TANDEMCYKELN Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Vänner, Självklart ska man blåsa det svenska systemet på så mycket som man bara kan. Systemet uppmuntrar folk att fuska, så varför ska DU inte fuska? Ska bara andra få fuska? Tänk på alla de pengar du betalar in i skatt som en hederlig arbetare. Minst 33 % i inkomstskatt, plus 30 % i arbetsgivaravgifter. Sedan betalar du skatt på allting du köper i form av moms och punktskatter. Jag menar, tjena! Hela jävla lönen går nästan i skatt. Lönar det sig att arbeta i Sverige? Nej, det gör det inte, ty man lever lika bra på bidrag. Citera
Staahla Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Tandemcykeln... Jag applåderar ditt inlägg. Edit: Såg din signatur nu. Du kan inte mena allvar att du spanar på cyklingen på Eurosport? För det låter precis som en cykeltävling. I så fall är det sådana som du som medverkar till att de fortsätter att sända eländet, när de skulle kunna sända någon gammal C.L.-final från 80-talet eller ett par extra repriser av Eurogoals. Tänk dig för innan du slår på TV:n nästa gång. Tandemcykeln... Jag applåderar inte din signatur. Citera
toompa84 Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Säg upp pokern och återgå till ditt normala liv med fotboll och styrketräning är mitt tips! Citera
Ceritus Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Ojoj, vilken aggresiv folkmassa som hade sitt hem i denna tråd. Påhopp både från höger och vänster. Det här med bidrag och skatter verkar vara känsligt, vilket inte alls är särskillt konstigt idagens samhälle. Nu har jag visserligen inte orkat (läs: inte haft lust eller tid) att läsa igenom alla 7 sidorna så jag kan säkert ha lyckats missa något i denna tråd. Men frågan kvarstår har trådskaparen grana hoppat av jobbet eller satsat hel hjärtat på påkern? Citera
TANDEMCYKELN Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Edit: Såg din signatur nu. Du kan inte mena allvar att du spanar på cyklingen på Eurosport? För det låter precis som en cykeltävling. Det finns en sport värd namnet och det är cykel. Kärringarna som spelar fotboll eller annan sörja kan lika väl gå och dränka sig. Cykel handlar om MÄN som KÄMPAR uppför berg och utför långa, långa raka asfaltssträckor. Det är MÄN och inga jäkla kärringar, som slänger sig ner på marken för minsta blåmärke. Cykel handlar om SMÄRTA och det är det som gör riktiga MÄN. Kärringar gör sig icke besvär! Citera
toompa84 Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Edit: Såg din signatur nu. Du kan inte mena allvar att du spanar på cyklingen på Eurosport? För det låter precis som en cykeltävling. Det finns en sport värd namnet och det är cykel. Kärringarna som spelar fotboll eller annan sörja kan lika väl gå och dränka sig. Cykel handlar om MÄN som KÄMPAR uppför berg och utför långa, långa raka sträckor. Det är MÄN och inga jäkla kärringar, som slänger sig ner på marken för minsta blåmärke. Cykel handlar om SMÄRTA och det är det som gör riktiga MÄN. Kärringar gör sig icke besvär! Synd att majoriteten dopare är cyklister... hoppsan, majoriteten cyklister dopade skulle det visst vara! Citera
TANDEMCYKELN Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Synd att majoriteten dopare är cyklister... hoppsan, majoriteten cyklister dopade skulle det visst vara! Det finns lika mycket doping bland andra idrotter. Citera
Loveless Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Män? Testosteronpumpade troll menar du. Citera
TANDEMCYKELN Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Män? Testosteronpumpade troll menar du. Att använda steroider i cykel ger inte mycket fördel. Det är snarare tvärt om. Alltför mycket muskler gör dig för tung och du har en stor nackdel. Citera
supertod Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 mmmm cykel. kommentatorer som vacchi o adamsson höjjer cykelsporten Citera
Staahla Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Jag har inget emot cykel som sport, bara de slutar tv-sända smörjan. Den lägger ju beslag på hela veckans tablå. Citera
TANDEMCYKELN Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Jag har inget emot cykel som sport, bara de slutar tv-sända smörjan. Den lägger ju beslag på hela veckans tablå. Det är ju det som är meningen. Citera
Henkeman Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Och i den här tråden diskuteras det om grana ska säga upp sig för att spela poker och INTE om cykel på Eurosport, gör en ny tråd om ni vill diskutera det. Kan tänka mig att nån mer lös-aggro moderator *host* Kubo *host* sitter och fingrar på modereringsknapparna redan, så ta det lugnt Cheers /Henke Citera
emilio_barzini Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Postad 21 Augusti , 2005 Edit: Såg din signatur nu. Du kan inte mena allvar att du spanar på cyklingen på Eurosport? För det låter precis som en cykeltävling. Det finns en sport värd namnet och det är cykel. Kärringarna som spelar fotboll eller annan sörja kan lika väl gå och dränka sig. Cykel handlar om MÄN som KÄMPAR uppför berg och utför långa, långa raka asfaltssträckor. Det är MÄN och inga jäkla kärringar, som slänger sig ner på marken för minsta blåmärke. Cykel handlar om SMÄRTA och det är det som gör riktiga MÄN. Kärringar gör sig icke besvär! ville svara men det blir för mycke OT Citera
