Gå till innehåll

2020 CC Stockholm


Masterchen

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är spelet på CC så grymt mycket slaskigare än online eller hur kommer det sig att standard öppning ligger på 7BB mot 3-4BB online?

 

Tyvärr måste man anpassa sig lite efter spelet där med raisarna, hade en vettig hand i går och fick några limpare före mig (20-20), ville få bort några så jag höjde till 240. Tre synare. På floppen träffa jag toppar med hyffsad kicker (k-x-x, utan stegdrag men med 2 klöver). Fick ett 6xx bet mot mig och online hade jag nog foldat. Hade ca 2500 bakom och pushade. Fick syn av 10-4 i klöver. Sista synen hade jag inget imot men hur synar man med 10-4 pre på ett 6x raise.

 

Poängen var inte en bad beat historia utan mer varför man måsta anpassa sig till spelet. Hade jag höjt 2,5-3ggr på floppen hade vi varit fullring. (Vilket i detta fall nog varit bra för mig). Troligen hade jag nog vunnit en ok pot om jag bettat runt 400 i stället för 240 men för en sådan höjning vill jag nog ha en riktigt bra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka sköna lirare det finns på CC! Q9off och J3s är nöten, tycker dom.

En snubbe var all-in pre med J3s, iofs hade han bara 500 kr. Men ändå. Han dunkade nog bort 5000 på 1 timma. Sjukt otur hade han när han väl fick QQ.

 

Snubben med :Qs::9c: mot :7h::7d:

:Qs::9c: börjar med att limpa.

:7h::7d: raise till 160. :Qs::9c: Syn 140.

Flopp :8d::6d::4h:

:Qs::9c: bet 260.

:7h::7d: raise till 680.

:Qs::9c: all-in 2000 kr

:7h::7d: funderar en stund och synar.

Turn och river :As::2c:

 

Masterchen tuggade på tandpetare som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört mycket skit om vakterna där men upplever de inte alls som jävliga. Alltid, tjena grabbar, välkomna. Kom in med shorts och linne utan en min, trodde det skulle vara stenkört. Någon som vet om det finns någon officiell klädkod för CC?

 

Dom sa till mig, "inga ytterkläder", då jag kom i t-shirt och en vanlig jävla pallesjal/scarf. Dom tyckte att det kunde tolkas som ytterkläder. Rätt hård call där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis från CC, 20,20, TIlT, så ska man diskutera mig, antar jag att jag är jätte fisk. En kille vid bordet som tog hem allt ikväll, drog runner runner kåk, mot floppad nötfärg, vann alla coinflips, etc, 3 inköp back fick man ge sig. Där sista var ren donation. Han hade över 25k på bordet när jag drog, får man väll säga är en bra rush på 20, 20 eller?

 

Snackade med en baller igår som sa han gjort 200 k på två månader bara på 20/20 på CC. Han hade tydligen även en 60 k drop på 10 dagar för ett tag sen. Han sa iaf att han suttit med 40 k på 20/20 när de hade 4k inköp som de nu tagit bort. Rätt stekigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med en baller igår som sa han gjort 200 k på två månader bara på 20/20 på CC. Han hade tydligen även en 60 k drop på 10 dagar för ett tag sen. Han sa iaf att han suttit med 40 k på 20/20 när de hade 4k inköp som de nu tagit bort. Rätt stekigt.

+200k på två månader? WP. Jag tror dig/honom faktiskt. Men då ska han lira 5-6 dagar i veckan, 6-10h/dagen.

Jag gjorde 35k/månaden då jag lirade 15 dagar i månaden.

Men jag lirar inte helt optimalt tror jag. Är för weak/tight. Men det funkar för mig, så vafan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J

När CC öppnade i Sundsvall var det mycket snack (säkert av folk som bara läst orden "vårdad klädsel" och överreagerat för att de inte gillar att ha kavaj utan att ha provat att gå dit i vardagskläder) men nu känns det som att det går bra med vad som helst.

