Gå till innehåll

Masters of Poker, Grebbestad 11-12 november!


Recommended Posts

  • Svars 288
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"1. Alla vapen lämnas till turneringsledaren vid anmälan i kassan"

 

:shock:

 

Är det där en kvarleva från western-tiden?

 

Tanken var att det skulle vara det. Men tro det eller ej. Vid ett tillfälle fick vi en en rejäl kniv på disken :?:lol: /Grebban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som grabbarna kan detta med live-turneringar, annars tror jag inte att dom hade fått multipoker som huvudsponsor...

& Såvitt jag vet, behöver det ju inte vara olagligt om man sköter puckarna rätt. Fan vad folk snöar in sig att det är olagligt med pokerturneringar. Jag känner att jag absolut skall dit & håva in degen. Zee you there. :twisted::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock undrar man ju vad som händer om farbror myndighet sparkar in dörren medan man sitter på finalbordet med 80% av markerna...

 

Det skulle jag tro att de har en backup-plan för. Det mesta betalas ju in i förskott, så det borde gå att ha en relativt pengafri lokal. de som är kvar får väl dela procentuellt, ungefär som när det kraschar på nätet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Lagligt eller ej.

Denna turnering håller alla mått vad gäller laglighet, slutet sällskap. Varför har vi annars denna rigorösa proceduren när det gäller bokning till denna tävlig. Och som ovan sade så väl, vågar du inte spela, för det kanske kan dli en räd !!!????!!! Ta hypotesen att det skulle bli detta, vad händer. ?? Inget, inte för dig som spelare, och pengar tillbaka, inget förlorat. Och ryktena om att det var lotteriinspektionen som stoppade multipoker till Tallin är FEL. De var Tallins myndigheter, motsvrande våran som inte OK det hela. Räder görs ofta, dock mot svartklubbar som inte följer lagen vad gäller slutna sällskap, medlemmar, förskott mm.

 

TV, vara eller icke vara !?!

Det är inte menigen att detta skall "livesändas", utan som lokala bolag gjort tidigare, dokumentär material, nyheter, spelet, samanhållningen. Helt enkelt att "döda" denna otroliga syn visa inte pokerspelande människor har, samt även vad jag förstått nu även pokerspelare om att detta skulle vara olaglit, farligt, syndigt mm. För så är ju inte fallet, eller har jag fel ??? 8-)

 

Sedan om det kommer att livesändas av ngn radio, eller pokerforum el. dyligt. Bara kul, men dock ej olagligt.. :P

 

Hoppas att jag klarat att reda ut lite missförsånd på denna tråden, och inte skapat flera frågetecken....

 

Hoppas nu bara att jag får möjligheten av att träffas och pratas vidare om några månader.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock undrar man ju vad som händer om farbror myndighet sparkar in dörren medan man sitter på finalbordet med 80% av markerna...

 

Det skulle jag tro att de har en backup-plan för. Det mesta betalas ju in i förskott, så det borde gå att ha en relativt pengafri lokal. de som är kvar får väl dela procentuellt, ungefär som när det kraschar på nätet ;)

 

:/ Det enda som kan ske där, är att om dom nu skulle vilja utföra en kontroll att alla papper är Ok, är detta FÖRE spelstart. När väl spelet startat har dom ej tillträde till lokalen då det är ett slutet sällskap. Inte ens med domslut kan dom stoppa detta, då spelet startat, och papper skall granskas FÖRE en spelstart. Och jag lovar, ALLA papper är i sin fulla ordning redan nu :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grebban, lugna ner stressnivån lite!

 

Som arrangör tåla lite att det ifrågasätts i och med att det juridiska läget är lite oklart just nu, försöka istället att bemöta det sakligt och lungt.

 

Njut av solen och ta det lungt! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Lagligt eller ej.

Denna turnering håller alla mått vad gäller laglighet, slutet sällskap.

 

Nej, det gör den inte. Ett slutet sällskap får inte bjuda in folk via t ex denna site. Dessutom gissar jag att "Grebbestad poker" har som huvudsyfte att bedriva pokerspel, det är inte heller ok. Dessutom överskrider 1150 kronor x antal spelare det maxbelopp för vad man får vinna om turneringen hade haft tillstånd, eller tänker ni dela upp vinsterna i 640 kronors klumpar, som alla vinner varsin och sedan behålla allt själv?

 

Varför har vi annars denna rigorösa proceduren när det gäller bokning till denna tävlig.

 

Jag hade hoppats för att hålla myndigheter, media osv utanför det hela...

 

Och som ovan sade så väl, vågar du inte spela, för det kanske kan dli en räd !!!????!!! Ta hypotesen att det skulle bli detta, vad händer. ?? Inget, inte för dig som spelare, och pengar tillbaka, inget förlorat.

 

Inget händer oss spelare, mer än att de pengar som finns i lokalen antagligen beslagtas. Nu kommer det iofs inte hända att det blir en raid, men ni som arrangörer kan mycket väl bli stoppade i förhand eller kraftigt bötfällda i efterhand. Det är er jag tänker på, inte spelarna.

 

TV, vara eller icke vara !?!

Det är inte menigen att detta skall "livesändas", utan som lokala bolag gjort tidigare, dokumentär material, nyheter, spelet, samanhållningen. Helt enkelt att "döda" denna otroliga syn visa inte pokerspelande människor har, samt även vad jag förstått nu även pokerspelare om att detta skulle vara olaglit, farligt, syndigt mm. För så är ju inte fallet, eller har jag fel ??? 8-)

 

Återigen, det är jättebra för oss spelare om poker får positiv publicitet men det är dumt av er att visa i TV att ni pysslar med olaglig spelverksamhet i er klubb.

 

Hoppas nu bara att jag får möjligheten av att träffas och pratas vidare om några månader.....

 

Ja, jag hoppas själv kunna åka ner och lira, det är som sagt riskfritt för oss som spelar. Akta ryggen bara när ni som arrangör gör allt så öppet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upps, verkade som jag hoppade i "galen tunna" på mitt föra inlägg :lol:

Mitt föra inlägg var absolut inte menigen att "jaga upp" andra, utan jag bara menade att jag provade ge svar på saker och ting från våran vinkel.

Men jag förstår er oxå, detta med media har nog blivit större än vad tanken var, det var för att göra dokumentär om poker. Alltså inte sända vem som spelar vad/var/. Utan hur man spelar.

 

Lagligt eller ej... ;)

Vi gör detta för att alla skall ha kul, ingen spelare riskerar ngt. Utan som ovan inlägg, det är vi som gör det. Och detta gör vi mer än gärna för sporten :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter att ha kollat in hotellet på webben så vet jag inte om jag skulle vilja åka ut tidigt eller inte, rena semeterparadiset.... Klockren turneringsplats ni har valt denna gången.

P.s

Tack grabbar på grebbestadpoker för en otroligt rolig och bra turnering i maj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...