Gå till innehåll

Moneybookers mastercard


TurboFile2

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen aning, men jag rekommenderar att du går till en bank och tar ut pengar. Räknas då som ett köp och du kan ta ut ca $4k

tack, bara att vandra in på valfri bank och säga att man vill ta ut då antar jag?

För mig står det max 1000€ har du en annan gräns?

jag har 4k dulls för köp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Om jag har MB i euro, mitt mastercard i euro och tar ut sek i en svensk bankomat, kostar det då 1.99% i växlingsavgift?

 

Tacksam för svar.

1.75% + €1.8 kostar varje uttag tror jag

 

 

 

går det att köpa spelmarker i exempelvis vegas med kortet? så det räknas som köp och inte uttag alltså?
Ingen aning, men jag rekommenderar att du går till en bank och tar ut pengar. Räknas då som ett köp och du kan ta ut ca $4k
tack, bara att vandra in på valfri bank och säga att man vill ta ut då antar jag?

nu när tråden bumpades kan jag säga att jag inte lyckades få ut nått på de 3 bankkontor jag prova i NY, inte heller i wynns cashier gick det :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.75% + €1.8 kostar varje uttag tror jag

 

 

 

 

 

 

nu när tråden bumpades kan jag säga att jag inte lyckades få ut nått på de 3 bankkontor jag prova i NY, inte heller i wynns cashier gick det :(

 

Kan bekräfta att det jag tipsade om fungerade inte med moneybookers kortet men fungerar med "vanliga" svenska kort. Jag var hos 2 olika banker i vegas och kunde inte ta ut en enda $ med moneybookers. Jag testade aldrig neteller kortet, men av egen erfarenhet när jag var där förra året så fungerar neteller kortet på 90% av ställena i vegas medans moneybookers endast fungerar på 10%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Funderar på att skaffa mig ett MB mastercard snart när jag börjar köra lite seriösare på pacific som har $ som valuta.

 

Vad jag inte riktigt förstått är hur växlingskostnaderna fungerar.

 

Mitt MB konto är i sek, kommer jag först få betala en kostnad från pacific>MB sedan till $ och sedan till sek igen när jag använder kortet?

 

Funderar även hur det fungerar när man använder det i affärer?

 

Har förstått att det tillkommer en avgift om man använder det i bankomater, men om man bara tar ut pengar i affärer vid köp så borde det inte förekomma va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...