Gå till innehåll

Hur funkar Pokerklubbar och Sverok?


Recommended Posts

Vad jag har fått ut av att läsa på detta forumet är att så länge man är i ett slutet sällskap, och 100% av insatserna går till spelarna och 0% av pengarna går till huset så är det fullt lagligt att spela om pengar.

 

Vissa skriver att man även skulle kunna få bidrag från sverok till detta, då det räknas som slutet sällskap när enbart medlemmar får vara med och spela.

 

Är det någon som faktiskt genomfört detta i praktiken? Har ingen lust att fixa medlemmar, hålla i möten, fixa bankkonto etc för att sedan få min ansökan avslagen av sverok.

 

* Förtydligar rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg precis ett intressant inlägg i sveroks forum:

Ska vi bara för skojs skull jämnföra en pokerturnering (inga pengainsatser, man betalar en turneringsavgift och alla börjar med lika mycket marker) med en Magic turnering, som går till exakt likadant:

 

1) Alla deltagare betalar en turneringsavgift.

2) Alla spelar.

3) Turneringsavgiften delas upp i prispengar och delas ut till vinnarna.

 

Vad är skillnaden? Och om det inte är någon skillnad, är även magic turneringar "olagliga" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste lite på deras forum jag med och hittade den här lilla meningen

 

"Vi har både pokerföreningar och bridgeföreningar i Sverok och skulle det komma en schackklubb och vilja vara med så får de givetvis vara med om de vill. Att det finns ett bridgeförbund betyder inte att man måste tillhöra dem om man spelar bridge."

 

så dom har redan pokerföreningar i sverok.. borde inte vara omöjligt att fixa en till då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste lite på deras forum jag med och hittade den här lilla meningen

 

"Vi har både pokerföreningar och bridgeföreningar i Sverok och skulle det komma en schackklubb och vilja vara med så får de givetvis vara med om de vill. Att det finns ett bridgeförbund betyder inte att man måste tillhöra dem om man spelar bridge."

 

så dom har redan pokerföreningar i sverok.. borde inte vara omöjligt att fixa en till då ;)

 

Fick ett mail från deras förbundskansli idag på morgonen med telefonnumret till tre andra pokerföreningar. Han som skickade mailet skrev också att även han brukar spela lite hold'em ibland. Så jag behöver inte vara rädd att de ska se med skeptis på min pokerförening för att de inte vet vad det egentligen handlar om. :)

 

ser ljust ut för vår förening. om någon skulle vara intresserad att spela med oss senare så är ni självklart välkomna. Ni som är mellan 7-25 år och vill stödja oss så får ni gärna skicka pm till mig där ni skrivet att ni anmäler er. Man får nämligen 40 kr för varje medlem mellan 7-25 år man har i föreningen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ska den här klubben ligga?

 

oj, glömde visst nämna det viktigaste :lol:

 

Vi bor i Lessebo kommun. fyra mil utanför Växjö. Bussförbindelserna mellan Växjö och Lessebo är ypperliga. men nu handlar denhär tråden mer om sverok än om vår förening, så om du undrar mer får du skicka pm till mig eller ta det i växjö/kronoberg-tråden under "markbunden poker"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
finns det nån länk där man kan anmäla sin förening till sverok?

 

Det är inte bara att gå in och anmäla föreningen, det krävs mer än så. Du behöver håll aett första möte med föreningen där ni utser styrelse och grejer, sen måste ni skaffa ett konto till föreningen där pengarna ska hamna. Med anmälan ska du skicka med mötesprotokollet och kontobeviset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...