Gå till innehåll

JNlsn och Gold3nrush - Universitetsproffs


jlnsn

Recommended Posts

kommer inget entourage avsnitt denna vecka, det kmr istället ut den 11 juli.

riktigt illa

 

Misär! Man nästan längtar efter måndagarna nu när Entourage går. Fick in 2hrs och 1k händer innan, plussade 2,2k kändes stabilt och dessutom bra värde för att vara mitt på dagen. Framförallt på 2/4 faktiskt, 1/2 va som vanligt imo.

 

Nu på kvällen har jag lirat tennis mot en polare. Tennis är verkligen en enorm tiltfaktor i mitt liv, totalt värdelös och rejält dålig förlorare. Ett under att mitt racket fortfarande håller. Nu ska jag njuta av Holland-Uruguay och därefter hitta sömnen. Har bara 3 dagar kvar på jobb vilket känns fantastiskt skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 489
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jodå så att, då var ännu en dag avverkad och det hände både det ena och det andra otippade sas..Börjar med att styra upp lite spontanfotboll med ett par sköna boys, efter att vi lirat ett tag dyker Ängelholms superettanlag upp..De skulle tydligen varva ner lite sedan cupmatchen mot äckliga gnaget igår och var tydligen sugna på att spela kulorna av oss..Obv tackar vi ja till inviten och blir ganska bortrullade..Som tot speedig forward fick jag ett ganska bra läge men valde att rulla den till dera målvakt..varför göra mål lixom palla sänka deras självförtroende..

 

Sen styrde jag hem ett par polare så jobbade vi ihop sommarens finaste middag so far..matchen var väl ok unnar verkligen Holland framgången då de har lirat fin fotboll de senaste åren även om det inte varit helt prickfritt i VM..Efter matchen stack alla polare utom en hem, den sista legenden som var kvar ville sitta på railen så jag smällde upp ett par bord..Gick rätt segt ett tag sen gick jag med i Klonkmidnattsmötet turbo..turade mig fram tills vi var 3 kvar o hade typ 30K vardera med blinds på 5/10K eller snarlikt, får TT på button degar obv bigen hittar syn med 72spader(kan ju ej klandra honom lixom tidernas skönaste)..Självklart hittar han the wheel och man får lämna med 3K för mödan, inte fy skam mtp det var tisdagsklonkturren..menmen kör vidare på lite cg o inom 1,5 min har man losat 3 fulla inköp med TP+openend mot nåt jävla fd, floppad stege mot springande färg o kombodrag mot nått TP..pallar inte för trycket mer och stänger ner på lillplus 800 typ..

 

Måste ändå säga att jag bjöd på en jävla underhållning så det var det värt.Månaden ligger nu på 22,7 så vfr klaga..Mvh RFexpress

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad mönstrade ni för lag vs ÄFF Nolle? Så äckligt tiltad atm, hittar riktigt fint värde på 2,5/5, framförallt en helt störd fisk. Fisken inleder obv med att plocka ett inköp omgende av mig. Misären fortsätter, torskar AA vs QQ, AT vs QT på TTXX. Jagar fisken till nytt bord åker på nåt piss där med och inser att jag inte riktigt är kapabel att lira mitt A-game. Sista bordet och precist klickat ur blindsen när följande inträffar vs fisken.

 

 

 

***** Hand History for Game 1342076935 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, July 07, 02:21:29 ET 2010

Table Diana 16 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: 6Brorsan ( $512.93 USD )

Seat 2: JNlsn ( $550.62 USD )

Seat 3: chepppoooo ( $776.49 USD )

Seat 4: iko ( $1127.07 USD )

Seat 5: Harley81 ( $105.46 USD )

chepppoooo posts big blind [$5.00 USD].

