Gå till innehåll

Min flickvän blev bannad för hon depositade med mitt netellerkonto..?


Fordie

Recommended Posts

Öh jo, det är precis vad det är...

 

 

 

Can I share a payment processor with my friend?

 

We recommend that all players use their own payment processor accounts. Sharing payment processors will affect deposit limits, and could delay your withdrawals. To keep your money safe and secure, it’s best to use your own payment processor account.

 

Enligt FAQ.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut, ha i beräknad månadsinkomst. Inte sätta in. ;)

 

I helvete att hon ska få rejka till idioter med "24/7 support" aka "takes at least 24h up to 7 days to get an answer" i mitt nick.

 

så det är nödvändigt för den framtida privatekonomin att hon just spelar på FT av alla sajter - men du vägrar låta henne göra det från ditt konto?

 

inser du inte att det här låter aningen underligt? nog en hel djurkyrkogård begraven här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Can I share a payment processor with my friend?

 

We recommend that all players use their own payment processor accounts. Sharing payment processors will affect deposit limits, and could delay your withdrawals. To keep your money safe and secure, it’s best to use your own payment processor account.

 

Enligt FAQ.

 

/Fordie

Ja, men en spelare får inte ha flera konton. Ni bor tillsammans, du kan på intet sätt bevisa att det är hon som spelar på det kontot och inte du - ur sajtens synvinkel så är det du som startat ett duplikatkonto, när du till och med använder samma inbetalningsmetod. Hade du och polaren varit 100 mil från varandra så hade det kanske varit okej, inte om ni är 1 meter från varandra.

 

Du kommer aldrig få kontot öppnat. Lägg energin på något annat. Ett råd i all välmening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så det är nödvändigt för den framtida privatekonomin att hon just spelar på FT av alla sajter - men du vägrar låta henne göra det från ditt konto?

 

inser du inte att det här låter aningen underligt? nog en hel djurkyrkogård begraven här...

 

Jag tror som sagt inte jag har RB där.

Går iofs att fixa.

Sen vet jag inte om jag är unbannad, risken finns att jag inte är det om dom tror jag multiaccountat.

Om jag är det, så har du din kyrkogård här:

 

citat från banmailet: You are not permitted to set up any more accounts with Full Tilt Poker. Should you do so, any further accounts will be closed and their balances may be forfeited.

 

Jag slutar spela. Min tjej sätter nån månad senare upp ett konto. Hon blir några månader senare bannad. Under denna tid spelar jag ingenting. Dom fastställer bannen. Jag börjar spela.

 

Det känns inte lite uppenbart vem som spelar?

 

Fick precis mail på hennes inbox. FTP ÄR SÅ JÄVLA LAMA

 

Efter final ban mailet skrev hon:

Can you please tell me why? And I would like to get an answer earlier than a week..

Pokerstars answers in 20 minutes and still I like your site more. Alltho after this threatmeant I don't know what to think anymore...

 

Regards

Madelene

 

HÄR ÄR SVARET, WTF?!?!?

 

Hello Madelene,

Thank you for your email.

I am afraid our decision regarding your account is final. Having conducted an extensive review, we feel this decision is the most prudent course of action.

 

Regards,

 

Ed

Security

Full Tilt Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att de flesta av er missar en ganska viktig grej "Vi har precis flyttat och hon har aldrig stått skriven på samma adress som mig av personliga skäl. (Trodde dom inte på att vi bodde ihop och således bannade för dom inte trodde det var jag? Isåfall ska dom väl be om hennes ID och ett dokument som fastställer adressen. INTE BANNA?!)

Vi har aldrig varit online samtidigt vad jag vet.

Vi har nog aldrig ens varit online från samma IP."

 

Det här skulle ju lösa det för alla parter, om nu inte FTP går med på det, tycker jag man ska bojkotta FTP!

