Gå till innehåll

Equilibrium push SB vs BB 20bbs

Recommended Posts

• Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Låter rent spontant inte alls profitabelt och dessutom förbannat svår spelat. Vad skall vi ta in i bluff/fold rangen då? 53s, k6, 43 osv.?

Dessutom lär det ju förstöra din image rätt mycket....

Men jag kan som sagt också vara totalt ute och cykla.:oops:

Edit: Vi kan ju dessutom hamna att det knepiga läget att vi höjer skräp som vi inte har odds till när vi höjer. Men som vi kan ha odds till när vi skall syna vilket gör att vi skulle ha pushat direkt ändå.

Händer som k2-k8 k2s-k3s Q2-Q8 Q2s-Q4s J5-J8 T6-T8 kan

vad menar du med att det kommer förstöra vår imagen?

Om vi höjer till 2,5bbs i sb behöver vi ju inte direkt syna en all in för 20bbs med k2o

Postad

Ok. Då är det väl bara att höja med Q7o+. Stor ide att flippa med nån som du (förhoppningsvis) kan spela ut.

Du kanske inte är rätt person att uttala dig om andras förmåga?

Har du 20 bb så är du en dålig spelare. Så är det.

Postad
vad menar du med att det kommer förstöra vår imagen?

I en sng så vill man ju gärna skrämma sina motspelare att man är en farlig jävel som gör allting ICM-mässigt rätt.

Du får dessutom ta med att du kommer blöda marker ifrån de gångerna nisse bara synar preflopp också. Tror du kommer ha enorma problem att balansera ditt spel om du nu skall införa det spelet.

Men jag är turbo-fisk så...

Postad
Ok. Då är det väl bara att höja med Q7o+. Stor ide att flippa med nån som du (förhoppningsvis) kan spela ut.

Har du 20 bb så är du en dålig spelare. Så är det.

Du har inte funderat på att alla kanske inte spelar cg?

Postad
Vederbörande bör förklara vilket spel det rör sig om i inledningen. Annars antar jag att det rör sig om riktig poker.

Du har inte funderat på att även om man själv har 100+ bb i cg så kanske man möter motståndare som har 20 bb?

Vad du antar är ju din ensak. Frågeställningen är ju densamma oavsett spelform även om situationen uppstår oftare i sng och turneringar.

Postad
I en sng så vill man ju gärna skrämma sina motspelare att man är en farlig jävel som gör allting ICM-mässigt rätt.

Du får dessutom ta med att du kommer blöda marker ifrån de gångerna nisse bara synar preflopp också. Tror du kommer ha enorma problem att balansera ditt spel om du nu skall införa det spelet.

Men jag är turbo-fisk så...

det är ju bara att check folda flopp om man inte träffar någonting det är inte det bästa men det är fortfarande +ev eftersom han foldar så mycket pf tex om du spelar hu och höjer 2xbb i btn och fi foldar mer än 50% = +ev

Postad
det är ju bara att check folda flopp om man inte träffar någonting det är inte det bästa men det är fortfarande +ev eftersom han foldar så mycket pf tex om du spelar hu och höjer 2xbb i btn och fi foldar mer än 50% = +ev

Säger inte nödvändigtvis imot dig... men du kommer ju att träffa floppar som du spelar vidare på när du hade pf-skit och du kommer spela floppar som fi inte kommer spela vidare på när du har pf-stål. Mycket möjligt att det bara är ett nollsummespel, men alternativet låter ju i mina öron betydligt bättre. Varför börja härja med det när det är profitabelt att bara pusha den rangen direkt...?

Postad

Men apekatt, tror du inte det finns ett visst stackdjup där man kanske inte bör gå allin eller folda enbart.

Vad gör du med 30BB? 40? 100?

Om du väljer att gå allin eller folda med 100BB kan du bara spela väldigt få händer.

Förmodligen gäller det även att man kan spela fler händer redan vid 20BB. 10BB?

Heter man chocolate kan man säkert limpa 100% av alla händer vid 4BB och spela ut fienden postflop, men det är ett undantag.

Postad
Men apekatt, tror du inte det finns ett visst stackdjup där man kanske inte bör gå allin eller folda enbart.

Jo självklart är det så, men nu är det ju faktiskt de ju faktiskt push-rangen som vi har utgått ifrån hela tiden. Det vi diskuterar är ju att hero skall införa en range till, och då är det ju totalt ointressant om det handlar om 100 bb eller 10 bb.

Om motståndaren tror att du har sämre koll än är fallet, och synar pushar bredare än du gör, så får du fler blindar i fred, osv.

På mina nivåer så så har i fall tvärtom samma verkan. Tror dessutom att vi säger samma sak.

Postad
Det vi diskuterar är ju att hero skall införa en range till, och då är det ju totalt ointressant om det handlar om 100 bb eller 10 bb.

vet inte om jag missförstår, men din oexploativa pushrange ändras ju massor med stacksize. din reward är blindsen, din risk är stacken. ju större stack destu mindre anledning att ta risken.

Postad
vet inte om jag missförstår, men din oexploativa pushrange ändras ju massor med stacksize. din reward är blindsen, din risk är stacken. ju större stack destu mindre anledning att ta risken.

Det jag försökte få fram på min dåliga svenska till henjon var att A fortfarande påverkar B lika mycket. Är tekniker och inte pedagog :mrgreen:

Nej, nu skall jag se mitt lag förlora och bli full.

Postad
Du har inte funderat på att även om man själv har 100+ bb i cg så kanske man möter motståndare som har 20 bb?

Vad du antar är ju din ensak. Frågeställningen är ju densamma oavsett spelform även om situationen uppstår oftare i sng och turneringar.

Att analysera optimalt spel mot 20 bb stackar är inte viktigt. Försök fatta. Sen var det du själv som började yrsla om att det kanske inte var cg som diskuterades.

Postad
Att analysera optimalt spel mot 20 bb stackar är inte viktigt. Försök fatta. Sen var det du själv som började yrsla om att det kanske inte var cg som diskuterades.

varför inte det? Och jag menade att man i andra former än cg ofta har 20 bb utan att dålig.