JNlsn posts small blind [$2.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Qc Kc ]

iko calls [$5.00 USD]

Harley81 folds

6Brorsan raises [$22.50 USD]

JNlsn calls [$20.00 USD]

chepppoooo folds

iko folds

** Dealing Flop ** [ 2c, Jd, 9c ]

JNlsn checks

6Brorsan bets [$55.00 USD]

JNlsn raises [$155.00 USD]

6Brorsan calls [$100.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 8d ]

JNlsn bets [$373.12 USD]

6Brorsan calls [$335.43 USD]

JNlsn wins $37.69 USD

** Dealing River ** [ 5s ]

6Brorsan shows [5c, 4c ]

JNlsn shows [Qc, Kc ]

6Brorsan wins $1020.86 USD from main pot

 

 

 

Går iväg och nitar typ 10 knytnävsslag i sängen. Under täcket ligger fjärrkontrollen till digitalboxen dold. Den åker på några tunga smällar och några knappar åker ut. Ska försöka mecka ihop den nu. Eftersom det inte går att byta kanal på något annat sätt hoppas jag verkligen jag lyckas.

 

Barket stannar hur som helst på 2k och jag står på 3,4k plus i Juli. Såna här jävla sessioner där man åker på allt som verkligen går att åka på gör mig så sjukt osugen på allt vad poker heter. Blir inget mer spel idag iaf. Funderar på att spela på tyskarna. 3 gånger pengarna lockar onekligen trots att Muller är avstängd. Får se hur jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Najvik, nej riktigt så är det inte, plockade hem Midnattsmötet förra veckan också för cirka 8K resten är via 2/4...

 

@Jolle, givet att jag ska skriva startelvan..Den kommer här på beställning..Mv-Speed Bengtsson, Backlinjen: DagOtto Aurell, Liljewall, en stabil 94a, G .Mf: Razze Ris, bröderna 50 cent, Vigge Lindqvist,Anf: GuldRushen och ScandicDDanne.På bänken satt profiler som Tooge, Gusten, Anton Sollet Svensson och ett par andra salta pjäser!!

 

Gnetade nn timmevid maddagstid innan jag hade tennis inbokat, gick ruggigt segt och landade på nån hundring minus efter diverse tomtespel..På tennisfronten har jag rossat fullständigt på sistone och bara tappat 4 game på de sex senaste seten, måste hitta lite bättre motstånd så man kan anlända till verkligheten igen..

 

Blir förmodligen lite lir efter matchen oxå..På återseende/RF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag gillar frågorna du ställer, tror matchen blev 3-0 vi lirade en halvtimme, magiskt anfallspar vi bytte ut oss själva efter 3-4 minuter tänkte vila oss till fördelar i slutet när ÄFF började bli trötta :) Kom in igen och sprang sönder deras försvar med ett par sjuka djupledslöpningar, Razze kunde inte annat än att avundas våra heroiska insatser!! Läste på aftonbladet att vi landade omkring 8.53 km vardera men betvivlar starkt att det kan stämma, kändes som att man sprang 200 meter...

 

För övrigt sitter jag här och är pigg och glad som ett litet barn på julafton, trots att jag inte gick och lade mig förrän halv 7 i morse..Gick så segt på grinden att jag bestämde mig för att gneta tills jag i alla fall var lillplus, så blev också fallet slutade väl 1K upp..Oj, just det, anledningen till att jag är så glad är att postbudet knackade på och väckte mig för att leverera mina nya rack..fyfan vad fina dem är en fröjd för mun, öga, öra, händer och allt annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nolle:

Skönt att Rasse "ring mig aldrig igen" Risberg var nöjd.. Är du på väg mot en 100k månad nu eller?;-)

 

Idag blir det definitivt pokerfritt. Varit och fiskat krabbor med ungen jag är assistent åt hela dagen, f.ö. en ruskig lirare. Hade kunnat skriva en novell med alla citat han levererat. Det var hur som helst rätt kul och jag uppskattade det nog mer än han, men man blir mör. Imorgon är sista jobbedagen innan jag blir ledig på obestämd tid. Arbetslös sas. Lite blandade känslor men mest ska det bli skönt.