Personligen tycker jag att de gott kan vara en aning hårdare än vad de är just nu gällande klädsel efter att ha sett ett flertal personer som snarare varit klädda för campingsemester/stranden än för besök på ett nöjespalats med Norrlands bästa restaurang...

 

NEJ! Det som är så skönt med Vegas är ju bl.a. deras slappa klädkod. T-shirt och shorts ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med en baller igår som sa han gjort 200 k på två månader bara på 20/20 på CC. Han hade tydligen även en 60 k drop på 10 dagar för ett tag sen. Han sa iaf att han suttit med 40 k på 20/20 när de hade 4k inköp som de nu tagit bort. Rätt stekigt.

 

Det var i lördags i stockholm va? Jag satt 2 eller 3 platser innan dig tror jag :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med en baller igår som sa han gjort 200 k på två månader bara på 20/20 på CC. Han hade tydligen även en 60 k drop på 10 dagar för ett tag sen. Han sa iaf att han suttit med 40 k på 20/20 när de hade 4k inköp som de nu tagit bort. Rätt stekigt.
Han sa aldrig sitt namn?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdet är enormt bra på CC, går inte att säga annat. Spelat cg kanske 5ish ggr på CC gbg och trots värdet så blir jag typ tiltad efter en timmes spelande oavsett resultat. Sitta o lira 25 händer i timmen, och tvingas höra på alla livevärlsmästarnas teoretiska resonemang, då de gillar att sätta folk på väldigt snäva ranger. ''Jag satte dig inte på ett färgdrag, utan ett öppet stegdrag''. Hur de synar en stor 3bet pre me 94s för att de visste att FI ''inte hade någonting''. Hur de försvarar att de är så mkt bättre än onlinespelarna, när de på sin höjd spelat lika många händer i sitt liv som en normal grinder spelar på en månad. Hur de förklarar hur de tänkte när de satte någon på en specifik hand hela vägen, efter att ha sett showdown med facit. Blir tiltad av att bara skriva om det. Sure, går nog att ha en sjuk winrate på CC, men är det värt det?

Ang. vakterna så gick jag o 2 polare till cc gbg ganska tidigt en fredagkväll efter att ha druckit varsin cola till maten. Vakten hävdade att vi druckit. Han hade ju ett halvt rätt. Cola är oxå dryck. En vecka senare kommer vi 3 inglidandes vid 03-tiden efter en brutal utekväll. Samma vakt. Välkomna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade hur det gått för Davor sist jag var på CC...

 

N-Tjena Davor, hur går pokern?

D-Senaste tiden, 5siffrigt.

N-Snyggt, senaste månaden eller?

D-Näe, men totalt dom senaste månaderna.

 

Davor e ju Davor. Man vet att han har en bra månad när han inte längre kommer i sin röda ferrari tröja.

 

Värdet är enormt bra på CC, går inte att säga annat. Spelat cg kanske 5ish ggr på CC gbg och trots värdet så blir jag typ tiltad efter en timmes spelande oavsett resultat. Sitta o lira 25 händer i timmen, och tvingas höra på alla livevärlsmästarnas teoretiska resonemang, då de gillar att sätta folk på väldigt snäva ranger. ''Jag satte dig inte på ett färgdrag, utan ett öppet stegdrag''. Hur de synar en stor 3bet pre me 94s för att de visste att FI ''inte hade någonting''. Hur de försvarar att de är så mkt bättre än onlinespelarna, när de på sin höjd spelat lika många händer i sitt liv som en normal grinder spelar på en månad. Hur de förklarar hur de tänkte när de satte någon på en specifik hand hela vägen, efter att ha sett showdown med facit. Blir tiltad av att bara skriva om det. Sure, går nog att ha en sjuk winrate på CC, men är det värt det?

Ang. vakterna så gick jag o 2 polare till cc gbg ganska tidigt en fredagkväll efter att ha druckit varsin cola till maten. Vakten hävdade att vi druckit. Han hade ju ett halvt rätt. Cola är oxå dryck. En vecka senare kommer vi 3 inglidandes vid 03-tiden efter en brutal utekväll. Samma vakt. Välkomna...

