Kippe1000 Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 Jag har spelat väldigt mycket CG på 10-manna bord med en ganska stabil (dock liten) förtjänst. Igår när jag skulle spela lite på SvS så orkade jag inte stå i kö så jag provade ett SH-bord istället. Min ganska solida poker blev helt plötsligt totalt krossad av alla andra. Märkte ju ganska omgående att jag inte längre kan sitta och vänta på premiumhänder, så jag förstår att man måste utöka sitt handurval ganska ordentligt. Samtidigt som jag tycker SH var svårare så är det en annan del av det som är roligare tycker jag, och det är att man kan spela fler händer och vara involverad i flera potter. Skulle dock väldigt gärna vilja ha lite åsikter om det här... Ni som plusar bra på poker, föredrar ni full ring eller SH ? ( och varför ) Blir inte SH mer att man måste lita på turen ? Ni som provat båda, vilket sätt plusar ni mest på ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 shorthanded - det går fortare. Lita på turen? Nej, det håller inte i längden. Kanske funkar i FR. Man måste inte vänta på premiumhänder i FR för att plussa heller iofs. På lowlimit så kommer det alltid fiskar som har noll koll och spelar. SH är mer tankekrävande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henli251 Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 Personligen tycker jag SH är roligare då man tvingas spela flera starthänder och spela motspelaren med än sina kort. Det är inte mer tur inblandat i längden, men spelet är annorlunda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 Som Zlatan sa: 5-manna, det är riktig fotboll. Eller inte. Spelar du 5 manna poker så får du enkelt uttryckt spela dubbelt så många händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Finns väl inga proffs som lirar FR? Variansen blir ju dock högre på SH, men that´s life you know! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Finns väl inga proffs som lirar FR? Softa games det lär vara isf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Finns väl inga proffs som lirar FR? Bara nybörjare spelar SH, imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Bara nybörjare spelar SH, imo. Den var bra den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Så är det. En massa dampfall som inte kan folda A9o pf ens för att rädda livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rosco Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Finns väl inga proffs som lirar FR? FR finns det kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Varför tror ni High Stakes Poker spelas som full ring cash game? Riktig poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rosco Postad 5 Februari , 2010 Rapport Share Postad 5 Februari , 2010 Varför tror ni High Stakes Poker spelas som full ring cash game? Riktig poker. Bättre TV så klart. Hur ofta ser du dom där killarna sitta och nöta fullring annars? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 7 Februari , 2010 Rapport Share Postad 7 Februari , 2010 Just det. Amatörerna blir krossade när dom spelar full ring. Shorthanded har dom iaf en chans, vilket beror på att det är en simplare form av poker där dom bästa spelarna inte kan använda hela sin kunskapsarsenal. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skrim Postad 7 Februari , 2010 Rapport Share Postad 7 Februari , 2010 Just det. Amatörerna blir krossade när dom spelar full ring. Shorthanded har dom iaf en chans, vilket beror på att det är en simplare form av poker där dom bästa spelarna inte kan använda hela sin kunskapsarsenal. level+ @ chocolate, du é fan bra rolig du...man skrattar ju åt posterna i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 7 Februari , 2010 Rapport Share Postad 7 Februari , 2010 Här avslöjar chocolate sig en gång för alla. Obv ett konto skapat av nåt gammalt forumtroll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stevebc Postad 7 Februari , 2010 Rapport Share Postad 7 Februari , 2010 I 5/6-max känns det som motståndarna gör fler misstag än i FR, särskilt på de lägre nivåerna, och är lättare att utnyttja. Folk spelar lösare så det blir fler olika situationer man kan hamna i med ett övertag. Antar att det är ungefär som skillnaden mellan SH och HU. Lösare spel, fler tillfällen för motståndaren att klanta sig och för oss att utnyttja misstagen. Gäller ju omvänt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skrim Postad 7 Februari , 2010 Rapport Share Postad 7 Februari , 2010 Här avslöjar chocolate sig en gång för alla. Obv ett konto skapat av nåt gammalt forumtroll obv levelkonto:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
widde_f Postad 7 Februari , 2010 Rapport Share Postad 7 Februari , 2010 SH kräver mer skillzz , så är det bara.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 8 Februari , 2010 Rapport Share Postad 8 Februari , 2010 Ja, det var därför Andy Beal bönade och bad om att få spela full ring mot the corporation. Eller hur var det nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skrim Postad 8 Februari , 2010 Rapport Share Postad 8 Februari , 2010 Ja, det var därför Andy Beal bönade och bad om att få spela full ring mot the corporation. Eller hur var det nu? majestätiskt inlägg (igen!!!). Du är seriös med att FR kräver mer kunskaper än SH. 200BB deep FR vs 200BB deep HU, vad kräver mest kunskaper av spelarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 8 Februari , 2010 Rapport Share Postad 8 Februari , 2010 majestätiskt inlägg (igen!!!).Du är seriös med att FR kräver mer kunskaper än SH. 200BB deep FR vs 200BB deep HU, vad kräver mest kunskaper av spelarna? Det blir ju lite fler att hålla koll i det ena fallet, så visst kan det vara så . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 8 Februari , 2010 Rapport Share Postad 8 Februari , 2010 Ja, det var därför Andy Beal bönade och bad om att få spela full ring mot the corporation. Eller hur var det nu? ja precis hade varit soft att spela FR mot 8 som delade rulle uppenbar level när en snubbe med 800+ inlägg drar till med dessa stjärncitat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Phyre Postad 8 Februari , 2010 Rapport Share Postad 8 Februari , 2010 Haha chocolate, dagens lol. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts