Gå till innehåll

Bästa hotell i Las vegas.


zeyt83

Recommended Posts

 

Kan bjuda på ett tips om man vill bo på ett helt okej hotell med bästa läge på strippen (Ligger mittemot Bellagio) så är Bally´s att rekommendera. Tror man kan bo där för runt 300:- svenska per natt för ett dubbelrum....

Nu kommer det nog att bli Venetian dock, verkar nötigt och dessutom väldigt prisvärt för ett 5 stjärnigt hotell med pokerraten!

 

Jag bodde på Ballys under 1 natt i December. Var utsålt, förutom två rum. Dessa låg bredvid hissarna, tror dom hade sänkt priset pga det. Det var inte billigt heller, $110/natt.

 

En fördel med Ballys är att dom har en monorail station. Tror det finns 6-7 hotell med dessa. Tycker det var fett värt med monorail, kostade $20 för 3 dagar. Men vad jag hört så gick dom i KK tidigare iår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skumt jegor, du kanske blev hustlad. Sök på hotels.com så ser du att Bally´s är bland dom billigaste hotellen på stripen.

 

Jag bodde på Ballys under 1 natt i December. [VB]ar utsålt, förutom två rum.[/b] Dessa låg bredvid hissarna, tror dom hade sänkt priset pga det. Det var inte billigt heller, $110/natt.
Hotellrum i Las Vegas handlar om utbud och efterfrågan.

 

Är det helg så går priserna upp. Är det stor elektronikmässa så går priserna upp. STor boxningsgala så går priserna upp som sjutton på arrangörshotellet osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hotellrum i Las Vegas handlar om utbud och efterfrågan.

 

Är det helg så går priserna upp. Är det stor elektronikmässa så går priserna upp. STor boxningsgala så går priserna upp som sjutton på arrangörshotellet osv.

 

this, och det är tvärtom i USA mot för Sverige, i Sverige går hotellkostnaderna upp som satan under veckorna och ner under helgerna medan i USA är det helt omvänt. Under vanliga veckodagar/helger jämförelse dvs. (folk åker till vegas oavsett i princip under sina helgbesök om de hade planerat det).. medan svensken åker till sthlm om de får bo billigt under sin helg, medan affärsmän etc som reser i jobbet får helt enkelt tåla med den dyra veckokostnaden, nu är det ju mest nöje som folk åker till Vegas och då är det ganska naturligt att det är lågt under veckorna där att bo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skumt jegor, du kanske blev hustlad. Sök på hotels.com så ser du att Bally´s är bland dom billigaste hotellen på stripen.

 

Med tanke på att det inte var något speciellt med hotellet kan jag tänka mig att det var billigt. Men vi var där under "rodeo weekend". Priserna på övriga billiga hotell låg på $90+

 

Ett annat billigt hotell är Sahara. Ligger längst bort på strippen, vid stratosphere. Vet att det kostade $30/natten under December.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...