Jeg123 Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 3 veckor,väldigt skumt. Jag fick mitt moneybookers konto hackat på ca $5000 tror jag det var, moneybookers lyckades avbryta transaktionerna och pengarna återvände till mitt konto Citera
Bluwajt Postad 15 April , 2010 Rapport Postad 15 April , 2010 om man har ett mb mastercard, kan man använda det i bankomater i sverige och ta ut pengar från sitt mbkonto? eller har jag uppfattat det hela fel? ja, fast låg limit Citera
Nemesis Postad 16 April , 2010 Rapport Postad 16 April , 2010 Väntar på mitt MB kort... ser fram emot det! Citera
Nemesis Postad 23 April , 2010 Rapport Postad 23 April , 2010 Skit oxå... 1000€ limit på hur mycket man får handla för. Ville betala skolavgift i dollar (en skola i USA) och slippa alla valuta transaktioner. Citera
OsantVassSpelare Postad 23 April , 2010 Rapport Postad 23 April , 2010 Undrar igen om någon kan bekräfta hurvida man måste betala växlingavgifter VARJE gång man tar ut euro om man har kontot i dollar och kortet i euro? Citera
valterego Postad 25 April , 2010 Rapport Postad 25 April , 2010 Har haft en helvetes massa problem att få ut pengar på automat och handla i butikvia MB MC, trots att jag inte överskridit gränserna och jag VET att det finns pengar på kontot. Någon som vet om det finns limits på antal transaktioner per tidsenhet och inte bara summa? Citera
Jeg123 Postad 25 April , 2010 Rapport Postad 25 April , 2010 i Sverige? Jag hade problem i Las Vegas, funkade knappt någonstans, men funkade bra i övriga USA. Har också ett problem, gjorde en transaktion som blev avbruten, har gått 10 dagar och har inte fått tillbaka pengarna. Väldigt lång tid... Citera
okocha Postad 26 April , 2010 Rapport Postad 26 April , 2010 går det att köpa spelmarker i exempelvis vegas med kortet? så det räknas som köp och inte uttag alltså? Citera
Jeg123 Postad 26 April , 2010 Rapport Postad 26 April , 2010 går det att köpa spelmarker i exempelvis vegas med kortet? så det räknas som köp och inte uttag alltså? Ingen aning, men jag rekommenderar att du går till en bank och tar ut pengar. Räknas då som ett köp och du kan ta ut ca $4k Citera
Nemesis Postad 26 April , 2010 Rapport Postad 26 April , 2010 Ingen aning, men jag rekommenderar att du går till en bank och tar ut pengar. Räknas då som ett köp och du kan ta ut ca $4k För mig står det max 1000€ har du en annan gräns? Citera
okocha Postad 26 April , 2010 Rapport Postad 26 April , 2010 Ingen aning, men jag rekommenderar att du går till en bank och tar ut pengar. Räknas då som ett köp och du kan ta ut ca $4k tack, bara att vandra in på valfri bank och säga att man vill ta ut då antar jag? För mig står det max 1000€ har du en annan gräns? jag har 4k dulls för köp Citera
escobar Postad 22 November , 2010 Rapport Postad 22 November , 2010 Om jag har MB i euro, mitt mastercard i euro och tar ut sek i en svensk bankomat, kostar det då 1.99% i växlingsavgift? Tacksam för svar. Citera
okocha Postad 22 November , 2010 Rapport Postad 22 November , 2010 Om jag har MB i euro, mitt mastercard i euro och tar ut sek i en svensk bankomat, kostar det då 1.99% i växlingsavgift? Tacksam för svar. 1.75% + €1.8 kostar varje uttag tror jag går det att köpa spelmarker i exempelvis vegas med kortet? så det räknas som köp och inte uttag alltså? Ingen aning, men jag rekommenderar att du går till en bank och tar ut pengar. Räknas då som ett köp och du kan ta ut ca $4k tack, bara att vandra in på valfri bank och säga att man vill ta ut då antar jag? nu när tråden bumpades kan jag säga att jag inte lyckades få ut nått på de 3 bankkontor jag prova i NY, inte heller i wynns cashier gick det Citera
Jeg123 Postad 22 November , 2010 Rapport Postad 22 November , 2010 1.75% + €1.8 kostar varje uttag tror jag nu när tråden bumpades kan jag säga att jag inte lyckades få ut nått på de 3 bankkontor jag prova i NY, inte heller i wynns cashier gick det Kan bekräfta att det jag tipsade om fungerade inte med moneybookers kortet men fungerar med "vanliga" svenska kort. Jag var hos 2 olika banker i vegas och kunde inte ta ut en enda $ med moneybookers. Jag testade aldrig neteller kortet, men av egen erfarenhet när jag var där förra året så fungerar neteller kortet på 90% av ställena i vegas medans moneybookers endast fungerar på 10%. Citera
erskan Postad 5 December , 2010 Rapport Postad 5 December , 2010 Funderar på att skaffa mig ett MB mastercard snart när jag börjar köra lite seriösare på pacific som har $ som valuta. Vad jag inte riktigt förstått är hur växlingskostnaderna fungerar. Mitt MB konto är i sek, kommer jag först få betala en kostnad från pacific>MB sedan till $ och sedan till sek igen när jag använder kortet? Funderar även hur det fungerar när man använder det i affärer? Har förstått att det tillkommer en avgift om man använder det i bankomater, men om man bara tar ut pengar i affärer vid köp så borde det inte förekomma va? Citera
Recommended Posts