Gå till innehåll

QQ med 4 pers på floppen!


Recommended Posts

UTG har jag på 24/21/11.0 och MP har jag 24/18/3.9 ..ingen speciel read

 

In med degen eller fold? vad tycker ni? obs, notera stack sizes

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($102.87)

MP ($65.68)

Button ($17.35)

SB ($56.25)

Hero (BB) ($88.25)

 

Preflop: Hero is BB with Qspade.gif, Qdiamond.gif

UTG bets $1.75, MP calls $1.75, 1 fold, SB calls $1.50, Hero raises $7.50, UTG calls $6.25, MP calls $6.25, SB calls $6.25

 

Flop: ($32) 3diamond.gif, 6club.gif, 7spade.gif(4 players)

SB checks, Hero bets $17, UTG raises $34, MP raises $57.68 (All-In), 1 fold, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noob fråga 1: Varför ska han checka flopp??

 

Noob fråga 2: Vad står 24/21/11.0 för??? Folk nämner såna siffror hela tiden....

 

1. För att potcontrolla.. att få in QQ i 4vägspott på den torra brädan luktar rätt mycket skit.

 

2. Stats i Pokertracker, ett hjälpprogram. Är VPIP/PFR och 3bet-procent. Googla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nit :-(

 

Jag är på din sida i alla fall :-D

 

Som spelat tycker jag att Allin kan vara bra.

 

1. UTG minraise luktar knappast set.

2. Möjligt men absolut inte säkert att MP har dig men du är knappast fuckad mot hela hans range

3. Eftersom UTG har en saftig stack räcker det att du åtminstonde vinner sidopotten om han går med. (Hans minraise ser fortfarande svag ut)

4. NL50 ffs

 

Inte fan är check ett grymt spel på floppen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på din sida i alla fall :-D

 

Som spelat tycker jag att Allin kan vara bra.

 

1. UTG minraise luktar knappast set.

2. Möjligt men absolut inte säkert att MP har dig men du är knappast fuckad mot hela hans range

3. Eftersom UTG har en saftig stack räcker det att du åtminstonde vinner sidopotten om han går med. (Hans minraise ser fortfarande svag ut)

4. NL50 ffs

 

Inte fan är check ett grymt spel på floppen??

 

Gillar GTO-tugget här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi checkar eftersom vi dels inte har något vi vill bluffa i den här spoten och dessutom inte vill bluffa öht i en fyrvägspot, därför checkar vi 100%

 

Jag öppningssatsar här på flop nog 100% lol... Sen med tanke på hans raise + shortstackens all-in här så är en syn/all-in inte alls tokig. Som sagt hans minraise är väldigt weird/svag med tanke att han skulle aldrig minraisa dig med en stark/nöthand då han vill tunna ut motståndet med sin klena raise och den andre shortstacken kan tänkas trycka här med all möjliga sorters händer. Om spelare nr2 hade varit 100bb djup hade det varit en helt annan historia.

 

cheers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag öppningssatsar här på flop nog 100% lol... Sen med tanke på hans raise + shortstackens all-in här så är en syn/all-in inte alls tokig. Som sagt hans minraise är väldigt weird/svag med tanke att han skulle aldrig minraisa dig med en stark/nöthand då han vill tunna ut motståndet med sin klena raise och den andre shortstacken kan tänkas trycka här med all möjliga sorters händer. Om spelare nr2 hade varit 100bb djup hade det varit en helt annan historia.

 

cheers

 

bettar du alltså 100% av din range? gl med att försöka bluffa mot 3 pers i trebetad pot... vilka händer som du trebetar vill du ens bluffa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar GTO-tugget här!

 

Mitt tänk i den här handen är nog knappast det nya inneordet GTO, men det är så jag spelar den här handen iaf. GTO i detta läge är ju det optimala över 1 miljard händer oavsett om det är NL1 eller NL10000.. Jag ville bara få maxvärde (baserat på reads & tidigare erfarenheter) för just denna hand på NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bettar du alltså 100% av din range? gl med att försöka bluffa mot 3 pers i trebetad pot... vilka händer som du trebetar vill du ens bluffa?

 

Med damer leder jag 100%

Sen checkar jag nog andra händer, kanske leder med a,k som greywolf sa, men med tanke på spelare överlag på nl50 så hade det nog blivit en check

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...