 

PF andan är ganska synlig i denna tråden, får dåliga vibbar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men en spelare får inte ha flera konton. Ni bor tillsammans, du kan på intet sätt bevisa att det är hon som spelar på det kontot och inte du - ur sajtens synvinkel så är det du som startat ett duplikatkonto, när du till och med använder samma inbetalningsmetod. Hade du och polaren varit 100 mil från varandra så hade det kanske varit okej, inte om ni är 1 meter från varandra.

 

Du kommer aldrig få kontot öppnat. Lägg energin på något annat. Ett råd i all välmening.

 

Jag vet, tycker fortfarande det är ett jävla sätt att behandla sina kunder.

Bannar man någon borde man få reda på varför iallafall.

 

Jag börjar dessutom få för mig att hon visst hade eget netellerkonto när hon depositade på FTP. Ett vanligt icke extended. Det var nog UB hon använde mitt netellerkonto på och sen tog jag ut och skickade till hennes.

Så det hela verkar bara ännu sjukare.. Ska kolla vilket som är reggat på UB så jag får svart på vitt hur det ligger till.

 

Nåja, skrev ett lagom omoget brev bl.a. om hur dom fuskade mot isildur1 och frågade var integriteten och säkerheten fanns då.

 

Jag har förövrigt kommit top3 i alla sng-race på nordicbet sålänge min fv haft sitt konto på ftp tror jag. Så finns ingen chans att jag hade haft möjlighet att spela på FTP. Prova kom 1a i deras bronzerace så ska du få se hur många sngs om dagen man måste spela.. Det är inte lite.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att döma av bloggen och det du skriver här är du KRAFTIG beroendepersonlighet. lägg ner pokern för din egen skull, oavsett om du försökt scamma här eller ej.

 

Ja, jag har en kraftig beroendepersonlighet. Men jag slutade spela poker ett år när jag började låna pengar för att spela, så är inte spelberoende längre. Tycker inte ens poker är roligt längre. Känns som ett jobb typ när jag grindar sng-race.

Och numera när jag går gul så har jag helt enkelt fått lära mig att vänta in rakeback eller bonuspengar innan jag kan spela igen, istället för att låna pengar som "man ska betala tillbaka när rakebacken kommer" som man aldrig betalar tillbaka. Ju äldre man blir desto mer lär man sig hantera dom dumma inslagen i sin personlighet. Dessutom så är inte bloggen riktigt hur jag är. Inläggen är skrivna när jag är påtänd, full, på peaken av maxhumör eller minhumör (har bipolär sjukdom, adhd och massa bokstavsdiagnoser.. men man överlever).

Så döm mig inte efter omslaget (bloggen) ;)

 

Scamma vadå? Vem, hur? :shock:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att de flesta av er missar en ganska viktig grej "Vi har precis flyttat och hon har aldrig stått skriven på samma adress som mig av personliga skäl. (Trodde dom inte på att vi bodde ihop och således bannade för dom inte trodde det var jag? Isåfall ska dom väl be om hennes ID och ett dokument som fastställer adressen. INTE BANNA?!)

Vi har aldrig varit online samtidigt vad jag vet.

Vi har nog aldrig ens varit online från samma IP."

 

Det här skulle ju lösa det för alla parter, om nu inte FTP går med på det, tycker jag man ska bojkotta FTP!

 

PF andan är ganska synlig i denna tråden, får dåliga vibbar!

 

thumbsup.jpg

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är konstigt att hon blev bannad efter att ha använt din Neteller för insättning. Skriv ett email och kräv att de för tillbaka de insatta pengarna på ditt Neteller konto. Om de vägrar så får du se dig efter en advokat.

 

Läs gärna hela tråden innan du skriver ett inlägg ;)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~7000kr i mån är rätt mycket när två personer lever på en sjukpension.

 

Känns inte så troligt med sjukpension om du inte ser 40 år yngre ut än vad du är?

