Gå till innehåll

SAJT: 7SultansPoker.com


Kidder

Recommended Posts

10$ + 25% låter ungefär som det vanliga.

 

Vid en insättning av 160$ (som var max) ger det alltså 210$.

 

Ganska hyfsat

 

 

 

Men: 7Sultans Poker operates on the Prima Poker network... så gillar man Prima Poker och bonusar så visst.

 

 

 

Just ja, vet inte om 7Sultans är det enda som erbjuder "Adult websites" att göra reklam för dom med ett rätt hyfsat affilate program. Så om man har en porrsida så är det kanske en bra ide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Tjenare! Ny på forumet

 

Har reggat ett konto på 7sultans och tänkte lära mig lite poker.. fick 10 dollar att starta med som "bonus". Har gått ganska bra och lira och nu efter en vecka är jag uppe i 54.5$

Tänkte nu ta ut 40 dollar och köra som tidigare,, men när jag då skulle göra utaget så funkade det inte.

 

Snacka med supporten på deras Livechatt. Han var typ sur eller nå och han sa att man var tvungen att sätta in pengar innan man kan ta ut några.. Vad är minsta belopp jag kan sätta in och om jag sätter in kan jag ta ut alla pengar direkt då.. Tex jag sätter in 30 dollar och tar sekunderna efter ut 84,5 dollar.. Funkar det, eller är allt en bluff och jag har inga 54,5$?

 

Kolla in terms and conditions:

http://www.7sultanspoker.com/promoterms.asp

 

Där står bland annat:

Prior to withdrawing the bonus, the player must play in a minimum of 50 raked hands, at tables with limits no lower than $0.25/$0.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klippt från sidan: Free Money

 

Before withdrawing any free money bonus, the player must comply with the following terms:

 

Prior to withdrawing any amount of this bonus, the player must play (i.e. be dealt cards) in a minimum of 5 raked hands per $1 of the total bonus, at tables with limits no lower than $0.25/$0.50.

 

The player must have made at least one deposit at 7Sultans Poker.

 

 

Alltså jag måste börja lira $0.25/$0.50. Och hoppas överleva så länge att jag har gjort 5 raked hands.. Vad är raked hands.. Att man lirar hela vägen ut, efter rivern alltså? Sedan om jag lyckas klara 50 raked hands så ska jag sätta in min 20$, så får jag ta ut bäst fan jag vill? ;)

 

edit: Finns det nått sätt att se hur många raked hands man har spelat? på 0,25/0,50 limits?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raked hands är alltså händer där potten blir så pass stor att en rake (avgift) tas ur potten. Nu var det länge sedan jag lirade Prima (där bla. 7sultans ingår), men jag kan föreställa mig att man börjar ta rake vid $5 (men jag kan ha fel, kolla på deras websida). Det som är udda med Prima är (ellar var om det inte är ändrat), är att du måste bidra till potten för att du skall kunna tillgodose dig en raked hand (trots att det står "dealt cards" i terms&cond.), alltså en s.k. contributed raked hand.

 

Allt kan ju ändra på sig, men på den tiden jag lirade prima fick man gå in i playcheck och räkna manuellt om man ville ha reda på hur många raked hands man hade spelat.

 

 

Hoppas det blev lite klarare.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag måste börja lira $0.25/$0.50. Och hoppas överleva så länge att jag har gjort 5 raked hands..

 

Jag tror att du kan börja lira med 0.05/0.10. När du jobbat upp dina gratis pengar så kan du sedan i lugn och ro lira 0.25/0.50.

 

För övrigt fick jag detta svar från deras support angående rakes.

 

The rake taken from pots that you have made a contribution to various depending on the stakes of the game, the type of limit game and also the amount of active players in such game. You will see when the house rakes a pot when chips are placed on the dealers try throughout the current hand.

 

Here is a link to see the rake structure and rake amount as set by the Network hosts, Prima Poker.

 

http://www.7sultanspoker.com/Banking_Rake.asp

 

* Framtida bonussnack i bonustråden - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har ett problem när det gäller prima.. Steget mellan 0,05/0.10 och 0,25/0,50 är för stort. Gjorde comeback sedan jag gått gul och lirat upp från 20$ till 60. Men går ju redigt sakta på 0,05/0,10 nl, eftersom max inköp är 2$.

