Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Waggho: Ska sluta samtidigt som kollegan i slutet av november. Skönare om man är två. Tills dess lär jag inte avlida i alla fall :)

Jag tänkte skriva en liten sarkastisk artikel om nyinflyttade Söderbor som tror att de är så enormt trendiga för att de bor på SoFo (vilket jävla namn förresten) och fikar på Nytorget. Men nu orkar jag fan inte det. Först kommer en lång, bitter och emotionell text där jag spyr ut mitt hat och förakt över diverse, liksom blandar in lite existensiella vanföreställningar.

Läste i dag i Poker OT-forumet om att nån hade tagit livet av sig, den där bata eller vad han hette. Snubben som frågade om hur man skulle fixa bankrulle när han själv bodde i en tältby med narkomaner. Jag skiter i om det är sant eller inte, men det är hur som helst en jävligt trist historia som fick mig att fundera lite. Hade det kunnat hända mig? Snubben verkade ju utåt sett vara hyfsat välanpassad till allt sket sig.

Jag tror inte jag är särskilt suicidal, jag är för apatisk för det; är allting skit så accepterar jag och går vidare. Ibland målar livet sin tavla becksvart, ibland gyllengult. Det är smällar man får ta, efter det kolsvarta kommer guldsitsen. Men fan. Tänk om? Tänk om jag skulle försätta mig i en liknande situation? Skulle jag verkligen palla ta mig ur den? Nu har jag rätt många andra självdestruktiva drag, så jag antar att jag istället för att direkt ta livet av mig skulle supa ner mig rätt hårt eller börja droga. Men jag kommer aldrig hamna där. Hur patetiskt det än låter lyckas jag fortfarande hålla mig kvar vid övertygelsen om att jag kommer bli något, om att allt kommer lösa sig. Laissez-faire, så löser allt sig. Förr eller senare.

Hur skulle världen se ut om jag inte var här? Den skulle vara en rolig människa fattigare, en intelligent människa fattigare, en jävligt trevlig och talangfull människa fattigare. Det finns så få roliga människor, ännu färre intelligenta människor för att inte tala om trevliga och talangfulla människor. Världen skulle inte klara av att förlora mig, jag vill inte förlora världen. Visst, kanske det händer något skitskoj när man dör och man hamnar i någon typ av paradis där allt hela tiden är bra. Men vem fan vågar gambla på det? Det gäller att försöka hitta någon typ av paradis mitt i det helvete som den moderna världen är – även om det är skitsvårt. Att ge upp kan inte vara lösningen, det kan inte vara +EV att chansa att livet där bortom erbjuder något annat; något bättre. För allt jag vet kan jag lika gärna återfödas som fattig sexslav i Sydostasien, våldtagen av mina hallickar varje dag; för allt jag vet kan jag lika gärna bara kvarlämna en massa ledsna människor. Nej, jag är inte suicidal. Livet är för skönt och intressant för att ges upp. Så jag kommer aldrig göra det. Laissez-faire. Låt gå. Allt kommer lösa sig. Det har ju trots allt det skånska rappargeniet med den silkeslena invandrarskånska dialekten Timbuktu sagt. Så det kan ju inte vara fel.

Men varför ska ens psyke då hålla på och bråka med en? En polare till mig berättade igår att han nyligen börjat få helt osökta panikångestattacker. Wtf? Han är i min ålder, på ytan välanpassad. Ändå drabbar något sånt skit honom. Så jävla orättvist, hoppas bara att det går över. Men världen är ju ändå ett stinkande pisshål där man försöker desperat simma över ett oändligt hav av frätande urin som ständigt fylls på av allsköns idioter. Kan inte en jävla massa av jordens befolkning bara försvinna? Jag är så erbarmerligt lack över alla jävla patetiska idioter som övertygar sig själv till att ha mer existensberättigande än en komocka. Vakna upp, det har ni inte. Ni är skit.