 

http://www.blogger.com/profile/15117792428863645330

 

 

Edit: Tycker bara synd om dig egentligen, lägg ner pokern och ryck upp dig för fan

Livet leker. :)

Ja, livet leker.. Anklagad för att scamma folk på flashback, ändå sålde jag mitt wii och hemmabio som jag sa att jag aldrig någonsin tänker sälja. Lever på nudlar, blir bostadslös 25e och har fått sälja julklapparna för att ha råd med kattmat.

Undra var scampengarna tar vägen :S jag borde ju leva lyx.

 

Så fort jag kommer igång med pokern på allvar så kommer ekonomin lösa sig. Kommer tjäna nästan 2-3x av vad jag gör nu. I december spelade jag bara 10 dagar. 80 i vinst, 125 i bonus i typ 50 i rakeback.. euro alltså.. bara 6 bord också, nu kör jag 9 tänk när jag kan spela hela månader. då blir det typ 200+ rakeback, 150+ vinst och 150x3 i bonus eftersom det är race dom kör 3 gånger varje månad och jag brukar vinna dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte så troligt med sjukpension om du inte ser 40 år yngre ut än vad du är?

 

http://www.blogger.com/profile/15117792428863645330

 

 

Edit: Tycker bara synd om dig egentligen, lägg ner pokern och ryck upp dig för fan

 

Sjukpension, sjukpenning, aktivitetsersättning, aktivitetsstöd.. Kalla det vad du vill, alla dom är samma sak. Jag är typ 10 år äldre än vad jag ser ut på den bilden.

 

Gå och tyck synd om någon annan. Sen förstår jag inte varför jag ska lägga ner pokern när jag tjänar välbehövliga pengar på det? Det går liksom inte att leva två personer på 6800kr/mån.

 

Förövrigt blev utgången på pokern nästan exakt det jag skrev i bloggen och hade det inte varit för svindyra hobbys och så hade jag haft det rätt bra ställt.

 

Orka ens kommentera min blogg, säga att du tycker synd om någon du inte känner eller någonsin träffat och dessutom göra det helt offtopic i en tråd där jag gnäller på ftp och min flickvän vill ha svar på varför hon blev bannad.

 

Du är singel och backande på poker så du måste hävda dig på internet?

 

Edit. Kommer rapportera alla OT-inlägg inkl ditt och mitt senaste

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar ju vara synnerligen osympatiskt. kan vara därför du blir dåligt behandlad av full tilt. en annan tänkbar anledning är att du inte har rent mjöl i påsen.

 

Ännu ett OT-inlägg. Har du träffat mig irl? När då? Vad gjorde eller sa jag som fick dig att tycka att jag verkar osympatisk? Jaha.. Du har inte träffat mig IRL? Okej, då vet jag.

 

Jag blir inte dåligt behandlad av fulltilt, tror aldrig jag haft kontakt med supporten faktist.

 

Jag har inte ett dugg rent mjöl i påsen, men jag har i detta fall ingen aning om varför min flickvän blivit bannad från FTP efter att ha spelat där sen september 09. Sitter och kollar igenom tjejens mail och FTPs support håller ju på med hushhush, undra vem som har rent mjöl i påsen egentligen.

 

Jan 20 mailade hon 3 gånger och frågade varför hon inte kan logga in. (Klienten är så dålig att det inte ens står att man är bannad)

Jan 23 skickar hon ännu ett.

 

Feb den andra får hon svar om att hon ska berätta vad relationen till mig är. Hon gör det. 5 gånger. Idag/igår fick hon svar om att hon blivit bannad men inte varför.

 

Och efter lite efterforskningar, så precis som jag trodde.. Det va på UB hon använde mitt netellerkonto och inte stars:

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------------untitled.JPG

 

SÅÅÅÅÅÅÅÅ. Varför är hon bannad?

Om det är pga att hon skrev att hon använde mitt neteller (fast så inte var fallet tydligen) så är det ju helt otroligt.

 

Då har vi alltså helt plötsligt följande fakta.

Vi har aldrig varit online samtidigt.

Vi har aldrig varit online från samma IP om jag minns rätt när vi flyttade, och även om jag minns fel är risken stor att jag fått nytt ip på 4 månader.

