Gå till innehåll

Min flickvän blev bannad för hon depositade med mitt netellerkonto..?


Fordie

Recommended Posts

Hej

 

Edit: Gå till sidan 3, inlägg 41. Efter efterforskningar så visar det sig att det inte var med mitt netellerkonto hon depositade, utan med sitt eget.

 

Min tjej är rätt upprörd.

Jag har i princip slutat poker helt. Lirar lite sngs på nordicbet för det är så lätt att vinna racen där. Nåja, tjejen har fått upp ögonen för poker lite och ville börja på fulltilt som hon gillar med alla fula avatarer.

Men hon hade inget eget netellerkonto och det skulle bli så struligt för henne att deposita så hon fick låna mitt. Hon spelade BRA länge tills hon en dag blev bannad. Happ. Mailade, inget svar. Tror hon fick iväg 4 mail innan dom ens svarade varför hon blev bannad.

 

Dom sa inte varför, utan skrev bara att dom ville veta vad dom hade med användaren "Fordieffs" att göra, dvs mig. Hon skrev att vi bor ihop osv och att hon använder mitt neteller numera för jag inte använder det och att hon inte hade något eget.

 

Inget svar.. Mailade ett par gånger och fick inge svar (FTP support är den sämsta supporten jag någonsin varit med om i hela mitt liv.)

 

Till slut fick hon svar "Your account has been closed"

Anledningen är "Full Tilt Poker retains authority over the issuing, maintenance, and closing of players' accounts at Full Tilt Poker. The decision of Full Tilt Poker management, as regards any aspect of a player's account, use of the Software, or dispute resolution is final."

 

Varför gör dom såhär? Jag har genom mina år depositat från 3523523 olika visa, moneybookers och netellerkonton på stars av folk som också är medlemmar på sidan. Även på prima har jag gjort så, har aldrig ens fått ett mail där dom frågar varför.

 

Är det ens nån idé att maila och försöka få det obannat eller är det bara öppna nytt konto i någon polares namn så hon kan fortsätta?

Liksom, Fordieffs kontot är validerat med ID och hela köret, så om dom misstänker att det är jag som öppnat ett nytt konto, varför skulle jag göra det när jag har ett konto med instantuttag till mitt neteller som är godkänt och kollat efter flaggning? Finns liksom ingen anledning.

 

Tur att hon inte hade några pengar på kontot (iaf vad jag vet), då hade jag varit riktigt förbannad.

 

Lite att tillägga:

 

Vi har precis flyttat och hon har aldrig stått skriven på samma adress som mig av personliga skäl. (Trodde dom inte på att vi bodde ihop och således bannade för dom inte trodde det var jag? Isåfall ska dom väl be om hennes ID och ett dokument som fastställer adressen. INTE BANNA?!)

Vi har aldrig varit online samtidigt vad jag vet.

Vi har nog aldrig ens varit online från samma IP.

 

Kul att ftp helt utan vettig förklaring kan paja en stor del av ens privatekonomi...

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt när man har rent mjöl i påsen men det är ju helt rätt av dem att blocka kontot, iaf i väntan på utredning. Sen är det ju extremt dåligt att det inte verkar bli ngn utredning och om det är på g så är det kasst att de iaf inte informerar om så pass mycket.

 

Aja, jag vet inte riktigt vad man ska göra. Reppen här på forumet hjälper dig säkert. Gl, håller tummarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt. Men du har varit medlem på forumet sedan 2006.... vet du hur många trådar med liknande problem som det finns här? FullTilt har gjort rätt, du fel. Det här hör till allmäninbillningen hos de flesta internetpokerspelare.

 

Hur svårt kan det vara för din fv att öppna eget konto hos Neteller?

 

Självklart hoppas och tror jag att du/ni får tillbaka pengarna.

Good luck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dock skrev de väl att beslutet var slutgiltigt?

rätt att de låser kontot tills soppan är löst imo, men kanske det du menade också..

 

Ja, hur kunde du missa det? :-D

 

Det är dock tyvärr som Cyntax säger. Har man brutit reglerna så har man. Tråkigt att de är så osmidiga och inte vill (?) köra en utredning men som sagt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

surt :cry:

 

De har nog en hel del sätt att kolla upp användare på, förutom dem som man först tänker på.

 

"nog"..

 

Lol

 

Ja, jag är osäker. För jag hade inte spelat på typ 3-4 mån kanske när hon började spela, men jag hade statisk ipadress men den ändrades ibland ändå så jag vet inte om IP-nr hade bytts när hon började. Men jag tror det :)

 

Men ändå, jag förstår inte bannen. Dom tror vi är samma användare (antar jag) och sen när hon säger hur det ligger till så ber dom inte om bevis utan bannar bara rakt av...? Var med om samma sak på stars en gång då en polare tog över ett nick Fordie(nånting) av mig och dom bannade båda och undrade såklart vad som försegick med 2 spelare som nicka lika, bodde grannar och enda som skiljde va IRL-namnen. Vi båda skickade in leg och 2 dagar senare var kontona upplåsta och vi har kunnat ta ut pengar instant och spela hur bra som helst sen dess.

