Gå till innehåll

TV: Sommardebatt 2/6 22.00 på SVT1


baller

Recommended Posts

Programmet heter Sommardebatt.

"Debatt från en cafébåt på Umeälven. Programmet presenterar intressanta och aktuella personer, som diskuterar de senaste, aktuella frågorna."

 

Nästa torsdag på 22.00 på SVT 1.

 

Vill ni påverka nästa torsdags program när Bosse R kommer dit o skall prata om internetpokerns beskattning etc så kan ni maila redaktionen: sommardebatt@svt.se

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hittar ingen information om pokerbeskattning på sommardebatts hemsida, är jag bara dålig på att leta? Finns det någonting läsvärt någonstans gömt i svt-webbens skrymslen? Och dessutom, varför skickar dom Bosse istället för Nuder?

För att Ringholm är den mest karismatiske ministern och den mest lämpade att hantera media så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar ingen information om pokerbeskattning på sommardebatts hemsida, är jag bara dålig på att leta? Finns det någonting läsvärt någonstans gömt i svt-webbens skrymslen? Och dessutom, varför skickar dom Bosse istället för Nuder?

För att Ringholm är den mest karismatiske ministern och den mest lämpade att hantera media så klart.

 

Om det skulle vara sant så är det illa ställt med Sverige...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar ingen information om pokerbeskattning på sommardebatts hemsida, är jag bara dålig på att leta? Finns det någonting läsvärt någonstans gömt i svt-webbens skrymslen? Och dessutom, varför skickar dom Bosse istället för Nuder?

För att Ringholm är den mest karismatiske ministern och den mest lämpade att hantera media så klart.

 

Om det skulle vara sant så är det illa ställt med Sverige...

 

/TF

 

 

Om du inte har märkt det så är det redan väldigt illa ställt med Sverige... :evil:

 

Dock tror jag du redan visste om det... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har märkt det så är det redan väldigt illa ställt med Sverige... :evil:

 

Dock tror jag du redan visste om det... ;)

 

Ja....drivor med människor svälter ihjäl varje dag och tiggande barn översvämmar gatorna.

Nej vänta nu...så var det ju inte alls.

 

 

Det går långsamt men vi blir fattigare för varje dag så även om du överdriver så finns det tyvärr ett litet i korn av framtida sanning i det du skriver. Det är bara att göra en jämförelse med hur "rikt" (BNP/capita) Sverige var för säg 30-40 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kanske har missat dom 1000-tals hemlösa i det här landet....??

 

Allt är relativt, om du jämför med hur många andra länder har det i världen kommer du nog fram till att vi har det ganska bra ändå.. Finns nog inte något land med mindre hemlösa än Sverige. Skulle väl vara typ Finland eller Norge då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kanske har missat dom 1000-tals hemlösa i det här landet....??

 

Hemlöshet är alltid ett misslyckande, men att använda det som ett mått på att det är "åt helvete" med landet låter märkligt. Nämn det land av icke lilliputtstorlek som inte har hemlösa liksom...

 

När det gäller Macromans svammel så har jag gjort några snabba kollar på SCB, men erkänner att jag inte är helt hemma i all den statistiken. Hittade iaf bland annat dessa:

 

http://www.scb.se/templates/tableOrChart____36581.asp

 

http://www.scb.se/templates/tableOrChart____33847.asp

 

http://www.scb.se/templates/Product____25785.asp

 

Som tycks visa att det mellan 1993 och 2004 skedde följande förändringar:

 

Befolkningen steg med 3%

BNP steg med 40%

KPI steg med 15%

 

Detta måste - enligt vad jag förstår - vara starka tecken på att det gått väldigt bra de senaste 12 åren i varje fall. Anledningen till att jag bara visar siffror från 1993 var att jag inte hittade BNP-siffror i diagram eller tabeller som var äldre än så.

 

Hur som helst så är vi väldigt OT just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kanske har missat dom 1000-tals hemlösa i det här landet....??

 

Hemlöshet är alltid ett misslyckande, men att använda det som ett mått på att det är "åt helvete" med landet låter märkligt. Nämn det land av icke lilliputtstorlek som inte har hemlösa liksom...

 

När det gäller Macromans svammel så har jag gjort några snabba kollar på SCB, men erkänner att jag inte är helt hemma i all den statistiken. Hittade iaf bland annat dessa:

 

http://www.scb.se/templates/tableOrChart____36581.asp

 

http://www.scb.se/templates/tableOrChart____33847.asp

 

http://www.scb.se/templates/Product____25785.asp

 

Som tycks visa att det mellan 1993 och 2004 skedde följande förändringar:

 

Befolkningen steg med 3%

BNP steg med 40%

KPI steg med 15%

 

Detta måste - enligt vad jag förstår - vara starka tecken på att det gått väldigt bra de senaste 12 åren i varje fall. Anledningen till att jag bara visar siffror från 1993 var att jag inte hittade BNP-siffror i diagram eller tabeller som var äldre än så.

 

Hur som helst så är vi väldigt OT just nu...

 

Svammel och svammel...

 

Tycker inte om jag har svamlat särskilt mycket, eurythmech. Trodde det var kända fakta att Sverige tappat från topp 3 i världen (c:a 1970) i bnp/capita till runt 20:e plats.

 

Det stämmer dock det du skriver att vi hållit jämna steg med övriga västvärlden (dock inte USA och Schweiz typ...) sedan 1993. Detta innebär dock bara att vi inte fortsätter att tappa utan att vi håller vår 20:e plats...

 

För att komma upp till topp 3 igen innebär att vi måste ha en rejält högre tillväxt än övriga jämförbara länder under en mkt lång period. Jag tror inte det är möjligt med den nuvarande regimen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur svårt kan det vara? Håll er till ämnet!

 

Nu får du väl ge dig. Om skatt på poker ska diskuteras så ÄR det relevant att ta upp vad skatterna används till!

 

Skatt på poker ska INTE diskuteras här, det finns en jättetråd om det redan. TV-programet som sänds nästa torsdag diskuteras här. Som sagt; hur svårt kan det vara? Håll er till ämnet, annars låser vi tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdag 2 juni 2005

 

22:00 Sommardebatt (23:00)

 

Debatt från en cafébåt på Umeälven. Del 2 av 6. Bosse Ringholm och professionelle pokerspelaren Ken Lena rd diskuterar det så populära pokerspelet. Homosexuell i politiken - Erik Slottner, f d KDU-ordförande, och Bengt Urban Fransson, kommunalråd i Arjeplog, diskuterar. Programledare: Linda Olofsson och Helena Wink. Även 3/6 och 7/6. [29550]

 

 

Dont forget!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...