Vanligtvis gillar jag stress. Stress, särskilt under perioder på flera dar eller veckor med lite vila emellanåt, brukar få mig på bra humör. Jag presterar bättre, jag skärper mitt fokus. Tidspressen blir drivkraften som får mig att gå från bra till bäst, få mig att lyfta mig de där extra procenten och få mig att uträtta något jämförelsevis grymt. Å andra sidan fungerar stress ibland tvärtom; som idag, när tomheten, det svarta hålet, övertar ens varande och sakta mal ner det, när en mängd olika faktorer (som den här mörka jävla skithösten) sammanfaller för att knuffa en utför den där negativa rutschbanan som alltid står bortom extasens hörn. Då, ja då jävlar, hatar jag stress. Jag vill bara liga som ett apatiskt kolli i en varm säng omgiven av horor. Eller, jag orkar inte ens med hororna, stryk det. Jag vill ligga som ett apatiskt kolli, bara gå i ide och stänga av allting.

Botten upp. Och upp till botten. Mitt psyke svingar ibland mer än min stack vid ett pokerbord (se där, en pokerreferens fick jag in i detta pokerforum i alla fall). Men men, imorrn är det säkert bättre. Så nu några allmänna ord. Om lite allmänt skit. Vi kan börja med alla stackars pokerproffs som nu blir av med sin rakeback på partynätet.

Alltså, jag tycker så obeskrivligt synd om er. Ni kommer förlora någon lax dollar i månaden på att ni inte längre kommer kunna spela 145 bord samtidigt och kämpa till er ett knappt uppehälle på att vara pokerproffs. Och alla stackare som egentligen inte kan spela och som lever av rakeback. Det är så oerhört synd om er så att mitt hjärta blöder sig tomt. Läste på 2+2 att vissa som är proffs nu kanske skulle tvingas ta ett vanligt jobb. Jag tycker det är så hemskt att det är sjukt. Tänk er, folk som förut kunde sitta åtta timmar vid datorn utan att ge samhället ett skit tillbaka utan parasitera på sämre spelare, svagare människor, tänk er, nu kommer de stackarna bli tvungna att jobba! Och ge något tillbaka till samhället. Hemska tanke. Hur vore det om ni istället för att gråta sparade nästa månads vinst och gjorde en resa ut till något fattigt krigsdrabbat U-land och grät över att er månadsinkomst minskats med en för dem astronomisk summa? De kanske skulle vilja lyssna på era bad-beathistorier.

Jag vet inte. Det är något som jag tycker är så sjukt patetiskt med den nya generationen Internetproffs som ser ner på vanliga jobb, vanliga arbetare. Det är bara min personliga åsikt, men om du sitter åtta timmar om dagen framför datorn och inte gör något annat, förutom att då och då skriva om tomten som köpte ut dig, räknas du ens som människa då? Det är fan marginellt. Men å andra sidan spelar jag poker också, även om jag inte är proffs eller vill vara proffs så spelar jag mer än gärna av folk flera tusen och skiter i det. Det är ju trots allt inte mitt jävla problem om de rånat en pensionär för att finansiera sitt spel, det är kärringjävelns problem. Så jag ska väl egentligen hålla käften och le medlidande nästa gång jag får höra om toppsetet som åkte mot runner-runnerstegen.

Skulle skriva något hatfyllt om alla som alltid endast och uteslutande gnäller över sina bad beats, men jag orkar fan inte. Jag är trött. Ni fattar nog själva vad jag anser om det. Det är typ anledning att jag inte hänger i #pokersnack oftare, jag orkar absolut inte med alla jävla idioter som hela tiden gnäller över något. Det är så sjukt jobbigt att det finns inte. Men ibland är det kul att bara glida in dit och håna dem, det måste jag erkänna. Särskilt de som blir uppriktigt sura över mitt hån. Ska fan göra det snart, jag kanske blir glad då.

Ehh. Ja, texten om Sofo-människorna får vänta. Jag är för trött, bitter och sur för att skriva en bra och sarkastisk text.

Jaja, tilta väl och må riggen vara med er, nu blir det mat!

Postad

Jag är som en Gammeldansk. Ibland bitter, men är man skitfull så märker man inte av den bittra eftersmaken utan bara häller i sig.

