i alla fall inte vara nöten, om man inte heter David eller Björne det vill säga... Allting avlöper ju smidigt, fast Bison ska som vanligt förstöra det hela - precis innan vi ska ta farväl ska han göra någon obskyr Monty Python-imitation ("I'm a lumberjack...") - obskyr som i obskyrt genomusel. Att man aldrig ska gå hem utan chockerande minnesbilder på ögats näthinna... Bör väl kanske tilläggas att imitiationen frammandes av en diskussion som behandlade nazister som knackar bög och att lumberjack-homos är nya innegrejen i bögkretsar...

 

Fråga inte, okej?

 

Om vi går tillbaka ännu mer, till typ lördagen, så gjorde jag inget förutom att spela poker. Märkte diverse mindre roliga tendenser till tvågnsmässigt beteende under spelet ("jag måste komma even, jag ska komma even, jag slutar inte innan jag är even"), rätt trevligt att man eventuellt kan lägga till ytterligare en psykisk störning till mitt redan digra galleri av personlighetsstörningar. Annars så var jag väl utomhus en gång, och det var i hällande ösregn. Faktiskt skönt att promenera i riktigt ösregn.

 

Eh, fredagen då. Tackar nej när polarna ringer och ska ut på krogen, jag är sjuk och ska vila. Lugn helg för min del, och även om den inte är slut ännu så ska den nog gå till minnet som en av de lugnaste och mest rogivande i världshistorien. Spelar poker istället. Vad ska man egentligen säga mer?

 

Jag vet inte. Har jag ironiserat tillräckligt över mig själv, mina vänner, mitt liv och saker i allmänhet? Kanske inte, men jag finner tyvärr inte fler händelser att ironisera över just nu, det kanske kommer så småningom. Lite småtilt på att folk i B2B's chat bedömmer mig som "emotionally unstable" baserat på vad de läst på detta forum. Är det något jag är så är det fan inte emotionellt instabil, jag är labil är det gäller allt. Inte instabil. Eh, fan. Misslyckat skämt.

 

Ni ser, jag har isolerat mig från världen så till den milda grad att jag till och med misslyckas med självironiska skämt. Hur fan är man funtad då? Hur mår sajten egentligen?

 

Äh, nu blir det slut på det roligaste dagboksinlägget på länge. Ska sluta spamma med långa resultatrader, i fortsättningen kör jag mest korta rapporter om resultaten. Blir så jävla mycket text annars. Tänk om QoS skulle se det, då skulle väl rubrikpillandet gå över till inläggspill och all formatering försvinna för att spara utrymme, och det skulle nog ingen må bra av.

 

Imorgon börjar en ny vecka, vilket i och för sig inte är sådär jättepositivt med tanke på att jag ska jobba, men det är inte jättenegativt heller med tanke på att det är löning. Då kanske man äntligen kan gå till Sviten igen och gula hela lönen på en kväll och sen hustla för att få ihop pengar till hyra och mat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, nu är totalen på HU-spel uppe på plus igen. Totalen på stejken är dock på hela -23 euro, så snart kommer väl Shahin att döda mig :(

 

Detta beror på att jag tiltade av mig i några billiga turrar igår natt. Ska väl spela några billiga MTT:s ikväll med bara för att jobba lite klonk samtidigt som jag lirar HU. Idag har jag 17-8 i matcher.

 

Ehh, samt en förlust mot Emily i en 10e-gryta som vi talar tyst om. Lirade en 100e samtidigt och jag var så säker på att jag hade J6 på J9866 tre spader-bordet, checkraisar rivern, Emily hittar tomtesynen med JT... jag hade såklart J5. Sen ställer jag med KT på AQT-bordet när hon reraisat pre och har AK och köper inte ut, riggat värre.

 

Nu blir det mer spel, jag har ignet liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagsresultat: 23-18

Totalresultat: 144-128

 

En jättetomte klonkade ut mig gång på gång, sen när jag väl hade monsterträffar hade han bättre eller fick bättre, suck, så jävla kallt.

 

Märkte att jag höll på och tilta, så jag körde en 5E rebuyturnering. Nu är pausen slut, hur ska man inte vara inne för 18 rebuys+1 addon? Ligger i alla fall på plats 14/84, top 4 för break even men jag ska vinna hela skiten. Ska i alla fall försöka ta skiten seriöst...

 

Slutat med HU för tillfället, kommer bara tilta om jag lirar mer just nu. Får ta nya tag senare ikväll. Ligger väl på 0 totalt idag inklusive turneringsinköpen, så det är väl smygpluss på HU-spelet i alla fall.

 

Ska nog hopap ner i nivå igen till 50E när jag börjar igen, annars går det utför för snabbt när det går dåligt. Måste jobba in lite plus innan jag slaskar högre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar man tro att det har vänt?

