Gå till innehåll

40% cashback på ongame eller 8x bonusar?


Klubban

Recommended Posts

Vet att för turneringar så är 8x bonus detsamma som 62.5% bananer. Så jag antar att bonusarna är att föredra även för cashgame.

 

För nästan alla sajter med poängsystem får man betydligt färre poäng per rejkad dollar i cashgames än i turrar (stars ändrade nyligen).

 

Kan tänka mig att detta gäller även för ongame. Har inte sett nån tabell, men det har känts så när jag spelat, så jag skulle gissa på att 40 % cashback är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU cashgame ger 2p/$1. För 5/10-manna låter 3.6p/$1 hyffsat rimligt, förutsatt att blinds räknas ha bidragit till potten (vilket jag har för mig att de gör). Över 3.2p/$1 innebär att bonusen ger mer än 40% cashback till spelarkollektivet.

 

Cue DrRoland som ska bevisa hur fel jag har genom att påpeka att jag spelar microlimits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att för turneringar så är 8x bonus detsamma som 62.5% bananer. Så jag antar att bonusarna är att föredra även för cashgame.

 

En fast deal på 40% är enligt mig bättre om man spelar cashgames. 30-45% motsvarar 1x8 bonusarna för cashgamesspelare lite beroende på spelform.

 

Sämst har jag för mig det är för hu-spelare i cg.

 

För renodlade turnerings och sngspelare är det dock mkt bättre som du nämner ovan då det ger 62,5% tbx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

på siten står det:

Each player that is eligible for points earns 0.1 player points for every $0.10 that is raked in a pot. This implies that at most 3 player points can be earned per hand, since the maximum rake cap lies at $3.

 

Detta låter ju väldigt lågt mot det som Drunken_Penguin skrev eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU cashgame ger 2p/$1. För 5/10-manna låter 3.6p/$1 hyffsat rimligt, förutsatt att blinds räknas ha bidragit till potten (vilket jag har för mig att de gör). Över 3.2p/$1 innebär att bonusen ger mer än 40% cashback till spelarkollektivet.

 

Cue DrRoland som ska bevisa hur fel jag har genom att påpeka att jag spelar microlimits.

 

Finns redan ungefärliga uträkningar på hur bra 8xbonusar är.

Har för mig att den motsvarade 38-42%RB för cashgames.

 

Som vanligt sitter du och drar fram helt irrelevanta siffror för HU som trådstartaren specifikt dessutom svarade att han inte spelar.

Oväntat:-D

 

Vad upp till 40% cashback motsvarar i rakeback har jag inte en susning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon Ongame-spelare här som ids kolla ungefär hur mycket rake man betalar per hand i genomsnitt när man spelar NL 6max? Vilken som helst av nivåerna 1/2 till 5/10. Att man får mycket tillbaka skulle vara mindre imponerande om raken är väldigt hög från början. Vad är max rake HU?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

på siten står det:

Each player that is eligible for points earns 0.1 player points for every $0.10 that is raked in a pot. This implies that at most 3 player points can be earned per hand, since the maximum rake cap lies at $3.

 

Detta låter ju väldigt lågt mot det som Drunken_Penguin skrev eller har jag fel?

 

Du får tänka på att alla som lagt pengar i en pott får poäng. Om du höjer från CO och knappen synar och blindarna lägger sig, då är ni fortfarande 4 personer som får poäng för handen. Om potten då rejkas med $3 så kommer ni totalt få 12 poäng, som via bonusen skulle ge $1,5 tillbaka fördelat jämnt på er fyra.

 

Finns redan ungefärliga uträkningar på hur bra 8xbonusar är.

Har för mig att den motsvarade 38-42%RB för cashgames.

 

Som vanligt sitter du och drar fram helt irrelevanta siffror för HU som trådstartaren specifikt dessutom svarade att han inte spelar.

Oväntat:-D

 

Vad upp till 40% cashback motsvarar i rakeback har jag inte en susning om.

 

Ja, gud förbjude att man skriver lite extra information så att nån som är intresserad av HU slipper starta en ny tråd. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...