Avdelning absurda liknelser.

EDIT:

Tokstolle - När kommer du ner till Sviten och slaskar då? Mitt medlemskap på Klubben har gått ut och jag pallar inte pröjsa en åttahundring för att spela då och då.

Derra - Lol är lätt att skriva när man blivit krossad med 3-2 i HU-matcher...

EDIT2:

Rätt kul igår. Gick in i #pokersnack och lurade i halva kanalen att jag hade skulder på 35 000 och skulle låna 20 000 till för att spela cashgame på Cosmopol idag. Den roligaste kommentaren någonsin var av någon som rekommenderade frirullar för att bygga upp min bankrulle igen...

Har man 50 lax i skulder tror jag inte frirullar hjälper, det som hjälper är banklån, 10/20 och klonk... :)

Postad

Parre du är fan för kung, alltid nöja att läsa din slaskbok. Ingen blandar så skön sarkasm som allvar som dig :)

Hehe vi som har typ max i skulder till CSN har det ju ännu värre än de lyckostar som bara har 50k i skulder ;)

Postad
Parre du är fan för kung, alltid nöja att läsa din slaskbok. Ingen blandar så skön sarkasm som allvar som dig :)

Hehe vi som har typ max i skulder till CSN har det ju ännu värre än de lyckostar som bara har 50k i skulder ;)

Men CSN finns inget återbetalningskrav om man inte kan. Andra skulder måste och bör man betala tillbaka om man kan.

Postad

Men CSN finns inget återbetalningskrav om man inte kan. Andra skulder måste och bör man betala tillbaka om man kan.

Hmm... CSN bryr sig väl inte ett jota om du "kan" eller "inte kan" betala dina skulder till dem? Betalar du inte skickar dom fogden på dig.

Postad

Här kommer en liten text om det nya trendfolket på Södermalm. Nej, nu menar jag inte alkisarna utanför Hornstulls bolag – de har varit trendiga i en halv livstid och skulle vara så i en hel om inte levern skulle lägga ner i förtid. Jag talar om fikamänniskorna från Nytorget. Popsnörena. SoFo-folket. Kort och gott, jag talar om Übermensch!

Först lite bakgrundsinformation. En helt vanlig lördag jävla kväll efter att Mellberg gjort sitt ytterst misslyckade Maradona-emulerande. Jag och tre personer till hänger i en liten etta vid Mariatorget på Söder och tar det lugnt, diskuterar gårdagens bravader, och, goda Söderbor som vi är avnjuter vi naturligtvis några kalla öl. Två i vårt glada sällskap väljer att försvinna för att söka lyckan bortåt Universitetet, någon så kallad korridorsfest var det visst tal om. Två andra, lite slitna efter en kväll där eders undertecknad lyckades med följande:

Bli jätteberusad på förfesten, ta sig in på krogen och fortsätta slaska i sig bira och groggar på löpande band, för att sedan pröva lyckan på Black Jack. Det går rätt bra, så undertecknaren av denna lilla saga lyckas bli jättejättefull. Dock går det mindre bra när dealern börjar tjafsa om att undertecknad fingrar på markerna (författarens kommentar: undertecknad måste ju få räkna betsen på varje ruta så han vet hur mycket han ska dubbla, hur mycket han vinner på varje och så vidare). Dealern slår till slut artikelförfattaren på handen. Artikelförfattaren vänder sig om till polaren och viskar (här ber jag er att ta hänsyn till författarens berusningsgrad vid detta tillfälle och sedan bedöma hans förmåga till tysta viskningar) något om ”den där jävla slynan”.