 

Läst olas artikel om rullar men när tycker ni jag ska testa en högre nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klippt från sidan: Free Money

 

 

Prior to withdrawing any amount of this bonus, the player must play (i.e. be dealt cards) in a minimum of 5 raked hands per $1 of the total bonus, at tables with limits no lower than $0.25/$0.50.

 

 

 

 

Alltså jag måste börja lira $0.25/$0.50. Och hoppas överleva så länge att jag har gjort 5 raked hands..

 

Alltså du måste spela 5 raked hands PER dollar din bonus är på. Om bonusen är på $50 så måste du spela 5 x 50 = 250 raked hands, alltså inte fem stycken rakade händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kompis fick $10 gratis när han signade på 7sultans som han spelade bort. Då gjorde han samma sak med royal vegas poker som har samma erbjudande och också är en del av prima. Nu har han spelat upp dom $10 till $2k. Så visst funkar det. Är ganska säker på att han tagit ut pengar också om du undrar ifall det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kompis fick $10 gratis när han signade på 7sultans som han spelade bort. Då gjorde han samma sak med royal vegas poker som har samma erbjudande och också är en del av prima. Nu har han spelat upp dom $10 till $2k. Så visst funkar det. Är ganska säker på att han tagit ut pengar också om du undrar ifall det funkar.

Jepp nog går det, problemet för mig är att jag inte riktigt vågar ta steget till 0.25/0.5 då maxinköp är 50$. Förlorar jag ett sånt är jag nere på 30$ vilket skulle kännas redigt surt.. När rekomenderar ni mig att testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad du menar med att testa. Jag tycker att du kanske spela upp till i alla fall $200 innan du testar, så det inte är en alltför stor del av din bankroll (iofs 1/4 men det handlar ändå inte om så stora pengar så det kanske inte är så farligt). Sen krävs det ju en större bankroll för att etablera sig på 0.25/0.50 fast det är väl en annan sak. Svårt att bygga en bankroll på borden under 0.25/0.50 också eftersom det är så stort gap i pengar där (max buy in är väl $5 på borden under eller har jag fel?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad du menar med att testa. Jag tycker att du kanske spela upp till i alla fall $200 innan du testar, så det inte är en alltför stor del av din bankroll (iofs 1/4 men det handlar ändå inte om så stora pengar så det kanske inte är så farligt). Sen krävs det ju en större bankroll för att etablera sig på 0.25/0.50 fast det är väl en annan sak. Svårt att bygga en bankroll på borden under 0.25/0.50 också eftersom det är så stort gap i pengar där (max buy in är väl $5 på borden under eller har jag fel?).

 

Lirar oftast bord med 6 lirare och där är inköpet 2 och ibland 10.. Ska testa ett $50 inköp när (om) jag kommer över $200.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, vet inte om 7Sultans är det enda som erbjuder "Adult websites" att göra reklam för dom med ett rätt hyfsat affilate program. Så om man har en porrsida så är det kanske en bra ide.

 

Hmm.. Kan "adult websites" göra reklam för dem? Deras affiliateprogram sköts ju av fortuneaffiliates och i deras faq står det att sajter med porrinnehåll inte tillåts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nån som vet om man måste ha satt i pengar från NETeller på 7sultans för att kunna använda NETeller vid uttag?

Jag har iaf hört det nånstans men vet inte om det stämmer. Skulle det stämma vore det verkligen inte bra.

Har satt in pengar dit med Master Card men det går ju inte att betala ut till kort. Någon som vet hur jag kan få ut mina pengar därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

OK jag postar här istället.

 

Jag skulle behöva lite råd och tips om hur jag ska dra det här vidare. Jag ska försöka beskriva situationen så bra som möjlig.

 

Jag upptäckte ett comp erbjudande som gällde 7sultans som jag tyckte såg intressant ut i förra veckan och bestämde mig för att signa upp genom det. Till saken hör att jag sedan tidigare har flera prima konton. På prima siter är ens "player-alias" kopplat till ens email så man signar i princip upp genom att ge sitt email och sedan hittar siten ens "player-alias" och så skriver man in en kod.

 

Allting såg ut att fungera normalt. Jag fick upp rutan där man fyller i email, programmet laddades ner och jag fick upp rutan där man fyller i koden. Jag fyllde i koden och blev inloggad. Nu begick jag ett misstag som iofs inte borde vara ett misstag. Jag satte in $200.