 

This, värdet är bra, men händerna du hinner spela är så pass få så tilten inbefinner sig snabbt. Då du plockar upp 93s som bäst under hela kvällen å inte får träffa en bräda. Medan din bordsgranne som spelar alla händer helt bakvänt å älskar å sätta folk på en specifik hand "Satte dig på AQ när du synade preflop", sitter å plockar upp nötter mot nästnötter å skinnar halva bordet. Jag tycker det är påfrestande att spela så få händer/h när man normalt sett lirar nätet. Skulle de ha såna där digitala bord så skulle jag va där oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte besöka cosmopol imorgon dvs Fredag. Har aldrig varit där förut. Är det mycket fisk på en fredag kväll? anser mig själv inte som fisk men itne som någon haj heller direkt om ni fattar vad jag menar;) Så vad ligger nivån på 20/20 borden?

 

Varit där två gånger, men är väl alltid någon som är bra/hyffsad på varje 20/20 bord. Men det är väldigt fiskigt på helgerna, jag var där på en fre/lör och det var ruggigt dåliga spelare på mina bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte besöka cosmopol imorgon dvs Fredag. Har aldrig varit där förut. Är det mycket fisk på en fredag kväll? anser mig själv inte som fisk men itne som någon haj heller direkt om ni fattar vad jag menar;) Så vad ligger nivån på 20/20 borden?

 

Så här: nivån är betydligt sämre än motsvarande nivå online. Eftersom detta är lägsta nivån på cc så är det helt enkelt många dåliga. Brukar ta något varv så har man hyffsat koll på vilka som är dåliga och vilka som är ok/bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte besöka cosmopol imorgon dvs Fredag. Har aldrig varit där förut. Är det mycket fisk på en fredag kväll? anser mig själv inte som fisk men itne som någon haj heller direkt om ni fattar vad jag menar;) Så vad ligger nivån på 20/20 borden?
Motståndet på SvSp 0,1/0,2 (NL20kr) är bättre än på CC's 20/20 (NL2000kr). Oroa dig inte över motståndet. Massvis av fisk! Men där är en del regs som faktiskt lever på att spela 20-20 på CC. Du märker snabbt vilka som är regs. Tight is the shit.

Minsta höjning pre är 6xBB, upp till 9xBB, beroende på om det är någon som limpat före eller det är straddlat (övermörkat). En re-raise är ca 360-560.

Håll koll på vad folk har sin stack. Shortstackarna är ibland många och går gärna all-in med AX, KQ-KJ, QJ. Var inte rädd att syna en shortstacks all-in med typ 66-99. Det är ofta en bra hand som står.

Mina erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå shortstackarnas AI..

 

måste dra en hand där en ny spelare köper in för 500 o lägger mörken utg.

 

spelare b i tidig mp säger 120, ingen märkvärdig spelare han spelar många händer.

 

jag hittar KingKong på knappen, säger 280.

 

Utg går AI med sin 500ing, spelare b lägger.

 

dealer lägger upp JJJxx och säger "Knekt vinner", förvånat ser jag sedan shortstacken vika upp QJo, jag muckar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå shortstackarnas AI..

 

måste dra en hand där en ny spelare köper in för 500 o lägger mörken utg.

 

spelare b i tidig mp säger 120, ingen märkvärdig spelare han spelar många händer.

 

jag hittar KingKong på knappen, säger 280.

 

Utg går AI med sin 500ing, spelare b lägger.

 

dealer lägger upp JJJxx och säger "Knekt vinner", förvånat ser jag sedan shortstacken vika upp QJo, jag muckar.

 

eh, jaha? :)

 

 

edit:

En gång gick jag allin med AK o han synade med QQ, han vann...

 

edit 2:

Inte meningen va en sån drygkuk :)

Tyckte bara det var rätt roligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...