Gå till innehåll

RADIO: Glimne i Lantz i P3


Jensa

Recommended Posts

Varför meddelar aldrig folk om pokerprogram på tv/radio förrän samma kväll / minuterna innan? :(

 

Programmet läggs upp på P3 hemsida under dagen:

 

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?ProgramID=2198

 

Hatar att P3 bara lägger upp dem i RealAudio-crap. Vad är det för fel på mp3 eller något annat format, som gör att man slipper installera realaudios reklam-skit-program :evil:

 

P3 kan brinna :twisted:

 

BYW så gillar jag inte realaudio fast det framgår kanske :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det var en intressant intervju. Glimnes direkta svar när frågan om missbruk kom upp var helt klockrent. Även intressant att höra att han arrangerade pokerskola för hans dotter och hennes kompisar.

 

För er som vill lyssna i efterhand är det del 2 som gäller, ca 20 min in i klippet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne hade en papperslapp i bröstfickan som han skrivit ihop innan intervjun. När spelmissbruk kom på tal avbröt han Enhörning mitt i frågan, påpekade att han visste att frågan skulle ställas, plockade upp lappen och började läsa.

 

Orkar inte återge ordagrant men innebörden var att han tycker de svenska journalisterna gör ett dåligt arbete och inte klarar av att se på och disskutera pokern på ett rationellt sätt utan ständigt inriktar sig på spelmissbruket.

Sedan avslutade han med att Enhörrning genom att ställa frågan precis bevisat att hans tes var sann.

 

Enhörning replikerade direkt med:

"Nu hade jag tänkt ställa en mycket intressantare fråga än så nämligen, om du tror att spelmissbruk är ett lika stort problem som alkoholmissbruk och dylikt.". (Ej exakt citat)

 

Tycket tvärt emot tidigare forum-postare att han inte kunde hanterat det hela på ett sämre sätt.

 

Fram till den onödiga scenen tyckte jag dock att han skötte sig helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...