HON DEPOSITADE MED SITT EGNA KONTO.

 

Så kollar vi på UB, där spelar hon fortfarande och där använde hon mitt netellerkonto!! men hon är inte bannad.. Så, det skulle vara jävligt roligt att veta varför hon blivit bannad. Och ännu roligare varför FTP inte kan berätta.

 

Ska dra upp detta på 2p2 och fråga vad dom tycker om att FTP bannar helt random utan att berätta varför.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut, ha i beräknad månadsinkomst. Inte sätta in. ;)

Tjejen slår raken samt tjänar nån blind i timmen mot någon duktig och kanske ett par mot standardmotstånden på 0,5/1 och 1/2, hon har inte provat 2/4 än. FL HU. Med 27% rakeback, 6-8 bord, 4-6h per dag ger faktist en dålig svenssonlön, men ett helt okej tillskott till en redan tajt grundekonomi.

 

/Fordie

Aha Peter V, då är jag med! Läste din blogg några månader bak i tiden. Om du har så kass ekonomi (vissa månader måste du leva på 500 kr) och plussar på pokern ... varför slutade öht att spela då?

 

Förresten, skit i FullTiltPoker. Vinsterna från FullTilt är inte skattefria + det finns andra ställen med mycket högre rakeback.

 

Du skulle flytta närmare Stockholm, men bor du inte i Edsbyn nu? Vart tusan bodde du tidigare om nu Edsbyn är närmare Stockholm? :rolleyes: (Sala, Gävle?)

 

Du är en jävel på att bränna pengar och inte betala dina hyror? Vissa månader bränner du 25000 kr utan att knappt veta vad du gjort. Jobbigt att flytta runt. Du köper nya möbler, hund, mobil, bilar, elgitarrer, Wii osv, men skiter i hyran?

 

Som jag förstått är du en hejare på att mecka med bilar eller? (raka motsatsen mot mig) Borde inte vara svårt att hitta ett meckjobb i Stockholmsområdet.

 

För övrigt hoppas jag att du håller dig drogfri och hittar en lägenhet! Skit i pokern, lägg in dig på behandlingshem istället. Du har större problem än FullTilt.

Good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha Peter V, då är jag med! Läste din blogg några månader bak i tiden. Om du har så kass ekonomi (vissa månader måste du leva på 500 kr) och plussar på pokern ... varför slutade öht att spela då?

 

Förresten, skit i FullTiltPoker. Vinsterna från FullTilt är inte skattefria + det finns andra ställen med mycket högre rakeback.

 

Du skulle flytta närmare Stockholm, men bor du inte i Edsbyn nu? Vart tusan bodde du tidigare om nu Edsbyn är närmare Stockholm? :rolleyes:

 

Du är en jävel på att bränna pengar och inte betala dina hyror? Vissa månader bränner du 25000 kr utan att knappt veta vad du gjort. Jobbigt att flytta runt. Du köper nya möbler, hund, mobil, bilar, elgitarrer, Wii osv, men skiter i hyran?

 

Som jag förstått är du en hejare på att mecka med bilar eller? (raka motsatsen mot mig) Borde inte vara svårt att hitta ett meckjobb i Stockholmsområdet.

 

För övrigt hoppas jag att du håller dig drogfri och hittar en lägenhet! Skit i pokern, lägg in dig på behandlingshem istället.

Good luck!

 

Jag började spela poker för bara 2-3 månader sen igen. Dels slutade jag för att jag började låna pengar för att spela, dels slutade jag för jag tappade respekt för pengar, kunde skotta upp en tjuga till 10-15k på en kväll på svs och trots att jag satt med obetald hyra, trasig bil, tom kyl osv så sket jag i att ta ut och fortsatte skotta högsta nivåerna plo som var öppna tills jag gulade helt. Samma visa om och om igen, tokrusha för att sen gula. Tokrusha, gula.