Antagligen så hörde ”den där jävla slynan” dessa mindre trevliga ord, för att när författaren strax därefter gular vägrar hon ta emot hans spel. Då lackar författaren ur totalt och börjar kasta pengar på henne istället. Av någon outgrundlig anledning (bristande intelligens?) ger hon tillbaka pengarna. Strax därpå går hjälten ut för att tillfredställa sitt nikotinbehov. Vakterna verkar ha något agg mot hjälten, så när allas vår Parre beger sig tillbaka in på klubben möts han av ett strängt ”du är alldeles för berusad”. Full och jättedum som han är svarar han något i stil med ”håll käften, det skiter jag i, släpp in mig nu för fan” varpå Herr Vaktskalle kopplar ett grepp på undertecknad och börjar föra honom ut ur lokalen. Då dyker några av de få personerna som fortfarande står ut med Parre efter alla dessa år (s.k. ”vänner”) upp och frågar hur det står till, varpå Parre svarar ”den här jävla fittan ska kasta ut mig”.

Av någon helt oförståelig anledning så gör inte ”den här jävla fittan” som han borde ha gjort – släpat Parre in i en gränd och spöat på honom, utan för bara honom en bit bort. Artikelförfattaren, undertecknad och Parre, i detta nu lidandes av en schizofren psykos, hoppar snabbt in i en svarttaxi. Tio minuter senare är Parre hemma, 100 kronor fattigare. Ridå!

Men nog om bakgrunden. När då de två återstående hjältarna i lägenheten uppe på Söder blivit lämnade ensamma… ehh, nej, nu låter det för perverst… när då de två återstående hjältarna blivit lämnade ensamma… vafan, ett försök till… när då de två återstående hjältarna blivit lämnade ensamma… aja, skitsamma… dröjer det inte länge innan de fattar ett beslut: att bege sig till en närbelägen sunkig krog (Wollmar, alltså där Freeman mot mina rekommendationer käkade och fick bestick med matrester på) för lite skitsnack och allmänt hån mot diverse. Förresten är det tur att allmänt hån mot diverse ej är ett brott, ty då skulle nog textförfattaren vara inlåst på livstid. Allmänt hån mot diverse är något som han verkligen gillar och vårdar.

I alla fall, på Wollmar får de båda hjältarna snabbt tag på varsin Karhu (Björn på finska!) på flaska. Snabbt vänds deras blickar mot en större grupp människor som sitter udda klädda – SoFobor på villovägar! De sitter där, en av dessa varelser mycket talande klädd i en manchesterrutig basker och solglasögon. För in i helvete, det är typ vinter, det blir mörkt vid 17. Du sitter inne på en redan illa belyst krog. Och du har solbrillor på dig? Vad in i helvete är ditt jävla problem?

En annan, lite mer neutralt klädd, men ändå till utseendet ”poppare”, spelar Jack Vegas med två kronor som insats med jämna mellanrum. Och skojjar om det med sina polare. Men för fan, ska du spela så spela normalt. Du är ett hån mot alla oss som villigt stoppar in en hundring för att dra igenom den på två minuter tänkandes ”det kan ju komma”. Det fanns dock en förmildrande omständighet, både kring denna människa och kring de övriga i sällskapet (dvs de här två konstiga jävlarna och deras indie-brudar till kompisar): de flesta i sällskapet konsumerade vin.

För in i helvete. Ni går på ett av Söders skabbigaste hak där man förväntar sig att träffa allsköns slitna alkisar, 40-åriga kåta äckeltanter, narkomaner, skummisar och idioter som hänger där och dricker öl. OCH NI DRICKER VIN? Det är så sjukt att det inte finns. ”Vi går ner på Söders skabbigaste hak och avnjuter ett glas viiiin, vi sunkar ner det ikväll på förandet, sen kan vi ju dra till Deeebaaaaser”. Behöver jag nämna att halva bordet pratade utländska (dvs med skånsk, norrländsk eller whatever brytning)

Alltså.

Dö.

Det finns inget som förpestar Söder mer än dessa självutnämnda popnördar som flyttar hit för att det är så jävla bohemiskt trendigt att bo här. De har till och med nämnt en stadsdel SoFo (South of Folkungagatan), och jag antar att de uttalar det SååååhhhFåååååhhh eller liknande. Alltså utdragna jävla vokalljud. Det är ju så oerhört trendigt!