 

Efter att jag satt in pengarna loggade jag ut och lite senare loggade jag in igen. När jag nu loggade in så slog det mig att jag inte valt något lösenord. Dock så var det inget problem att logga in då rutan där man fyller i ett konstigt nummer och lösenord var ifyllda. Det här var ju lite underligt varför jag mailade supporten ifrån pokerklienten och frågade varför jag inte fått något password. De mailade tillbaka och frågade efter lite uppgifter men i det här mailet adresserade de mig med ett annat namn än mitt. Lyckligtvis trots allt min flickväns varför jag började fundera på hur detta kunde komma sig.

 

Efter att ha funderat ett tag gick det upp ett ljus. När jag började spela online poker för ett och ett halvt år sedan så hade en hel hög siter ett signup erbjudande där man fick $15. Jag utnyttjade ett sånt hos Gaming Club. Susanne ville också prova eftersom det var gratis pengar, men vi förstod att hon inte kunde använda samma erbjudande jag använt varför hon signade upp för 7sultans. Vad vi inte kände till var att det där erbjudandet gällde inte om man inom samma hushåll hade fått bonuspengar hos en annan primasite, varför hon inte fick några $15 (kan varit $10 men det hör inte hit). Susanne var inte så intresserad så hennes onlinepoker karriär tog i princip slut där. Uppgifterna ifrån denna signup är därför naturligtvis lite suddiga men eftersom jag kunde logga rakt in i hennes konto förmodade jag att hon använt min email, det skulle senare visa sig att hon använt mitt player-alias. Jag förmodar att jag tänkte att det var bäst att göra det för att undvika collusion anklagelser eller något men jag minns inte riktig.

 

I mailet där jag sände mina uppgifter frågade jag om det var så att Susanne hade ett gammalt konto hos dem men i svaret fick jag bara nya login uppgifter. Nu begick jag mitt andra misstag. Utan att tänka mig för tog jag bara uppgifterna ifrån mailet och klistrade in. Men som vanligt med primasiters uppgifter så fungerade de inte, det brukar krävas ett par mail för att få det att funka så jag blev inte direkt orolig över det. Jag mailade tillbaka och denna gång upptäckte de Susannes konto och då ville de ha kontakt med henne.

 

Detta tycker jag inte var något konstigt men hur skulle hon kontakta dem. Jag trodde ju att mailadressen var samma för kontona så nu blev det problem. Efter en hel hög med mail fick jag klart för mig att det inte var mailadressen som var problemet utan att användarnamnet var samma ifrån början. Problemet nu är att isåfall har susanne signat upp genom en mailadress som inte längre är aktiv.

 

Det värsta med hela historian är att 7sultans supporten svarar vänligt så länge jag inte nämner att jag satt in $200. Så fort jag nämner det slutar de svara.

 

Givetvis har jag och Susanne begått ett misstag men inte med upsåt att fuska eller lura någon. Vi har erbjudit oss att verifiera vem vi är och allt sånt men deras support tar inga som helst initiativ att lösa situationen. Efter ett tjugotal mail ville de ha alternativa alias till susannes konto men sedan de fick dem har ingenting hänt. Jag har bestämt men utan att skriva på ett otrevligt sätt påpekat hur absurt det är att jag kunde logga rakt in i någon annans konto därför att deras mjukvara tillåtit två olika personer använda samma alias.

 

$200 må vara mindre än summor man hört talas om i såna här sammanhang, men det är trots allt en stor del av min bankroll och definitivt en så stor summa att jag inte tänker ge upp alltför lätt. Dessutom är det en principsak, jag hade gått på rätt länge även om det bara varit $1.

 

Tack till de som orkat läsa igenom det här, jag hoppas jag fått med allt och jag skulle bli ännu mer tacksam för idéer om hur jag ska fortsätta det här. Mina börjar nämligen ta slut och de jag har kvar innefattar kanadaresor och basebollträn vilket kanske beskriver hur frustrerad jag börjar känna mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UPDATE

 

För att inte kasta mer smuts på siten ifråga än de förtjänar så tycker jag att det är viktigt att jag uppdaterar vad som händer och nu börjar det hända saker!!

 

Jag bestämde mig för att skärpa tonen ganska ordentligt och vips fick jag ett svar där de bad om ursäkt och plötsligt ville ha ett nytt email till kontot med det försvunna emailet. De ville också ha fem alternativa nya pokeralias, fast de fick det i förra veckan.

