Snixen Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 http://www.pokerhand.org/?5265249 Denna hand..Vissa säger att jag måste syna där på turn för jag kan ha dom men vissa säger att jag måste folda.. Så jag vet inte och den där handen har verkligen varit inne i mina tankar ganska mycket. Så jag vill ha lite kommentarer Citera
PokerLeffe Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Om jag inte överslagsräknar helt åt skogen så är du ju pot comittad att syna efter att du synat första stora höjningen på turn även fast du vet att du är efter. Så frågan är om du ska syna raisen till 32, vilket du inte ska göra om du sätter FI på 45XX.... Men jag är mega noob på omaha... men tror du fi har 45 så har du inte odds att syna iaf, eller? Citera
tamtaram Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 betta mer på flopp och med en bet följt av en raise på turn så är det en fold, trist men det är alltid minst en stege där, nu va det ju två Citera
smidig Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Kan dessa "vissa" ens hur man spelar PLO? Här är det _alltid_ fold. Du har aldrig bäst hand här. Speciellt inte mot en bet och en raise. Citera
ericsson21 Postad 25 April , 2010 Rapport Postad 25 April , 2010 Asså detta är ju lite av en standrad i omaha, man sitter på sin triss och tycker den är jättestark och missar att det ligger stegdrag eller färgdrag, det är ett moment man måste träna bort från hold'em. Från första början är inte det en jätte bra start hand, men du settar floppen och då måste du egentligen betta pot direkt. men det är ganska solklart på turn att han prickar den stegen. Så där hade jag bara blankfoldat den, du är inte så jätte committed i handen då. Lycka till i fortsättningen Citera
döfiskdö Postad 25 April , 2010 Rapport Postad 25 April , 2010 All in turn, lol på alla som säger han alltid har stege här de har han inte... Repusha turn mkt bättre än syn mkt dåliga rivrar som kan komma om killen bakom bestämmer sej för syna med sitt eventuella drag Betta mer flopp btw Citera
Recommended Posts