 

Kollat runt lite på nätet nu efter snorkelutrustning som jag tänkt att impulsköpa på ett eller annat sätt. Dels för att köra med här hemma nu under sommaren vid Kullaberg och Hovs hallar och dels för att ha nåt inkört med mig ner till Asien över vintern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kliver nu in i en period av lång ledighet(läs mkt grind). När jag gled hem från jobb på min cykel idag så kändes det så sjukt skönt att veta att det dröjer innan man behöver sätta klockan på morgonen osv. Av bara farten körde jag 3hrs grind. Inledningstimmen var seg men bet ihop och köttade vidare. Passet slutade till sist på 3,5k upp. Skönt att studsa tillbaka direkt efter ett backpass. Har hittills fått in 8k händer i juli. Vet att det kommer bli till att kämpa för att nå dom 50k jag siktar på.

 

Ser ut så här:

 

2,5/5 1850 händer -1,8k

2/4 3,4k händer +7k

1/2 2750 händer +1,7k

 

Man kan visserligen inte dra för stora växlar av detta, har trots allt plussat bäst på 2,5/5 både maj och juni men ska försöka hålla mig till 1/2 och 2/4. Framförallt vill jag gneta in mina 30k händer på 1/2 som ett mål var. Om inget annat för att träna upp diciplinen.

 

Hade ett freebet på Betway på 500:-, dom sista bettingpengarna öht online atm. Tryckte dom på BK Forward borta mot något invandrarlag som jag inte minns namnet på till 3,85. Bör va hyfsat värde på den.

 

Har haft en lugn kväll hos svärföräldrarna och nu är tanken att jag ska sova så man är utvilad inför stranden imorgon.

 

Forza Forward!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå satte..Inte lirat på två tre dar, racken har dragit till sig så mkt uppmärksamhet så jag inte pallat släppa dem..Stod för min största seger i tennis i förrgår oxå så poker kan ju slänga sig i väggen..Iofs kört ett kort nattpass nu slutar 1,1K plus sedan jag vatt inne o vevat i nån 200 bbs pott med Q8d all in pre..Sånt man måste unna sig sas, lite dramatik..Månaden ligger cirkus 25,5 plurre eller nått..Har inget jättegrindsug o iom det gått rätt hyfsat känner jag att jag kan unna mig att slippa sätta mig ner att gneta när det finns annat o göra..

 

Imorn blir det nog nån bra buskdäckning skulle jag tippa på..Ett stabilt krök är på ingång iaf..Sen hoppas jag kunna få in nån timme tennis oxå, om inte annat får jag ta mig en titt på DCdubblarna!! Synes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som utlovat blev det en sanslös rallarfylla igår, vaknade upp idag med tron om att det varit rätt lugnt igår, sen fick man rapporter per omgående om att man blivit hemskickad i en taxi o att man lagt så många pizzor på gräsmattan att folk tappat räkningen! Spyresterna på tröjan vittnar dessvärre om att rapporterna är sanna..

 

Nu är jag iofs hur pigg som helst och sugen på att lira tennis, så ska försöka ta tag i det, btw vädret är så äckligt, fyfan vad kvavt det är man kan ju knappt andas!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss kört en sinnes session på 6hrs, helt stört trött nu. Och dessvärre ska jag upp seven o clock för att vara taxi åt päronen. Tough life! Nåja, rätt störd session. Steamade av mig på 25/50 ungefär halvvägs. Lyckades efter mycket om och men plussa kring 3,5k. Dgen slutar typ 3k upp, hade ett lillback i förmiddags också. Står på 10,2k upp i juli. Nu blir det minisömn.

 

GG GN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken brutal värme! Kan omöjligt sova längre. Som sagt en enorm session igår för att vara mig, var inga problem. På något sätt hittar man liksom autopilot fokus efter några timmar. Dock va jag ruskigt tiltad ett tag och va uppe på 25/50. Som tur var tog jag mitt förnuft till fånga och lämnade illa kvickt. Nu blir det AF osch sen stranden för hela slanten.

