Gå till innehåll

Jobbig AA, med beslut på flop och turn


PokerLeffe

Recommended Posts

NL Holdem $1(BB) Party

SB ($199)

BB ($201) (Spelar typ 18/12/2)

Hero ($267)

CO ($309)

BTN ($303)

 

Dealt to Hero A:heart: A:spade:

 

Hero raises to $3.50, fold, fold, fold, BB calls $2.50

 

FLOP ($7.50) 4:diamond: 2:spade: 3:spade:

 

BB checks, Hero bets $5.62, BB raises to $19, Hero calls $13.38

 

TURN ($45.50) 4:diamond: 2:spade: 3:spade: T:spade:

 

BB checks, Hero bets $22.75, BB raises to $99, Hero raises to $245 (AI), BB calls $79.50 (AI)

 

RIVER ($402) 4:diamond: 2:spade: 3:spade: T:spade: J:club:

 

BB shows 6:spade: 5:spade:

(Pre 22%, Flop 95.0%, Turn 86.4%)

 

Hero shows A:heart: A:spade:

(Pre 78%, Flop 5.0%, Turn 13.6%)

 

BB wins $392

__________________________________________

 

Min fråga är nu så här, kan jag komma ifrån denna på flopp? Jag har högsta paret, stegdrag plus backdoor nötfärgdrag. Vi sitter visserligen ca 200 bb djupt men den är jobbig att släppa...

 

Och om jag ska spela den;

Vilken linje ska jag sedan välja? Ska jag syna eller 4bet/push på hans checkraise på flop?

 

Jag våndades men tänkte så här att jag synar och "utvärderar turn", mest för att om jag pushar så känner jag att jag sällan får in degen som ledare, såvida han inte har KK. (Möjligen QQ och 66 om han e riktigt korkad, men känns inte som han skulle syna med det.)

Resten av händerna han synar en flop-push leder han ju med. såsom 2par, set, färdiga stegar och färgstegdrag.

 

När sedan T:spade: kommer på turn så kommer ytterliggare ett hårt beslut. Fick han färgen? Jag sitter ju på A:spade: så han har inte nötfärgen iaf...

 

Jag resonerar kring att han kan ju ha något PP med spader, såsom 66/77/88/99/JJ/QQ/KK. Alternativt så har han mig. Jag kan ju eventuellt få ett svagt 2par att folda turn med en push och om inte annat så har jag ju en del outs mot 2par.

 

Hur skulle ni spela handen? Vika flop? Bomba på på flop? 4 bet fold på flop känns ju iskallt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör vi på turn om vi checkar och bettar säg 99 eller ngt? E det C/F på turn som du väljer eller C/S?

 

Betar han 99 på turn så måste du nästan syna ner river också om du väljer den linjen. Fast förmodligen viker du ner dina AA då. Om han istället sätter 33 in i en pott på 45 så bör du syna. Därefter får du utvärdera river, och då får ditt väntvärdet avgöra om du ska syna. Annars, efter spelet på floppen så ligger det bäst till att du även knackar turn. En slags pottkontroll rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat tycker jag man kan vika turn om det är en spelare man inte sett göra större bluffar. Som sagt - se det från hans synvinkel. Anta att han kallsynar dig med ett överpar till brädan pre. Skulle han välja den linjen han väljer på turn. Visst - du har eller kan ha outs 9 outs för spader, 4 för femmorna och 2 för essen. Men om vi inte tror att han verkligen talar sanning när han checkraisar dig andra gatan i rad så vete fan om vi vill gå in med en 200bb djup stack med ett överpar bara. Utan reads skulle jag sätta killen på minst en triss.

 

Tar alla gånger gratiskortet här och synar sen river om inte handen förbättras om han betar upp till pott (som ju då inte kommer att var allt för avskräckande stor)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

+x (där x är största positiva tal jag får sätta)

hans turn cr är ju märklig, jag menar hur stor del av din range bettar du där? men tror inte han kan göra det med bara 2par, skulle antagligen försöka skydda den med ett bet. det märkliga spelet kan ju se ut som en tokbluff från hans sida, men det är verkligen det enda du kan hoppas på.

 

jag hoppas lärdomen var att det är ok att vara lite passiv med en "stark" hand som AA när man är djupa och brädan farlig. skydda sin stack > skydda handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...