Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har i omgångar under flera år testat på Omaha PL och har trots hyfsad försiktighet gång på gång åkt dit på på rätt sanslösa saker. Man leder stort med medelhög kåk och går all in, får syn av AA-KK som klonkar högre kåk. Värst tycker jag är när jag själv har tvåpar med t ex KJ på floppen, höjer rejält för att blocka men får istället en saftig mothöjning. Synar ändå i hopp om att killen sitter med AA men finner mig vid showdown stå mot KKK trots att jag hade en av kungarna. Det är så fruktansvärt svårt att analysera sådana lägen. Först nu har jag verkligen fått det bekräftat för mig att det "otroliga" händer gång på gång i det här frustrerande spelet. Jag har börjat plussa mer stabilt nu när jag spelar försiktigt eftersom jag inte slösar bort marker i onödan (många bäckar små). Men är det alltså rätt att spela fegt i ordets rätta bemärkelse? Tidigare ville jag undvika att bli så lättläst som det medför.

Postad

You've got to master the game, that's what seperates the best from the rest. TAG är rätt, LAG är rätt, kombinera och hitta ditt eget spel men var inte för obv. Fatta rätt beslut i varje giv kombinerat så kommer du klättra.

Postad
You've got to master the game, that's what seperates the best from the rest. TAG är rätt, LAG är rätt, kombinera och hitta ditt eget spel men var inte för obv. Fatta rätt beslut i varje giv kombinerat så kommer du klättra.

Att vara LAG i Omaha PL medför ju stora risker och kräver rejält med erfarenhet. Själv stjäl jag ofta potter om motspelarna visar ointresse men jag har så oerhört ofta hamnat i trubbel när jag har spelat aggressivt. LAG är enligt min mening betydligt mer givande i Texas Hold'em än i Omaha PL såvida man inte är en Durrrr eller Phil Ivey ;-) TAG är däremot helt rätt även för amatörer som mig.