Tänk är själva, att kunna handla sina kläder, som ser trendigt second-handaktigt nedslitna ut men ändå kostar 2000 spänn, på Söder! Bohemiska arbetarsöder, konstnärliga Söder! Tänk er att sedan långsamt gliiida över Nyyytorget, stanna till och ta en fika på Nyyyytorget, kanske käka lite vegetariskt till! Eller varför inte en exkursion till Mjölkbaren vid Hornstull! Det är ju såååå myyyysigt och trevligt. Det är ju de som är de äkta Söderborna. Vissa av dem håller ju till och med på Bajen (även om de sällan ser deras matcher såvida det inte är ett trendgäng som drar dit). Och alla bor de i en trendigt konstnärligt bohemisk trea på Söder, som inköptes till det konstnärligt bohemiska bostadsrättspriset 3 miljoner. Ska vi gissa på att de har ett konstnärligt bohemiskt välbetalt jobb också? Sist jag försökte få lån för att skotta på 200/400 vägrade i alla fall GE Money Bank att ge mig tre mille – så jag antar att de har rätt bra pröjs.

Sedan kan de ju ”sunka till det” och gå på Carmen eller andra skithak, för att sedan diskutera den spännande sociologiska aspekten i det hela. De har även möjligheter att vara lite ”vajld änd krejzy” och gena genom Björns trädgård efter någon sen utekväll – det är ju spännande, det finns ibland LIVS LEVANDE NARKOMANER där! Nej, jag blir så gudomligt och innerligt trött på alla dessa jävlar som nu försöker ta över Söder, mitt älskade Söder, och döpa det till absurda namn (SoFo, NoFo). Varför är det inte dessa personer som i sin übertrendiga ungdomsdepression råkar skära lite för djupt i sina vrister eller råkar svälja ett av mammas piller för mycket?

Postad
parre ska vi flytta in i en geggarkvart på söder och bli bohemer. Dricka surt rödvin och förfasas över alla kälkborgare :)

Sure, du cashar kvarten, jag står för det sura rödvinet!

Postad

Parre du borde för fan skriva en bok om livet i almänhet från den dystra sidan! Alltid lika interesant att lästa dina berättelser!

Vad (om) jobbar du med till vardags? Du skriver i alla fall många sanningar i det du skriver! fortsätt med det och sluta med pokern! ;)

Tack för en trevlig pokerdagbok!

Postad
Förresten är det tur att allmänt hån mot diverse ej är ett brott, ty då skulle nog textförfattaren vara inlåst på livstid. Allmänt hån mot diverse är något som han verkligen gillar och vårdar.

Behöver jag nämna att halva bordet pratade utländska (dvs med skånsk, norrländsk eller whatever brytning)

Alltså.

Dö.

Hehe. Hade det inte varit du hade jag nästan tagit illa upp som norrlänning. Jämförd med skåningar... wtf! :lol:

Det finns starka orsaker till att jag röstade på denna dagbok som pokerforum.nus bästa! :D

gj Parre!

Postad

jag har inte spelat någon poker alls på exakt en vecka nu, klarar nog inte en till pokerfri helg :)

Troligtvis kommer jag på fredag runt 22-tiden, är upptagen tills dess. Gular jag inte lär jag spela på lördag också... mitt mål är att plussa minst 10 lax i helgen!

Ps. ska försöka fortsätta de senaste två "parres granskning" ikväll. Vi har granskat mig själv, rakebackberoende pokertorskar, vakter, krogpersonal och SoFo-människor... nästa granskning blir nog om barn, barnfamiljer och diverse annat löst folk!

Postad

I bästa Uppdrag Granskning-stil (det vill säga argument som baseras på demagogi, faktafel och retorik) har jag granskat diverse orättvisor begångna mot mig de senaste dagarna. Idag ska barnens och barnfamiljernas roll i ekorrhjulet, även kallat livet av vissa desillusionerade stackare, granskas.