svensk Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Postad 21 Augusti , 2005 Hm, hur ska du slippa karensen. Spela poker på jobbet, sextrakassera chefen, stjäla? Om man får sparken så är det väl kortare karens? Citera
Blado Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Postad 21 Augusti , 2005 trådskapare: Spelar du no limit? Citera
grana Postad 21 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2005 hej igen, blev ett väldigt rabalder om allt mellan himmel jord i denna tråd. några tycker att jag gör rätt, andra tycker att jag gör fel å några gillar cykel men det ä väl precis som det ska va.. för er som undrar om badbeats å downswingar så har den längsta perioden varat i ca 2 veckor, då backade jag 5-6 inköp å det va ju såklart rätt jobbigt ( vet inte om det kvalificerar sej som downswing?) lite svårt att säja hur mycket jag tjänar eftersom jag byter nivåer men de 2 senaste månaderna på NL 2/4 så har det blivit runt $15000 å dessförinnan på 1/2 nivån runt $2-3000/ månad rullen ligger på ca 30K så jag hoppas det räcker..? skulle det inte göra det så får jag väl söka a-kassa å jobb. tror inte att det är hela världen om pokern skulle skita sej totalt, har varken fru eller barn att ta hand om, bara mej själv. problemet som jag ser det är att jag inte spelar tillräckligt, RB på runt $5-600/månad säjer väl endel, läste om en kille som drog in $1000-2000/månad på 1/2 så jag har väl lite å kämpa för antar jag men det blir svårt, spelar ju bara 2 bord samtidigt! Citera
Kissemisse Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Postad 21 Augusti , 2005 angående BR kravet så var det ju det som jag undrade lite över, på den nivå jag spelar på nu så har jag ju råd med 80 inköp på de NL bord jag spelar, så jag tycker ju själv att det borde kunna räcka? har än så länge aldrig backat i slutet av nån månad men det kanske är för tidigt att säga när man inte ens spelat i ett år, kanske kommer det tider när man backar i ett halvår, man har ju hört att t.o.m proffsen har sina långa downperioder emellanåt? Mitt tips är att vänta med att bestämma dig tills du har haft ett par ordentliga mardrömsdippar. Dipparna bör vara c:a 2-3 veckor upp till flera månader, och de ska ha skapat ett rejält hål i din BR. Klarar du att reda ut de stormarna och komma tillbaka till BR-highscore till slut, då är du nog redo. Du har ju inte gått minus en enda månad... Hur skall du då veta hur du kommer att reagera när det verkligen blåser? Citera
freeman Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Postad 21 Augusti , 2005 kan du inte gå ner till halv tid och testa dig fram mellan poker/jobb? Citera
lumor_ Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Postad 21 Augusti , 2005 On Topic: Säg upp dig när du hittat något annat jobb som du tror att du trivs bättre med och som du kan ha på 50-75% eller så. Jag tror att (förutom att det självfallet ger trygghet) att det i längden är bra att ha ett jobb eller studier som ger lite struktur åt tillvaron. Visst är det härligt med semester men personligen funkar jag dåligt efter att ha varit arbetslös i mer än 3 månader. Börjar vrida på dygnet, får ingenting gjort, ett litet ärende till posten börjar kännas som en besvärlig strapats. Kanske bara är jag dock... Off Topic: Lugna ner er nu, gubbs... Efter allt cyniskt dravel så trodde jag åtminstone Kom ihåg, det är en djungel därute. säkerställde att det handlade om ironi, men ack så fel man kan ha. Ska man vara tvungen att fylla en post med blinkande smilies ala Lunarstorm för att det ska framgå... Att ingen utom psykologen ens verkade reflektera över möjligheten att det var ironi, tyder väl på hur cyniska postare vi har här... <-- OBS. Missa ej denna! Haha... Jag flinade gott åt Jag vet inte var du kommer ifrån men jag har i alla fall inte predatorer som flåsar mig i nacken hela tiden. Jag får nog avvakta ytterligare 100 inlägg innan jag gör ett nytt försök med ett ironiskt inlägg, så jag inte orsakar en folkstorm... Trevligt att få veta att det var ironi. Tyvärr finns det åtskilliga människor som skulle kunna skriva så där på fullaste allvar. Tänk på dessa tänkvärda ord nästa gång du försöker dig på ironi: http://www.hut.nu/vet/diss.asp?id=15 Förresten är curling den trevligaste sporten att följa på TV. Citera