 

Jag plussade verkligen inte på poker när jag slutade spela. Men sen hade man ett år att tänka igenom alla erfarenheter och kunde komma tillbaka i en ny skepnad.

 

Jag spelar inte på fulltiltpoker, jag spelar på prima. Men tjejen som jag lärt enbart FL HU i princip vill spela på fulltiltpoker då det är den enda sidan som erbjuder action + rakeback. Stars har action men ingen rakeback, andra sidor har rakeback men ingen action. Eller har du något tips på sida med bra action på 0,25/0,50 till 1/2 fl hu? Gärna med både rakeback och vipshop, men bara rakeback duger såklart.

 

Jag bor typ 6 mil från Sthlm nu (du borde ju veta var, din stalker, folk som inte stalkar lyckas få reda på det ;)), är något år sen jag flyttade från Edsbyn.

 

Japp, hyra är så lågprioriterat så det finns inte lagom dubbelmoraligt eftersom jag tror mycket av mina problem med ångest beror på att jag inte har någon stabil plats här i världen. Måste fixa autogiro på denna lägenhet, annars kommer inte hyran bli betald här heller.

 

Och jo, pengar har en jävla förmåga att försvinna utan att jag vet var dom tar vägen. Om 5 år kommer väl min flickvän med en stor låda med tusenlappar som hon tagit av mig för att säkra vår framtid, för ibland kan jag sitta med kvitton på ALLT jag gjort på en dag och ändå saknas 3-4k bara sådär. Man får väl hoppas.

 

Jag har inte speciellt svårt för att få jobb med mina kunskaper inom i princip det mesta som efterfrågas, däremot så är det helt omöjligt att behålla ett jobb med adhd, ångest och massa shit rakt ner i en mixer och in i min hjärna.

Men ska se till att fixa ett jobb som passar mig och är stimulerande så man kan få till nåt. Men det är lite klixigt det där med jobb för mig, när jag vet 50+ olika halvlagliga saker man kan göra för att dra in ett par månadslöner på. Därför min irlgraf ser ut såhär: /\/\/\ på en vecka typ.

 

Varför ska jag skita i pokern när jag plussar och behöver pengarna jag får från sng-racen och rakebacken på prima? Då får jag ju bara mer ekonomiska problem.

Vad jag ska göra på ett behandlingshem vet jag inte riktigt. Har inte ens lyckats med bedriften att låna pengar till knark hittils så känns som jag har en lång väg kvar åt fel håll innan behandlingshem är aktuellt, och jag hade inte tänkt gå fel håll så mycket mer.

 

Vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg riktigt, så jag orkade inte dryga utan svarade bara seriöst av nån dum anledning eftersom ingenting vi skriver har med tråden att göra. Känns som att ni flejma sönder mig och nu när jag drar upp lite konkreta bevis att FTP bannat tjejen på lösa grunder (obv, dom kan ju inte ens säga varför) så ska det stalkas och påhoppas för saker som hände för 2 år sen. Känns som ni är min flickvän allihopa, drar upp dumheter jag gjorde förra decenniet.

 

Fast vad vet jag. Ni kanske är tjejer eller så har ni fått överdos östrogen hela högen.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att inte gå ot i denna tråden eftersom så fort något blir personligt så är det helt plötsligt ot. Men hur som helst har jag svårt att se hur FTP skulle kunna banna någon på lösa grunder, det är ju uppenbarligen något som inte du nämner eller som kanske din flickvän inte nämner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att inte gå ot i denna tråden eftersom så fort något blir personligt så är det helt plötsligt ot. Men hur som helst har jag svårt att se hur FTP skulle kunna banna någon på lösa grunder, det är ju uppenbarligen något som inte du nämner eller som kanske din flickvän inte nämner...

 

Nja, inte riktigt så. Men att sitta och flejma mig för vad jag har skrivit i min blogg har väl ingenting med tråden i sig att göra? Jag kan starta en sepatarat tråd om det finns nåt subforum för det där ni kan flejma, fråga och (be)undra.