För att kunna sätta det hela i ett perspektiv så måste ni veta en relativt vanlig händelse, frekvent förekommande, typ varje vardag. Eders Eminens Parre slår sig ner på bussen, alternativt tunnelbanan, nyvaken och skittrött. Klockan är strax efter åtta på morgonen, ociviliserad tidigt alltså. Inte ens Söders narkomaner har vaknat vid denna tidpunkt. Parre har vid detta tillfälle ett mål: hitta en fridfull plats i bussen/tunnelbanan, sluta ögonen och halvsova i 15-20 minuter. Allting är frid och fröjd.

Tills han väcks av en helvetesbasun. Ett tag fladdrar tankarna om jordens undergång genom hjärnan; de sju dödsänglarna basunerar ut domedagen. Men, som vanligt i Parre’s semislentrianliv, så är det ingenting nytt och revolutionerande som har hänt – det är bara en liten jävla unge som skriker som in i helvete. Parre kollar snabbt. Nej, som vanligt är ungen inte ensam. Skrikandet är sanktionerat av ungens mor.

Seriöst. Klockan är åtta på en jävla morgon. Du är antagligen mammaledig eftersom ungen är så pass liten. Varför in i helvete ska du ta med din jävla skrikande unge i kollektivtrafiken för? Jag håller med om att dessa skrikande blöjinpackade bajsmaskiner är jättesöta. Så länge de sover och håller käften. Men det gör dessa förbannade ungjävlar aldrig när de kommer ut ur sin skyddade jävla IKEA-inredda drömvilla ute i någon förbannat småbarnsidyllisk äcklig villaförort. Vänta bara tills barnfan växer till sig lite, hur fan kommer du känna dig när ungen är ute och super, alternativt lånar ditt kreditkort och spelar bort hela din jävla lön, eller tänk om han börjar droga? Heroinsprutan är inte långt borta från skrikandet i barnvagnen.

Och är det så jävla konstigt att bajsmaskinen lackar ut? Istället för att morsan låter ungen sova som en normal slacker så ska han tvingas upp. Ungen ska kläs i tjugofem lager skyddande rosa jävla äckliga bebiskläder. Sedan ska hans prydliga små jättejättepluttinuttesöta stövlar på. Jag antar att bajsmaskinen skriker en hel del redan nu – fatta att ungen inte gillar det och lämna skiten hemma! Men nej, ungen ska ut till varje pris så Fröken Mammaledig eller Herr PappaledigfrånITjobbetpåStureplan ska kunna ut och stoltsera med sin trofé. Inte konstigt att ungen sedan blir ännu lackare när ungen med våld knuffas in i ett portabelt barnfängelse av nyaste modell – i en barnvagn alltså. Sedan föses ungen, helt viljelös, fastbunden av vagnen som i den värsta bondage-filmen, till en busstation. Och in i en buss. Full med folk. Det är väl klart som fan att den plågande ungen börjar skrika! Vad fan tror ni? Skulle ni stoppas in i en isoleringscell för att sedan släppas fastbundna på Sergels Torg, visst fan skulle ni ropa på hjälp?

Det är bara så sjukt bisarrt hela grejjen, att ta med sin jävla bebis nånstans i kollektivtrafiken en jävla vardagmorgon. Vad fan har du för ärende som är så JÄVLA VIKTIGT att du tar dig rätten till att förpesta hundratalet medtrafikanters liv och hälsa? Och om det är så jävla viktigt, varför fixar du inte barnvagn eller lämnar ungen hos din man/fru? Vaddå, ska din skrikande jävla unge sitta med på styrelsemötet? Eller tror du att kärringen på soc kommer ge dig deg bara för att du har en missnöjd varelse i blöja med dig? För in i helvete. Håll ungarna borta från kollektivtrafiken på vardag morgon – varje vardag morgon! Det är inte konstigt att s.k. vansinnesdåd blivit populära på senare tid. För varje skrikande bajsmaskin i morgonrusningen ökar risken för ett vansinnesdåd markant.

Ps. Bison är Wannabe-SoFo!

Postad

Du skriver som en jävla gud!

SÅ härligt att läsa dina krönikor och artiklar, dom får mig att garva skiten ur mig, samtidigt som de får mig att inse den mörka avgrunden som spelberoende har inom sig.