 

Tvungen att lägga upp denna handen, så sjuk. Fi är fisk, ursprungstanken var att raise-vika river om han pushade men det orkade jag ju obv inte=) Är raise fold iskallt där eller ska man bara syna ist om man tänker vika mot hans push? Vill gärna höra åsikter. Min tankegång där annars är ju att sämre färger synar, ev något set och sen pushar nöten bara vilket gör att det borde vara +ev att raisa? Sen att man är synfisk själv som inte orkar lägga nästnöten i 1k bb pott är en annan femma.

 

 

***** Hand History for Game 1344567807 ***** (Boss)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, July 12, 01:22:01 ET 2010

Table Cleopatra 30 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: 2an ( $414.28 USD )

Seat 2: Lunkan86 ( $2018.70 USD )

Seat 3: gorandos ( $2033.43 USD )

Seat 5: JNlsn ( $1983.34 USD )

JNlsn posts small blind [$2.00 USD].

2an posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ Kh Jh ]

Lunkan86 folds

gorandos calls [$4.00 USD]

JNlsn raises [$14.00 USD]

2an folds

gorandos calls [$12.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7h, 4d, 2d ]

JNlsn bets [$27.00 USD]

gorandos calls [$27.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 3h ]

JNlsn bets [$67.50 USD]

gorandos calls [$67.50 USD]

** Dealing River ** [ 9h ]

JNlsn bets [$168.75 USD]

gorandos raises [$337.50 USD]

JNlsn raises [$553.25 USD]

gorandos raises [$1585.43 USD]

JNlsn calls [$1150.84 USD]

gorandos wins $50.09 USD

gorandos shows [Qh, 2h ]

JNlsn shows [Kh, Jh ]

JNlsn wins $3955.68 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan avd snuskvarmt det är, mitt rum är så varmt att jag kan bada i mitt eget svett, måste göra något åt detta..Får försöka fixa någon fläkt som inte låter alltför mkt..Nyss avslutat ett grindpass som började cirka 23.15 eller nått, det har vatt ganska segt och man har pendlat fram o tillbaka mellan plus och minusvärldarna, summasummarum blir dock ett plus på 2,4K..Känns faktiskt ganska så skönt då det var första gången för månaden som jag testade på 2,5/5..Märkte inga större skillnader just inatt iaf och man kunde styra tempot i spelet lite som man kände för..Blev inte speciellt mkt 3betad och hamnade inte i särskilt många kniviga situationer..

 

Annars har dagen spenderats med tennis(jaså det säger du)...Både kollat lite på swedish open på tv samt spelat ett par timmar, solen tar jävlar i att död på en..inte mkt energi man ahr kvar efter nån timme..Funderar lite på om jag ska ta mig till båstad nu nån dag i veckan..brukar alltid vara där minst en dag och kolla..Vädret tilltalar ju dock inte, pallar ej sitta på läktarn o svettas..Aja, får se hur det blir med den saken!! GN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bra och ha 18% button open raise FISK

 

Vem är du? Och vem syftar du på?

 

 

Lirat typ 2,5k händer igår och lite nu på fm idag. Står på 16150 händer totalt i Juli. Resultatet är 12,2k upp ungefär. Sämre väder idag vilket känns ruskigt skönt. Ganska bra odds för att det kommer nötas in en del händer ikväll/natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en marathon fotbollsmatch igår så blev det ingen mer grind. Allt för sliten. Drog dessutom på mig brutala skav på hälarna. Har lappat ihop dom en aning med compeed nu iaf. Ska ner en vända på stranden nu först men ska försöka gneta in minst 2k händer senare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smått tiltad nu..åkte på en sjukt bitter förlust i tennis jag o brossan lirade dubbel mot en polare och hans syster, systern e riktigt vass tävlingsspelare så vi lirade det mesta på polarn men det hjälpte inte i slutändan. Vi spelade helt enkelt för dåligt, och då tänker jag nog främst på brossan hehe..Han pallar inte för trycket sas..Aja det som var tungt var att vi hämtade upp underläge med 5-3 40-0 i tredje och avgörande set och gick fram till 6-5 egen serve utan att kunna förvalta läget, istället föll vi med 7-4 i tiebreak..6-2 3-6 7-6(4) totalt och man kommer vara tiltad de tre kommande dygnen typ..