 

Åtta raka segrar nu. Dock "bara" på 50E-nivån som jag hoppat ner till, men ändå. Zeb kom in och railbirdade, sen var det raka spåret till vinsterna. Började till och med sätta mina femtonoutare, sjuka riggen.

 

Dagens resultat: 42-29

Totalt: 163-139

 

Börjar plussa på backet i alla fall. Om man bara inte hade slaskat bort 120 euro på "billiga" turrar idag hade man ju nästan varit even. Måste sluta spela turneringar där det står "rebuys: unlimited" på. Funkar inte. Sen har jag väl rejkat en miljard idag igen.

 

Men min winrate är i alla fall på väg upp, hoppas det håller i sig så ligger vi snart storplus igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja!

 

Vi avslutar stark med 12 raka vinster och är nu på +54 på stejken. På bara HU är nog plusset ca 200 eftersom jag slaskat bort en del på billiga turrar när jag varit tiltad. Vet faktiskt inte om det är lika bra att slaska och bomba billiga turrar för x antal euro när man känner att tilten kommer om man inte orkar sluta spela för man är för tiltad för det, för det är ju billigare att bränna av 20 euro i en billig PLO än att torska 2 HU-matcher för att man är maskinerad.

 

Förresten, avslutade med 13 raka visst. Om jag räknat rätt. Sjukt att Zeb kommer in i chatten och säger att han ska rigga vinst för mig, så blir det också så. Klonkade friskt, satte till och med två femtonoutare - något som inte hänt på år och dar!

 

Resultat idag: 47-29

Totalt: 168-139

 

Imorgon ska jag jobba och om jag är duktig och går direkt hem från jobbet och lyckas passa alla eventuella lockelser som storstaden erbjuder ska jag försöka skriva en uppdatering som inte är så pokerrelaterad så att alla parre-fantaster också får något att läsa om, istället för mitt mediokra spel där jag turar in vinst efter vinst. Och så kanske det blir lite mer lir.

 

Aja, nu är plusset på totalen fixat i alla fall.

 

En jobbig sakt som jag märkt är att när jag börjat ta pokern ganska seriöst, det vill säga nu när man spelar om något som känns som riktiga pengar och faktiskt vill vinna, så blir jag fan sur och besviken när jag är minus, det är lite tilten på det faktiskt. Kanske naturligt i och för sig, brukar inte bli särskilt besviken när jag backar rakt ut på Sviten, men fan - när det är hur kallt som helst som det var igår och idag innan kvällssessionen så är det fan inte roligt.

 

Men det är däremot kul när det går skitbra som ikväll! Nu behöver jag bara jobba railbirds för att matcha Shahin, tror jag hade 4 aktiva i chatten ett tag idag. Det börjar arta sig. Kanske fem till och med!

 

Får se om det blir lir imorgon, i sådant fall ska jag plussa rakt ut i alla fall. Plusset idag på HU-spel borde vara kring 700 eller något sådant, backet på turneringar 120. På ett ungefär. Men jag är plus på totalen i alla fall, nu ska vi bara se om vi kan grinda ihop hyran innan veckan är slut :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, riktigt sjukt var det. Mina turneringar gick åt skogen och bestämda mig för att railbirda parre lite. Ger mig tillkänna i chatten och börjar skoja om att jag skruvat på riggen etc.

 

Och vad händer, railar 12 st matcher och parre vinner alla. Det sjuka var att jag drev rätt hårt med att det var riggat så att i stort sett ingenting kändes omöjligt, sen spelade iofs parre bra oxå. Men han lyckades vända rätt många underlägen när jag borjade gorma att nu är riggen höjd från och med näste level och liknande.

 

Grattis till en bra avslutning parre. När jag kommer in och jinxar så kan det bara gå bra lixom. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja hittade lilltilten igår och gulade allting på att spela 200/200 och 200/100 tvåbord samtidigt.

 

Sånt som händer. Mig. Varje gång.

 

Det positiva i det hela är väl att jag slipper mitt tvångsmässiga beteende i att spela konstant. SPelade väl typ 40-50h under helgen på tre dagar, det är lite sick. Sick också att jag klarar mig i tre dar utan att gula, det är fan starkt gjort, vad är oddsen på det?

 

Aja, jag mår iaf inte dåligt. Orkar heller inte skriva något och orkar heller inte detaljisera över hur gulningen gick till, det är väl rätt irrelevant också.

 

Parre är Parre.

 

Parre gör alltid en Parre.

 

Klonk?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt som händer. Mig. Varje gång.

Tilt är inget som "händer", det är något du väljer.

 

Kanske, men jag har ju ett rykte som pokersveriges största tomte/tiltbalt att tänka på. Hur skulle det se ut om jag *host* plussade *host* istället för att tilta bort hyrespengarna? Skulle ju förstöra hela min image, funkar inte nånstans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...