Önskar verkligen att du får ordning på allt och att du lever lyckligt i resten av ditt liv.

Förresten tycker jag att du borde kolla med nån tidning om du kan få bli krönikör, skulle vara härligt att se våran parre skriva skiten ur alla problemen i världen.

Lycka till med allt!

Postad

Hehe, så du är söderbo Parre, vad skoj. Själv bor jag precis vid biografen Victoria, så precis utanför SoFo :-) Kul med lite fellow söderbor här...eller ja, kanske typ :-)

Postad
Bitter eller?

Inte det minsta. Jag är bara skön.

Till er som tycker att jag ska bli krönikör: skulle jag ha chansen så gärna, men jag orkar inte aktivt söka en massa jobb. Om någon av er har någon bra tidningskontakt så är ni välkomna att PM:a mig med jobberbjudande :)

Appropå fylletiltar:

Drar på krogen igår, rensar Jack Vegas totalt. Plussade kanske en lax på JV. Sedan söp jag iofs upp laxen, blev ju tvungen o bjuda polaren som hade ont om deg efter mina råklonkar. Men det är fan skills att dra in först fyra frispel på Grodjakten, sedan tre frispel på Frispark. För att inte tala om pokerskillsen. Sjukt riggat när man först missar två dubblingar på 160kr-nivån, men sen plockar man ju såklart igen genom att dubbla upp till 200 ett par gånger. Så bra spel så det finns inte, riktigt stolt över det. Fick t.o.m. frispel på det där spelet där man ska få två månar, vad nu det heter. Hokus Pokus tror jag. Så sjukt skönt. Enda spelet man missade klonken på var SPin Time, men dubblingarna på det suger så hårt så man kan inte få EV+ som på övriga spel.

I alla fall, kommer hem påtagligt berusad. Kvällen slutade med några jättestora Hoegaarden på Kvarnen. Kanske inte den smartaste avslutningen, men kul var det. Bestämmer mig för att fylleslaska lite nätpoker och degar in 500 på WillHill. Tilten visar sig total när det visar sig att jag ej kan installera programvaran. Så jag sätter 100kr på Evertonseger borta mot Tottenham till 5,5 gånger och cashar ut resten. Ändå tiltat värre att först misslyckas med att spela och sedan stoppa in pengar som man skulle lirat live för och inte få ut dom. Sån sjuk tilt.

Tiltad som fan stoppar jag in lite deg på 24H. Sätter mig med 40E på 0.5/1 PLO och slaskar vilt, bl.a. mot Liggat med en stack kring 900E. Trots det påstod han sig ligga back för dagen... Kommer upp i typ 120E innan jag gular loss totalt och lyckas missa några drag. Eller nått. Tror det var set mot stege jag åkte på men jag minns inte riktigt. Megatiten infinner sig så jag sätter in hela 20E till för att ta igen. Dubblar men sen åker jag med flush+stegdrag mot topptvå mot topp+mittentvå eller nånting. Sjukt riggat.

Det värsta med denna tilt är att jag nu har 60E mindre att slaska live för i helgen. Tur att man plussade på JV igår iaf täcker ju en del av förlusterna. JV är förresten galet +EV ibland, som igår. Rekommenderas varmt för EV-torskar. Dock är variansen rätt hög, man får räkna med att dega in och spela hårt som fan för att lura maskinen, för att sedan växla tempo och inte dubbla alls på några gånger. Maskinen fattar inte och man plussar rakt ut.

Just det, galen slantsinglingssession mot polaren igår också. Till slut gick jag väl runt noll eller kanske lite back. Men ändå skönt att man kan sitta vid ett bord, supa ner sig och singla slant med pengar helt synliga på bordet utan att ägaren bryr sig.

Behöver jag säga att vi satt på Wollmar, vinnare av priet "Söders Skabbigaste Krog" år 2005? :)

Iaf, kul som fan. Får se om jag orkar masa mig iväg till Sviten ikväll, isf kommer jag runt 22. Om jag inte pallar kommer jag imorrn... Vildslask utlovas!

• Skapa nytt...