 

Som Jolle sa var det maratonfotboll igår och nu en maratontennismatch på förmiddan. Är rejält jävla slut nu och ska nog bara chilla framför tv:n resten av dagen, ser fram emot Södde mot Vinci senare ikväll hoppas Vinci kan bjuda på nåt extra!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget lir igår utan hade istället en dag med snorkling följt av lite häng i Torekov som avslutades med grill och filmen "farsan". Topp 3 dag denna sommaren definitivt. Innan dess dvs ons-tor hann jag däremot med en hel del grind som gick skit följt av lite idiotspel på 25/50 och på något sätt lyckades jag hitta +. Hursomhelst idiostikt lir. Ska skärpa mig ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja har inte mkt att göra mer än o kolla dubbelfinalen från Båstad så kan gärna skriva en liten lägesrapport så länge. På tal om skriva och Båstad så hade jag förra året hand om vad som skrevs om turneringen på deras hemsida, eller ja rättare sagt jag skrev och chefen bestämde lite riktlinjer för vad jag skulle skriva om. I alla fall var det ett riktigt jävla nice jobb att strosa runt där och kolla matcherna, käka kanelbullar och skriva lite matchrapporter osv. Blev lovad en plats även i år men fick dissen cirka månaden innan det drog igång. Aja, får se det positivt nu har man i alla fall fått vara ledig.

 

Har lirat lite sporadiskt om nätterna och det har gått ganska stabilt, flyter på bra och lyckas hitta fiskarnas pengar..Ligger so far runt 32-33K upp vilket känns ganska skönt, lite vind i seglen sas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade nästan 4k händer igår. Gick in i rätt mycket skit, qq vs kk, set vs hålpipa osv osv. Som tur var hittade jag en riktigt skön tomte som mopsade sig i chatten, lyckades få han till ett 5/10 HU bord och plocka han på 2,5k där. Fö. ett löjligt värde, körde till 05 och stannade på 4k upp. Tanken var att grinda vidare nu när jag vaknade, men efter att tappat 1k på 20 min på 1/2 så lägger jag ner, KK vs AQ ai pre och sen floppad stege vs aa som hittar rr färg. Orkade bara inte mer då.

 

Månaden står för närvarande på plus 16,5k i runda slängar. Har klämt in 24322 händer för att vara exakt. Vilket gör att jag behöver snitta typ 2,5k händer per dag för att korsa 50k gränsen med marginal gällande händer. Borde innebära 55-60 timmar kvar. Beror nog mycket på vädret också om jag kommer lyckas eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter morgonens otrevliga start så har em. kväll och natt artat sig bättre. Började med att plocka 1,5k på eftermiddagen. Därefter trillade min flickvän in vilket ledde till pokerstopp. Vi drog till mina föräldrar som är bortresta fixade med post, blommor osv efter det styrdes lite bra käk och en skön promenad.

 

Hon ska jobba tidigt img bitti så när hon somnat körde jag vidare. Hittade 2,6k till men känner mig rätt seg nu så stänger ner på i runda slängar 3k upp för dagen tot. Tänkte damma av gymkortet imorgon fm, har 12 pass kvar för att nå upp till dom 20 som målet är för Juli, dags att öka takten!

 

GN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta verkar som en trevlig DB, ska följas :) Lycka till med liret och sluta gula JAQT åt mig nlsn..

 

/nyQQQQ

 

Ty. Hehe, var ju tvungen. Skön kille.

 

Nyss betat av 1,4k händer. Skulle egentligen inte lira mer än en timme men hittade ett par sköna tables så blev längre. Stannar på knappa 3k upp. Riktigt nöjd med mitt lir denna. Kände mig mer alert än på länge. Har obv ett samband med gympasset som blev avklarat i förmiddags.:shock:

 

Är jag på hugget ikväll blir det nog några timmar till då.

 

Laters!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...