 

Ja, men nåt är det ju som inte stämmer när dom bannar utan att ens säga varför?

Tjejen fattar mest ingenting om datorer och man råkar inte bryta mot en regel så man blir bannad.

Den enda fulingen jag vet att jag gjort är att jag refererade henne genom rb-sidan jag använder så jag får 3% av hennes rb. Men det är väl knappast något man får ban för, det är väl klart man vill referera sina nära och kära, skulle gjort samma om någon annan i min familj eller vänskapskrets ville lira på någon sida.

Jag har faktist helt ärligt ingen aning om varför hon är bannad. Skulle jag få en förklaring av FTP där jag kanske har gjort något dumt som jag har glömt bort (vad det nu skulle kunna vara?) så skulle jag förstås stå för misstaget.

Jag har även en gång när hon stängt klienten försökt logga in på mitt konto från samma dator och samma IP, kom dock inte in. Men det är ju oväsentligt egentligen. Är man 4 personer i ett hus har man väl rätt till ett eget pokerkonto te.x.?

 

Det hela började ju med att dom misstänkte account-sharing, och jag antar att det är därför hon är bannad. Saken är dock den att jag inte får röra hennes konto, sitter hon och kollar på TV och klienten är igång så kollar hon hela tiden så jag inte spelar på hennes konto för hon lackar ur totalt då.

 

Hon har även fått det här till att det är mitt fel att hon är bannad och är hur jävla förbannad som helst. (?)

 

Btw, har inte stars någon regel mot account sharing? Jag har flera gånger, nej, HUNDRATALS gånger, suttit och railat någon polare i någon major tour och han/hon måste dra iväg på något oväntat ärende och då har jag loggat ur från mitt konto och direkt in på hans/hennes konto och spelat medans han/hon varit borta och när han/hon är tillbaka så loggar jag ut från dennes konto och rakt in på mitt och han/hon fortsätter spela. Såhär har jag gjort mer gånger än jag kan räkna och det är väl en 10-20 polare jag gör så åt lite då och då. Och då är det major tours där polarna ibland tar hem rätt sjysta stålar så det kan ju knappast vara något stars missat...?

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, inte riktigt så. Men att sitta och flejma mig för vad jag har skrivit i min blogg har väl ingenting med tråden i sig att göra? Jag kan starta en sepatarat tråd om det finns nåt subforum för det där ni kan flejma, fråga och (be)undra.
Hoppa i brunnen!!! :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I helvete att hon ska få rejka till idioter med "24/7 support" aka "takes at least 24h up to 7 days to get an answer" i mitt nick.

 

Alla sidor jag spelat på, tom stars där jag mest spelar <$5 turrar och PLO<50 och SÄLLAN några tusen händer PLO400 så värnar dom om att kunden ska bli nöjd. Medans jag varit tiltad har jag skrivit dom mest sjuka saker till chatten och ändå fått ett sakligt och sjyst svar inom 20 minuter.. Chatten brukar dom dock inte låsa upp åt mig när jag ber dom. Har väl sina anledningar dock. :roll:

 

Unibet, självaste micke norinder, har tom boostat min rulle lite efter jag berättat vad jag tycker om hans uttalande för nåt år sen här om vad han tyckte om alla "lowlimitfiskar". Berättade snällt och sakligt att det är vi som betalar hans lön och så vidare..

 

Fan vad jag spammar. o_O

 

/Fordie

 

Ja, men då är det ju enkelt. Bara för henne att spela på en annan sida då och alla blir nöjda och glada:)

 

Att starta ett netellerkonto om man vill ha extended tar en jävla massa tid. Så, så "svårt" är det. Tog mig 3-4 månader att få nedslag på extended bara för jag hade mina dokument vikta, sen ytterligare 3-4 månader att få godkänt på dom nya. Neteller är fan segast i världen.

 

Hon hade inga pengar på kontot vad jag vet.

 

/Fordie

 

Och vad skulle hon ha för behov av ett extended om det är som du säger att hon precis har börjat spela poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...