Castro Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Postad 21 Augusti , 2005 Mitt tips som outtalad gulningsexpert är, att vänta med att bestämma dig tills du har haft ett par ordentliga mardrömsdippar. Dipparna bör vara c:a 2-3 veckor upp till flera månader, och de ska ha skapat ett rejält hål i din BR. Klarar du att reda ut de stormarna och komma tillbaka till BR-highscore till slut, då är du nog redo. Du har ju inte gått minus en enda månad... Hur skall du då veta hur du kommer att reagera när det verkligen blåser? Men måste man verkligen få sådana feta swings då? Om man känner att man har ett väldigt övertag mot sitt motstånd så kan ju i princip inga oturssvackor i världen vända plusset till ett minus. Jag kan bara tala för mig själv och jag har spelat poker på ett seriöst plan i snart ett år och har aldrig haft en månad eller kanske ens en vecka på minus. Inkomsten har bara varit ständigt stigande. På den senaste 3-månadsperioden (220 timmer spelade) då jag fört statistik över varje session har jag aldrig förlorat mer än 2 sessioner i rad, aldrig haft en större downswing än 3 inköp, vinner kanske 9 sessioner av 10, inte tiltat en enda gång och under hela augusti så har jag plussat varje dag. Kan man med säkerhet ändå säga att jag kommer att drabbas av dessa feta downswings som alla snackar om? Snyggar till citat - Hickmott Citera
grana Postad 22 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Börjar vrida på dygnet, får ingenting gjort, ett litet ärende till posten börjar kännas som en besvärlig strapats. Kanske bara är jag dock... känner igen det där hehe Citera
grana Postad 17 November , 2005 Författare Rapport Postad 17 November , 2005 hej igen lite updates, har flyttat till stan nu, har börjat träna igen å lever ett lugnt liv, pokern går bra spelar NL 3/6 å vinner stadigt. problemet är bara det här med suget, till skillnad från många andra på det här forumet så har jag problemet att jag nästan aldrig är sugen att spela längre, har spelat i snart 18 månader nästan uteslutande nätpoker men känner mej osäker på jag vill syssla med det här nån längre tid, t o m när jag vinner känner jag en stor press på att prestera. jag spelar runt 5 dagar i veckan men det är endast för att jag tvingar mej själv så jag inte ska få dåligt samvete å ofta blir passen inte längre än 2 timmar per dag vilket jag själv tycker är för lite, vill inte låta otacksam (det har ju ändå gått väldigt bra) men jag skulle behöva lite tips på hur jag ska få tillbaka suget! ni vet det där suget som fanns när det enda man ville göra när man kom hem efter jobbet va att slå på datorn innan man ens hunnit fått av sej kläderna för att spara lite tid till spelandet! ( hehe, kanske inte riktigt sånt stort sug men ni förstår väl min synpunkt). kanske skulle fixa ett deltidsjobb eller börja plugga? tror att suget kanske inte finns där p g a pressen som blir att man måste vinna varje månad ( nu är det ju inte så illa, men i skallen känns det så). visserligen har jag ett bra rakeerbjudande men det kräver ju oxå att man spelar endel å det är ju där skon klämmer. nån som har nåt bra tips som är i samma situation som jag? nån liten grej som ni gör innan passen för att peppa upp er eller nåt? Citera
Nickefik Postad 17 November , 2005 Rapport Postad 17 November , 2005 nån som har nåt bra tips som är i samma situation som jag? nån liten grej som ni gör innan passen för att peppa upp er eller nåt? Jag är inte i samma situation som du men känner väl igen mig i hur du beskriver känslan. Jag har ett vanligt arbete, sambo och barn, och har väl lite begränsat med tid av just den anledningen. De pengar jag drar in är "bonus" pengar, eftersom lönen går till räkningarna. Men det är skönt att kunna spara en rejäl slant varje månad som går till utlandssemestrar, växthus till sambon, osv. Eftersom jag nu vinner en del varje månad så känner jag press på mig att spela. Det känns dumt att låta bli att spela, och då också låta bli att dra in de här extra pengarna. Pengarna är ju mer än välkomna. Därför blir det ett press att spela, även när man inte alltid är sugen. Jag har satt upp ett mål för hur mycket jag ska spela varje månad. Målet är 50 timmar, vilket inte är helt lätt att hinna med jämt. För mig så är det pressande nog att spela mina 50 timmar. Hade jag haft pressen på mig att jag MÅSTE vinna en viss summa varje månad, då hade det inte varit kul... Jag ser pokerspelandet som ett "jobb", vilket gör att jag hela tiden försöker maximera det jag får ut av den tid jag lägger ner. Det gör det hela lite mekaniskt. Tex så spelar jag inte lite 7CS bara för att det är kul, eftersom jag tjänar mer när jag spelar annat. Så vad har jag för tips till dig? När jag ser till min egen situation så skulle jag vilja ha mer tid över till annat också. Nu är det inte så lätt för mig pga jobb och allt annat. Mitt råd till dig är att bygga upp ditt sociala liv utanför pokern. Eftersom du verkar kunna spendera din tid lite som du vill, så se till att fylla tiden utanför pokerspelande med vettiga saker som flyttar fokus från ditt spelande. Då kommer det nog att kännas roligare att spela också. En annan sak är ju faktiskt att har man pokern som ett jobb, så är den ett jobb. När det gäller det där med jobb..... så är det ju inte alltid kul att arbeta. Det är väl den stora nackdelen med att ha sin hobby som jobb. Förändras inte dina känslor inför poker så tycker jag du ska se till att skaffa din försörjning på annat sätt och ta ett break från poker. Spela bara när du känner för det och det är kul. Citera
Recommended Posts