Gå till innehåll

NL100 - KK , beslut på turn


Recommended Posts

Om du tänker efter vilka är de möjliga händerna de kan ha här?

Checken som vi får av BB på turn känns ganska kall, antagligen missat färgdrag. Det jag tror vi ska vara rädda för är nog BTN eftersom vi har inte lika mycket information om han. Han kan mycket väll ha träffat ett set här men lägg in en bet på ungefär 40 och få se vars du har killarna om du får syna , ja då får du utvärdera river. Däremot spelet i PF tyckte jag inte var så galant skulle gärna vilja se en 3bet här för att få bort lite folk för vad händer om A kommer på flopp då finns det inte mycket du kan göra med så många spelare och måste nog lägga din hand.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar oxå att mixa upp med att flatta preflop i sånna lägen med monster för o balansera lite... Som supertequila säger så tror jag sällan någon slowspelar ett set etc på en så dragig flop flervägs, och på turn ligger dessutom dubbla fd. Betsyna gladeligen av bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att flatta mot någon som jag betecknar som fisk. Måste vara betydligt mer önskvärt att spela potten HU och inte låta övriga få chansen med hyfsade odds pf.

 

Som spelat...

Bet turn. Känns inte som att btn slöspelar sin monster jätteofta multiway på floppen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppat set borde vara väldigt sällan vi är uppe mot, 2x4x eller hålpipa + kombodrag lite mindre sällan kanske men vafan, vi har KK och kan inte göra annat än att beta och spela för stacks, dels för att vi leder väldigt ofta, dels för att det finns mkt vi kan få värde av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...