 

Edit: Svarar på er andra när jag är klar med bilen. Måste ut och fixa den nu.. hejs

Men runt $1000/mån i RB skulle hon satsa på. Och på FL 1/2, 2/4 är det inte direkt svårt att uppnå. ~7000kr i mån är rätt mycket när två personer lever på en sjukpension. Nu har hon visserligen fått jobb, men det tar 2 mån innan lönen kommer och bara resan tillochfrån jobbet för henne är ~3k/mån så..

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför öppna i en polares???

Hon kan väl spela på ditt i så fall.

Touché! Det ligger en "gravad hund begraven här" misstänker jag. (citat lånat från en man med falsk doktorshatt på 80'talet)
För vissa är $600 mycket (standard-max-gränsen) :>
Det var inte menat som ett hån mot att hans lilla insättning skulle stjälpa hans ekonomi. Jag ville säga att oavsett summans storlek är det ändå alltid fel att göra en insättning om det pajar en stor del av ens privatekonomi. Skit i om det är $100, $600 eller $20000. Man ska ha råd att förlora de pengar man sätter in. Annars spelar man för "skrämda pengar". Hur bra spelar man då? Min teori: För übertajt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De misstänker väl helt enkelt att det är du som signat ett nytt konto eftersom depositen kom från ditt neteller. Hade du ingen rb på gamla och fixat rb till det nya? Isåfall förstår jag varför de gör som de gör.

 

Betyder inte att jag tycker att de agerar rätt.

 

Jag minns inte om jag hade RB eller ej.

Även om det argumentet faller lite på att man hos de flesta rb-sidor kan få rb till sitt ftp-konto även fast man haft det något år.

 

Om dom misstänker det så bör dom ju be henne bevisa motsatsen vilket är hur enkelt som helst.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt när man har rent mjöl i påsen men det är ju helt rätt av dem att blocka kontot, iaf i väntan på utredning. Sen är det ju extremt dåligt att det inte verkar bli ngn utredning och om det är på g så är det kasst att de iaf inte informerar om så pass mycket.

 

Aja, jag vet inte riktigt vad man ska göra. Reppen här på forumet hjälper dig säkert. Gl, håller tummarna!

 

Ja, jag förstår inte. På det sätt dom SLUTGILTIGT bannat henne måste ju tyda på att dom har väldigt starka bevis på att det är jag som spelar, fast det inte är det.. Enda sättet dom kan dra den slutsatsen (bortsett från en svag bevisning att hon använt mitt netellerkonto, som andra siter däremot inte sagt något om konstigt nog) är att dom kört in nåt program i min dator som sett att jag suttit på irc och skrivit medans klienten varit igång med hennes nick, eller att jag spelat på nån annan sida medans hon varit inloggad eller nåt.. Skumt som fan är det iaf. Helt utan utredning eller andra frågor än vad hon har för relation till mig. o_O

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt. Men du har varit medlem på forumet sedan 2006.... vet du hur många trådar med liknande problem som det finns här? FullTilt har gjort rätt, du fel. Det här hör till allmäninbillningen hos de flesta internetpokerspelare.

 

Hur svårt kan det vara för din fv att öppna eget konto hos Neteller?

 

Självklart hoppas och tror jag att du/ni får tillbaka pengarna.

Good luck.

 

Vad har jag gjort för fel? Låna ut sitt konto är knappast mot några regler.

Vad har hon gjort för fel? När jag har erfarenheter av att switcha mellan netellerkonton sen innan vid deposit så är det klart jag låter henne använda mitt.

Att starta ett netellerkonto om man vill ha extended tar en jävla massa tid. Så, så "svårt" är det. Tog mig 3-4 månader att få nedslag på extended bara för jag hade mina dokument vikta, sen ytterligare 3-4 månader att få godkänt på dom nya. Neteller är fan segast i världen.

 

Hon hade inga pengar på kontot vad jag vet.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dock skrev de väl att beslutet var slutgiltigt?

rätt att de låser kontot tills soppan är löst imo, men kanske det du menade också..

 

förstår att de låser ditt konto, men det skulle ju gärna få kommunicera också...

 

Helt rätt att dom låser kontot under en UTREDNING. Men det blev ju ingen utredning, utan ban rakt av. Det är det jag inte förstår.

Dom låste även mitt konto, Fordieffs dvs, tills dom löst sina issues med min flickväns konto. Men vet inte hur det är med mitt konto nu, dom har iaf börjat spamma mig med mail igen så möjligt att det är unbannat.

Skiter jag dock i, tycker detta är under all kritik så dom kan lika gärna ta bort mitt konto, finns ingen som helst anledning att spela på FTP förutom som i min tjejs fall, FL HU då det är enda sidan med bra trafik och mycket fisk.

 

Hon har gått över till ipoker men det är ett jävla gnäll på att hon får sitta i 30min-1h och vänta på motstånd på 1/2 så det är inte direkt så vi får in någon vettig peng till ekonomin på rakeback där.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hur kunde du missa det? :-D

 

Det är dock tyvärr som Cyntax säger. Har man brutit reglerna så har man. Tråkigt att de är så osmidiga och inte vill (?) köra en utredning men som sagt....