 

Efter att ha skickat detta fick jag ett svar där de garanterade att de gjorde vad de kunde för att fixa detta så snabbt som möjligt och lovade någon typ av resultat inom 24h.

 

Jag är 100% säker på att detta beror på att jag blev förbannad och att jag ihärdigt har mailat och mailat och mailat. Förhoppningsvis löser det sig och då kan kanske den här informationen vara till nytta för någon annan som råkar ut för något liknande även om en exakt likadan situation förmodligen är ganska ovanlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update2

 

Okej nu har det gått 72 timmar om en halvtimme. Fan de lurade mig där :D .

 

Jag mailade just dem och påpekade detta, så jag väntar mig ett mail tillbaks där de förhoppningsvis ber om ursäkt igen och har löst allt, även om en opålitlig trixare i det här läget normalt brukar slänga in någon typ av brasklapp.

 

7 sultans pålitlighet står just nu i kurs ungefär strax under en kraftigt brottsbelastad narkomans med ordentlig abstinens hos mig, lustigt att deras sätt att slingra sig påminner om en sådan figurs också. Detta får mig förstås att inse att de förmodligen kommer att skylla på primapoker....

 

En varning utöver 7 sultans kan kanske vara på sin plats. 7sultans inte bara samarbetar lite halvdolt med royal vegas utan använder sig dessutom av samma support så exakt samma saker kan givetvis inträffa där. Dock har övriga prima rums support inget med den här att göra så vitt jag vet så förhoppningsvis är de mer effektiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update 3

 

Det som hände efter förra updaten var att jag pepprade dem med mail för att få respons och till sist löste det sig genom min flickvän skapade ett nytt konto ifrån en annan dator. De lovade att flytta de $200 till detta nya konto inom 12h vilket de hör och häpna också gjorde. Jag gjorde en withdrawall till det neteller konto pengarna kom ifrån och väntade.....

 

Efter att ha väntat ett tag blev jag så igår lite orolig att de försökte skicka en check eller ngt sånt så jag kontaktade dem och fick till svar att man inte kan casha ut till ett neteller som tillhör ngn annan. Man kan inte heller casha in vilket ju är lite besynnerligt eftersom hela grejen började med att jag gjorde just så. Jag skrev ett par ganska arga mail här för att överhuvudtaget få svar så det var alltså inte de som kontaktade mig om problemet de hade upptäckt utan jag. Såhär är det hela tiden, de säger ingenting utan stöter de på ett problem så slutar de bry sig och sedan måste jag maila dem för att få reda på vad som pågår.

 

För att slippa trixa ytterligare en vecka så skaffade min flickvän ett neteller konto och då får jag väl ta de $4 eller vad det är för att flytta pengarna till mitt konto. Då fanns ändå inte pengarna kvar???

 

Jag har utan att fått svar ifrågasatt det där. Jag kommer förmodligen att få ut pengarna så småningom men nu har det snart tagit tre veckor. Deras support beter sig fantastiskt osmidigt och antingen försöker de reta upp en eller så är de helt enkelt fantastiskt dumma. De hånar en dessutom genom att skicka förgenererade slogans om hur lätt det är att få support och casha ut osv...

 

Efter att ha spelat på mer än hälften av prima siterna så måste jag säga att just Royal vegas/7 sultans bör undvikas, den enda anledningen att signa upp där är några comps man kan hitta på nätet men värdet av dem förlorar man genom att man får lägga tid på supporten om man stöter på problem. Eller genom att man tiltar på någon annan site eftersom man är förbannad. Bonusarna är inte speciellt bra på någon av siterna.

 

Edit:

Jag fick ut pengarna till slut. Min flickvän skaffade sig ett neteller konto vilket hon sedan fick cerifiera för att kunna flytta dem till mitt konto. Detta kostar ungefär $4 vilket naturligtvis inte är hela världen. Däremot så har hela historien varit väldigt besvärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Använde ett öpnningserbjudande där man fick spela i en kvart med 500 dollar och om det man gick plus upp till 200 dollar fick man behålla. Jag Gick plus 200 dollar och nu behöver jag sätta in 50 dollar för att få ut pengara. Det stod med från början. Jag undrar om någon av er vet något om det här och om jag måste göra något mer för att få ut pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...