Gå till innehåll

Liveturre krukan turbo freeze


Recommended Posts

14 spelare kvar och fyra priser.

 

Jag har typ 25-26k i stack (drygt medel).

Mörkar 800/1600 ingen ante.

 

Sitter på CO med fold till mig.

Plockar upp KJ...

 

Situationen är ungefär som följer:

Knapp: 4000chips

SB: 3500-4000

BB: 16000

 

Jag funderar lite på vad som är bäst. Jag valde att försöka isolera (isolera bort BB om shortarna synar in sig) genom att ställa. Jag tror inte BB synar superbrett och får nog bort dåliga A, pockets upp till 66 och lite sånt. Detta beror såklart på hur de små stackarna agerar, men jag räknar med att de synar in sig rätt brett (i efterhand är jag inte lika säker då de verkade alldeles för tajta när jag kollade vidare).

 

Funderar på om detta är ett bra alternativ. Är det bättre att höja till 4-4,5k och se vad BB gör? Problemet tycker jag kan bli att han har en klockren pushstack mot mig, där pushen i praktiken kan vara ATC men där synen blir svår för mig. Samma sak blir han ju priced in med en hel del händer om småstackarna hittar in i potten.

 

Som tillägg kan väl sägas att jag tror jag har en hyfsat tight stabil image (man får ofta det om man har glasögon). BB är en kompetent spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som regel ställer jag mot duktiga bb och höjer mindre mot sämre bb.

 

Nu när han är kompetent så finns det alltid en risk att han inser att du viker ickenoll mot push, och då degar in med sådant han tvingats lägga mot push.

 

Jag tror att risken att göra allvarliga FToP-misstag är större med en 2.5x eller whatever. Den lilla risk en push innebär är ju att någon tror du är klart mycket tommare när du ställer, men det bör inte innebära så vansinnigt mycket bredare synrange från deras sida imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...