 

Jag förstår inte vilka regler som brutits mot?

 

FTP Deposit FAQ:

 

Can I share a payment processor with my friend?

 

We recommend that all players use their own payment processor accounts. Sharing payment processors will affect deposit limits, and could delay your withdrawals. To keep your money safe and secure, it’s best to use your own payment processor account.

 

"We recommend" och "We do not allow" är en jätteskillnad i mina ögon.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTF!!! Hur jävla mycket skulle ni sätta in?

 

Ta ut, ha i beräknad månadsinkomst. Inte sätta in. ;)

Tjejen slår raken samt tjänar nån blind i timmen mot någon duktig och kanske ett par mot standardmotstånden på 0,5/1 och 1/2, hon har inte provat 2/4 än. FL HU. Med 27% rakeback, 6-8 bord, 4-6h per dag ger faktist en dålig svenssonlön, men ett helt okej tillskott till en redan tajt grundekonomi.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför öppna i en polares???

Hon kan väl spela på ditt i så fall.

 

I helvete att hon ska få rejka till idioter med "24/7 support" aka "takes at least 24h up to 7 days to get an answer" i mitt nick.

 

Alla sidor jag spelat på, tom stars där jag mest spelar <$5 turrar och PLO<50 och SÄLLAN några tusen händer PLO400 så värnar dom om att kunden ska bli nöjd. Medans jag varit tiltad har jag skrivit dom mest sjuka saker till chatten och ändå fått ett sakligt och sjyst svar inom 20 minuter.. Chatten brukar dom dock inte låsa upp åt mig när jag ber dom. Har väl sina anledningar dock. :roll:

 

Unibet, självaste micke norinder, har tom boostat min rulle lite efter jag berättat vad jag tycker om hans uttalande för nåt år sen här om vad han tyckte om alla "lowlimitfiskar". Berättade snällt och sakligt att det är vi som betalar hans lön och så vidare..

 

Fan vad jag spammar. o_O

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Touché! Det ligger en "gravad hund begraven här" misstänker jag. (citat lånat från en man med falsk doktorshatt på 80'talet)Det var inte menat som ett hån mot att hans lilla insättning skulle stjälpa hans ekonomi. Jag ville säga att oavsett summans storlek är det ändå alltid fel att göra en insättning om det pajar en stor del av ens privatekonomi. Skit i om det är $100, $600 eller $20000. Man ska ha råd att förlora de pengar man sätter in. Annars spelar man för "skrämda pengar". Hur bra spelar man då? Min teori: För übertajt.

 

Mycket möjligt att det ligger en hund begraven, men jag skulle vilja veta vad för varken jag eller tjejen vet. Att använda en annan användares netellerkonto för deposit är INTE emot reglerna. Och dom ger ju ingen förklaring till varför dom bannat henne.

 

Hade jag vetat att hon begått något som strider mot reglerna så hade jag inte skjutit mig själv i skallen med en flejmtråd mot ett av världens största onlinepoker-rum.

 

Enda gången jag personligen blivit bannad var när jag hade 3 konton på prima och använde samma lina och loggade in på 3 olika datorer och chipdumpade till mig själv, förstod ju såklart vad utgången skulle bli men var värt att ta en chansning. Fick dessutom kontot unbannat men pengarna tog dom ;-)

 

I övrigt har jag gjort mkt som tänjer på gränserna men inte ens fått en tillsägelse. Jo, en gång. Spelade 24/7 i typ 3 dagar på tjack, då fick jag en temporär ban pga botmisstankar. Lite pinsamt/otroligt att förklara det för supporten, men jag ringde till dom och sa som det var och fick kontot unbannat 10 min efter.

Det, mina vänner, är att värna om sina kunder.

 

Ang "skrämda pengar" så har hon en BR hon spelar för. Skulle hon förlora så är det bara dega in igen, men hon spelar ganska överrullad. Nästan NL-brm i FL. Inkomsten kommer från rakeback och inte pokervinster, det är hon för dålig för. :D Fast att slå raken på 1/2 flhu kan väl i sig ses som en vinst. Minns när jag lärde henne spelet, trattade fram och tillbaka med en kille på 0,25/0,50 på ub. Båda satt med 20, när han var nere på $0 hade hon $23. :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppfattade sista raden som att de kan, dvs det skulle kunna hända, har inte hänt honom att en stor del av ekonomin blev pajad då han skrev ovanför att det inte fanns några pengar på kontot.

 

Ne, precis. Hon har spelat UB ett tag nu, vi räknade lite på hur mycket hon skulle tjäna i RB om hon spelade under den tiden hon sitter och väntar motstånd på UB, och det var inte långt ifrån vad våran totala inkomst är innan hon börjar få sin lön (påhittet med att jobba 2 månader innan man får lön är idiotiskt. dra av lite av varje lön första året istället så man får en sista lön ändå när man slutar jobba!).

 

Nu provar hon med ipoker men det är inte mycket mer action.. Lite mer, men fortfarande för lite.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...